A co třeba Pirelli a Dunlop??? Ono také záleží na stárnutí pneumatiky a to nejen tím, že se opotřebuje, ale také směs už není tak měkká... Mně přijde (podle tabulky), že hodně dobře dopadly Vredesteiny, výborné na ledu a sněhu, třeba hluk a spotřeba jsou podle mě úplně jedno v okamžiku, kdy na sněhu a ledu zastavíte o dva metry dále, než by bylo potřeba... Když se na sněhu někam drápete a nebo naopak někam sjíždíte, tak je to mnohdy na hraně, to asi na suchu takhle normálně nikdo nejezdí, že ano ;-)
Hluk je problém.Já přešel z 205/50 Nokian wra3 na 225/45 vzal Michelin Alpine 6 a podle štítku měli být relativně tiché ale opak je pravdou.Pro Znojmo a rakousko vemu příště jiné klidně Conti.
Je to pět let starý článek, takže to neřešte :-D
Z čistě ekonomických důvodů jsem si letos koupil Polaris 5 v rozměru 205/55 R16, předím jsem 4 roky jezdil na dvou sadách Hankook w452 icept, které byly tiché, auto lehce ovladatelné, ale začal jsem více jezdit na hory a v čerstvě napadaném sněhu jsem se nehnul z místa, a nemyslím si že to bylo nohama a rukama, protože s jiným autem na jiných pneu jsem z parkoviště vyjel... proto padl výběr na větší "drapák" že zkusím změnu, zatím sníh není, s autem mám najeto cca 1500km za první měsíc a Polarisky jsou hrozné, auto neskutečně plave, při předjíždění s autem manevruju jak s parníkem, kdy výkyv do levoboku ihned rovnám druhým výkyvem doprava a tak nějak zapluju mezi auta, řízení jednou rukou nemyslitelné... pocit jak na prázdných kolech, na žvýkačce, přitom kontrola tlaku z pneuservisu dovezených kol byl 2,6 a zvýšil jsem na 2,8 (normálně auto foukám na 2,2 - 2,3), máte někdo podobné zkušenosti? nevím jestli to je vlastnost pneu, která zmizí po ujetí ještě několika km, nebo je to důvod k reklamaci, nebo jestli gumy vyhodit a koupit jiné... díky
Nové pneu je třeba zajet.Pak i vysoký vzorek díky tomu plavou a záleží jestli guma ma zesileny bok(XL) nebo ne.A na 2.8 se tychle kola asi nefukaj-na vicku nádrže je psáno kolik max.
Možno keby si dal predpísaný tlak tak by ti neplávali. Aký je dôvod jazdiť 2.8?
Micheliny lezia nemcom v zaludku uz 20 rokov. Nech robia co robia klamanie v testoch masivna reklama v automobilovych casopisoch a TV na Micheliny stale nemaju. Mal som letne Continental ContiPremium Contakt5 a vsetky styri gumy som vyreklamoval ,nakolko hucali a reklamaciu mi uznali. Cize ja continental moc nemusim. Teraz mam zimne Michelin Alpin 5 a Continentali uz nechcem. Na Passata dam Michelin Alpin 6 a vybavene. Kto obuva Bugatti Veron? Michelin. Preco nema perfektne Continentalky? Lebo taku zmes este v continentali ani nevideli.B-]:-D
Já ty contipremcontact 5 měl na passatu b5.5 v 205/55r16 V a krom zachytávání kamínků do drážek to byli supr gumy.I výdrž byla dobrá
Conti vždycky první. Nejrychleji projedete suchou i mokrou zatáčku a nejrychleji se opotřebují. :-D
Po zkušenostech z loňských zim, kdy vidět sníh byl zázrak, na všech firemních autech máme kvalitní celoroční univerzály, většinou Micheliny a už vůbec neřešíme přezouvání. Zimáky jsou nutné hlavně pro ty, kteří jezdí v horských a podhorských oblastech, případně po špatně udržovaných zapadlých cestách. Za nynějších zim je většinou jen mokro, často sucho a sníh leží na cestách za celou zimu jen několik dní.
Zdravím, co se týče pneumatiky, nevím, které vybrat. Je jich na trhu opravdu velké množství. Třeba na těchto stránkách: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/zimni-pneu/.... Podle čeho hlavně vybíráte vy?
Já uvedu jeden příklad z praxe: bratránek šel do nových pneumatik Goodyear Ultra Grip 8 a podle něho doslova katastrofa. Jezdí v podkrkonoší denně cca 200km. Po jedný zimě z nich má letní pneumatiky, takže rozhodně nedoporučuje. Já šel jinou cenu – pořídil jsem použité pneumatiky (http://www.pouzite-pneu.eu/zimni~c5.html)... a moc dobře jsem udělal. Na tomto webu je široká nabídka použitých pneumatik za příznivý poměr užitek/cena. Pneu na celé auto pod cenu 2.000,- se mi fakt zamlouvá.
V různých testech jsou různé subjektivní výsledky..ale kromě tohoto je vždy nejméně opotřebená pneumatika s nejvyšším nájezdem a to Michelin.Proti Cntíkům , je nájezd lepší o cca 5-10 tis km..tedy někdy i celá zimní sezona navíc.Mám i osobmě ověřeno na 2 firemních autech máme jedny Micheliny A4 a Contíky Winter 830.Contíky jsou už v koši , a Micheliny stále jezdí.Vlastnosti obou pneu na suchu vodě i sněhu jsou prakticky shodné.TEST je špatný a tendeční.
A proč nebyly testovány novější nokiany wr d4?
Nokiany 235...r17 jsem s radostí sundal. Hlučnost byla na úrovni vraníků.
Známkování v testech podle známek ve škole je k ničemu,.Jaký je rozdíl mezi známkou 2 a 4?Četl jsem kdysi reklamu na zimní pneu kde jedna známá firma uváděla že jejich nejlepší pneumatiky mají při 50 km až o 0,5 m kratší brzdnou dráhu. To je ten rozdíl mezi 2 a 4 ? Jsou tací co si koupí podle testů nejlepší zimní pneu (mají na to) a myslí si že mohou jezdit rychleji než v létě a v praxi to tak i vypadá.Přitom rozdíl může být jen 5%.Nejlepší jsou v TV ukázky brždění letní a zimní pneu kde vůz s letními gumami začne brzdit až když vůz na zimních téměř stojí a autoři si myslí že to není vidět.Vše je jen o penězích včetně zákona o povinných zimních gumách.Už asi nikdo nepochopí jak mohla auta jezdit 100 let bez zimních pneumatik.
Ať počítám jak počítám tak pokud má mít zimní pneumatika především dobré zimní vlastnosti tak nejlíp vychází Michelin.
Pokud zima tak staci Vraník Diamond. ..
ANO! Vraník Green Diamond používám na naší zledovatělé cestě v horách denně už třetí zimu ty samé a nemůžu si stěžovat. Křemík je na ledě skoro jak s řetězy a velký dezén na břečku a sníh taky super. Měl jsem NOKIAN WR A3 a první zimu to s nimi celkem šlo a slušně držely i na ledě, ale další zimu už to je podstatně horší - trochu jsem je potrápil i přes jaro :-)
po tom co jsem viděl, jak se na Vraníku urthl běhoun pneu, rozmlátil podběh, prohnul práh, a omlátil (odřel) přední i zadní dveře, tak protektor bych si na auto nikdy nedal... stalo se to na Octavii I, 195/65 R15, při cca 70kmh na pravém předním kole, bylo štěstí, že se nikomu nic nestalo a odneslo to jen auto, kdyby sem šla přidat fotka, tak ji sem dám
Máš s těmito protektory nějaké zkušenosti, mně to doporučil kluk v pneuservisu a od té doby jsem na to koukal, nevypadá to nezajímavě a cena není zlá...
Já jsem to jednou koupil známému do Itálie - chtěl to jen na převoz z CZ do Itáklie a tam si prý dá letní. Takže chtěl opravdu to nejlevnější. V žibotě bych takovou kravinu už neudělal a pneu byly opravdu katastrofa. Řekl bych až životu nebezpečné - strašně plavaly a nedržely směr, na vyvážení bylo potřeba za 400,- Kč závaží ! A přesto nebyly úplně vyvážené. Rozhodně jednoznačně je lepší nějaká nová zimní guma a kdo chce utrati méně tak určitě ojetá zimní guma z bazaru. Určitě!!!! Jediný důvod proč takovou gumu kupovat je jízda mimo silnici ve sněhu po polňačkách apod. Tedy pokud někdo jezdí převážne třeba do lesa apod.... Protektory rozhodně nekupujte.
185/65R14Vranik Green D. 38€Matador MP54 32€Barum Polaris 38€Tak naco protektor?
vraník má celkem dost reklamací (řeší je ale rychle), má velké nevývažky a obecně dost hlučí, vem v potaz že každé kolo má jinou kostru výrobce, jak se asi mohou na jednom autě chovat např. barumky, bridgestony, pirelli a michelin?navíc když vidím na jak starou a zpuchřelou pneu to jsou schopni udělat tak bych je dal max. na vozík za malotraktor:-))
Jak je možné že na ekoštítku je spotřeba například u nokianu proti barumu mnohem lepší, ale v testu je to obráceně?
Ak sa nemylim, zimne aj letne sa pre stitky testuju v rovnakych laboratornych podmienkach - 25°C, ADAC tipujem testuje na snehu. Aj ked im by som neveril ani nos medzi ocami :-D
Stačilo přečíst - Německý autoklub ADAC...a bylo mi jasné, jaká značka pneu test vyhrála :-D
ADAC a VW nikdy nelžou. ;-)
Vtipni su ti Nemci... Zimna pneumatika vyhra, pretoze je skvela na suchu a je menej hlucna???Pri zimnej pneu sa pozeram na to, ako sa sprava za mokra, na snehu a lade.A hele...Michelin A5: mokro 2,0 - sneh 1,9 - lad 2,2.Vitaz testu: mokro 2,0 - sneh1,9 - lad 2,5.V klucovych vlastnostiach zimnej pneu je Michelin jednoznacne lepsi.Ak v teste zimnych pneu vyhra guma, ktora ma lepsie vlastnosti len na suchu, tak test nema ziadnu vypovedaciu hodnotu. Ale ved co sa cudujem... ADAC.
souhlasím, na sucho i za mrazu by všem natrhl prdel průměrně kvalitní letňák...
vůbec se nedivte výsledkům těchto "nezávislých testů"- testuje se na polygonu continentalu (samozřejmě kromě testů na sněhu)- testuje se obvykle na vw golf- může test zimních pneu vyhrát někdo jiný než německý koncern?- NE, ikdyž konkurenti mají lepši zimní vlastnosti tak rozhodne u zimních pneu chování na suchu :-Dbtw. proč se tady zveřejnují jen německé testy? copak nikdo jiný pneu netestuje?francie, itálie, švýcarsko, finsko...
ještě upřesním proč je michelin na suchu o něco horší než conti- lamely u michelinu jsou prořezané až dole kdežto conti i kyž má 5-6mm nemá prakticky lamelu a je sněhu k ničemu, chtělo by to udělat i test po sjetí třeba 3mm- mimochodem jeden německý časopis omylem otetoval jednu sadu pneu omylem dvakrát a pokaždé naměřili zcela jiné hodnoty... vypovídající hodnota testů je pak rovna nule- nejlepší nezávislí test je vlastní zkušenost
No třeba já si sněhu uziju tak 10 dni v roce.jezdim hlavně ve městě a tam to hned cestari rozsoli.Takze jezdim hlavně na mokru a suchých cestách takže pro mě by byl spíš lepší ten Continental.
No jo, jenže na suchu nejezdíte na limitu. Kdežto na ledě a na sněhu běžně. Podle této logiky by byly lepší, ty letňáky i v zimě.Alpin 5 jezdím 2 roky a i přes úbytek dezénu jsou v zimě výborné. Lepší než TS850 a WR D4. Za sucha jsou poddajnější, ale čitelné, žádná hrůza to ale není.
No neviem, podla mna v nasich koncinach stravi priemerny sofer zimu prevazne na suchu, alebo v brecke, nez na snehu...
ADAC = VW, VW = Continental, Continental = Barum, zkrátka takový typický německý nezávislý test... :-) Prostě jako ve 30. letech - spokojený život znamená mít VW na Conti a jezdit s ním po Autobahnu na Rujánu...
Prave, mam v zive pameti jak ADAC prevratil na stechu Daciu Logan. Prevracena mela jiny disk a netknute sloupky. Druhy den se materialy ihned stahly a vysvetleni dodnes nic. Mnohdy se testuje na Conti polygonech metodikou, kterou meri Conti. Tak je jasne, ze zrovna v tehle kombinaci to vyjde malinko lip. Nerikam ze to jsou spatne gumy, do lepsi pulky urcite patri, ale rozhodne bych z Conti modlu nedelal.
proč tam nejsou dunlopy ?
A kdyby tabulku doplnili o kolonku cena, naskytla by se vtipná podívaná.
Kombinace na zimu: mokro,sníh, led. Nejlepší Michelin. Naopak má Michelin velké opotřebení, tj věc nevídaná. Stejně nejdůležitější u zimní gumy je trakce s půlkou vzorku a to se nikde netestuje. Nové gumy jsou dobré všechny.
S půlkou vzroku je ta guma k ničemu na jakémkoliv povrchu, ale kdo bude před každou zimou kupovat nové?
I s půlkou vzorku je ta guma třeba na suchu perfektní. Samozřejmě na vodě už to je horší a úplná mizérie je na sněhu. Záleží kdo kde jezdí.
No z testu vyplývá, že ani nové gumy nejsou všechny dobré. Ale s tou půlkou vzorku souhlasím
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.