Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Mercedes-Benz tento rok slaví zajímavé jubileum. Jeho testovací dráha v Stuttgartu už má za sebou 50 let fungování.
Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Sedany, nákladní vozy či autobusy. To vše testuje německá automobilka na svém známém okruhu ve Stuttgartu nedaleko jedné z továren. První vozy zde Mercedes dokonce otestoval už v roce 1967. Letos tak oslavuje už 50 let fungování. 

Dlouhé tři roky uvažovalo vedení společnosti nad touto stavbou. První dokončenou částí byly kruhově uspořádané tratě s různými povrchy. Jízdní vlastnosti vozů je zde možné vyzkoušet například na betonu či na velkých dlažebních kostkách.  

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Jak se postupně se rozšiřovalo portfolio vozů Mercedes-Benz, narůstaly požadavky na jejich testování. Inženýři chtěli prostor na vysokorychlostní  testování nebo testování v silničním provozu. Kvůli tomu se testovací dráha postupně rozšiřovala o další části.

Momentálně je délka všech testovacích úseků celkem 15 460 metrů včetně 3 018 metrů dlouhé dráhy určené pro vysokorychlostní testy. Najdete zde také například strmou zakřivenou zatáčku, kterou musí vozy absolvovat při rychlosti 150 km/h bez rukou řidiče na volantu. V tomto okamžiku na pneumatiky nepůsobí žádné boční síly a vozidlo tak zůstává na trati bez jakéhokoli vstupu řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků