BMW dokončuje vývoj ostrého sedanu i kombi, a ještě před oficiální premiérou nám poskytuje krátkou upoutávku.
Odhalení nejnovější generace BMW M5 (G90) je na spadnutí. Německá automobilka oznamuje, že testování ostré verze řady 5, která tentokrát dorazí rovněž s karoserií kombi Touring (G99), míří do úspěšného konce. Jedna z posledních video upoutávek nám ukazuje sestřih kompletního vývoje od počátečních nákresů, až po intenzivní jízdní testy v mrazivém Laponsku.
Již pohled na maskované prototypy naznačuje, že nová M5 bude působit masivně s širšími boky a obvykle přiostřeným vzezřením daleko za úrovní dosavadních M Sport paketů řady 5. Ostatně krátký záběr na render designu v upoutávce napovídá i využití jistých prvků z agresivního stylu SUV XM.
Dojem mohutnosti, navrch u kombíku M5 Touring, podtrhne i technika uvnitř. BMW již dříve potvrdilo, že nová generace M5 se spolehne na plug-hybridní ústrojí. I zde dojde na podobnost s SUV XM, jelikož značka velice pravděpodobně využije stejný 4,4litrový twin-turbo V8 doplněný o elektromotor integrovaný ve skříni osmistupňové automatické převodovky.
Konkrétní specifikaci a výkonnostní hodnoty zatím BMW neprozradilo, mluví se nicméně o systémovém výkonu až 748 koní (550 kW) a točivém momentu 1000 Nm (vrchol XM ve verzi Label Red), který si značka nejspíše nechá pro limitovanou verzi BMW M5 CS. S baterií o využitelné kapacitě 25,7 kWh by mohla M5 nabídnout dojezd v elektrickém režimu okolo 75 km.
Hybridní ústrojí ale také nakonec znamená, že hmotnost M5 se má údajně pohybovat okolo 2,4 tuny. Není ovšem pochyb, že se inženýři BMW budou snažit tuto hmotnost zamaskovat nejnovější technikou ze strany vektorování točivého momentu systému pohonu všech kol nebo aktivními stabilizátory na podvozku. Dynamikou tak bude nová M5 určitě nadále brát dech.
Datum oficiální premiéry nového BMW M5 zatím automobilka neupřesnila. S ukončeným vývojem ale už zřejmě nebudeme dlouho čekat.