Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už jsme psali o aktuálních testech zimních pneumatik 175/65 R14 a také o rozměru 195/65 R15. Nyní se pojďme podívat na test rozměru 225/45 R17, který už není vyhrazen jen sportovním autům a pomalu se stává standardem i na naprosto běžných vozech.

I když německý autoklub ADAC tento test provedl už v loňském roce, pořád je aktuální a na trhu prozatím žádná revoluční pneumatika tohoto rozměru není. Majitelé silnějších aut si tak alespoň můžou udělat obrázek, kterou pneumatiku koupit a kterým se raději vyhnout.

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely fotogalerie

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely fotogalerie

Metodiku, podle které ADAC pneumatiky hodnotí, jsme si představili u dřívějších testů. Jenom připomeneme, že nejlepší známka je 0,5, nejhorší pak 5,5. Uvádíme i výsledky ve všech důležitých kritériích, jako je ovladatelnost na suchu, mokru, sněhu, ledu a také hlučnost pneumatiky, její opotřebení a vliv na spotřebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sníh Led Hluk Spotřeba Opotře-
bení
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dvě poslední pneumatiky jako obvykle propadly v testu ovladatelnosti na mokru, což je odkázalo na konec tabulky. Přesto například poslední Sailun, který byl na mokru katastrofální, dosáhl na ledu a sněhu lepších výsledků než druhý Bridgestone a třetí Michelin.

Michelin pak dosáhl jednoznačně nejnižšího opotřebení, za což mu ADAC udělil nejlepší možnou známku. Nejnižší spotřebu pak měla pneumatika Semperit.

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na suchu byl nejlepší Nokian, na mokru Bridgestone, na sněhu Continental a na ledu Semperit a již zmíněný Sailun. Sailun tedy vlastně není vyloženě špatná pneumatika do mrazu a sněhu, jenom nesmí roztát...

Nejhorších výsledků na sněhu dosáhla pneumatika Interstate, která dostala známku 3,7. Jinak prakticky všechny pneumatiky test na sněhu a ledu zvládly dobře.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků