Testujeme novou Škodu Superb! Ptejte se, co vás zajímá (nové fotky a video)

Nedlouho po oficiálním představení nové Škody Superb v Bratislavě míříme na mezinárodní prezentaci, kde se poprvé svezeme. Na paškál si vezmeme hlavně novou verzi Scout.

Škoda Superb třetí generace vkročila do druhé fáze života. Facelift přišel tři a půl roku po uvedení na trh, od té doby se toho ale docela dost změnilo. Nejviditelnější změny nastaly uvnitř, když vůz v rámci modelové péče dostal větší displej infotainmentu a digitální přístrojový štít. Na vlajkové lodi Škodovky se však asi nejvíce podepsal přechod na WLTP, v rámci kterého poskočil objem základního motoru na 1,5 litru a ten vrcholný (2.0 TSI 4x4 DSG) přišel o 6 kW výkonu.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Dnes nastal čas poprvé usednout za volant a sbírat první zkušenosti – jak bývá zvykem, za hranicemi České republiky. Za Superbem jsem vyrazil do Vídně, a protože se jedná o jednodenní akci s návratem okolo deváté hodiny večerní, je asi každému jasné, že jeden z hlavních prvků faceliftu – full LED matrixové světlomety – prověříme až někdy jindy.

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

S velkou pravděpodobností se nedostane ani na plug-in hybrid, protože ten se začne společně s elektrickou a v současnosti už jedinou verzí městského modelu Citigo prodávat začátkem příštího roku, zatímco český ceník standardních verzí Superbu je na světě už déle než měsíc. Nechybí ani ceny derivátu Scout, který by nás měl aktuálně zajímat ze všeho nejvíce.

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Scout se totiž v nabídce Superbu objevuje poprvé (oplastovaná verze minulé generace se jmenovala Outdoor) a zřejmě se stane volbou těch zákazníků, kteří nechtějí klasické kombi, ale ani podobně velké SUV, a zároveň jim nevadí připlatit si za vrcholný agregát. Superb Scout totiž pohání motory 2.0 TDI/140 kW a 2.0 TSI/200 kW, vždy jsou hnaná všechna čtyři kola a řazení obstarává sedmistupňové DSG. I kvůli tomu se s cenou nevejde pod milion korun, byť se v rámci modelu jako takového stále nejedná o strop.

Škoda Superb po faceliftu: Technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.5 TSI 2.0 TSI 2.0 TSI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1498 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000 140/4200 200/5500
Točivý moment [N.m/min] 250/1500 320/1500 350/2000
Převodovka 6M(7A) 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 220(219) 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0(9,2) 7,7 5,6
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena 6,1-6,2 7,0-7,1
Pohotovostní hmotnost [kg] 1455(1470) 1535 1645
Cena Ambition [Kč] 689.900 799.900 973.900
Cena Style [Kč] 739.900 849.900 1.023.900
Cena Laurin & Klement [Kč] 884.900 994.900 1.168.900
Cena Sportline [Kč] 789.900 899.900 1.073.900
Příplatek za automat činí 65.000 Kč, verze kombi je o 30.000 Kč dražší

Nakouknete-li do ceníku Škody Superb, zveřejněného na stránkách výrobce, nenajdete v něm vše. Zahrnuje dvě verze čtyřválce 2.0 TSI (140 kW 4x2 a 200 kW 4x4) a jedinou verzi motoru 2.0 TDI (140 kW 4x2 i 4x4). Dokonce chybí i manuální převodovka. To je zoufale málo, uvážím-li, že Superb pohání i jedna-pětka TSI a nový hliníkový motor 2.0 TDI Evo (110 kW), na který mám osobně docela zálusk. Konfigurátor je naštěstí o něco chytřejší, proto v tabulce níže najdete kompletní ceny modernizovaného Superbu.

Škoda Superb po faceliftu: Technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3000 140/3500 140/3500
Točivý moment [N.m/min] 340(360)/1700 400/1900 400/1900
Převodovka 6M(7A) 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 221(220) 240 232
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,1 8,3 8,0
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena 4,4 4,8-4,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 1555(1575) 1598 1665
Cena Ambition [Kč] neuvedena 849.900 914.900
Cena Style [Kč] neuvedena 899.900 964.900
Cena Laurin & Klement [Kč] neuvedena 1.044.900 1.109.900
Cena Sportline [Kč] neuvedena 949.900 1.014.900
Verze kombi je o 30.000 Kč dražší

Můžete si projít i kompletní technická data a fotky z Rakouska, které nám Škoda v rámci tiskové mapy k modernizaci vlajkové lodi poskytla. Času na jízdy nebude moc, proto budu rád za každý smysluplný dotaz týkající se Superbu, vložený do diskuse pod tímto článkem.

Máte čas zhruba do pěti odpoledne. Pak na letišti ve Vídni vrátím klíče a s vozem se setkáme až v klasickém redakčním testu. První jízdní dojmy, v nichž se budu snažit na vaše dotazy odpovědět, ale najdete na Autorevue.cz co nevidět!

Škoda Superb Scout: Technická data a české ceny
Motor 2.0 TDI 4x4 DSG 2.0 TSI 4x4 DSG
Zdvihový objem [cm3] 1968 1984
Válce/ventily 4/4 4ú4
Největší výkon [kW/min] 140/3500-4000 200/5500-6500
Točivý moment [N.m/min] 400/1900-3300 350/2000-5400
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 223 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9-5,0 7,1
Pohotovostní hmotnost [kg] 1687 1667
Cena Scout [Kč] 1.019.900 1.078.900
Dynamika a hmotnost odpovídají běžné verzi Combi. U verze Scout se mohou lišit.
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků