Testovací řidič zahynul v troskách prototypu BMW 3 Hybrid

50 komentářů

Mathaus
3. října • 14:41

Zkusenost mam a myslim,ze chtelnajet do mezery vznikle po vyjeti kamionu z rady... At v cr,nebo jinde v evrope,mam pocit,ze ridici kamionu se citi neohrozeni a chovaji se podle toho... Predjizdeni vedle sebe 15minut,nebo najezd pred auto ktere jede 250 je pro ne bezne...ocenil bych,kdyby se zamysleli z pohledu ridice osobaku,ktery pri stretu s nimi z 90% zemre

mrazik
27. září • 10:11

Ridice je mi lito a cest jeho pamatce, ale cele mi to prijde divne a jakmile je v tom kamion, hned se hodi vina na ridice kamionu. Jenze ono to dle meho tak jednoduche nebude. Ten nakladak s privesem (kamion to fakt nebyl) prejel do leveho pruhu celou svou sirkou - tomu asi vsichni verime - ale prejeti do leveho pruhu zabere par sekund a to ze tam prejel celou svou sirkou si vysvetluju, proc ho ridic bmw naboural do prave casti. Je take dost mozne, ze se nakladak vracel zpet, kdyz videl velice rychle priblizujicic se vozidlo a ridic bmw vyhodnotil situaci spatne.
Ono z pohledu ridici nakladaku to take neni jednoduche, protoze at chce nebo nechce, pri predjizdeni na dalnici ho vzdy nekdo dojede a rychlost vozidla ve zpetnem zrcatku odhaduje spatne.
Pisu to nerad (sam rad jezdim rychleji), ale na nehode ma velky podil i ridic bmw a hlavne jeho rychlost, ktera v danem miste byla neprimerena situaci.
Plosny zakaz predjizdeni kamionu je totalni blbost, protoze nalozeny a mene nalozeny kamion v kopci jsou dost velke rozdily v rychlosti, dale tu budeme mit dlouhe vlacky kamionu a mezi nimi se budou propletat osobni autam, ktere budou vyjizdet nebo najizdet na dalnici, takze cela situace bude jeste horsi.
Jako posledni mam spise takovou vyzvu - mel jsem moznost parkrat videt situaci z pohledu kamionu a to byste neverili, ceho vseho jsou ridici osobaku schopni. Na silnici se musime vejit vsichni, respektujme se a treba bude lip.

JirkaK
27. září • 4:46

Z vlastní zkušenosti vím, že tohle je v Německu skoro normální stav a tiráci tam předjíždějí jako prasata. I když jsem tam byl jen parkrát, taky se mi to několikrát stalo - prostě tirák hodí blikač doleva a jede, auta v levém ho nezajímají. Jediné řešení je zákaz předjíždění pro kamiony.

Spekulace
27. září • 8:55

Snad by pomohlo, aby ty kamiony jezdily bez řidiče, když už to chtějí autům povolit v Kalifornii (http://vtm.zive.cz/kalifornie-jako-druha-sch... ... )?

Vasil Ujec
27. září • 11:48

pod jeden z komentaru bych se podepsal:
a jeste byc se pridal, ze presne tak funguje Orwelovska odlistena spolecnost, kde jde o to zbavit lidi osobnich svobodCituji:"Spousta problemu...
zaprve i clusterovane servery obcas zazijaji fatalni vypadky (delam v IT a neco o tom vim)
k cemu bude ridic sedici na prednim sedadle kdyz se ho auto rozhodne treba poslat do stromu? Na vypadek elektroniky stejne nestihne reagovat.
zadruhe ne kazdy stoji o to, aby kdokoliv znal jeho polohu a sbiral data kudy jezdi (zneuzitelnost)
zatreti hacknuti tohoto systemu muze znamenat miliony dopravnich nehod v realnem case.
zactvrte pro zvyseni spolehlivosti se budou muset vynalozit miliardy a miliardy do dopravni infrastruktury, miliony lidi pracujici jako ridici prijde o praci
zapate kdo ponese odpovednost za dopravni nehodu ? Spici ridic na prednim sedadle nebo automobilka nebo dodavatel software nebo operator ? "

Spekulace
27. září • 13:19

Nabízí se ovšem otázka, zdali častěji zažívají fatální výpadky clusterové servery nebo řidiči kamionů. Kamiony jsou stejně občas sledované mýtným systémem, nebo si je nějak sledují dopravci třeba přes GPS, takže nějaký "autopilot", který by zabránil řidiči kamionu v pomalém či nebezpečném předjíždění, by snad pomohl zabránit právě takovým nehodám, jakou popisuje tento článek?

jajhuazzuzi
26. září • 23:09

Denně zemřou v ČR průměrně dva lidé a nikdo o nich nepíše, nevidím důvod proč tady psát o jedno mrtvém Němci B-]

jajhuazzuzi
26. září • 23:10

doplňuji: Denně zemřou NA SILNICI ...

Mára
26. září • 22:40

Z fotek asi těžko někdo něco vyvodí. Navíc v týhle poloze kdy je kamion už odstven......Pokud je článek pravdivý tak chyboval řidič kamionu a už je jedno kam to testovací BMW jeho řidič šoupnul. Ono kamiony jsou celkově metla silnic. Německo ještě celkem jde vzhledem k železniční a dopravní síti. Ale nechápu proč ještě v čechách naši mocipáni nepochopili, že nákladní doprava nemá na českých cestách co pohledávat. Teď samozřejmě nemyslím všechnu nákladní a kamionovou dopravu. Je jasné, že distribuci do míst určení je nutné zajistit kamiony. Proč ale proboha musí naše silnice brázdit miliony kamionů?? Cesty jsou totálně na kaši, stát nemá na opravy, takovej kamion tu projede a absolutně nic nám nepřinese. Ano existuje nějaké pochybné pseudomýtné. Dopravu jen brzdí => nervní řidiči os. aut., ==> předjíždění, riskantní jízda, nahánění času,...===> nehody a smrťáky. TO JE KUR.VA TAK TĚŽKÝ NAHNAT KAMIONY NA ŽELEZNICE??? Naše železnice krachuje, z vagonů je lidem k blití, tak ať funguje nákladní vlaková doprava. Ulehčí se lidem na silnicích, státní kase, silnicím to taky prospěje a dráhy třeba budou alespoň trochu prosperovat. Kamioňáci se taky vychrápu na vagonu místo pospávání za volantem a šlus.

Mathaus
3. října • 14:48

Ty jit do voleb,volim te...delam na GR CD a lidi s podobnym myslenim by zmeniki svet.uprimne a bez urazky ...

Spekulace
26. září • 21:12

Třeba to nebyla náhodná nehoda, ale nepovedený záměr - tedy nějaká část testování, kdy se hybrid choval v předpokládané situaci jinak, než se očekávalo. Něco podobného bylo tuším kdysi u Audi TT, ale tam to nezjistili při testech, ale až podle statistik smrtelných nehod z běžného provozu ve vysokých rychlostech. Že by to také způsobila nějaká konstrukční chyba, která se projeví jen u takového hybridu a jen za určitých okolností?

JirkaK
27. září • 4:49

Nevím jak tenhle hybrid, ale pokud jde o Audi TT - že je auto s krátkým rozvorem a širokým rozchodem kol ve vysokých rychlostech nestabilní zjistil už ve 30. letech pan Bugatti.

Kenny
26. září • 18:34

hmm, docela "pták otvírák" :-P Tady jde vidět N-capovských ***** a mega airbagů v praxi :-D Marketing, marketing, marketing. Jak to nemá pořádnou kastli s pořádnými A sloupky, tak je to o ničem!!! Života škoda no :-/

Zelí
26. září • 21:55

A sloupky jsou ti v případě, že se náraz celé hmoty vozidla je směrován jen na ně vcelku na ho..no. Zezadu na návěsu musí být masivní traverza, do které to napálíš čumákem, kde jsou v autě defo zóny. Pakliže tam traverza není je po tobě ámen.

Kenny
26. září • 23:02

Určitě něměcký tahač klasický zadní nárazník (u tebe traverza) určitě měl. A jak to dopadlo? Ty zábrany bránící podjetí jsou formální. Málo kdy je to k rámu, většinou na pár šroubků a tyčinkama k podlaze. Áčkové sloupky jsou dost zásadní. Určují jak se bortí kastle při klasickém nárazu do osobáku. Nechávají prostor (klec) pro přežití. U těchto střetů je to jedinné co tě drží. Většinou je to plech 1-2mm x 3 cm víc nic. Se podívej jak se svařuje kastle, co to je zač - ho*no. Proto taky závodníci mají uvnitř trubkový rám! Dokud se z toho dělá kabriolet bez čelního skla na počkání není se o čem bavit. Už jen při čelním střetu se stavebním tahačem. Jasně vina je na obou, náklaďáky špatně zajištěny proti podjetí, ale Ačkové sloupky většiny aut jsou na tom vinné jak by smet.

Zelí
27. září • 7:58

Zásadní je zábrana proti zaklínění. Proto píšu traverza, ne ten směšný výlisek na tureckých návěsech. On to totiž nikdo nekontroluje. Každého výrobce osobních aut buzerujou s různýma ptákovskýma testama a výrobci těchto monster jsou v poklidu a přitom je to celkem zásadní bezpečnostní opatření. Totéž se týká autobusů a odolnosti proti převrácení ... viz.nažidly. To jde za laxností státu. Kdyby se kok..ti v eu zabývali místo co2 podstatnýma věcma mohlo tady chodit po svých mnoho a mnoho účastníků nehod.

Martin
26. září • 13:40

Nechápu tuhle debatu. Stala se nehoda. To se stává, pravděpodobnost se zvyšuje s rychlostí a počtem vozů. Někdo při té nehodě umřel. Stává se to taky. Tak proč o tom tak debatovat? Myslíte, že když tady budete tlachat jak puboši o tom, že ten s tím kamionem tam hodil ručku a smykem začal předjíždět ten druhej kamión, případně že ten s tím Báwem jel jak a tak si za to může že něco vybádáte a on obživne nebo že to něco změní?

Vasil Ujec
26. září • 16:04

nahodou jsme vybadali ;-)
ze predjizdet prilis velkym rozdilem rychlosti je blbost..

honza
26. září • 18:55

no tohle je ale svata pravda. clovek musi videt kolem sebe neustale to nebezpeci. procentualne tam totiz porad nekde je schovane. nikdy nevite, kdo ridi auto, ktere zrovna chcete minout. mimochodem, jako spolujezdec jsem zazil situaci, kdy nas kamion malem vtlacil na svodidla podel leveho pruhu. na posledni chvili si nas vsiml a vratil se zpet do praveho - zkuseny ridic naseho vozu, temer bez reakce. ja bych troubil a snazil se okamzite zpomalovat, kdyby se mi nikdo nelepil na zadek (cemuz se vzdy aktivne branim).

Martin
26. září • 13:40

Nechápu tuhle debatu. Stala se nehoda. To se stává, pravděpodobnost se zvyšuje s rychlostí a počtem vozů. Někdo při té nehodě umřel. Stává se to taky. Tak proč o tom tak debatovat? Myslíte, že když tady budete tlachat jak puboši o tom, že ten s tím kamionem tam hodil ručku a smykem začal předjíždět ten druhej kamión, případně že ten s tím Báwem jel jak a tak si za to může že něco vybádáte a on obživne nebo že to něco změní?

Honza42
26. září • 13:05

Předjíždět s příliš velkým rozdílem rychlostí je vždy riskantní. Testovací řidič by to měl vědět. Takže přijal dobrovolně míru rizika a ucho se nakonec utrhlo.
Kdo jede v levým 180-200 a míjí auta v pravým, kde je předvídatelný pokus o předjíždění, (dvě auta za sebou) nese si svůj vlastní džbán.
Rychlojezdci to ovšem nikdy nepochopí (spíš nechtějí pochopit). Vždyť míjet auta jedoucí 90km/h rychlostí 200km/h je pro ego tak příjemný zážitek.

puk123
26. září • 14:27

Tak nějak jsem to chtěl napsat. Absence omezení rychlosti ještě neznamená, že není třeba rychlost přizpůsobit provozu. O to více zaráží, když to udělá velezkušený řidič. Kromě sebe byl odpovědný i za drahou techniku. Leda, že by ho zradil nějaký testovaný asistenční systém.

Vasil Ujec
26. září • 13:12

Souhlas. Kamioner je taky jen clovek a v zrcatkach se obcas neco prehlidne.
Takove nehody se stavaji dnes a denne a podle toho jak se BMW rozplaclo to vypada na naraz tak ve 150ti minimalne.

bob
26. září • 11:49

..další důkaz, že neomezená rychlost na dálnicích v běžném provozu je blbost a hazard, pokud by jel max. 130, tak to ještě mohl ukočírovat..

Roman
26. září • 12:17

A jak můžeš vědět, kolik jel? Co když jel těch (v Německu doporučených, jinde povinných) 130?

ACE
26. září • 10:53

A nebo se jen něvěnoval řízení, že? ;-)

Vasil Ujec
26. září • 10:00

Pro me to ma jedine poselstvi, ovladatelnost hybridni 3jky a decelarace z vysokych rychlosti patrne neni buhvijaka... :-(Ma to i lidsky rozmer, pokud ten chudak testovaci jezdec musel najet desitky tisic km v kratkem case tak mu nezbylo nic jineho nez to mastit po dalnici tam a zpatky co to da.
A mozna mu nedocvaklo, ze tech par desitek kilo baterii navic zhorsi brzdeni a ovladatelnost a to se mohlo stat osudnou chybou.

Fantomas
26. září • 15:29

Kde ve slově trojka vidíš tři, že jsi to napsal číslicí? Nebo obráceně: Jaký má význam napsat třijka?

Stabi
26. září • 9:37

Ahoj, je to blbý, to je jasný, protože zemřel člověk a je až na druhém místě ptát se, kdo je viník. Ale musím souhlasit s komentáři rychlejších kolegů. Na jízdu v levém a náhlé vybočení kamionu mi to nepřipadá. Rozhodně si nemyslím, že by celou hromadu přetahovali do odstavného pruhu až po nehodě. Zrovna včera jsem byl v Landshutu a po dálnici jsem v těchto místech jel. Ještě k průběhu nehody, mám pocit, tak bych to alespoň učinil já, že v případě, že mi někdo vjede do předjíždění, objíždím překážku dále vlevo, čili po pásu trávy směrem ke svodidlům. Mluvím o instinktu, který velí vyhnout se čelnímu nárazu. Rozhodně to nevidím na napasování mezi dva kamiony. Pak bych ale viděl náraz do oblasti spolujezdce u BMW a druhého rohu přívěsu. Nebo druhá možnost, panické brždění, je li to možné. Informací je zoufale málo, proto nebudu komentovat, vařil bych z vody. Když ale uvážím, že pro BMW ( obecně pro automobilky) jako testovací jezdci jezdí velmi vyjetí řidiči, i když mnohdy inženýři z vývoje, tak to spíš vidím na nějaké fatální selhání ( zdravotní komplikace? ) či souhru mimořádně nešťastných událostí.
Každopádně rychlost to byla velká, ale to není v německu nic zvláštního. Sám jsem na cestách po SRN často v 5kovém BMW a když bych naboural do kamionu, který jede 90 km rychlostí nad 200, tak dopadnu asi stejně.

Jan Taraba
26. září • 9:29

Další důvod proč definitivně nepustit kamiony do levého pruhu. V zemích, kde to platí, se to dokonale osvědčilo a na rozdíl od tvrzení zločinečkých sdružení typu Česmad, v Belgii i na Slovensku jsou rohlíky i pomeranče v supermarketech včas a čerstvé i bez kamionů v levých pruzích dálnice. V CZ sice taky de facto předjíždět nesmí, jenže §36/4 zákona je tak hloupě napsaný, že to ani řidič kamionu, ani policista nechápe. Navíc, i když máme za porušení zákazu předjíždění daleko větší trest, než například Slováci, kde pokud čapnou truckera v levém pruhu, tak ho na 3 hodiny odstaví a zaplatí 200€, u nás je sice pálka 10 000+6bodů+6-12 měsíců zákaz řízení, jenže to by musela policie fungovat.

Zelí
26. září • 10:53

100% souhlas. Zákaz výskytu kamionů v levém pruhu bez vyjímek. Co dokážou ti závodící magoři udělat kvůli rozdílu 2-3km/h, které vězí v posunutém omezovači, to člověk nestačí žasnout. Jak vidím na dálnici kamión, tak v rámci předběžné opatrnosti očekávám vyjetí do levého pruhu.
V posledním týdnu vidím na netu již druhou smrtelnou nehodu, kdy se pod návěs zapasovalo auto. Už před třiceti lety byly i v komunistickém čr poviná traverza vzadu proti zaklínění auta při nárazu zezadu. Legislativu nesleduju a tak je možné, že v rámci našeho hurá vstupu do eu to není již povinné a kamiony tam traverzu nemají. Nechám se poučit. Ale pokud to už neplatí, tak mě to v tom eu chaosu ani nepřekvapí.

puk123
26. září • 14:53

Je sice pravda, že by se tato nehoda pak nemusela stát, ale ne na 100%. Stejně musí předjíždějící vzít v úvahu, že někdo ten zákaz poruší nebo z řady vyjede dosud schovaný osobák. Nakonec i u takového zákazu budou platit nějaké výjímky.

Zelí
26. září • 14:59

OK. Osobák nevadí, nepředjíždí tři kilometry. Vzpomínám si, jak jsem jel před lety po cca 2 měsíce po nově otevřené dálnici z plzně do prahy. Tam jsem se s tím setkal poprvé v masovém měřítku. Více méně celou cestu jsem projel za nějakým kamionem, který "předjížděl".

Roman
26. září • 9:22

Je to tragédie, to každopádně, ale nemůžu si odpustit okomentovat popis nehody. Na fotce je vidět kamion v pravém pruhu, do jehož zadní pravé části je napasované BMW.
Takže si nemyslím, že by předjížděl kolonů vozidel a najednou mu tam jeden kamion vjel.
Než jsem se podíval na fotky a přečetl jsem si článek, tak jsem si říkal, že se na životě toho testdrivera podepsal další idiot za volantem kamionu, ale myslím, že to bylo jinak, než jak je v článku popsáno.

Vasil Ujec
26. září • 9:51

jak rikam, kamioner jede do leveho, uslysi ranu, zacne brzdit a vrati se do praveho, zastavi v odstavnem a na zadku ma rozplacle BMW. Konspiracni teorie o objizdeni zprava jsou nesmysl... Uvedomte si, ze misto zastaveni je nekede uplne jinde nez misto narazu...;-)

Kazeasch
26. září • 14:31

V případě že že za sebou táhl BMW pod přívěsem, tak jak to, že není ani sedřená silnice, ani dotrhanej trávník? Vsadil bych se že je to BMW pupkem opřený o zem.

OFF
26. září • 9:21

Nic ve zlym, ale řidič kamionu mohl dle fotek vybočit leda tak do odstavného pruhu, takže jestli tam jel řidič BMW jako prase (a vlastně podjížděl kudy neměl) tak si za to může do značné míry sám.

EL
26. září • 21:43

A co takhle se podívat na původní článek?Der Fahrer habe wohl noch versucht, nach rechts auszuweichen, raste dabei aber unter den Anhänger des Lkws und wurde noch eine längere Strecke mitgeschleift.Česky - řidič se ještě pokusil vyhnout doprava, ale vlítnul pod přivěs a byl jím ještě chvíli tažen.

Vasil Ujec
27. září • 11:22

no.. takze se potvrdilo presne to, co tu rikam uz od zacatku, ne ze by teda na tom nejak zalezelo, ale diky za podnetny komentar.

Spanel
26. září • 18:52

Jsem názoru stejného,dle fotografií testovací jezdec projevil snahu o předjetí odstavným pruhem.Vlastní zkušenost jsem bohužel taky řidič kamionu a vím že jinak se tato nehoda stát nemohla.:-(

Vasil Ujec
26. září • 9:47

dle fotek nevis vubec nic.Brzdna draha mojeho porsche ze stovky je 35 metru.
Nevim kolik jezdi prumerne nemci v kamionech kdyz se predjizdeji po dalnici, ale stovecka to asi bude. Brzdna draha kamionu.. podle toho jestli je nalozeny a dalsich okolnosti bude tedy 50 metru a vic.
Fotka ukazuje stojici havarovany kamion a BMW, tedy je to pravdepodobne vice jak 50 za mistem narazu,drive by to kamion neubrzdil.
Ridic BMW samo nebrzdil,kdyz byl na miste mrtvy a setrvacnosti zustal za navesem.
A pokud z toho ze oba vraky stoji vpravo u kraje muzes presne rekonstruovat jak doslo k narazu o nejakych 50 metru drive, tak jsi ded vseved... :-/

Spanel
26. září • 18:54

Rychlost kamionu na dálnici v němecu je max 90h

jim
27. září • 10:46

Max. 80 km/h. Všechny kamiony mají povinně z výroby omezovač rychlosti. V praxi jede auto cca 87 - 89 km/h.

OFF
26. září • 9:57

Aha takže kamion jel se zaraženým bmw ještě padesát metrů. A ten patník za ním a rovný travník zajistili hasiči když přijeli :-D .

Vasil Ujec
26. září • 10:32

myslim ze vidis travu rust...

max
26. září • 9:43

Po několika zážitcích s kamiony na německých dálnicích si dovedu představit situaci, kdy se před řidičem začne najednou jeden kamion předjíždět další, který jede asi o 1kmh rychleji a pak se vyhnutí srážce najetím do odstavného pruhu zdá jako jediné řešení. Když pak pravý kamion najede více doprava, tak už není šance ani tam. Přes jinak dost výrazně pozitivní zkušenost s řidiči na německých dálnicích jsem řidiče kamionů občas nechápal. Výjimky nejsou ani tři kamiony jedoucí dlouho vedle sebe nebo najetí do levého pruhu i přes rychle se blížící auto.

Jan Taraba
26. září • 9:32

A co takhle vyhýbací manévr a náraz do jiného kamionu, než který mu tam vjel, nepředstavitelné?

OFF
26. září • 9:55

Podíval jsem se ještě jednou na ty fotky a můžu říct jediné. Ano vyhýbací manévr si nedokážu představit.
Pokud předjížděl kolonu kamionů (zleva) a jeden mu tam vjel, tak na 99% to pošle mezi něj a svodidla. Pokud by se už rozhodl, že to objede zprava odstavným (tj. zkříží celou dálnici). Tak pravděpodobnost, že v něm půlkou pojede kamion je dost malá (z přehledové fotky je vidět půlka kamionu v ostavném), navíc je z postavení BMW vidět že náraz šel rovně přímo do kamionu, při přejíždění napříč dálnicí by ale šel zleva. Toto je vidět z postavení aut po srážce, jsou téměř rovnoběžně zapasované do sebe, při šikmé srážce při přejíždění dálnice by bmw sklouzlo po podjížděcí zábraně na kamionu.

Vasil Ujec
26. září • 16:02

cece, jsme na tenkem lede a vsechno je cira spekulace, nicmene ja si to predstavit umim, jedes 230km/h, vedle tebe kamiony 100 km/h a jeden ti tam vyboci, ridic se zmuze jen na bezhlave brzdeni a jak ti rekne kazdy psycholog, zadny ridic v pripade neodkladne bouracky nejede rovne, tenhle stocil volant doprava..snad chtel sjet z dalnice do pole, ale to se mu evidentne nezdarilo.
Pokud jde o rekonstrukci, bude nezbytny zaznam dalnicnich kamer a stop po brzdeni na asfaltu plus vypovedi svedku.Z fotky , kde je navic BMW uz vyprostene zpod kamionu a rozstrihane od zachranaru muzes leda tak vestit jako z kristalove koule.. :-/

honza
26. září • 18:46

mel jsem bouracku, chvili pred stretem jsem vedel, ze narazu neuniknu, nebylo kam uhybat a bylo by to jeste nebezpecnejsi (tak jsem to v tu chvili vyhodnotil) a tudiz jsem jel rovne az do mista srazky. co na to tvuj psycholog?
jinak sorry panove, ale ten pan umel asi ridit o moc lip nez my vsichni tady, takze proc plkat o nicem? navic chybu udela kazdy a ani vy nevite dne ani hodiny. takze radeji jezdete opatrne. buh s nami vsemi ;)

Doporučujeme

Články odjinud