Testujeme nový Ford EcoSport. Ptejte se, co vás zajímá!

Výrazně inovovaný crossover EcoSport testuje kolega Radek Pecák v Portugalsku. Prostřednictvím diskuse pod článkem nám můžete dát vědět, co vás zajímá.

Ford EcoSport není na evropském trhu žádnou velkou novinkou (prodává se zde od roku 2014). Stávající generace už stihla projít druhou modernizací, na českém trhu se s ní ale setkáme poprvé. Jde o jednoho ze zástupců městských crossoverů. EcoSport ale nyní přináší něco, na co řada konkurentů nemá odpověď – pohon všech kol.

Konkurencí mám na mysli například Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Kiu Stonic nebo Seat Arona. Žádný z těchto vozů pohon všech kol nemá ani mít nebude. Ford jej opět nazývá „inteligentní“ a nabízí jej ke zcela novému agregátu 1.5 EcoBlue o výkonu 92 kW.

Nabídku Fordu v Česku na přelomu roku obohatí malé SUV Ecosport

Nabídku Fordu v Česku na přelomu roku obohatí malé SUV Ecosport

Automobilka uvádí, že vůz po modernizaci nabídne více jistoty, komfortu, technické vyspělosti i všestrannosti, a samozřejmě také široké možnosti individualizace. Řeč je rozličném lakování střechy nebo linii ST-Line, která už zdomácněla například u Fiesty, Focusu nebo Mondea. Je prý inspirována modely Ford Performance, sportovní ambice ale vůz pochopitelně nemá.

Vedle nového motoru EcoBlue, který bude s pohonem všech kol dostupný od léta příštího roku, tvoří nabídku na českém trhu také litrový tříválec EcoBoost (92 kW) a patnáctistovka TDCi se 70 kilowatty. Více není potřeba, navíc je vidět, že výkon vozu rozhodně scházet nebude.

Ford EcoSport: unikla oficiální brožura

Ford EcoSport: unikla oficiální brožura

Uvedené motory by měl kolega Radek Pecák dnes a zítra vyzkoušet v rámci mezinárodní prezentace v Portugalsku, tak se nestyďte zabrousit do diskuse pod tento článek a ptejte se, co vás o autě zajímá. Na vaše dotazy se bude snažit odpovědět v prvních jízdních dojmech, pro inspiraci přikládám technická data a ceny verzí nabízených na českém trhu. Vše pochází z oficiálního ceníku platného od 24. litropadu.

Ford EcoSport - technická data a české ceny
Motor 1.0 EcoBoost 1.5 TDCi 1.5 EcoBlue AWD
Zdvihový objem [cm3] 999 1499 1499
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 70/3750 92/3600
Točivý moment [N.m/min] 170/1400-5000 215/1750-3000 300/1750-2000
Převodovka 6M(6A) 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 180(180) 160 181
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,7(11,6) 14,0 10,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2(7,2) 4,5 4,8
Cena Trend [Kč] 429.990 489.990 -
Cena Titanium [Kč] 516.990 551.990 neuvedeno
Cena ST-Line [Kč] 552.990* 587.900 neuvedeno
*příplatek za automat činí 50.000 Kč. Cena 1.5 EcoBlue AWD bude v léte 2018

Prohlédněte si obsáhlou galerii Fordu EcoSport:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků