Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Mercedes-Benz tento rok slaví zajímavé jubileum. Jeho testovací dráha v Stuttgartu už má za sebou 50 let fungování.
Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Sedany, nákladní vozy či autobusy. To vše testuje německá automobilka na svém známém okruhu ve Stuttgartu nedaleko jedné z továren. První vozy zde Mercedes dokonce otestoval už v roce 1967. Letos tak oslavuje už 50 let fungování. 

Dlouhé tři roky uvažovalo vedení společnosti nad touto stavbou. První dokončenou částí byly kruhově uspořádané tratě s různými povrchy. Jízdní vlastnosti vozů je zde možné vyzkoušet například na betonu či na velkých dlažebních kostkách.  

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Jak se postupně se rozšiřovalo portfolio vozů Mercedes-Benz, narůstaly požadavky na jejich testování. Inženýři chtěli prostor na vysokorychlostní  testování nebo testování v silničním provozu. Kvůli tomu se testovací dráha postupně rozšiřovala o další části.

Momentálně je délka všech testovacích úseků celkem 15 460 metrů včetně 3 018 metrů dlouhé dráhy určené pro vysokorychlostní testy. Najdete zde také například strmou zakřivenou zatáčku, kterou musí vozy absolvovat při rychlosti 150 km/h bez rukou řidiče na volantu. V tomto okamžiku na pneumatiky nepůsobí žádné boční síly a vozidlo tak zůstává na trati bez jakéhokoli vstupu řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 43 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků