Testujeme Škody Superb iV a Citigoe iV do zásuvky: Ptejte se, co vás zajímá!

128 komentářů

Jakub Olsak
20. července • 13:57

Dobrý den, už sem měl poměrně dost superbů IV a u dost prodejců mi nebyli schopní říct, zda mohu nabíjet superba 380 zásuvkou.
Existuje nějaký originální adaptér?
Děkuju moc

Sophia Gray
2. prosince • 9:26

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé sеznamkа pro dospělé, kteří сhtějí najít sехuálníhо pаrtnerа

eMko
27. listopadu • 20:17

Dobry den,
mna by zaujimalo:
1. - pri akej rychlosti vozidla su otacky motora 2750?
2. - vykon 61kW je od otacok 2750 az po rychlost 130km/h?
3. - vmesti sa do podlahy batozinoveho priestoru koleso R14 165/70 aj so zdvihakom?
4. - pri nabijani 7,2 kW z Wallboxu sa vyuziva iba 1 faza pri 32A isteni?
5.1 - predpokladam, ze pri zaradeni D-N-R sa nic nedeje, iba sa upravuje prudenie elektriny do motora. Spravne?
5.2 - Pri zaradeni P sa aplikuje obdobny mechanizmus so zapadkou, ako u menicovych automatov? Alebo nieco ine?
6.1 - ak si poskladame informacie aj od koncernovych surodencov, vychadza ze akumulator ma kapacitu 36,x ale vozidlo z neho bude vyuzivat iba 32,x. Je to pravda?
6.2 - Ak ano, netreba si robit starosti a s kludnym svedomim nabijat zakazdym na 100%, alebo je odporucana nizsia hranica? (80%? 90%?).
6.3 - taktiez ci je nejake odporucanie, pod aky stav radsej nejazdit? pod 1/4? Pod 10%? Alebo s kludnym svedomim sa moze vyuzivat plna kapacita ktora je k dispozicii?

eMko
27. listopadu • 20:22

Vsetky tieto otazky sa samozrejme tykaju Citigo :-)

Martin 747
2. prosince • 11:11

Dobry den,
pokusím se odpovědět....
1) maximální otáčky motoru jsou 12 000. To by mělo odpovídat max. rychlosti 130 km/h. 2750 otáček tak bude při cca 30 km/h.
2) ano
3) ano, po vybrání plastové výplně.
4) lze využít 2 fáze, případně pouze 1 (2x16 A nebo 1x32 A). Auto pozná co je připojené a podle toho využije vždy maximum.
5) ano (spodní rezerva baterie je 3 kWh, horní 1.5 kWh). Když baterie ukazuje 0 %, jsou tam stále 3 kWh... když 100 %, ještě se tam 1.5 kWh vejde...
6) anoMartin

eMko
2. prosince • 18:40

Dobry den,
velmi pekne dakujem za odpovede.
Vasa odpoved c. 5 je na moju otazku 6.1, predpokladam ze Vasa 6 je na moje 6.2 a 6.3 (teda ze neexistuje ziadne odporucanie na hornu a dolnu vyuzitelnu kapacitu, vyrobcom stanovena spodna 3kW a horna 1,5kW rezerva su postacujuce na zabranenie degradacie baterie prilisnym vycerpanim/nabitim)?Viete pripadne, ako to je s prevodovkou? (moje otazky 5.1 a 5.2)
M.

Martin 747
3. prosince • 9:29

Dobrý den,
ano, nějak jsem ty čísla popletl... Obecně můžete nabíjet jak chcete. Já osobně bych auto nenechával dlouhodobě stát (např. když odlétáte na letní dovolenou), s prázdnou baterií (pod 10 %), stejně tak bych jej v tom okamžiku nenechával stát na nabíječce s baterií na 100 %. otázky 5) Řazení probíhá pouze elektronicky regulací motoru, spojka ani nic podobného tam není. Při zařazené poloze P má auto blokovaná kola (jakým způsobem je to realizované nevím).Pokud Vás auto zajímá, je na internetu již nějakou dobu dostupný "manuál" k vozu.Martin

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eMko
5. prosince • 19:11

Dobry den,
este raz dakujem. Pozrel som si aj manual, ale tam o technickych rieseniach nepisu :-(
Este by som sa chcel opytat - ci nahodou neviete.
Ako je to vyriesene, ze dokaze 7,2kW brat aj z 1x32A aj z 2x16?
Co je vyhodnejsie kupit? Radsej nabijacku 7,2kW 1x32A alebo 11kW 3x16A? Bateria bude asi rovnako zatazovana ak sa bude nabijat 7,2 kW jedno akym sposobom, ale vsetky elektronicke komponenty kedy dostavaju viac zabrat?
Co sa stane, ak zapojim na 22kW Wallbox? Bude si brat z jednej fazy 32A alebo z dvoch po 16?
Dakujem
M

Skoba
27. listopadu • 11:02

Nezajima nas nic,o techto hnusnych jitrnicich z boleslavskeho koncentraku!

potírač elektromenševiků
26. listopadu • 23:02

Mě by zajímalo, až z toho vyndám a prodám baterii a nechám si jen EL značky, jestli projdu technickou.

Stealth01
27. listopadu • 9:35

Ty projdeš určitě vším... dveřmi do léčebny určitě.

komik
26. listopadu • 22:29

mě by zajímalo jak jestli je v Cigo tempomat+asistent jízdy v pruzích použitelný aspoň na chvíli jako autonomní řízení a to na dálnici/okresce..

666
26. listopadu • 18:50

"Ptejte se, co vás zajímá!"
Nezajímá nás nic...

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 19:01

mě by zajímalo kde bydlíš a čím se živíš, ty jako nejíš a nepiješ, proč se nezeptáš, jestli to má chlazenou přihrádku, kde si vychladíš pití i svačinu. :-(

666
26. listopadu • 20:31

" proč se nezeptáš, jestli to má chlazenou přihrádku, kde si vychladíš pití i svačinu. "
Ne, opravdu mě nezajímá recyklace staré techniky, kterou koncern už nechce ve VW a zde ji s vysokou marží znovu prodá. Pokud by se jednalo o variaci modelů ID, tak by to bylo jiné kafe..

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 15:16

superb je hybrid a někdo nemá rád moderní techniku. Budme rádi, za tu cenu.

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 16:32

sleduji to dost do podrobna a fotky hybridního ustrojí se liší aji na stránkách výrobce, tak má to klimu poháněnou elektromotorem nebo z řemenice klínákem. Prosil bych podrobný nákres celé jednotky. Díky.

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 17:36

A hlavně popsat, jak hybrid jede, jak probíhá rekuperace a jestli ta dsg má zpátečku nebo to couvá na elektromotor?

MC
26. listopadu • 15:49

Jaky je realny dojezd Citigoe iV po dalnici rychl. 120-130km/h? Kdy budou dodany prvni vozy zakaznikum?

Machala
26. listopadu • 16:19

600-800 km, podle toho jak mate provoz nebo vitr :-)

Ján
26. listopadu • 15:24

Upravila sa konštrukcia skeletu karosérie e Citiga vzhľadom na zvýšenú hmotnosť (batéria) auta?
Zmenila sa charakteristika pruženia (tlmiče, pružiny) a uchytenie náprav?

Tom
26. listopadu • 16:12

A co kdyz ten zaklad nema s puvodnim citigo moc spolecneho?

666
26. listopadu • 20:22

"A co kdyz ten zaklad nema s puvodnim citigo moc spolecneho?"Vzhledem k tomu, že rozdíl celkové hmotnosti je cca 10%, tak bych očekával pouze přeladění podvozku. Vlastní dimenzace zůstane stejná. Odpovídá tomu i výkon motoru. Stejný přístup měl koncern u verzí vozidel, kde naftový motor více namáhal konstrukci než benzínová verze. Životnost dílů tomu pak odpovídala. https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-cz.pdf... https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/f1e4a4a2-6... ...

Machala
26. listopadu • 13:12

Jsou auta tohoto typu citlivější na zásah elektromagnetickou puškou, nebo dneska je to plné elektroniky tak jako tak, takže je to skoro jedno?

stealth01
26. listopadu • 20:21

Předražené VW, to znamená značka Audi používá pro své vozy už dlouhé roky speciální zkušební laboratoř, kde se simulují nárazy blesku do karoserie. Využívá pouze pro své vozy.

vegan & gretén
26. listopadu • 15:01

My ekologisté používáme v boji zásadně pouze solární ručnice.

Machala
26. listopadu • 15:43

V Kobra 11 to bylo kdyz jsem byl na zakladce. Tak ted by uz to snad nemuselo byt tak problematicke sehnat. Si vem postizeni sluchu americkych velvyslandu na Kube, auto jedouci 800Km/h nebo putiny hracky pro elektronicky boj. Nechci se na ceste zastavit, ze si mladi polaci hrali s necim z burzy. Drona uz dneska taky muze mit kazdej.

Atomas
26. listopadu • 15:09

:-D A to i v noci?

vegan & gretén
26. listopadu • 15:47

A spát chodíme se slepicemi. Nač svítit nadarmo...

Martin 747
26. listopadu • 11:33

Dobrý den,
1) Jaké bateriové články používá Citigo iv. Jedná se o "prizmatické" nebo "pouch" články?
2) Citigo iv má v baterii 14 modulů s celkem 168 články. Starý e-UP! ( ze kterého vychází) používal 17 modulů s celkem 204 články. Proč má Citigo pouze 14 modulů, jedná se o technické omezení (hmotnost?) nebo je důvod jiný? Vnější kryt baterie i jednotlivé moduly baterie mají stejné rozměry. V nové baterii by tak mělo být volné místo (pro 3 chybějící moduly).
Děkuji

Cjert
26. listopadu • 14:36

Nelze srovnávat starý e-Up! a nové Citigo iV / nový e-Up!. Je tam zcela jiná baterie s jinou kapacitou.

Rokyta ex Acz
26. listopadu • 10:49

Do zásuvky. Ano, to jsou ty dotazy. 1) Co když zásuvka není? Jak to jezdí?
2) Kompatibila konektoru? V USA mají zásuvku malou 2 kolíky. V UK velká 3 hranaté. V EU střední kulatá, Japonsko atd... je víc jak 5 základních typů. Máte adaptéry? Ty hobby z letiště bych se bál dát.
3) Jak takové auto brodí? Kolik se šchnorchlem může?
4) Známá odjíždí s kamarády v Lednu po ose na Ojmjakon, kde bude cca -55C. Cestou -30 -40C, mají starší naftovou J9. Jak tohle bude snášet alespoň těch -30 -40C?
5) Jak to odpojit po dopravní nehodě ?
6) Má to baterii na pohon + klasickou, nebo klasická tímpádem není?
7) Co se stane když do takového auta uhodí blesk? Děda má stary Ursus a Faradajova klec + bez elektroniky. Jednou se to stalo a jezdí stále OK.
8) Jde nastartovat jen na elektriku? Jde to roztáhnout bez benzinu?
9) Neruší magnetické pole auta vysílačku CB, telefon nebo TV signál a kardiostimulátor?
10) Kdy bude elektro Kodiaq/Karoque?

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 19:19

superb pod mínus deset nespustí elektromotor.
6-ano, 12V zůstává.

Majitel BMW i3
26. listopadu • 11:07

Prosím o otázku, proč nemá Škoda Citigo iV, stejně tak jako spousta jiných BEV, palubní nabíječku 3x32 A, tj. s výkonem 22 kW.
V Česku jsou totiž statisíce nabíjecích míst s tvz. pětikolíkem, v podstatě v každém rodinném domku a v každé produkční firmě. Tato infrastruktura je zcela opomíjena.Přitom veřejné nabíječky většinou disponují jen výkonem 50 kW AC, a jsou extrémně drahé.
Třífázové palubní nabíječky s výkonem 22 kW by okamžitě zajistily rozsáhlou nabíjecí infrukturu.Co tomu brání?
Cena?
Technický problém v konstrukci?
Objem pro nabíječku ve voze?Jediný vůz, který ji běžně nabízí, je Renault Zoe, a to bez příplatků. Nemají to ani tzv. prémiové BEV jako Audi e-tron, Jaguar I-pace, Mercedes atd.

Cjert
26. listopadu • 14:40

Myslíte tu spoustu jako Zoe, Audi etron (za příplatek!) a Tesly? Vše je dáno jen velikostí onboard chargeru, jeho cenou a cenou dalši nezbytné elektroniky dimenzované na větší výkony.

Nedává smysl dávat do aut vysoký nabíjecí výkon na AC, když je DC efektivnější a není limitováno onboard chargerem a fakticky jen baterii.
A pro nabíjení přes noc zcela pohodlně stačí nižší výkon.Jinak veřejné nabíječky mají maximálně 43 kW AC - spíš ale mají právě těch 22 kW, ale v případě DC mají 50 kW a více.

Marek71
26. listopadu • 11:29

Zoe má zase za příplatek (tuším 25t?) DC nabíjení. Teď co je lepší...

Joe Doe
26. listopadu • 10:34

1. Ako funguje rekuperacia po vybiti hlavnej baterie.
2. Ako funguje hybridny rezim po vybiti hlavnej baterie a aka je spotreba.
3. Ako funguje plne elektricky rezim po vybiti hlavnej baterie.
4. Kolko je auto schopne prejst na elektrinu po vybiti hlavnej baterie.
5. Aka je maximalna rychlost pri jazde cisto na elektrinu z hlavnej baterie/po jej vybiti.
6. Ako funguje rekuperacia pri jazde cisto na elektrinu po nabiti zo siete.
7. Ma auto dedikovany rezim intenzivnejsej rekuperacie?
8. Dokaze system nabijat bateriu v normalnom jazdnom rezime?
9. Dokaze system nabijat bateriu pri cuvani a volnobehu?
10. Ako dlho (ak ano) dokaze auto fungovat v autonomnom elektrickom rezime? To znamena vypnuty motor, ale vsetky elektricke spotrebice funguju (klimatizacia, USB, 12V zasuvky). Priklad - stojim na parkovisku, ale zapnem si klimatizaciu/kurenie, pripadne bude stale chladit chladnicka, 'zapnem' auto, aby som mohol pripjit kompresor a dofukat pneu... K otazkam 2, 6 - ake su otacky spalovacieho motora.
K otazkam 2, 3, 6 - co robi prevodovka.Dakujem

stealth01
26. listopadu • 19:56

Ja se omlouvám předem, ze budu vycházet zase ze zkušeností s 330e, ale myslím, ze takto budou fungovat všechny ty zastaralé a odporné evropské automobilky.
Třeba to někomu pomůže pochopit PHEV. 1. Rekuparece ve třech modech, v prvním plachtění, ve druhem něco mezi a ve třetím rekuperuje cca -14 až -20 kWh. Další rekuperace je možná přes brzdový pedál v prvních centimetrech dráhy.
2. V jakémkoliv klesání, při dojezdech na křižovatky nebo při malé zátěži se motor ihned vypíná a podle nabití vybité baterie (když je tam těch obligatnich 7 procent) jede auto jen na elektřinu. Spotřeba dnes Praha - Turnov byla 3,9 tam a po úplném vybití 5 nazpět. Praha - Brno - Praha za 4,9. Otáčky na osmičku cca 2000 při běžných rychlostech. Převodovka řadí.
3. Otázka je nesmysl. Elektrický režim přestane fungovat, kapacita baterie je v te době 27% (dvacet je rezerva, kterou lze odemknout jen při úplném vyprázdnění nádrže jako nouzovka).
4. Otázka je nesmysl. Pokud nedojde k rekuperaci, která znovu umožní čisté elektrický režim, tak je elektrický pohon nedostupný.
5. 120 km/h a 230 km/h
6. Ve třech modech, rekuperuje okamžitě pokud to jde. Zajímavá je rekuperace podle navigace, když se blíží odbočka nebo snížení rychlosti pomocí dopravní značky, tak rekuperuje čím dal více a kolem značky nebo do odbočení už jede příslušnou rychlostí.
7. Jen pedálem brzdy v prvních dvou centimetrech.
8. V režimu Save battery nabijí až do 93% nebo ve stejném režimu nepouští baterii vůbec ke slovu a jede jen na benzinový pohon.
9. Ne
10. Netuším asi do vybití baterie. Jak říkám, je to jen doplnění něčeho, co může obecně někoho zajímat. Rozhodne ale ty otázky jsou vhodné zvolené (kromě 3 a 4), ale zase trochu tendenčně směrem k těm Bohům z Japonska.

Joe Doe
27. listopadu • 14:52

Ako sam vo svojich odpovediach pripustast kazdou , Bohovia z Japonska su stale bohmi, pretoze ten 20 rokov stary toyotacky HSD je stale najefektivnejsi hybridny system na trhu, kedze konkurencia dosahuje podobnu spotrebu len vdaka obrovskej baterii nabijanej zo siete, kym Toyote staci mala hybridna bateria.

E15
28. listopadu • 18:34

Efektivní a trvanlivý je, akorát se s ním nedá moc jezdit. Toyotu bych přirovnal k botám, které sice vydrží 10 let, ale celou tu dobu vás někde dřou a tlačí. No a pak jsou boty, které se sice po dvou letech rozpadnou, ale chodí se v nich jako v bačkůrkách :-D

stealth01
27. listopadu • 15:04

Mimochodem. Minuly měsíc jsem s tím křápem z odporného Německa ujel na jednu 40l nádrž 1891 kilometrů. Tento měsíc kvůli Pha-Brno-Pha a Pha-Turnov-Pha jen 1012 km.
To taky umí ta mala hybridní baterie?

stealth01
27. listopadu • 15:01

Ano. Zcela samozřejmě. Nejlepší auta této planety vznikají v Japonsku.

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 18:34

Toyota C-HR se vyrábí v turecku.

.
26. listopadu • 12:22

Otázka č. 3 je nesmyslná z fyzikální podstaty věci. Plně elektrický režim nemůže u žádného hybridu fungovat po vybití baterie. Po vybití baterie může fungovat jenom hybridní režim.

Joe Doe
26. listopadu • 12:58

Prius plug-in sa po vycerpani energie dodanej zo zasuvky sprava ako bezny full-hybrid, to znamena, ze dobija bateriu rekuperaciou/motorom do urcitej kapacity a teda a je schopny prevadzky cisto na elektrinu.*Tebou chapana podstata veci je spravidla definovana medzerou v poznatkoch a teda v prikrom rozpore s realitou implementacie konstrukcneho riesenia.

stealth01
26. listopadu • 19:57

To je ale běžné, to není žádné specifikum Toyoty.

Joe Doe
27. listopadu • 14:47

Su hybridy, ktore nedokazu vypnut spalovaci motor.

.
26. listopadu • 14:02

Jako běžný hybrid se po vyčerpání energie z baterie chová každý PHEV. Ale v režimu běžného hybridu není schopen trvalého provozu jenom na baterky. Je schopen jenom hybridního režimu, nikoliv plného režimu EV. Jestliže je baterka prázdná, tak ji musí někdo dobíjet a toho jsou schopny jenom dvě věci, rekuperace při brzdění nebo odebíráním mechanické práce ICE. První případ není režim plného EV protože trvá pouze po dobu brzdění a druhý režim není režim čistého EV protože pracuje ICE a vyrábí el. energii pro baterky.

EL2020
26. listopadu • 10:55

Pěkně shrnuté otázky. Nedávno jsem četl test koncernového Bentley PHEV za bambilion a to mělo ten problém, že pohonný systém neumožňoval režim, kdy spalovací motor dobíjí baterii. Tedy se nabíjí pouze ze zásuvky a nebo při brzdění. Obávám se, aby to v tom Superbu nebylo obdobné...

Tom
26. listopadu • 15:19

Superb to umi. Muzes si i nastavit miru nabiti

EL2020
26. listopadu • 15:45

Tak to je dobře, plus pro Škodu a díky za info!

Joe Doe
26. listopadu • 13:02

Dik.
Holt, nema to eCVT ale prevodovku s pevne danymi stupnami, takze otacky motora a rychlost otacania kolies su spriahnute. Pri eCVT toto klasicke obmedzenie neexistuje, preto moze motor pohanat, nabijat, oboje zaroven a to pri jazde oboma smermi.

Petr
26. listopadu • 10:09

Zajímá mě spotřeba s úplně vybitými bateriemi už od startu (auto se nebude nikdy před jízdou nabíjet)

stealth01
26. listopadu • 18:44

Tipuji 6 max. Ja mám něco mezi 4-6 když jsou baterky vytriskane. Ale ja jezdím jak s hnojem.

Tom
26. listopadu • 16:11

Jako hybrid?

Petr
26. listopadu • 16:34

Jo jo jako hybrid pouze v hybridním režimu bez nabijení ze sítě.

Sir CHerokee
26. listopadu • 10:07

Objevily se spekulace, že v ČR škodovka na každé Citigo elektrické doplácí 200 000. I odborníci mi potvrdili, že za 479 000 to nejde. Můžete to potvrdit? Jestli jo, tak o je teda pěkný hnus...a další krok v zeleném šílenství.

Kamil
26. listopadu • 10:04

Zimní pneu .Jaké tam jdou dát alternativní pneu 14", počítám že na zimu 16" nejsou moc vhodný.

tonda
26. listopadu • 9:34

Tady se neustále mluví o kladných či pozitivních věcech aut do zásuvky leč nikde jsem nenašel odpovědi na ty negativa. Na výrobu baterií, jejich životnost, jejich následnou recyklaci, dále na výrobu el. energie, její následnou distribuci atd.... Na tyto otázky nikdo nechce z těch zainteresovaných odpovídat a zahrávají to do autu...

Joe Doe
26. listopadu • 12:46

Ano, a benzin a naftu vyrabaju lesni skriatkovia z mesacneho svitu.Ak chces do debaty o vyhodach/nevyhodach toho-ktoreho pohonu zahrnut aj vyrobu zdroja energie a recyklaciu, tak musis zobrat do uvahy aj- vyrobu nafty/benzinu co je to energeticky dost narocny proces - takze tu elektrinu musis niekde vyrobit
- dopravu benzinu a nafty na pumpu potrebujes - na to potrebujes naftu
- recyklacia baterii = vysporiadanie sa s exhalatmi v mieste prevadzky

Mirek
26. listopadu • 13:58

Tak u výroby elektřiny je potřeba započítat i ekologické škody, u uhelných elektráren, a například v naších podmínkách, ujaderných elektráren, i náklady na uskladnění jaderného odpadu.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10441294653-hyde-p... ...
čas 50:35

EL2020
26. listopadu • 14:55

Náklady na uskladnění jaderného odpadu jsou již v ceně elektřiny započítány a na uložiště se tak střádá (teď mají myslím cca 25 mld Kč). Ekologické škody uhelných elektráren (které se navíc pomalu odstavují) nebudou horší než ekologické škody dieselových smradláků, kterých jsou doslova plné ulice.

Mirek
26. listopadu • 19:32

A ještě "drobnost", řešil jsem výhody a nevýhody a ne to hlavní jsem skoro zapomněl. Když se přejde na elektřinu, kde stát vezme peníze, které nyní dostává z každého litru benzínu a nafty? Nejedná se o vůbec drobnou částku, například za minulý rok o cca 92 mld Kč.
https://www.cerpacka.cz/2019/03/26/ceta-spotrebni... ...
Nebude to náhodou požadovat po majitelích elektroaut? Bude potom ještě provoz elektroaut tak výhodný, když si do toho promítnu pořizovací cenu a potom budu takové ojeté auto chtít prodat? Kdo se bude zajímat o auto, kde náklady na nové "baterky" budou v řádech několika set tisíc Kč a nikdo nebude u ojetiny tušit, kdy staré kleknou?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
26. listopadu • 20:49

Než se přejde na elektřinu, tak předpokládám, že už bude v provozu celoplošné mýto na všechna vozidla. Výběr pak nahradí spotřební daně.
Tomu tvému argumentu s tím jaderným uložištěm nějak nerozumím - přece i ten elektromobilista si to zaplatí v ceně elektřiny, kterou bude dobíjet.

Mirek
27. listopadu • 15:54

Předpokládat můžeš, ale nikdo toto zavést nechce. O celoplošném mýtu, pro všechna auta, se nikdy nehovořilo, řešilo se jen zavedení silniční daně, a ani tohle neprošlo.
Samozřejmě, že zaplatí. A ty nechápeš, že například oproti energii ze slunce, větru je to nevýhoda, že je tam poplatek těch 55 Kč? A pokud nebudou kapacitně stačit elektrárny, tak se bude muset postavit nová elektrárna, nové bloky, a to bude také něco stát, když se tady uvádí rafinérie, benzínky a rozvoz benzínu jako nevýhody. nehledě na to, že by měly skončit uhelné elektrárny. To jako elektřina také nevznikne lusknutím prstů. Navíc je nejvyšší čas, aby se toto odvětví automobilového průmyslu oprostilo od dotací a prokázalo svou samostatnou životaschopnost včetně poplatků cca 11-13 Kč spotřební daně, jako u benzínu a nafty. Nikdo, kromě elektrofanatiků, není zvědavý na nesmyslné křivení trhu zvýhodňováním někoho, na úkor jiného.

Mirek
26. listopadu • 19:13

To vím, ale měl ses na to nejdříve podívat a potom psát. Pokud jde o jádro, tak na uskladnění se v současnosti počítá 55 Kč/MWh a je vybráno zatím cca 28,5 mld Kč (před rokem), ale i s dalšími náklady na uskladnění, provoz, to bude celkem cca 130 mld Kč. A teď mi vysvětli, jsou to náklady, které se počítají do provozu elektroaut, nebo ne, když to tak šmahem přecházíš, a je to zátěž, nebo ne, když musíš u této energie pro provoz aut tohle také řešit. Nebo chceš říci, že u této elektřiny není odpad, který musíš uskladňovat? Nikde jsem zatím nečetl, ani neslyšel, jak se elektroauta odrazí v úložišti jaderného odpadu, když se přejde na "úplný" provoz na elektřinu, o kolik stoupne spotřeba elektrické energie a tím bude více i jaderného odpadu a jaké budou potom náklady na úložiště? Je s tímto již dopředu počítáno?
To bych tak nepsal, ekologické škody musíš brát i s těžbou uhlí, tedy povrchové doly a tomu říkáš nízké ekologické škody? A co náklady na rekultivaci dolů, to je také nic?

stealth01
26. listopadu • 10:06

Pojďme taky probrat ekologický dopad při výrobě spalovacího auta, včetně nákladů a zatížení na součástky, které elektromobil nemusí mít. Hlavně jaká je energetická a ekologická náročnost výroby výfukové soustavy a její dodání do montáže auta, jaká je náročnost výroby všech součástí spalovacího motoru, nádrží, filtrů, olejových náplní a jejich likvidace.
Jaká je stopa po častější výměně brzdovych kotoučů a obložení, jaký je energetický a eko zásah při výrobě olejů a pohonných hmot a jejich distribuci k spotřebiteli.
Jaká je ekologická stopa po jedné komplexní čerpací stanici?

Aladin
26. listopadu • 14:00

Stealthle, věřím, že se postupně najdou řešení, jak udělat elektromobily stejně zatěžující přírodu, jako konvenční vozy. Pokuď dokonce méně, tím lépe. Zatím je ekologie v neprospěch elektrovozů. Vše nasvědčuje tomu, že bude velký problém se zdroji potřebnými k výrobě baterií. Podívej, za jakých podmínek se těží lithium, kobalt, nikl. Lidé při tom umírají na rakovinu. Při těžbě americké, ruské ani brent ropy se tak něděje. Jistě ti neunikl článek, že v Rakousku nevědí co s baterií po uhašené/neuhašené Tesle. Nikdo to neumí zrecyklovat, nikdo to nechce. Elektromobilita má zatím více problémů k řešení než úspěchů a výhod. Za 10 let může být vše jinak.

Tommy
26. listopadu • 16:25

A tohle konstatování sis vycucal z prstu. Na Češích je fascinující, jak už od školy jsou vedeni drze tvrdit úplné a ničím nepodložené kraviny, protože občas se stane, že to pančelka sežere a když, ne, aspoň jsem to zkusil.

Aladin
26. listopadu • 17:42

Můžeš předložit argumenty, které vyvrací mé tvrzení. Můžeš oponovat. Nebo napsat, že nesouhlasíš. Ty jsi zvolil svou cestu. Tvůj příspěvek je normální sračka, jak od polodebila. A napíšu ti co je opravdu fascinující. Polodebilové se vydávají za ne Čechy a plivou na Čechy. Na ne Čecha máš dobrý psaný projev.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
27. listopadu • 11:38

A další česká pirueta. Ty tu něco tvrdíš, nepodložíš to vůbec ničím, ale bulíš, ať ten kdo tvrdí něco jiného, dodá zdroje. Tak jo. Já dodám. A ty zkus taky, nejlíp něco jiného, než partu ruských trollů z Autofora, které co čtvrt roku ohlašuje nějaké nové ruské superauto :-Dhttps://www.forbes.com/sites/jamesellsmoor/2019/... ... Dokonce i ty zdroje, které se k tématu staví velmi kriticky, netvrdí, že je elektromobil pro životní prostředí více zatěžující, než spalovák. Dostaneš se maximálně k tvrzení, že ve energetice založené na spalování fosilních paliv je to šul nul (s neodiskutovatelným efektem pro lokální, tedy ty klíčové, emise). Ale najdi mi vyspělou ekonomiku založenou na 100% uhlí a plynu? I u nás je to cca 50%.https://www.dw.com/en/how-eco-friendly-are-e... ...

manijako bijec
26. listopadu • 13:16

Do spalovaku se navazet umis. ;-)A co takhle soucastky a subsystemy, ktere musi mit elektromobil, ale nemusi mit spalovak? Ty jako zadnou uhlikovou (a jinou stopu) nezanechavaji? Prosim, zacni nam zde tvrdit, ze ne, protoze se vyrabeji astralni projekci z esence mesicniho svitu za uplnku. Nebo jeste lepe, zacni nam prosim tvrdit, ze takove soucastky a subsystemy neexistuji. Nebo se nas snaz alespon presvedcit, ze elektromotory v hybridech a EV nepotrebuji vubec zadny olej ani zadne jine chladici medium, ze elektrina se ke spotrebiteli nedistribuuje, ze cela elektricka soustava nema vubnec zadnou uhlikovou stopu a nevznikaji v ni vubec zadne ztraty, ze nabijeci stanice take nemaji zadnou uhlikovou stopu.Tesim se, az si te namazu na chleba se stejnym potesenim jako bruselskou pastiku. :-DPro takove nadsence bych navrhoval nezustavat jen u elektrickych aut, ale poridit jim tez elektricke kreslo.

stealth01
26. listopadu • 17:18

Subsystémy... tak jo.
Trochu jsi nepochopil, co jsem chtěl naznačit.
To je jedno, mám moc rád elektromobily, to snad není trestné. I když zatím žádný nemám.

Tomas_2002
26. listopadu • 9:54

A co bys jako chtěl slyšet ? Škoda Auto a.s. vyrábí auta, nedoluje lithium, neprovozuje elektrárny, nerecykluje odpady. Dostali od EU nůž na krk s tím, že musí snížit emise u svých vozů a tak to dělají, protože jinak auta nebudou moci prodávat a můžou zavřít krám.Ty tvoje otázky bys měl směřovat na ty, kdo tyto regulace vymyslel a ne na toho, kde se jimi musí řídit.

Jančo Šicko
26. listopadu • 9:30

Koľko škoda platí za 1 kWh baterky do city go iV, alebo superba iV?

Martin P.
26. listopadu • 9:23

-předpokládaná cena pro fyzickou osobu?
Bez jakéhokoliv zvýhodnění, bez jakékoliv promo či slevové akce , při platbě převodem. Tedy žádný leasing, vůz na proti účet, úvěr u našeho partnera a tak podobně....
-snížení dojezdu při v zimních měsících při venkovním parkování?
-snížení dojezdu v zimních měsících při využití topení, svícení a zapnutém radiu?

stealth01
26. listopadu • 10:01

Kolik člověk ujede po městě a v příměstském provozu denně, než se dostane k veřejné nebo domácí nabíječce?
Dlouhé trasy stejně bude řešit rodinným autem s naftou nebo benzinem po kapotou.
Jako jediné auto na všechny účely by to bylo dost nesmyslné kupovat elektromobil.

Assire var Anahid
26. listopadu • 9:26

Ceny jsou uvedeny v článku, bez dotací.
Když si vybavím elektrické Mitsubishi Zero, které ještě nedávno stálo skoro milión a bylo horší, je to výrazný pokrok.

Marek71
26. listopadu • 9:57

Mitsubishi Zero neexistuje, patrně myslíte Citroen C-Zero. Resp. existovalo Zero od Mitsubishi, to ale bylo něco úplně jiného :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_A6M_Zero... Citroen C-Zero, Peuget iOn a Mitsubishi i-MiEV byla prví generace malých EV. Na svou dobu to nebyla špatná auta, motor vzádu, pohon zadních kol. Akorát teda ta kapacita baterky nic moc, topení nic moc (hodné ubírá z dojezdu) a degradace po letech docela výrazná. No a cena byla kolem 750 tisíc, co si pamatuji, pak to šlo koupit i kolem půl milionu, což je pořád hodně na malou nákupní tašku.

Tom
26. listopadu • 16:10

Mitsubishi zero existuje, jen neni elektricke :-)

Assire var Anahid
26. listopadu • 15:06

Aha, smotaly se mi dve verze auta dohromady. U nas jezdilo s napisem "zero" na boku, proto mi to tak utkvelo v hlave.

k.ik
26. listopadu • 9:01

Když je toto budoucnost, jaký bude dojezd, kdyý se s tím pojede stylem brzda - plyn, jak se na služební auto sluší?

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 18:24

k.ik- ty jsi v práci placený za kilometry? Tuším, že je to i trestný. Pracoviště není závodiště.:-P

k.ik
27. listopadu • 9:26

nejsem, ale práce v kanceláři se sama neudělá

stealth01
26. listopadu • 9:58

Pokud někdo jezdí brzda - plyn neustále, tak si auta neváží a měl by strávit noc na vrakovišti.
Byl by to dobrý námět na horor.

k.ik
27. listopadu • 9:25

třeba to v Kosově je čísté, uklizené a hezká kancelář

potírač elektromenševiků
26. listopadu • 15:37

Každý nebydlí u vás na vesnici.

stealth01
26. listopadu • 17:14

To je pravda, bylo by tam přelidněno.

k.ik
26. listopadu • 9:00

Vážně škoda dotuje citigo částkou až 300 tisíc korun?

Lojza
26. listopadu • 8:57

Jak jede Superb o hmotnosti 1.8 tuny s jednačtyřkou pod kapotou? O hybridy se nezajímám, ale domnívám se, že tak slabou baterku vyždímám raz dva při první projížďce a pak mi zbyde 1.4 která ještě bude dobíjet baterky a tahat se téměř s dvoutunovým kolosem?

Assire var Anahid
26. listopadu • 9:28

Není tomu tak dávno, co ten motor byl pro Superb základem. A nebyl brzda provozu nebo auto, které by se muselo bát levého pruhu.

potírač elektromenševiků
26. listopadu • 9:57

Ano, byl to základ. Auto bylo ale o 400 kilo lehčí.

EL2020
26. listopadu • 11:50

Při konstantní jízdě po rovině na hmotnosti obecně moc nezáleží a s rostoucí rychlostí pak ještě méně (a do kopce pomůže elektromotor).

potírač elektromenševiků
26. listopadu • 15:39

Teoretické kecy. A pak se všichni poperou o 10kW výkonu navíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
26. listopadu • 16:22

No, on si sbírá tu energii, co ty vyhazuješ oknem skrz brzdy nebo ohříváním stlačeného vzduchu ve válcích při jízdě z kopce... Pro konstantní pohyb po rovině je potřeba výkonu nízká, pří akceleraci máš k dispozici výkonu a hlavně krouťáku víc než dost.

EL2020
26. listopadu • 15:43

Ne, to je fyzika. Kecy jsou leda tvé nechápavé bláboly.

stealth01
26. listopadu • 9:56

Myslím, ze Lojza hlavně zmiňuje vyšší hmotnost. Každé kilo u tak málo objemneho čtyřválce jde opravdu znát na dynamice.

Assire var Anahid
26. listopadu • 15:05

Na druhou stranu, nikdy nevyždíme baterku tak, aby nebyla schopna pomoci při akceleraci. Na udržování dálniční rychlosti stačí takovému autu kolik, 70 kW?

Tom
26. listopadu • 10:00

Ano, ale opet je to spise o spatne predstavivosti. Na udrzovani konstantni rychlosti i treba kolem 160km/h ta 1,4tsi staci. A jen v prechodovych rezimech se pripoji elektro. Takze to baterku zase tak nezere. A rekuperace dobijeni taky funguje...

stealth01
26. listopadu • 10:07

Zcela určitě, souhlasím.

Lojza
26. listopadu • 9:08

Zajímá mě tedy, jak dlouho vydrží plně nabitý akumulátor v HYBRIDNÍM módu, při běžné vyjížďce. Město, okresky, dálnice. Kolik km vydrží, než vám zbyte jen ta jednačtyřka...

Vašek
12. listopadu • 22:18

Dobrý den,jezdím se Superbem každý den na čistě jenom baterky.Cesta okrska a město.Dojezd v tomto chladném prostředí 3stupněC je 55Km.A to svítím a topím na 20 stupňů.Pochopitelně využívám na 100% rekuperaci a jezdím max. rychlostí 90Km/hod.
Hybridní mód budu teprve testovat,ale myslím si,že kombinovaná spotřeba bude tak 1,5l benzinu na 100KM.Ono i když jedete v hybridním režimu,tak auto neustále rekuperuje.

Kamil
26. listopadu • 10:02

Lojzo já jel s Kiou Niro což je hybrid podobné konstrukce do Itálie 3000 Km celkem bez nabíjení v hybridním modu který jsem zapnul cca na 50% baterky tj. elektrický dojezd 25 Km a celou dobu to tam zůstalo, podle kopců a zatížení v rozmezí 13-45 Km el. dojezdu.Takže dotaz mimo mísu systém si to automaticky dobije v době menšího zatížení motoru. Nemyslím že by to škodovka dělala jinak, ale oni to při tak krátké jízde nezjistí.

stealth01
26. listopadu • 9:55

Odpovídám zkušenostmi z jiného auta. V hybridním módu (Auto E-Drive) mám po cca 380 kilometrech stále ještě 20-30 procent na baterii.
Vyžaduje to informovat auto, kam jedu (destinace do navigace) a systém pak určuje kde přesně využije baterii a kdy připojí benzinový motor . 330e.

Driver
26. listopadu • 8:52

Omlouvám se, že nemám ideální otázku ale když tam má být personál z vývoje, třeba budou moci sdělit co máme čekat v nebližší budoucnosti: Kdy budou mít hybridy od Škodovky COMBO zásuvky aby bylo možné používat ještě rychlejší nabíjení? Je možné, že to bude mít Golf8 Octavia4 hybridy? Nebo se s tím počítá až pro elektromobily? ID3 ho má, MEB platforma ho umožňuje, bude ho mít elektromobil škoda v základu, nebo příplatkově, nebo nebude? Velice děkuji.

Assire var Anahid
26. listopadu • 9:30

Hybridy postavené na kombinaci 1,4 TSI a DSG jsou stará konstrukce, takže u nich určitě ne.

EL2020
26. listopadu • 11:48

Podle u PHEV obecně nelze čekat nějaké rychlodobíjení. Ta auta nemají chlazení baterie a vše je takové jednodušší...

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 19:16

superb má dvě expanzky jednu na motor a druhou na vysokonapětový akuč.

kesu
26. listopadu • 16:35

Hele mam za to, ze jak golf gte tak treba xc90t8 maji jak chlazeni tak vyhrev baterie...

Jozef
26. listopadu • 8:48

Koľko km . vydrží batéria v Citigu a koľko stojí nová ?

EL2020
26. listopadu • 11:46

plus otázka: Kolik vydrží baterie v Superbu a kolik stojí nová? (kolik stojí nová je samozřejmě myšleno jako originální náhradní díl v autorizovaném servisu).

iPace
26. listopadu • 13:49

vesmes zbytecne otazky, zaruka 8let/160km jasne dava najevo ze prvomajitelu kteri by menili baterku bude minimum, a za 5-8 let budou ceny tech dilu uplne jine nez dnes, je to podobne jako s cenou DPF, nekdy byli nesmyslne nastavene ale vesmes k jejich faktickym prodejum coby nahradniho dilu nedochazelo, a dnes po par letech cena tech dilu je relativne malas vetsim rozsirenim EV se da ocekavat ze druhovyroba se bude tykat i batterypacku, v USA takovej obchod vesmes jiz existuje a jsou dilny specializujici se prave na elektromobily a jejich opravy a repase batterypacku, dnes to ma i tu vyhodu ze batterypack i z ojeteho auta stareho 5-6 let ma relativne velkou hodnotu jen proto, ze ty samotne clanky nejsou na odpis vsechny, ale jen nekterejako by se nekdo dnes ptal na to kolik stoji novej motor 1,4TSi jako komplet nahradnich dilu?

Machala
26. listopadu • 16:15

Jenze, ptat se kolik stoji novej motor 1.4TSI neni spatna otazka. :-O

EL2020
26. listopadu • 14:52

Tak do baterie z druhovýroby bych nešel ani u mobilu (možná tak u akuvrtačky) a tuplem ne u auta. Už ty originální baterie jsou na tom s kvalitou a bezpečností tak tak, co potom nějaký lowcostový bastl...
To přirovnání s agregáty klasických aut nesedí, protože motor nebo převodovka prostě nejsou spotřební materiál a mění se jen při vážné/fatální závadě, kterých je naprosté minimum. Oproti tomu baterie spotřební materiál (nemáme-li po 8mi letech vyhazovat celá auta) prostě jsou a s výměnou je potřeba počítat. A kupovat do 8 let staré ojetiny baterii za 300tis je prostě mimo a vrhá to stín pochybností :-)

iPace
26. listopadu • 20:56

praveze u telefonu jsou vetsinou druhovyrobni baterie mnohem kvalitnejsi a s vetsi kapacitou, mam moc dobrou zkusenost jeste z LG P880 coby muj posledni smartphone kde sla baterie vymenit snadno, original mel mensi kapacitu a vydrzel jen 4 roky, neoriginalni baterie funguje dodnes a prozatim neprojevila ani pokles kapacity, mobil me dodnes slouzi v testlabu a testovani appek coby slabsi historickej kousekbaterie elektromobilu rozhodne neni spotrebni material, meni se vesmes po poklesu kapacity pod urcitou uroven, a u drtive vetsiny aut to nebude drive nez za 10-15 let ;-) i na smesne malych 24kWh baterkach hlasili taxikari vymeny pri najezdech nad 300-350 tisic km ;-) takze kdys se spocte TCO, ta baterka se vetsinou i treba 2x zaplatila na usetrenych nakladech na palivo ;-)a jak jsem psal, za 8 let opravdu nebude baterie pro Citigo stat 124 tisic za kolik je zalistovana dnes ;-) natos nejakych tebou vycucanych 300 tisic, mimochodem treba repasovane baterie Nissanem pro Leaf 30kWh stoji 62 tisic korun vcetne DPH a servisni vymeny + zaruka 4 roky nebo najezd 100 tisic km, pritom puvodni 24KWh bateri kdys byl Leaf v 2010 uveden na trh byla zalistovana za sumu cca 260 tisic korun, takze nema proste smysl dnes resit dil, na ktery je proste 8 let zaruka a nikdo ho za tu cenu kupovat nebude ;-)znas nekoho kdo si treba na HOndu koupil DPF za temer 200 tisic? pritom takto naceneny byl jeste pred 3 lety ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
26. listopadu • 21:05

jen dodatek, baterie se samozrejme normalne repasuji, na ojetinu si nikdo normalni nebude kupovat fungl novou baterku coby nahradni dil, ale proste necha zrepasovat svoji starou baterii, kde se zmeri jednotlive clanky a vymeni se ty ktere jsou pod urcitou hodnotou, a tohle bude mit kazda automobilka jinak, nekdo bude menit hned repasovane baterie, jinde treba bude muset zakaznik cekat nez mu jeho baterii zrepasujou a podle toho se take bude resit cena, okamzita vymena za repasovanou bude treba drazsi nez kdys si necha majitele zrepasovat primo svou baterii, a jak jsem i psal vejs, treba v USA se na repas baterii jiz i specializuji nektere dilny, pro vetsinu elektroaut na trhu totiz neni zadnej problem koupit jednotlive clanky i momo autorizovanou sit, neb vyrobcem je vetsinou jedna ze 4 nejvetsich firem, CALT, LG, Samsung, Panasonic a vetsinou jsou nromalne zalistovane v cenicich jako dane clanky nesouvisejici s danym modelem auta, neb jsou iniverzalni ;-) jine nestandardni clanky ma treba Nissan, ale i ty jsou zalistovane v katalogu LG a daji se koupit i samoztatne ;-)proste resis hovadiny co davno lidi vyresili a nez se elektromobilita nejak zajimave rozsiri, bude to zcela bezna garaznicka praxe nabizet repas nebo vymenu baterii pro kdejaky elektromobil ;-)

OTTO
27. listopadu • 0:12

Jenom k těm cenám - aktuálně žádá Toyota za NiMH baterii 1,6 kWh (využitelná kapacita 1 kWh) 40000 Kč! Náhradní baterie do Audi e-tron stojí 1mil Kč. Takže nevím, co má kdo jak "zalistováno", ale toto jsou ceny pro zákazníky. A nevidím důvod, proč se na ty ceny u Škody nezeptat.
S bateriemi z druhovýroby mám naprosto opačnou zkušenost - vždy horší (někdy výrazně) než originál (a je celkem jedno jestli šlo o telefony, akunářadí nebo elektrokola)

iPace
27. listopadu • 9:14

a pokud jsi drohovyrobni baterky bral nekde z pochybnych zdroju z Ciny kde jsou lakave ceny, tak se asi ani nedivim, druhovyroba se ale da koupit i od znackovych vyrobcu, a ty si parametry hlidaj, takze treba ja do LG koupil baterku od Panasonicu a je podstatne lepsi nez original LG, kde LG proste prodavalo telefon a na nem delalo marze, origo LG baterka sla koupit za cca 250, neorigo Panasonic ve 2 variantach pak za 220 a 350, kdy ta drazsi byla ale takova ta verze s hrbem a dvojnasobnou kapacitou, i tak mela ta zakladni o neco vetsi kapacitu nez puvodni LGkdys si kupuju baterii tak si snad zjistim jake ma parametry kapacity, ovsem u nekterych "cinanu" jsou to jen jakesi udaje ktere vesmes nesouhlasej, a da se to poznat i podle toho ze to nabizej jen do sveta, v domaci Cine to neprodavaj tyhle smecka :-D

iPace
27. listopadu • 9:09

o jaky model se jedna? protoze do Corolly hybrid je cena batery packu zalistovana za cca 26 tisic, u Aurise predchozi za 24 tisic, a driv nez za 10-15 let to koupi jen naprosto minimalni pocet zajemcu, ta baterka bezproblemu v Toyotach vydrzi prez pul milionu ;-) data k Priusum a Aurisum se daj celkem snadno najit co se zivotnosti a degradace baterek tycenavic cim mensi baterie, tim bude drazsi na KWh, neb dost drahej je prave obal jehos soucasti baterie je coby batterypack ;-) samotnej ten obal u Toyotich baterek bude mit hodnotu tak 10 tisic, nato jak mala baterka v nem je, je docela velkej, neb jeho soucasti je i elektronika

Tommy
26. listopadu • 16:18

Motor samozřejmě je spotřební materiál. Nejprodávanější značka na našem trhu na něj poskytuje záruku na pouhé dva roky, polovina značek na 100-150 000 km, opěvované japonské značky na 100 000. Pak je počítat s cca min 100 000,- za jeho výměnu....
Tvojí logikou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
26. listopadu • 16:55

Jestli naznačuješ, že když je na baterie záruka 8 let (mimochodem je to na pokles kapacity pod 70%, což už je docela brutal), netřeba se znepokojovat, protože ty baterie vydrží klidně i 15 let, tak sorry jako ale lionky tak dlouho určitě nevydrží (možná NiMH v Toyotě).

Tommy
26. listopadu • 17:52

A jestli ty naznačuješ, že když dávají záruku na motor 100 000, že nebude po 150 000 potřebovat výbrus, výměnu pístních kroužků, vaček, turba, alternátorů, pumpy, rozvodů... Chápeš, že když na něco dávají záruku na 160 000/8 let/ 70% min, tak si jsou jistí, že to v drtivé většině vydrží a to znamená, že je tam stejná rezerva, jako u těch motorů? Zkušenost s provozem to potvrzuje. Čech přesto bude trvat na tom, že to po skončení záruky musí do sběru....

EL2020
26. listopadu • 19:05

Servis po 100tis km potřebuje leda tak TSI EA111 a tam to spraví výměna rozvodů za pár tisíc. Prostě nikdo nekupuje auto s tím, že ho cca v polovině jeho životnosti bude čekat servis za statisíce. Vědět to dopředu, tak si takové auto nikdo nekoupí. U elektromobilů je to ale prostě realita a je potřeba s tím počítat. Mimochodem už snížení kapacity baterie na 80% by mě pěkně s.alo, dojezdy nejsou ani u nového kdovíjaké, takže přijít o pětinu... nic moc představa. Proto je otázka, kolik bude stát výměna baterie po těch 160ti tis km zcela na místě.

Tommy
26. listopadu • 21:20

Ty sis ještě furt nepoposednul viď? :-D
Tak znovu, tak jako záruka na japonce 100 000Km neznamená, že ti ve 120 nebo 150 000 odejde motor, tak záruka na baterku 160 000/8let/70% neznamená, že budeš po 180 000 měnit baterii. Oni mají moc dobře spočítaný, že si takovou záruku můžou dovolit, neboť % závad bude tak nízké, že je to nebude finančně zatěžovat. A z toho plyne nějaká křivka poruchovosti. Ta se dneska u těch aut se 100 000km záruky začíná zvedat někde kolem 250 000km. A u baterek to bude podobně. Reálně se ta baterka začne kurvit někde po 300-400 000km. A to už bude dávno v háji zbytek auta. Ty jsi prostě klasickej Čech. Bude si mlet svoje bláboly jak Žižka proti všem :-D

OTTO
27. listopadu • 0:01

Ne, 300-400000 km ta baterie opravdu nevydrží. To nevydrží pomalu ani v Tesle S, kde má násobně vyšší kapacitu a zažije tak sotva polovinu nabíjecích cyklů. V citigu bude ráda za těch 160tis a "kouzlo" té záruky je právě v těch 70ti %. Baterie prostě bude potřeba měnit, auto rozhodně nepřežijí. Tvoje představa, že baterie vydrží 300-400000 km, resp. 15-20 let je úsměvná. Dosavadní zkušenosti s elektromobily (Leaf, Tesla, i3) ukazují přesný opak. A ultralevné CitiGo nebude nic sofistikovaného - dokonce snad nemá ani chlazení baterie jako "plnotučné" elektromobily. Superb bude něco podobného, i když u plug-in hybridů to je (s ohledem na počet nabíjecích cyklů) trochu jinak, ale i u něj je představa 20 let starého auta s původní baterií úsměvná (tak dlouho vydrží možná NiMH v Priusu a to kdo ví, jestli).

Tommy
27. listopadu • 11:01

Samozřejmě, že vydrží, vy český klauni. Skutečně je tak težký sednout k internetu, hodit si do Google dotaz a nastudovat si to? Odkážeš nás na ty zkušenosti s Tesla atd., které dokazují opak? Vy, pánové, jste ukázka toho, proč si čeští učitelé nezaslouží ani 30 000,- měsíčně. Vy nezvládáte ani základní práci s daty a věříte první báchorce, kterou někde potkáte.Po 160 000 mílích méně než 10% degradace. Máš relevantní data, která to vyvrací?https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-... ...

kesu
26. listopadu • 8:09

Dobry den,
elektricke topeni pri jizde na elektrinu by mel byt odporove, tedy bez tepelneho cerpedla. Priplatkove topeni je klasicke webasto na benzin, nebo jde prave o to tepelne cerpadlo?dekuji
kesu

EL2020
26. listopadu • 11:44

Tak tepelné čerpadlo bych u Superbu nečekal. Spíš je otázka, zda lze skutečně připlatit za klasické benzinové (v konfigurátoru to myslím jde), protože třeba u Forda, který nezávislé benzinové topení také nabízí, to u PHEV (Kuga) nejde. Druhá otázka potom je, jestli to klasické benzinové topení funguje i při jízdě. Jsou situace, kdy to může být dobré řešení pro prodloužení elektrického dojezdu (nemuset kvůli pár km startovat motor).

Doporučujeme

Články odjinud