Testovací trať Top Gearu zmizí ze světa! Její prostor zaplní domy

Po dlouhých dohadech se rozhodlo, že letiště Dunsfold se promění v obytnou zónu.

Kultovní pořad britské televize BBC Top Gear si bude muset najít nový domov. Také rychlost testovaných vozů se bude muset měřit na jiném okruhu, kde už nejspíše zatáčky nebudou mít proslavená jména jako byla Hammerhead, Gambon, či Follow-Through.

Po letech rozhodování, jaký bude další osud letiště Dunsfold, příslušné úřady rozhodly, že posvětí plán na výstavbu 540 domů, kde budou cenově dostupné byty. V nich by nový domov mělo najít 1800 převážně mladých rodin. 

V Top Gearu je haněli a ničili. 5 aut, která přesto pořádně získala na ceně

V Top Gearu je haněli a ničili. 5 aut, která přesto pořádně získala na ceně

Pro ty tu současně bude i nabídka zaměstnání. Již nyní se v areálu nachází Dunsfold Business Park. V něm působí přes sto firem, které zaměstnávají více než 900 pracovníků. Ten se navíc bude ještě výrazně rozšiřovat.

Kromě domů na místech současných ranvejí a obslužných komunikací vzniknou také parky, sportovní hřiště či zdravotní středisko. I když se dlouho diskutovalo o tom, zda nový areál nepřinese příliš velkou zátěž pro stávající infrastrukturu, zejména silnice, místní zastupitelstvo se nakonec rozhodlo projekt podpořit. Definitivní zelenou ovšem záměr dostal až po posvěcení ministerstvem. Patřičný podpis se na rozhodnutí dostal 29. března.

Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem..

Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem..

Zkušební dráha TopGearu existovala na letišti Dunsfold od roku 2002. Z aut, které mají homologaci pro silniční provoz, ji nejrychleji zvládl projet McLaren 675LT v čase 1:13,7. Absolutní rekord však drží vůz Formule 1. Renault R 24 Formula One prolétl cílovou čáru za 59 sekund.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků