Testujeme nový Ford EcoSport. Ptejte se, co vás zajímá!

Výrazně inovovaný crossover EcoSport testuje kolega Radek Pecák v Portugalsku. Prostřednictvím diskuse pod článkem nám můžete dát vědět, co vás zajímá.

Ford EcoSport není na evropském trhu žádnou velkou novinkou (prodává se zde od roku 2014). Stávající generace už stihla projít druhou modernizací, na českém trhu se s ní ale setkáme poprvé. Jde o jednoho ze zástupců městských crossoverů. EcoSport ale nyní přináší něco, na co řada konkurentů nemá odpověď – pohon všech kol.

Konkurencí mám na mysli například Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Kiu Stonic nebo Seat Arona. Žádný z těchto vozů pohon všech kol nemá ani mít nebude. Ford jej opět nazývá „inteligentní“ a nabízí jej ke zcela novému agregátu 1.5 EcoBlue o výkonu 92 kW.

Nabídku Fordu v Česku na přelomu roku obohatí malé SUV Ecosport

Nabídku Fordu v Česku na přelomu roku obohatí malé SUV Ecosport

Automobilka uvádí, že vůz po modernizaci nabídne více jistoty, komfortu, technické vyspělosti i všestrannosti, a samozřejmě také široké možnosti individualizace. Řeč je rozličném lakování střechy nebo linii ST-Line, která už zdomácněla například u Fiesty, Focusu nebo Mondea. Je prý inspirována modely Ford Performance, sportovní ambice ale vůz pochopitelně nemá.

Vedle nového motoru EcoBlue, který bude s pohonem všech kol dostupný od léta příštího roku, tvoří nabídku na českém trhu také litrový tříválec EcoBoost (92 kW) a patnáctistovka TDCi se 70 kilowatty. Více není potřeba, navíc je vidět, že výkon vozu rozhodně scházet nebude.

Ford EcoSport: unikla oficiální brožura

Ford EcoSport: unikla oficiální brožura

Uvedené motory by měl kolega Radek Pecák dnes a zítra vyzkoušet v rámci mezinárodní prezentace v Portugalsku, tak se nestyďte zabrousit do diskuse pod tento článek a ptejte se, co vás o autě zajímá. Na vaše dotazy se bude snažit odpovědět v prvních jízdních dojmech, pro inspiraci přikládám technická data a ceny verzí nabízených na českém trhu. Vše pochází z oficiálního ceníku platného od 24. litropadu.

Ford EcoSport - technická data a české ceny
Motor 1.0 EcoBoost 1.5 TDCi 1.5 EcoBlue AWD
Zdvihový objem [cm3] 999 1499 1499
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 70/3750 92/3600
Točivý moment [N.m/min] 170/1400-5000 215/1750-3000 300/1750-2000
Převodovka 6M(6A) 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 180(180) 160 181
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,7(11,6) 14,0 10,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2(7,2) 4,5 4,8
Cena Trend [Kč] 429.990 489.990 -
Cena Titanium [Kč] 516.990 551.990 neuvedeno
Cena ST-Line [Kč] 552.990* 587.900 neuvedeno
*příplatek za automat činí 50.000 Kč. Cena 1.5 EcoBlue AWD bude v léte 2018

Prohlédněte si obsáhlou galerii Fordu EcoSport:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků