Testovací provoz elektronického mýta hlásí úspěch

Společnost Kapsch, která u nás bude provozovat systém elektronického mýta, přišla s prvními výsledky testovacího provozu. Dle jejich informací je systém úspěšný na 99,68 procenta, což je výrazně lepší, než původní předpoklady.

Dle zadání zakázky musí systém dosáhnout každý měsíc alespoň 95procentní úspěšnosti, jinak bude Kapsch platit nemalé penále.

Přestože se jedná o velmi dobrá čísla, je náměstek ministra dopravy, Jiří Hodač, velmi opatrný. Dle jeho vyjádření nelze brát tato čísla příliš vážně, protože nad společnosti ještě nedohlíží auditorská firma, která bude průběžně kontrolovat výsledky vlastním měřením, které bude bráno jako oficiální.

Dle náměstka ministra je možné, že Kapsch dosáhl podobného výsledku, ovšem jen velmi krátkodobě. Celé mýto má být úspěšné jen okolo 98 až 99 procent, stejně jako v Rakousku, kde funguje stejný systém.

Přestože se s výstavbou celého systému začalo pozdě a Kapsch musel navíc kvůli soudu zastavit na několik dní práce, vypadá to, že ostrý provoz skutečně odstartuje 1. 1. 2007. Zda bude od prvních dnů skutečně použitelný se dozvíme již zanedlouho..

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků