Testujeme Škodu Enyaq iV Sportline: Jen o vzhledu to není. Máme silnou čtyřkolku

Škodu Enyaq iV jsme poprvé vyzkoušeli už koncem března a rovnou jsme k ní přizvali i Volkswagen ID.4. Dnes se projedeme sportovněji střiženou verzí Sportline, která naštěstí není pouze o jiných náraznících a hezčích sedačkách.

Nebývá zvykem, aby automobilka dělala samostatnou prezentaci pouze kvůli nové výbavě. V případě Škody Enyaq iV Sportline se tak stalo. Se sportovněji laděným elektrickým SUV bude jezdit celý den a vy se nás můžete prostřednictvím diskuse pod tímto článkem ptát na to, co vás o něm zajímá. Vaše dotazy se pak budeme snažit zohlednit v rámci prvních jízdních dojmů, které plánujeme vydat ještě během tohoto týdne.

Základní Škoda Enyaq iV v Česku téměř nikoho nezajímá. Češi berou to nejlepší

Základní Škoda Enyaq iV v Česku téměř nikoho nezajímá. Češi berou to nejlepší

Na první pohled se zdá, že oproti běžným verzím Enyaqu iV nebude Sportline zase tak jiný. Má nové nárazníky, sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, tříramenný volant namísto dvouramenného, jiné dekory, prošívání, lemování a čalounění, což jsou ale věci, které na jízdní vlastnosti nemají vliv. K výbavě Sportline se však váže i sportovní podvozek a snížení světlé výšky o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. A to se za jízdy určitě projeví.

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Co se motorů a pohonů týče, rozdíly oproti běžným výbavám nehledejte. Základní provedení iV 60 má na zadních kolech elektromotor o výkonu 132 kW a akumulátor s kapacitou 59 kWh by měl vystačit k ujetí až 390 km. Vyšší varianta iV 80 s výkonem 150 kW a baterií o kapacitě 77 kWh ujede na jedno nabití až 510 km a brzy dorazí i dvoumotorová čtyřkolka iV 80x s výkonem 195 kW a zrychlením z nuly na stovku za 6,9 s. A právě s tou se dnes poprvé svezeme. Maximální rychlost všech verzí činí 160 km/h.

Jak se ovládá Škoda Enyaq iV? Detailní video zahrnuje všechny důležité funkce

Jak se ovládá Škoda Enyaq iV? Detailní video zahrnuje všechny důležité funkce

Základní varianta Sportline 60 stojí nejméně 1.152.900 Kč, na vyšší variantu Sportline 80 si musíte podle oficiálního ceníku připravit nejméně 1.282.900 Kč. Oproti základní verzi Loft jsou tedy dražší o rovných 80.000 Kč, pořád ale vychází výrazně levněji než verze Founderes Edition. Ta je dostupná jen se 150kW elektromotorem a větší baterií za cenu od 1.379.900 Kč. Na rozdíl od ostatních výbav jde o limitovanou edici omezenou počtem 1895 vozů.

Škoda Enyaq iV: Technická data a ceny verzí prodávaných v Česku
Verze iV 60 iV80
Největší výkon [kW] 132 150
Točivý moment [N.m] 310 310
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 (62) 77 (82)
Max. dojezd WLTP [km] 413 537
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 8,6
Max. rychlost [km/h] 160 160
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 14,6–17,6 15,2–21,6
Provozní  hmotnost [kg] 1965–2160 2090–2308
Max. hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu  750/1200 750/1200
Vnější průměr zatáčení – stopový 9,3 9,3
Součinitel odporu vzduchu cx 0,262 0,267
Cena [Kč] 1.072.900 1.202.900
Cena Sportline [Kč] 1.152.900 1.282.900
Cena Founders Edition [Kč] - 1.379.900
Údaje v závorkách značí celkovou kapacitu Li-ion baterie

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků