Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental

Pomalu se blíží zima a s ní hromadné přezouvání na zimní pneumatiky. Aktuální test autoklubu ADAC odhaluje nejlepší a naopak nejhorší značky. A přidává i hodnocení celoročních plášťů.
Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15

Sice je do zákonné povinosti přezout na zimní pneumatiky relativně dost času, ale znáte to. Než se člověk objedná do pneuservisu, než mají volno, než mu přijdou nové pneumatiky... A právě pokud vybíráte nové pláště, mohly by vás zajímat výsledky tradičního testu zimních pneumatik, který provedl německý autoklub ADAC.

Jenže ne každý chce přezouvat a někdo dává přednost celoročním plášťům. I ty nyní ADAC otestoval, dokonce ve shodném a velmi populárním rozměru 195/65 R15. Na výsledky celoročních pneumatik se pojďme podívat nejdříve.

Pneumatika Celkové hodnocení Sucho Mokro Sníh Led Komfort Spotřeba Opotřebení
Falken EuroAll Season AS200 3,7 2,5 2,6 3,7 2,8 3,5 2,7 3,0
Vredestein Quatrac Lite 4,0 4,0 3,2 3,6 2,4 3,4 1,9 2,5
Kumho Solus HA31 4,8 4,8 3,2 3,2 2,4 3,5 2,6 2,5
Uniroyal AllSeasonExpert 4,8 4,8 2,8 2,3 2,2 3,5 2,3 3,0

ADAC použil pro hodnocení celoročních pneumatik stejná kritéria, jakými hodnotil pneumatiky zimní. Jízda na suchu se na výsledku podílí z 15 %, na mokru z 30 %, na sněhu z 20 % a na ledu z 10 %. Komfort a hlučnost se na výsledcích podílí z 5 %, spotřeba paliva z 10 % a opotřebení rovněž z 10 %.

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Při hodnocení uděluje ADAC známku od 0,5 do 5,5 a podle toho dává slovní ohodnocení. Známku 0,5 - 1,5 označuje jako velmi dobrou, 1,6 - 2,5 jako dobrou, 2,6 - 3,5 jako uspokojivou, 3,6 - 4,5 jako dostatečnou a 4,6 - 5,5 jako nevyhovující.

Zvláštní je, že ADAC používá metodiku, která nedovoluje vyvážit dobrým výsledkem v ostatních kritériích propadák v jedné z hodnocených disciplín. Pokud pneumatika dostane při hodnocení ovladatelnosti na suchu, vodě, sněhu nebo ledu v jednom kritériu známku 2,6 a horší, nemůže být výsledek celého testu lepší než tato známka.

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Na to doplatila třeba celoroční pneumatika Uniroyal AllSeasonExpert, která sice propadla při testu na suchu známkou 4,8, ale na vodě, sněhu a ledu vykázala jinak velmi dobré výsledky. To si pak musí každý zhodnotit sám, která kritéria jsou pro něj důležitá...

A jak dopadly zimní pneumatiky o rozměru 195/65 R15? To se dozvíte v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků