Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

ADAC provedl nový test zimních pneumatik o rozměru 165/70 R14 T pro sezónu 2015. V testu se hodnotí ovladatelnost, vyhýbací manévr, akvaplanink a řada dalších kritérií.
Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Německý autoklub ADAC provedl nový test zimních pneumatik o rozměru 165/70 R14 s rychlostním indexem T. Prémiové značky potvrdily své silné postavení a kvality, žádný překvapivý propadák se tentokrát nekoná. Test také poukázal na nízké kvality pneumatik Aeolus, Linglong a Mentor, které propadly.

Jak se hodnotí

ADAC opět srovnává pneumatiky na stejném autě a za stejných podmínek. Suchu se klade 15% váha, ovladatelnosti na mokru 30% váha, schopnostem na sněhu 20% váha a na ledu 10%. Z 5 % se přihlíží také k hlučnosti, z 10 % k opotřebení a z 10 % rovněž ke spotřebě paliva.

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Během testu se hodnotí ovladatelnost, reakce na pokyn volantem, vyhýbací manévr, brzdná dráha, akvaplanink a řada dalších kritérií. Pokud chcete do metodiky proniknout hlouběji, podívejte se na stránky ADACu. My se teď spokojíme s prostými výsledky.

ADAC Test zimních pneumatik 165/70 R14 T
značka známka sucho mokro sníh led hluk spotř. opotř.
Goodyear UltraGrip 9 2,2 2,5 1,8 2,2 2,5 2,9 1,9 2,0
Michelin Alpin A4 2,2 2,0 2,5 2,1 2,5 3,4 2,2 0,5
Dunlop Winter Response 2 2,3 2,4 2,5 1,9 2,3 2,9 1,6 2,5
Fulda Kristall Montero 3 2,6 2,2 2,6 2,0 2,5 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 001 2,7 2,1 2,7 1,9 2,7 3,4 2,0 1,5
Continental WinterContact TS 850 2,7 2,0 1,9 1,9 2,7 3,1 1,9 1,5
Falken Eurowinter HS449 2,7 2,1 2,7 2,7 2,3 2,9 2,1 2,5
Uniroyal MS plus 77 2,9 2,8 2,5 2,1 2,9 3,0 2,2 2,0
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 3,0 2,3 2,7 2,3 3,4 2,3 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,0 2,5 2,7 2,1 3,0 2,7 2,2 2,5
Barum Polaris 3 3,1 2,3 3,1 2,5 2,7 3,2 2,3 2,0
Firestone Winterhawk 3 3,5 2,2 3,5 2,3 2,8 3,3 1,8 0,5
Matador MP54 Sibir Snow 3,6 2,6 3,6 2,5 2,7 3,3 2,3 2,0
Aeolus Snowace AW02 5,5 3,5 5,5 2,3 2,8 3,7 1,9 2,0
Linglong Green-Max Winter HP 5,5 3,3 5,5 3,0 2,5 3,3 1,9 2,0
Mentor M200 2 5,5 2,7 5,5 3,5 3,0 4,5 2,1 0,5

Levná pneumatika Mentor sice úplně propadla a skončila poslední, zase ale vykázala nejmenší opotřebení. Stejně nízké měly jen pneumatiky Firestone a Michelin. Nízké opotřebení mají i pneu Bridgestone a Continental.

Se spotřebou jsou na tom nejlépe pneumatiky Dunlop, Firestone, Goodyear a Continental. V hodnocení spotřeby uspěly i jinak špatné pneumatiky Aeolus a Linglong.

Video: Takhle se má správně jezdit na sněhu!

Video: Takhle se má správně jezdit na sněhu!

Právě chování na mokru bylo posledním třem značkám osudné. Na mokru si nejlépe vedl vítězný Goodyear a Continental. Pak je to docela vyrovnané. Na sněhu se nejlépe chovaly pneumatiky Dunlop, Bridgestone a Continental. Nejlepších vlastností na ledu dosáhly pneumatiky Dunlop, Falken a Pirelli.

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Pokud vám jde i o akustický komfort a nemáte rádi, když kola hučí, tak nejlépe na tom byly pneumatiky Semperit, Goodyear, Dunlop a Falken.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků