Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na Mallorce. Piště nám do diskuse pod tento článek, co vás o novém městském crossoveru zajímá a my pak vaše dotazy zohledníme v jízdních dojmech!

Doba se mění. Zatímco dříve bylo zvykem nabízet v segmentu malých vozů i kombíky, dnes jsou tyto vozy na ústupu a nahrazují je malé městské crossovery. Nevyhne se jim nikdo. Kia má Stonic, Seat zase Aronu a Volkswagen loni na podzim představil nový T-Cross. Na českém trhu jej už můžete objednávat, příležitost k prvnímu svezení jsme však dostali až nyní.

Takto vypadá nejlevnější VW T-Cross. Líbí se vám? Vypadá k světu!

Takto vypadá nejlevnější VW T-Cross. Líbí se vám? Vypadá k světu!

Stejně jako Seat Arona stojí nový Volkswagen T-Cross na modulární platformě MQB A0, je celkově větší než Polo, se kterým sdílí techniku, a detaily karoserie si vypůjčil od Touaregu, který už u nás koupíte také s osmiválcem. T-Cross je zdrženlivější. Začíná s litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW, pořídit si můžete také silnější verzi s 85 kW, která vedle manuálu nabídne i DSG, nechybí patnáctistovka TSI kombinovaná výhradně s DSG a nabídku uzavírá nafťák 1.6 TDI o výkonu 70 kW.

Volkswagen T-Cross: Srovnání vnějších rozměrů
Model T-Cross Polo T-Roc Seat Arona
Délka [mm] 4107 4053 4234 4138
Šířka [mm] 1760 1751 1819 1780
Výška [mm] 1558 1461 1573 1552
Rozvor [mm] 2563 2551 2590(2593) 2566
Objem kufru min/max [l] 385-455/1281 351/1125 392/1237 400/1280
Údaj v závorce platí pro pohon 4x4

Nabídka to není špatná, aktuálně však na našem trhu pořídíte pouze silnější TSI za cenu od 457.900 korun ve verzi s manuálem a 498.900 korun v případě, že se rozhodnete pro sedmistupňové DSG (linie Life). Vybavenější linie Style pak vychází na 499.900, respektive 540.900 korun. Ostatní agregáty budou v nabídce později.

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Na Mallorce, kam jsem vyrazil nabrat první jízdní dojmy, je k dispozici kompletní portfolio litrových verzí a také naftová šestnáctistovka. Testy budou probíhat dnes odpoledne a zítra ráno, po celou dobu tedy máte možnost psát mi do diskuse pod tento článek, co vás o novém T-Crossu zajímá. Vaše dotazy si budu číst a v jízdních dojmech, které si budete moci na Autorevue přečíst tento týden, se na ně budu snažit odpovědět.

Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

A co by vás mohlo konkrétně zajímat? Třeba jak fungují litrové motory v kombinaci s filtrem pevných částic, jestli má turbodiesel do auta velikosti T-Crossu vůbec smysl, jak praktický a prostorný je interiér či jak komfortní tohle auto vlastně umí být. Postřehy z testování najdete také na našem instragramu, nezapomeňte se kouknout do stories!

Volkswagen T-Cross: Technická data a české ceny
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Převodovka 5M 6M 7A 7A 5M/7A
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4 4/4
Max. výkon [kW/min-1] 70/5500 85/5500 85/5500 110/5000 70/3250
Toč mom. [N.m/min-1] 175/2000 200/2000 200/2000 250/1500 250/-
Max. rychlost [km/h] 180 193 193 220 181 (180)
Zrychl. 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 9,9 7,8 12,0 (12,4)
Cena Life [Kč] - 457.900 498.900 - -
Cena Style [Kč] - 499.900 540.900 - -
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků