Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental

Pomalu se blíží zima a s ní hromadné přezouvání na zimní pneumatiky. Aktuální test autoklubu ADAC odhaluje nejlepší a naopak nejhorší značky. A přidává i hodnocení celoročních plášťů.
Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15

Sice je do zákonné povinosti přezout na zimní pneumatiky relativně dost času, ale znáte to. Než se člověk objedná do pneuservisu, než mají volno, než mu přijdou nové pneumatiky... A právě pokud vybíráte nové pláště, mohly by vás zajímat výsledky tradičního testu zimních pneumatik, který provedl německý autoklub ADAC.

Jenže ne každý chce přezouvat a někdo dává přednost celoročním plášťům. I ty nyní ADAC otestoval, dokonce ve shodném a velmi populárním rozměru 195/65 R15. Na výsledky celoročních pneumatik se pojďme podívat nejdříve.

Pneumatika Celkové hodnocení Sucho Mokro Sníh Led Komfort Spotřeba Opotřebení
Falken EuroAll Season AS200 3,7 2,5 2,6 3,7 2,8 3,5 2,7 3,0
Vredestein Quatrac Lite 4,0 4,0 3,2 3,6 2,4 3,4 1,9 2,5
Kumho Solus HA31 4,8 4,8 3,2 3,2 2,4 3,5 2,6 2,5
Uniroyal AllSeasonExpert 4,8 4,8 2,8 2,3 2,2 3,5 2,3 3,0

ADAC použil pro hodnocení celoročních pneumatik stejná kritéria, jakými hodnotil pneumatiky zimní. Jízda na suchu se na výsledku podílí z 15 %, na mokru z 30 %, na sněhu z 20 % a na ledu z 10 %. Komfort a hlučnost se na výsledcích podílí z 5 %, spotřeba paliva z 10 % a opotřebení rovněž z 10 %.

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Při hodnocení uděluje ADAC známku od 0,5 do 5,5 a podle toho dává slovní ohodnocení. Známku 0,5 - 1,5 označuje jako velmi dobrou, 1,6 - 2,5 jako dobrou, 2,6 - 3,5 jako uspokojivou, 3,6 - 4,5 jako dostatečnou a 4,6 - 5,5 jako nevyhovující.

Zvláštní je, že ADAC používá metodiku, která nedovoluje vyvážit dobrým výsledkem v ostatních kritériích propadák v jedné z hodnocených disciplín. Pokud pneumatika dostane při hodnocení ovladatelnosti na suchu, vodě, sněhu nebo ledu v jednom kritériu známku 2,6 a horší, nemůže být výsledek celého testu lepší než tato známka.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Na to doplatila třeba celoroční pneumatika Uniroyal AllSeasonExpert, která sice propadla při testu na suchu známkou 4,8, ale na vodě, sněhu a ledu vykázala jinak velmi dobré výsledky. To si pak musí každý zhodnotit sám, která kritéria jsou pro něj důležitá...

A jak dopadly zimní pneumatiky o rozměru 195/65 R15? To se dozvíte v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky