Nedlouho po oficiálním představení nové Škody Superb v Bratislavě míříme na mezinárodní prezentaci, kde se poprvé svezeme. Na paškál si vezmeme hlavně novou verzi Scout.
Škoda Superb třetí generace vkročila do druhé fáze života. Facelift přišel tři a půl roku po uvedení na trh, od té doby se toho ale docela dost změnilo. Nejviditelnější změny nastaly uvnitř, když vůz v rámci modelové péče dostal větší displej infotainmentu a digitální přístrojový štít. Na vlajkové lodi Škodovky se však asi nejvíce podepsal přechod na WLTP, v rámci kterého poskočil objem základního motoru na 1,5 litru a ten vrcholný (2.0 TSI 4x4 DSG) přišel o 6 kW výkonu.
Dnes nastal čas poprvé usednout za volant a sbírat první zkušenosti – jak bývá zvykem, za hranicemi České republiky. Za Superbem jsem vyrazil do Vídně, a protože se jedná o jednodenní akci s návratem okolo deváté hodiny večerní, je asi každému jasné, že jeden z hlavních prvků faceliftu – full LED matrixové světlomety – prověříme až někdy jindy.
S velkou pravděpodobností se nedostane ani na plug-in hybrid, protože ten se začne společně s elektrickou a v současnosti už jedinou verzí městského modelu Citigo prodávat začátkem příštího roku, zatímco český ceník standardních verzí Superbu je na světě už déle než měsíc. Nechybí ani ceny derivátu Scout, který by nás měl aktuálně zajímat ze všeho nejvíce.
Scout se totiž v nabídce Superbu objevuje poprvé (oplastovaná verze minulé generace se jmenovala Outdoor) a zřejmě se stane volbou těch zákazníků, kteří nechtějí klasické kombi, ale ani podobně velké SUV, a zároveň jim nevadí připlatit si za vrcholný agregát. Superb Scout totiž pohání motory 2.0 TDI/140 kW a 2.0 TSI/200 kW, vždy jsou hnaná všechna čtyři kola a řazení obstarává sedmistupňové DSG. I kvůli tomu se s cenou nevejde pod milion korun, byť se v rámci modelu jako takového stále nejedná o strop.
Škoda Superb po faceliftu: Technická data a české ceny zážehových motorů |
Motor |
1.5 TSI |
2.0 TSI |
2.0 TSI 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1498 |
1984 |
1984 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
110/5000 |
140/4200 |
200/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
250/1500 |
320/1500 |
350/2000 |
Převodovka |
6M(7A) |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
220(219) |
240 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,0(9,2) |
7,7 |
5,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
neuvedena |
6,1-6,2 |
7,0-7,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1455(1470) |
1535 |
1645 |
Cena Ambition [Kč] |
689.900 |
799.900 |
973.900 |
Cena Style [Kč] |
739.900 |
849.900 |
1.023.900 |
Cena Laurin & Klement [Kč] |
884.900 |
994.900 |
1.168.900 |
Cena Sportline [Kč] |
789.900 |
899.900 |
1.073.900 |
Příplatek za automat činí 65.000 Kč, verze kombi je o 30.000 Kč dražší |
Nakouknete-li do ceníku Škody Superb, zveřejněného na stránkách výrobce, nenajdete v něm vše. Zahrnuje dvě verze čtyřválce 2.0 TSI (140 kW 4x2 a 200 kW 4x4) a jedinou verzi motoru 2.0 TDI (140 kW 4x2 i 4x4). Dokonce chybí i manuální převodovka. To je zoufale málo, uvážím-li, že Superb pohání i jedna-pětka TSI a nový hliníkový motor 2.0 TDI Evo (110 kW), na který mám osobně docela zálusk. Konfigurátor je naštěstí o něco chytřejší, proto v tabulce níže najdete kompletní ceny modernizovaného Superbu.
Škoda Superb po faceliftu: Technická data a české ceny vznětových motorů |
Motor |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
2.0 TDI 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1968 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
110/3000 |
140/3500 |
140/3500 |
Točivý moment [N.m/min] |
340(360)/1700 |
400/1900 |
400/1900 |
Převodovka |
6M(7A) |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
221(220) |
240 |
232 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,1 |
8,3 |
8,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
neuvedena |
4,4 |
4,8-4,9 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1555(1575) |
1598 |
1665 |
Cena Ambition [Kč] |
neuvedena |
849.900 |
914.900 |
Cena Style [Kč] |
neuvedena |
899.900 |
964.900 |
Cena Laurin & Klement [Kč] |
neuvedena |
1.044.900 |
1.109.900 |
Cena Sportline [Kč] |
neuvedena |
949.900 |
1.014.900 |
Verze kombi je o 30.000 Kč dražší |
Můžete si projít i kompletní technická data a fotky z Rakouska, které nám Škoda v rámci tiskové mapy k modernizaci vlajkové lodi poskytla. Času na jízdy nebude moc, proto budu rád za každý smysluplný dotaz týkající se Superbu, vložený do diskuse pod tímto článkem.
Máte čas zhruba do pěti odpoledne. Pak na letišti ve Vídni vrátím klíče a s vozem se setkáme až v klasickém redakčním testu. První jízdní dojmy, v nichž se budu snažit na vaše dotazy odpovědět, ale najdete na Autorevue.cz co nevidět!
Škoda Superb Scout: Technická data a české ceny |
Motor |
2.0 TDI 4x4 DSG |
2.0 TSI 4x4 DSG |
Zdvihový objem [cm3] |
1968 |
1984 |
Válce/ventily |
4/4 |
4ú4 |
Největší výkon [kW/min] |
140/3500-4000 |
200/5500-6500 |
Točivý moment [N.m/min] |
400/1900-3300 |
350/2000-5400 |
Převodovka |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
223 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,1 |
5,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,9-5,0 |
7,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1687 |
1667 |
Cena Scout [Kč] |
1.019.900 |
1.078.900 |
Dynamika a hmotnost odpovídají běžné verzi Combi. U verze Scout se mohou lišit. |