Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Mercedes-Benz tento rok slaví zajímavé jubileum. Jeho testovací dráha v Stuttgartu už má za sebou 50 let fungování.
Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Sedany, nákladní vozy či autobusy. To vše testuje německá automobilka na svém známém okruhu ve Stuttgartu nedaleko jedné z továren. První vozy zde Mercedes dokonce otestoval už v roce 1967. Letos tak oslavuje už 50 let fungování. 

Dlouhé tři roky uvažovalo vedení společnosti nad touto stavbou. První dokončenou částí byly kruhově uspořádané tratě s různými povrchy. Jízdní vlastnosti vozů je zde možné vyzkoušet například na betonu či na velkých dlažebních kostkách.  

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Jak se postupně se rozšiřovalo portfolio vozů Mercedes-Benz, narůstaly požadavky na jejich testování. Inženýři chtěli prostor na vysokorychlostní  testování nebo testování v silničním provozu. Kvůli tomu se testovací dráha postupně rozšiřovala o další části.

Momentálně je délka všech testovacích úseků celkem 15 460 metrů včetně 3 018 metrů dlouhé dráhy určené pro vysokorychlostní testy. Najdete zde také například strmou zakřivenou zatáčku, kterou musí vozy absolvovat při rychlosti 150 km/h bez rukou řidiče na volantu. V tomto okamžiku na pneumatiky nepůsobí žádné boční síly a vozidlo tak zůstává na trati bez jakéhokoli vstupu řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků