Testovací provoz elektronického mýta hlásí úspěch

Společnost Kapsch, která u nás bude provozovat systém elektronického mýta, přišla s prvními výsledky testovacího provozu. Dle jejich informací je systém úspěšný na 99,68 procenta, což je výrazně lepší, než původní předpoklady.

Dle zadání zakázky musí systém dosáhnout každý měsíc alespoň 95procentní úspěšnosti, jinak bude Kapsch platit nemalé penále.

Přestože se jedná o velmi dobrá čísla, je náměstek ministra dopravy, Jiří Hodač, velmi opatrný. Dle jeho vyjádření nelze brát tato čísla příliš vážně, protože nad společnosti ještě nedohlíží auditorská firma, která bude průběžně kontrolovat výsledky vlastním měřením, které bude bráno jako oficiální.

Dle náměstka ministra je možné, že Kapsch dosáhl podobného výsledku, ovšem jen velmi krátkodobě. Celé mýto má být úspěšné jen okolo 98 až 99 procent, stejně jako v Rakousku, kde funguje stejný systém.

Přestože se s výstavbou celého systému začalo pozdě a Kapsch musel navíc kvůli soudu zastavit na několik dní práce, vypadá to, že ostrý provoz skutečně odstartuje 1. 1. 2007. Zda bude od prvních dnů skutečně použitelný se dozvíme již zanedlouho..

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků