Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

runner42  |  02. 10. 2015 07:54

Páprdové v ADACu už jsou vrcholně trapní, opět ignorovat etalon zimních pneu Nokian, to je jak dělat test supersportů bez Ferrari.

Odpovědět  |   | 
Potooczech  |  02. 10. 2015 08:06

Njn, tak asi ostatním velkým výrobcům nehodí, aby drahé značkové pneu skončily až za levnějšími Nokiany. Ve větších rozměrech vyhrávají testy, zde by to bylo podobné.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  02. 10. 2015 14:53

Alespoň na té ilustrační fotce je zimní Nokian WR D3, zdá se mi.

Odpovědět  |   | 
jojo  |  02. 10. 2015 09:13

Já loni vybíral docela dlouho a skončil u Nokian W+ . Na můj rozměr 205/65 r15 za 1500 Kč. Zima nic moc, když už byla, tak spokojenost s chováním.

Cenově od 1200 Kč by mě zajímalo chování, test Nexenů http://pneumatiky.heureka.cz/f:5437:25261;8298:65;5434... ... Přeci jen to bude "domácí" značka, obouvá do nich i Škoda.

Na ultragripech 7 jsem jezdil s Focusem a dojížděl jsem na Rencku a nové jako jo, dobrý, ale u konce slabota. Zajímal by mě test těch samých pneu, když jim konči životnost,tj. 4,5 - 5 mm.

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  03. 10. 2015 04:03

Nexen je Korea. Z Korejských gum jsou v některých rozměrech velmi dobré Hankook, jakžtakž Kumho, ale ostaní je podprůměr.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  02. 10. 2015 08:07

Je to úplně jedno. Výsledky jsou "vyvolkswagované".

Odpovědět  |   | 
Kolemjdoucí čtenář  |  02. 10. 2015 11:38

Přesně tak, já v dnešní době nevěřím nikomu.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  02. 10. 2015 12:39

Těch mých pět minusářů si asi naivně myslí, že když si koupí roli 10 m alobalu, že je tam skutečně 10 m alobalu. Když si koupí roli 400 útržků toaleťáku, že tam bude 400 útržků a že když jim ADAC,mimochodem už jednu nachytaný při lži, řekne, že tyto pneu mají nějaké parametry, že je fakt mají.

Odpovědět  |   | 
gigi  |  03. 10. 2015 08:39

Takže si koupíš gumy podle obrazku? Nebo si tak od stolu řekneš, ze tahle by mohla byt dobra?

Odpovědět  |   | 
Kris  |  03. 10. 2015 11:07

Mozno ta to prekvapi, ale ... existuju aj ine motoristicke organizacie, aj v Nemecku, ktore testuju pneu.

Za domenou .cz existuje nadherny svet internetu, kde najdes testov, kolko sa ti zaziada.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  03. 10. 2015 14:30

Jestli je mam kupovat podle lharu z ADACu...to uz radeji podle toho obrazku.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 10. 2015 09:42

Vždycky se dívám na testy jak si ty moje pneu stojí a nikdy je tam nenajdu už loni sem jezdil na kombinaci Nokian + BFGoodrich a nemůžu si stěžovat...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  02. 10. 2015 09:57

Já mezi levné a přijatelné pneu řadím Barumky. V ničem nevynikají, v ničem ani nepropadají. A cena dobrá. Ty no name se někdy též povedou, ale v zásadě je to risk, pokud člověk nepočká na testy. No, ani drahé gumy nemusí být terno. Kdysi dávno jsem koupil na vůz nižší střední třídy jedny z nedražších pneu v rámci běžných modelů a rozměrů. Byly to Michelin s téměř až traktorovým vzorkem. Byly tiché, v hlubokém sněhu velmi vynikající drapáky. ALE na podzim a na jaře, při namrzlých silnicích téměř horor. Tak neklidný vůz jsem při tomto počasí neměl nikdy na žádných pneu. Za pár let jsem přezul myslím na zimní GoodYear a bylo vše ok.

Spíše záleží, aby člověk nekoupil gumu přes neznámý online obchod, který to koupil ve slevě od bůh ví od koho a ta guma se neválela někde na skladě třeba již 4 roky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 10. 2015 10:14

A to jsi byl překvapený? Zázraky se nedějí a stále platí a platit bude jednoduchý vzorec:
měkká pneu = vysoká přilnavost, vysoká hlučnost, vysoká spotřeba, rychle se sjíždějí
tvrdá pneu = nízká přilnavost, nízká hlučnost, nízká spotřeba, dlouho vydrží

Něco samozřejmě ovlivňuje vzorek a huštění, ale tenhle vzorec prostě platí.

Takže sis evidentně koupil tvrdé Míchelinky s hrubým vzorem, takže ve sněhu dobrý, tiché, dlouho ti vydržely, ale při teplotě pod 8 stupňů to muselo být o hubu.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  02. 10. 2015 10:28

Přesně, akorát se chovaly docela měkce. Což je právě paradox. Asi 5 let zpátky jsem se o tom bavil s prodejcem aut a ten mi tvrdil, že hodně záleží na konkrétním voze. Např na sedany prý ty Micheliny sedly, na hatchbacky bylo vhodné dát zase něco jiného. Ale já těmto teoriím u rozměrově a podvozkově podobných vozů moc nevěřím.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  02. 10. 2015 11:54

Poslední dobou jezdím jen Alpin4 a jsou lepší než Alpin5 a jsou úžasné, i na suchu i na sněhu špička a na vodě průměr. A manželka měla taky a teď má Firestone a jsou jen o chlup horší než Alpine4 ale dobrá cena a výkon zase perfekt. Oboje i na dálnici super! Zkoušeli jsme Krisalp3 a katastrofa. Ty bych koupil jedině do města jinak ne! Nokiany jsou fáma. Nokiany jsou dobré, ovšem né na suché zimy! Jen do hor a na sníh. Za mě Nokian nebrat. Ale je fakt, že na každém autě a i dle typu motoru jsou vhodné jiné gumy. Kdo nemá dálniční známku a šest a víc rychlostí, jezdí jednou za týden, asi nepotřebuje luxusní drahé pneu...

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 10. 2015 07:49

kdybys nebyl kolenovrt tak si koupíš nějakou verzi pohonu 4x4 a tam je úplně fuk co obuješ stačí že to má vločku pro silniční kontrolu

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  03. 10. 2015 09:28

Zase nějaký nekritický uctívač 4x4, který si myslí, že když má při rozjezdu více trakce, tak mu to i lépe brzdí a zatáčí? No, snad při tom nebude i někdo jiný, až tě jednou fyzika vyvede z omylu...

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 10. 2015 11:05

na sněhu všechny pneumatiky i zimní blbě zatáčej i brzděj tam není důležitý pořadí v testu ale pomalost vozidla

Odpovědět  |   | 
NahodnyKolemjdouci70  |  05. 10. 2015 01:40
bafunak  |  03. 10. 2015 03:45

Tak jest. Optimální je dosáhnout kompromis, kdy pneumatika bude ve všech disciplínách dobrá, tím ale nemůže být v žádné nejlepší. Samozřejmě někomu se to podaří lépe (obvykle Conti), jinému hůře. Což se zpravidla projeví na ceně. Některé značky preferují lepší vlastnosti ve sněhu než za jiných podmínek (obvykle Semperit a Nokian, neboť v Alpách a v Norsku je především sníh). Pro naše podmínky, hlavně ve městech, jsou nejdůležitější vlastnosti za mokra, čili to, co se na našich silnicích v zimě vyskytuje především.

Odpovědět  |   | 
gigi  |  03. 10. 2015 08:40

Já mel tenhle problem prave s Barum. Jakmile jsem koupil o par stovek dražší Conti, bylo po problemu.

Odpovědět  |   | 
xxx  |  02. 10. 2015 14:55

Co řekne ADAC je určitě pravda ten nikdy nelže

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  03. 10. 2015 03:52

Nejvíce vypovídající jsou testy v Auto Motor und Sport (AMS) http://www.e-pneu.cz/testy_pneu.php...
Hraje také roli, zda testují na zadokolce nebo předokolce, s ohledem na to, jakou koncepci má mé auto a jak se dotyčné gumy budou chovat na něm.

Odpovědět  |   | 
PetrX  |  02. 10. 2015 17:59

Osobní zkušenost 195/65 R15 - GoodYear UltraGrip 8 potom Michelin Alpin 4 - pocitově na různém povrchu (sucho, sníh, mokro) - velmi dobré.

Odpovědět  |   | 
neodhalitelny  |  02. 10. 2015 18:30

nejak mi ta celkova znamka nesedi, kdyz se podivam na hodnoceni jednotlivych kriterii.... napriklad u Continentalu...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 10. 2015 19:58

Je to extra divne. Bridgestone je ve vsech kategoriich horsi (v jedne dokonce velmi vyrazne) nebo stejny jako Continental a vysledna znamka je stejna.

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  03. 10. 2015 03:37

U Continental by měla být výsledná známka 2,14, čili nejlepší. Tak nevím jak a kdo to sčítal a dělil...

Odpovědět  |   | 
hmm  |  04. 10. 2015 21:13

Jezdí na Vraníku i Polaris a bohaté vše stačí.......

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  05. 10. 2015 09:41

Tak u techle gum pro detske kocarky nema smysl resit neznackove gumy, protoze realny cenovy rozdil je zanedbatelny. Pro nas co kupujeme gumy v rozmeru 245/40 r20 uz je dobre vybirat podle pomeru cena/vykon (mam tudiz Nokiany).

Odpovědět  |   | 
FotrLotr  |  06. 10. 2015 18:22

Presne tak, v tomhle rozmeru je rozdil v cene mezi znackou a lowendem pri obuti celeho auta zhruba jedna plna nadrz. Navic znackove gumy obvykle vydrzi o neco dyl. Takze nechapu, proc setrit...

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  06. 10. 2015 18:53

Značkové gumy vydrží většinou méně

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  07. 10. 2015 15:51

To se ovsem nesmi jmenovat Micheliny, pak najedou dvakrat tolik co zbytek pelotonu.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  07. 10. 2015 15:53

Vždy je něco za něco. Nízký valivý odpor se poněkud vylučuje s nejlepší přilnavostí.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 10. 2015 15:31

Vždycky jsem měl jen Michelny z Axy, ale uvažuju teď o Goodyear, prý jsou lepší, nemáte někdo s tím zkušenosti, zatím jsem tu nenašel žádný komentář na ně? Kolega z práci mi je doporučoval, ale nevím čemu mám věřit tady v těch testech

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  09. 11. 2015 10:11

Když už dáváš otázku zda jsou lepší,tak musíš říct,v čem chceš aby byly lepší a za jakých okolností. Guma která vyhraje test,totiš nemusí být lepší pro Tebe.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  04. 01. 2016 21:13

Kde je Debica Frigo 2 ?

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  31. 10. 2016 23:08

Tady je test zimních pneumatik podle ADACu. Třeba to někomu pomůže s výběrem.
http://autotrip.cz/velky-test-zimnich-pneuma... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: