Testujeme novou Škodu Octavia RS a Scout! Ptejte se, co vás zajímá

Čeká nás jedno z posledních prvních svezení letošního roku. V okolí Mladé Boleslavi dnes zkoušíme Škodu Octavia RS s klasickými spalovacími motory i dobrodružně laděný derivát Scout. Pište nám do diskuse pod tento článek, co vás o těchto vozech zajímá!

Čtvrtá generace Škody Octavia se světu představila už před více než rokem, k završení nabídky však oficiálně dochází s koncem roku 2020. Škoda nejdříve zákazníkům nabídla pouze ty verze, u nichž předpokládala největší zájem a deriváty klasicky přišly až o něco později.

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Zatímco sportovněji laděnou Octavii RS iV s plug-in hybridním ústrojím jsme již stihli krátce vyzkoušet na jedné z posledních mezinárodních prezentací letošního roku (další plánované akce padly kvůli druhé vlně pandemie koronaviru), na verze s ryze spalovacími motory dochází až nyní. Dobrodružněji laděný Scout jsme zatím dokonce viděli pouze staticky.

Nová Škoda Octavia RS má české ceny! Hybrid stojí stejně jako nejsilnější 2.0 TSI

Nová Škoda Octavia RS má české ceny! Hybrid stojí stejně jako nejsilnější 2.0 TSI

Po dnešku už budeme mít jasno, jak novinky pro zákazníky, kteří nestojí o plug-in hybridní ústrojí, vlastně jezdí, kvůli embargu vám však budeme moci přinést první jízdní dojmy až v druhé polovině tohoto týdne. Se Škodou Octavia RS a Scout budeme celé dnešní dopoledne jezdit v okolí Mladé Boleslavi a vy nám můžete do diskuse pod tímto článkem napsat, co vás o nich zajímá. Vaše dotazy se budu snažit zohlednit v jízdních dojmech.

Nová Škoda Octavia Scout se už prodává v ČR. Zatím jen s nejsilnějším motorem

Nová Škoda Octavia Scout se už prodává v ČR. Zatím jen s nejsilnějším motorem

Škody Octavia RS a Scout jsou u nás nabízeny s dvoulitrovými čtyřválci. Pro derivát RS Škoda připravila motor 2.0 TSI/180 kW, pohánějící výhradně přední kola skrze manuální i automatikou převodovku. Motor vychází z dvoulitru EA888 z minulé generace eresa, prošel však úpravou ve vztahu ke zlepšení efektivitity. Benzinové ereso má vždy mezi předními koly elektronicky řízený diferenciál VAQ. V nabídce figuruje i dvoulitr TDI Evo s výkonem 147 kW, který pohání přední nebo všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG.

Škoda Octavia RS: Základní technickí data a české ceny
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/- 180/- 147/- 147/-
Točivý moment [N.m/min]  370/- 370/- 400/- 400/-
Převodovka 6M 7A 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 250 250 249 (245) 243 (238)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 6,7 7,4 6,8
Základní cena [Kč] 889.900
939.900
899.900 954.900
Údaje v závodkách platí pro kombi, za kombi se připlácí 40.000 Kč

Pro Škodu Octavia Scout (tradičně jen s karoserií kombi) jsou na českém trhu nabízeny tři dvoulitrové motory, všechny kombinované s převodovkou DSG a pohánějící všechna čtyři kola (verze s pohonem předních kol v Česku nekoupíte). Benzinová verze má výkon 140 kW a točivý moment 320 N.m, nafťák 2.0 TDI Evo je dostupný s výkonem 110 kW a točivým momentem 360 N.m, a také ve vrcholném provedení se 147 kilowatty a 400 newtonmetry.

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Octavie RS a Scout s motorem 2.0 TDI Evo/147 kW a pohonem 4x4 utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg a mají i největší palivovou nádrž. Zatímco běžné octavie s předním pohonem pojmou 45 litrů a ereso s předním pohonem 50 litrů paliva, do čtyřkolek natankujete až 55 litrů. Pohon všech kol zajišťuje šestá generace spojky Haldex, která je v porovnání s pátou generací zhruba o tři čtvrtě kila lehčí.

Škoda Octavia Scout: Základní technická data a české ceny
Motor 2.0 TSI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/- 110/- 147/-
Točivý moment [N.m/min]  320/- 360/- 400/-
Převodovka 7A 7A 7A
Max. rychlost [km/h] neudáno 211 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno 8,7 6,8
Základní cena [Kč] neudáno neudáno 926.900

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků