Testujeme elektrickou Škodu Enyaq iV! Pomůže nám s ní parťák od Volkswagenu

Enyaq iV stanovuje v portfoliu Škodovky nová měřítka snad úplně ve všem. V rámci prvního seznámení vyzkoušíme verzi iV 80 se zadním pohonem a výkonem 150 kW. Ptejte se, co vás zajímá!

Tak už došlo i na Škodovku. Po svezeních s Volkswageny ID.3 a ID.4  zjistíme, jak se s úkolem vyrobit první vůz na ryze elektrické platformě MEB poprala i mladoboleslavská značka. Zatím pouze během jednoho dne, první oficiální testování na české půdě však znamená, že do plnohodnotného redakčního testu nás už dělí pouhé týdny.

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Enyaq iV měl premiéru už v září loňského roku a od té doby jsme na něm nenechali nit suchou. Prošli jsme snad vše, co šlo udělat od stolu: známe ceny, rozměry, technická data, vychytávky v interiéru, v prodeji se už dokonce objevila i sportovněji střižená verze Sportline. Volkswageny ID.3 a ID.4, s nimiž enyaq sdílí platformu, motory a výbavu, nastavily laťku docela vysoko, obzvláště bavíme-li se o komfortu jízdy. Může být enyaq v něčem výrazně jiný? No, osobně jsem na něj docela zvědavý.

Škoda Enyaq iV Sportline odhalila české ceny. Připravte si nejméně 1.152.900 Kč

Škoda Enyaq iV Sportline odhalila české ceny. Připravte si nejméně 1.152.900 Kč

Stejně jako loni v případě čtyřkové octavie bude dnešní den náhradou za mezinárodní prezentaci, která by proběhla, kdyby svět nesrazil na kolena koronavirus. Vůz jsme si přebírali dnes v 8 hodin ráno a máme relativně dostatek času ho v rámci možností proklepnout. A aby toho nebylo málo, na pomoc si vezmeme i Volkswagen ID.4, o jehož vlastnostech jsme si pověděli už minulý týden.

Poslechněte si Škodu Enyaq iV. Její zvuk ladili skladatelé, auto vůbec nepřipomíná

Poslechněte si Škodu Enyaq iV. Její zvuk ladili skladatelé, auto vůbec nepřipomíná

Nečekám, že bychom museli někde nabíjet. Vždyť verze iV 80, kterou budeme mít k dispozici, by měla na jedno nabití ujet hodně přes 500 kilometrů a to dnes není v naší moci. Představu o tom, co budeme zjišťovat, máme, ale samozřejmě se rádi dozvíme, co zajímá přímo vás. Diskuse pod články máme stále omezené (nebude trvat dlouho a znova se rozběhnou), dotazy nám však můžete posílat na adresu dotazy.autorevue@cncenter.cz. Zodpovědět se je budeme snažit v prvních jízdních dojmech, které vydáme v průběhu tohoto týdne.

Škoda Enyaq iV: Technická data a ceny verzí prodávaných v Česku
Verze iV 60 iV80
Největší výkon [kW] 132 150
Točivý moment [N.m] 310 310
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 (62) 77 (82)
Max. dojezd WLTP [km] 413 537
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 8,6
Max. rychlost [km/h] 160 160
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 14,6–17,6 15,2–21,6
Provozní  hmotnost [kg] 1965–2160 2090–2308
Max. hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu  750/1200 750/1200
Vnější průměr zatáčení – stopový 9,3 9,3
Součinitel odporu vzduchu cx 0,262 0,267
Cena [Kč] 1.072.900 1.202.900
Cena Sportline [Kč] 1.152.900 1.282.900
Údaje v závorkách značí celkovou kapacitu Li-ion baterie

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků