Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Mercedes-Benz tento rok slaví zajímavé jubileum. Jeho testovací dráha v Stuttgartu už má za sebou 50 let fungování.
Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Sedany, nákladní vozy či autobusy. To vše testuje německá automobilka na svém známém okruhu ve Stuttgartu nedaleko jedné z továren. První vozy zde Mercedes dokonce otestoval už v roce 1967. Letos tak oslavuje už 50 let fungování. 

Dlouhé tři roky uvažovalo vedení společnosti nad touto stavbou. První dokončenou částí byly kruhově uspořádané tratě s různými povrchy. Jízdní vlastnosti vozů je zde možné vyzkoušet například na betonu či na velkých dlažebních kostkách.  

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Svůj Mercedes brzy nastartujete také hlasem. Co mu budete muset říci?

Jak se postupně se rozšiřovalo portfolio vozů Mercedes-Benz, narůstaly požadavky na jejich testování. Inženýři chtěli prostor na vysokorychlostní  testování nebo testování v silničním provozu. Kvůli tomu se testovací dráha postupně rozšiřovala o další části.

Momentálně je délka všech testovacích úseků celkem 15 460 metrů včetně 3 018 metrů dlouhé dráhy určené pro vysokorychlostní testy. Najdete zde také například strmou zakřivenou zatáčku, kterou musí vozy absolvovat při rychlosti 150 km/h bez rukou řidiče na volantu. V tomto okamžiku na pneumatiky nepůsobí žádné boční síly a vozidlo tak zůstává na trati bez jakéhokoli vstupu řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků