Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental

Pomalu se blíží zima a s ní hromadné přezouvání na zimní pneumatiky. Aktuální test autoklubu ADAC odhaluje nejlepší a naopak nejhorší značky. A přidává i hodnocení celoročních plášťů.
Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15

Sice je do zákonné povinosti přezout na zimní pneumatiky relativně dost času, ale znáte to. Než se člověk objedná do pneuservisu, než mají volno, než mu přijdou nové pneumatiky... A právě pokud vybíráte nové pláště, mohly by vás zajímat výsledky tradičního testu zimních pneumatik, který provedl německý autoklub ADAC.

Jenže ne každý chce přezouvat a někdo dává přednost celoročním plášťům. I ty nyní ADAC otestoval, dokonce ve shodném a velmi populárním rozměru 195/65 R15. Na výsledky celoročních pneumatik se pojďme podívat nejdříve.

Pneumatika Celkové hodnocení Sucho Mokro Sníh Led Komfort Spotřeba Opotřebení
Falken EuroAll Season AS200 3,7 2,5 2,6 3,7 2,8 3,5 2,7 3,0
Vredestein Quatrac Lite 4,0 4,0 3,2 3,6 2,4 3,4 1,9 2,5
Kumho Solus HA31 4,8 4,8 3,2 3,2 2,4 3,5 2,6 2,5
Uniroyal AllSeasonExpert 4,8 4,8 2,8 2,3 2,2 3,5 2,3 3,0

ADAC použil pro hodnocení celoročních pneumatik stejná kritéria, jakými hodnotil pneumatiky zimní. Jízda na suchu se na výsledku podílí z 15 %, na mokru z 30 %, na sněhu z 20 % a na ledu z 10 %. Komfort a hlučnost se na výsledcích podílí z 5 %, spotřeba paliva z 10 % a opotřebení rovněž z 10 %.

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Při hodnocení uděluje ADAC známku od 0,5 do 5,5 a podle toho dává slovní ohodnocení. Známku 0,5 - 1,5 označuje jako velmi dobrou, 1,6 - 2,5 jako dobrou, 2,6 - 3,5 jako uspokojivou, 3,6 - 4,5 jako dostatečnou a 4,6 - 5,5 jako nevyhovující.

Zvláštní je, že ADAC používá metodiku, která nedovoluje vyvážit dobrým výsledkem v ostatních kritériích propadák v jedné z hodnocených disciplín. Pokud pneumatika dostane při hodnocení ovladatelnosti na suchu, vodě, sněhu nebo ledu v jednom kritériu známku 2,6 a horší, nemůže být výsledek celého testu lepší než tato známka.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Na to doplatila třeba celoroční pneumatika Uniroyal AllSeasonExpert, která sice propadla při testu na suchu známkou 4,8, ale na vodě, sněhu a ledu vykázala jinak velmi dobré výsledky. To si pak musí každý zhodnotit sám, která kritéria jsou pro něj důležitá...

A jak dopadly zimní pneumatiky o rozměru 195/65 R15? To se dozvíte v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků