Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Mercedes-Benz tento rok slaví zajímavé jubileum. Jeho testovací dráha v Stuttgartu už má za sebou 50 let fungování.
Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Sedany, nákladní vozy či autobusy. To vše testuje německá automobilka na svém známém okruhu ve Stuttgartu nedaleko jedné z továren. První vozy zde Mercedes dokonce otestoval už v roce 1967. Letos tak oslavuje už 50 let fungování. 

Dlouhé tři roky uvažovalo vedení společnosti nad touto stavbou. První dokončenou částí byly kruhově uspořádané tratě s různými povrchy. Jízdní vlastnosti vozů je zde možné vyzkoušet například na betonu či na velkých dlažebních kostkách.  

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Jak se postupně se rozšiřovalo portfolio vozů Mercedes-Benz, narůstaly požadavky na jejich testování. Inženýři chtěli prostor na vysokorychlostní  testování nebo testování v silničním provozu. Kvůli tomu se testovací dráha postupně rozšiřovala o další části.

Momentálně je délka všech testovacích úseků celkem 15 460 metrů včetně 3 018 metrů dlouhé dráhy určené pro vysokorychlostní testy. Najdete zde také například strmou zakřivenou zatáčku, kterou musí vozy absolvovat při rychlosti 150 km/h bez rukou řidiče na volantu. V tomto okamžiku na pneumatiky nepůsobí žádné boční síly a vozidlo tak zůstává na trati bez jakéhokoli vstupu řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků