První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na Mallorce. Piště nám do diskuse pod tento článek, co vás o novém městském crossoveru zajímá a my pak vaše dotazy zohledníme v jízdních dojmech!
Doba se mění. Zatímco dříve bylo zvykem nabízet v segmentu malých vozů i kombíky, dnes jsou tyto vozy na ústupu a nahrazují je malé městské crossovery. Nevyhne se jim nikdo. Kia má Stonic, Seat zase Aronu a Volkswagen loni na podzim představil nový T-Cross. Na českém trhu jej už můžete objednávat, příležitost k prvnímu svezení jsme však dostali až nyní.
Stejně jako Seat Arona stojí nový Volkswagen T-Cross na modulární platformě MQB A0, je celkově větší než Polo, se kterým sdílí techniku, a detaily karoserie si vypůjčil od Touaregu, který už u nás koupíte také s osmiválcem. T-Cross je zdrženlivější. Začíná s litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW, pořídit si můžete také silnější verzi s 85 kW, která vedle manuálu nabídne i DSG, nechybí patnáctistovka TSI kombinovaná výhradně s DSG a nabídku uzavírá nafťák 1.6 TDI o výkonu 70 kW.
Volkswagen T-Cross: Srovnání vnějších rozměrů |
Model |
T-Cross |
Polo |
T-Roc |
Seat Arona |
Délka [mm] |
4107 |
4053 |
4234 |
4138 |
Šířka [mm] |
1760 |
1751 |
1819 |
1780 |
Výška [mm] |
1558 |
1461 |
1573 |
1552 |
Rozvor [mm] |
2563 |
2551 |
2590(2593) |
2566 |
Objem kufru min/max [l] |
385-455/1281 |
351/1125 |
392/1237 |
400/1280 |
Údaj v závorce platí pro pohon 4x4 |
Nabídka to není špatná, aktuálně však na našem trhu pořídíte pouze silnější TSI za cenu od 457.900 korun ve verzi s manuálem a 498.900 korun v případě, že se rozhodnete pro sedmistupňové DSG (linie Life). Vybavenější linie Style pak vychází na 499.900, respektive 540.900 korun. Ostatní agregáty budou v nabídce později.
Na Mallorce, kam jsem vyrazil nabrat první jízdní dojmy, je k dispozici kompletní portfolio litrových verzí a také naftová šestnáctistovka. Testy budou probíhat dnes odpoledne a zítra ráno, po celou dobu tedy máte možnost psát mi do diskuse pod tento článek, co vás o novém T-Crossu zajímá. Vaše dotazy si budu číst a v jízdních dojmech, které si budete moci na Autorevue přečíst tento týden, se na ně budu snažit odpovědět.
A co by vás mohlo konkrétně zajímat? Třeba jak fungují litrové motory v kombinaci s filtrem pevných částic, jestli má turbodiesel do auta velikosti T-Crossu vůbec smysl, jak praktický a prostorný je interiér či jak komfortní tohle auto vlastně umí být. Postřehy z testování najdete také na našem instragramu, nezapomeňte se kouknout do stories!
Volkswagen T-Cross: Technická data a české ceny |
Motor |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.6 TDI |
Převodovka |
5M |
6M |
7A |
7A |
5M/7A |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
999 |
1498 |
1598 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
Max. výkon [kW/min-1] |
70/5500 |
85/5500 |
85/5500 |
110/5000 |
70/3250 |
Toč mom. [N.m/min-1] |
175/2000 |
200/2000 |
200/2000 |
250/1500 |
250/- |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
193 |
193 |
220 |
181 (180) |
Zrychl. 0-100 km/h [s] |
11,5 |
9,9 |
9,9 |
7,8 |
12,0 (12,4) |
Cena Life [Kč] |
- |
457.900 |
498.900 |
- |
- |
Cena Style [Kč] |
- |
499.900 |
540.900 |
- |
- |