Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na Mallorce. Piště nám do diskuse pod tento článek, co vás o novém městském crossoveru zajímá a my pak vaše dotazy zohledníme v jízdních dojmech!

Doba se mění. Zatímco dříve bylo zvykem nabízet v segmentu malých vozů i kombíky, dnes jsou tyto vozy na ústupu a nahrazují je malé městské crossovery. Nevyhne se jim nikdo. Kia má Stonic, Seat zase Aronu a Volkswagen loni na podzim představil nový T-Cross. Na českém trhu jej už můžete objednávat, příležitost k prvnímu svezení jsme však dostali až nyní.

Takto vypadá nejlevnější VW T-Cross. Líbí se vám? Vypadá k světu!

Takto vypadá nejlevnější VW T-Cross. Líbí se vám? Vypadá k světu!

Stejně jako Seat Arona stojí nový Volkswagen T-Cross na modulární platformě MQB A0, je celkově větší než Polo, se kterým sdílí techniku, a detaily karoserie si vypůjčil od Touaregu, který už u nás koupíte také s osmiválcem. T-Cross je zdrženlivější. Začíná s litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW, pořídit si můžete také silnější verzi s 85 kW, která vedle manuálu nabídne i DSG, nechybí patnáctistovka TSI kombinovaná výhradně s DSG a nabídku uzavírá nafťák 1.6 TDI o výkonu 70 kW.

Volkswagen T-Cross: Srovnání vnějších rozměrů
Model T-Cross Polo T-Roc Seat Arona
Délka [mm] 4107 4053 4234 4138
Šířka [mm] 1760 1751 1819 1780
Výška [mm] 1558 1461 1573 1552
Rozvor [mm] 2563 2551 2590(2593) 2566
Objem kufru min/max [l] 385-455/1281 351/1125 392/1237 400/1280
Údaj v závorce platí pro pohon 4x4

Nabídka to není špatná, aktuálně však na našem trhu pořídíte pouze silnější TSI za cenu od 457.900 korun ve verzi s manuálem a 498.900 korun v případě, že se rozhodnete pro sedmistupňové DSG (linie Life). Vybavenější linie Style pak vychází na 499.900, respektive 540.900 korun. Ostatní agregáty budou v nabídce později.

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Na Mallorce, kam jsem vyrazil nabrat první jízdní dojmy, je k dispozici kompletní portfolio litrových verzí a také naftová šestnáctistovka. Testy budou probíhat dnes odpoledne a zítra ráno, po celou dobu tedy máte možnost psát mi do diskuse pod tento článek, co vás o novém T-Crossu zajímá. Vaše dotazy si budu číst a v jízdních dojmech, které si budete moci na Autorevue přečíst tento týden, se na ně budu snažit odpovědět.

Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

A co by vás mohlo konkrétně zajímat? Třeba jak fungují litrové motory v kombinaci s filtrem pevných částic, jestli má turbodiesel do auta velikosti T-Crossu vůbec smysl, jak praktický a prostorný je interiér či jak komfortní tohle auto vlastně umí být. Postřehy z testování najdete také na našem instragramu, nezapomeňte se kouknout do stories!

Volkswagen T-Cross: Technická data a české ceny
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Převodovka 5M 6M 7A 7A 5M/7A
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4 4/4
Max. výkon [kW/min-1] 70/5500 85/5500 85/5500 110/5000 70/3250
Toč mom. [N.m/min-1] 175/2000 200/2000 200/2000 250/1500 250/-
Max. rychlost [km/h] 180 193 193 220 181 (180)
Zrychl. 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 9,9 7,8 12,0 (12,4)
Cena Life [Kč] - 457.900 498.900 - -
Cena Style [Kč] - 499.900 540.900 - -

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků