Testujeme Škody Superb iV a Citigoe iV do zásuvky: Ptejte se, co vás zajímá!

Vozy Škoda iV se poprvé ukázaly běhemi letošního hokejového mistrovství v Bratislavě. Ani dnes se nesetkáváme na české půdě. První kilometry si odkroutíme v Nizozemsku, přičemž do testování se můžete zapojit i vy.

Sériově vyráběné modely s plně elektrickým a částečně elektrifikovaným pohonným ústrojím představují pro mladoboleslavskou značku velký posun. Nemám tím na mysli, že by ze dne na den vypálila konkurenci rybník, protože hybridní a elektrické vozy značky jako Kia, Hyundai, Renault či Nissan dávno nabízejí. Ani Škoda se bez nich ale neobejde a v první fázi vsadila na techniku, která se už před pár lety objevila ve vozech Volkswagen. Další fáze odstartuje na konci příštího roku a ponese se ve znamení ryze „elektrické“ platformy MEB.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Elektrifikované modely značky Škoda poznáte jednoduše – na zádi mají označení iV. A soudě podle prodejních výsledků nabírají na popularitě. Prvních 500 kusů elektrického modelu Citigoe iV za zvýhodněnou cenu bylo rozebráno za necelé dva měsíce a atraktivně působí i nabídka plug-in hybridního Superbu iV. Na rozdíl od spřízněného Passatu GTE se totiž nejedná o samostatnou výbavovou linii, ale variantu pohonu, kterou je možné kombinovat s jakoukoliv výbavou s výjimkou derivátu Scout.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Abych se s novými elektrifikovanými škodovkami mohl poprvé projet, vyrazil jsem do Nizozemska, které je autům do zásuvky nakloněno. Času nicméně není nazbyt. Na Superb iV a Citigoe iV máme odhadem tak sedm hodin, v rámci prvního seznámení proto nezměříme reálný dojezd na jedno nabití, dlouhodobou spotřebu a tak dále.

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Přesto toto testování má smysl. V Nizozemsku bychom totiž měli mít k dispozici experty ze Škody, kteří budou připraveni odpovídat na dotazy novinářů. A to je také příležitost pro vás. Stačí do diskuse pod tento článek napsat, co vás o autech zajímá a já se budu snažit zjistit co nejvíce odpovědí. Ty pak zohledním v prvních jízdních dojmech, které vyjdou později v tomto týdnu. Máte čas do dnešní 18. hodiny, poté už bude možné odpovídat pouze od stolu. Pusťte se do toho!

Škoda Citigoe iV – Technická data a česká cena
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m/min-1] 210/0-2750
Převodovka jednostupňová
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 225 - 274 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Spotřeba energie [kWh/100 km] 13,5-16,4
Provozní hmotnost [kg] 1235–1265
Základní cena [Kč] 479.900

Citigoe iV je první elektrický vůz Škoda, který stojí na základech před lety uvedeného Volkswagenu e-Up!. Elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 212 N.m pohání přední kola, lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh by dle oficiálních technických údajů měla vystačit až na 274 km jízdy. Základní cena vozu činí 479.900 Kč a prakticky si už není za co připlatit.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Naproti tomu plug-in hybridní Superb iV spoléhá na motor 1.4 TSI o výkonu 115 kW a točivém momentu 250 N.m. V kombinaci s elektromotorem (85 kW a 330 N.m) se bavíme o výkonu 160 kW. Podle WLTP by měl vůz ujet na jedno nabití až 55 km. Nejlevněji jej pořídíte ve výbavě Ambition za 881.900 Kč, nejdrážší je Laurin & Klement (od 1.055.000 Kč). Volit můžete mezi liftbackem a praktičtějším kombi, přičemž cenový rozdíl činí obvyklých 30.000 Kč.

Škoda Superb iV: Technická data a ceny
Motor 1.4 TSI PHEV
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 115/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 250/1550-3500
Největší výkon elektromotoru [kW]  85
Točivý moment elektromotoru [N.m] 330
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 160/400
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13 kWh
Převodovka 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7
Max. rychlost [km/h] 224
Max. rychlost – EV mód [km/h] 140
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 55
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,1-1,9
Provozní hmotnost [kg] 1730–1861
Cena Ambition [Kč] 881.900
Cena Style [Kč] 916.900
Cena Sportline [Kč] 971.900
Cena Laurin & Klement [Kč] 1.055.900
*Uvedená data platí pro liftback. Za kombi se připlácí 30.000 Kč

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků