Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už jsme psali o aktuálních testech zimních pneumatik 175/65 R14 a také o rozměru 195/65 R15. Nyní se pojďme podívat na test rozměru 225/45 R17, který už není vyhrazen jen sportovním autům a pomalu se stává standardem i na naprosto běžných vozech.

I když německý autoklub ADAC tento test provedl už v loňském roce, pořád je aktuální a na trhu prozatím žádná revoluční pneumatika tohoto rozměru není. Majitelé silnějších aut si tak alespoň můžou udělat obrázek, kterou pneumatiku koupit a kterým se raději vyhnout.

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely fotogalerie

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely fotogalerie

Metodiku, podle které ADAC pneumatiky hodnotí, jsme si představili u dřívějších testů. Jenom připomeneme, že nejlepší známka je 0,5, nejhorší pak 5,5. Uvádíme i výsledky ve všech důležitých kritériích, jako je ovladatelnost na suchu, mokru, sněhu, ledu a také hlučnost pneumatiky, její opotřebení a vliv na spotřebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sníh Led Hluk Spotřeba Opotře-
bení
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dvě poslední pneumatiky jako obvykle propadly v testu ovladatelnosti na mokru, což je odkázalo na konec tabulky. Přesto například poslední Sailun, který byl na mokru katastrofální, dosáhl na ledu a sněhu lepších výsledků než druhý Bridgestone a třetí Michelin.

Michelin pak dosáhl jednoznačně nejnižšího opotřebení, za což mu ADAC udělil nejlepší možnou známku. Nejnižší spotřebu pak měla pneumatika Semperit.

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na suchu byl nejlepší Nokian, na mokru Bridgestone, na sněhu Continental a na ledu Semperit a již zmíněný Sailun. Sailun tedy vlastně není vyloženě špatná pneumatika do mrazu a sněhu, jenom nesmí roztát...

Nejhorších výsledků na sněhu dosáhla pneumatika Interstate, která dostala známku 3,7. Jinak prakticky všechny pneumatiky test na sněhu a ledu zvládly dobře.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 190 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků