Testujeme Škody Superb iV a Citigoe iV do zásuvky: Ptejte se, co vás zajímá!

Vozy Škoda iV se poprvé ukázaly běhemi letošního hokejového mistrovství v Bratislavě. Ani dnes se nesetkáváme na české půdě. První kilometry si odkroutíme v Nizozemsku, přičemž do testování se můžete zapojit i vy.

Sériově vyráběné modely s plně elektrickým a částečně elektrifikovaným pohonným ústrojím představují pro mladoboleslavskou značku velký posun. Nemám tím na mysli, že by ze dne na den vypálila konkurenci rybník, protože hybridní a elektrické vozy značky jako Kia, Hyundai, Renault či Nissan dávno nabízejí. Ani Škoda se bez nich ale neobejde a v první fázi vsadila na techniku, která se už před pár lety objevila ve vozech Volkswagen. Další fáze odstartuje na konci příštího roku a ponese se ve znamení ryze „elektrické“ platformy MEB.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Elektrifikované modely značky Škoda poznáte jednoduše – na zádi mají označení iV. A soudě podle prodejních výsledků nabírají na popularitě. Prvních 500 kusů elektrického modelu Citigoe iV za zvýhodněnou cenu bylo rozebráno za necelé dva měsíce a atraktivně působí i nabídka plug-in hybridního Superbu iV. Na rozdíl od spřízněného Passatu GTE se totiž nejedná o samostatnou výbavovou linii, ale variantu pohonu, kterou je možné kombinovat s jakoukoliv výbavou s výjimkou derivátu Scout.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Abych se s novými elektrifikovanými škodovkami mohl poprvé projet, vyrazil jsem do Nizozemska, které je autům do zásuvky nakloněno. Času nicméně není nazbyt. Na Superb iV a Citigoe iV máme odhadem tak sedm hodin, v rámci prvního seznámení proto nezměříme reálný dojezd na jedno nabití, dlouhodobou spotřebu a tak dále.

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Přesto toto testování má smysl. V Nizozemsku bychom totiž měli mít k dispozici experty ze Škody, kteří budou připraveni odpovídat na dotazy novinářů. A to je také příležitost pro vás. Stačí do diskuse pod tento článek napsat, co vás o autech zajímá a já se budu snažit zjistit co nejvíce odpovědí. Ty pak zohledním v prvních jízdních dojmech, které vyjdou později v tomto týdnu. Máte čas do dnešní 18. hodiny, poté už bude možné odpovídat pouze od stolu. Pusťte se do toho!

Škoda Citigoe iV – Technická data a česká cena
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m/min-1] 210/0-2750
Převodovka jednostupňová
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 225 - 274 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Spotřeba energie [kWh/100 km] 13,5-16,4
Provozní hmotnost [kg] 1235–1265
Základní cena [Kč] 479.900

Citigoe iV je první elektrický vůz Škoda, který stojí na základech před lety uvedeného Volkswagenu e-Up!. Elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 212 N.m pohání přední kola, lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh by dle oficiálních technických údajů měla vystačit až na 274 km jízdy. Základní cena vozu činí 479.900 Kč a prakticky si už není za co připlatit.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Naproti tomu plug-in hybridní Superb iV spoléhá na motor 1.4 TSI o výkonu 115 kW a točivém momentu 250 N.m. V kombinaci s elektromotorem (85 kW a 330 N.m) se bavíme o výkonu 160 kW. Podle WLTP by měl vůz ujet na jedno nabití až 55 km. Nejlevněji jej pořídíte ve výbavě Ambition za 881.900 Kč, nejdrážší je Laurin & Klement (od 1.055.000 Kč). Volit můžete mezi liftbackem a praktičtějším kombi, přičemž cenový rozdíl činí obvyklých 30.000 Kč.

Škoda Superb iV: Technická data a ceny
Motor 1.4 TSI PHEV
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 115/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 250/1550-3500
Největší výkon elektromotoru [kW]  85
Točivý moment elektromotoru [N.m] 330
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 160/400
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13 kWh
Převodovka 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7
Max. rychlost [km/h] 224
Max. rychlost – EV mód [km/h] 140
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 55
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,1-1,9
Provozní hmotnost [kg] 1730–1861
Cena Ambition [Kč] 881.900
Cena Style [Kč] 916.900
Cena Sportline [Kč] 971.900
Cena Laurin & Klement [Kč] 1.055.900
*Uvedená data platí pro liftback. Za kombi se připlácí 30.000 Kč

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků