Test VW Touareg 3,0 TDi: liška pouště

82 komentářů

andrea
20. října • 23:14

Zdravím a rada se podělím o mé "ženské" zkušenosti s Touaregem mam přesně stejné auto ,co bylo testovano rok 2007 jezdím s ním denně 4 roky první dva roky pohoda ,po dvou letech ,co mam po zaruce ...... nejdřív odešel " klakson" oprava za 5400 kč (to se stáva :-) ) ALE pak už jsem jsem si začala v servisu s klukama i "tykat" za 2 měsice odešla "zaklopka" PRVNÍ....oprava za 12 0000 kč za 4 měsice!!!! odešla zaklopka DRUHÁ.....oprava za 16 000 kč (výměna celého ramene) posledni kapka byla když jsem byla před dvěma měsici( po servisu) na technicky kontrole a frajer mě vyhodil kvuli špatným brzdám a do techničaku jsem dostala razitko NEZPUSOBILÉ !!!!!!!! a šup opět v servisu... a o tom ,že jsem u benzinky každy tyden ( s autem jezdim jen do prace cca 9 km) se tu vypisovat ani snad nechci....to že ŽAROVKY si mi měni v autě snad každý měsic no coment (to jsem měla i problem u Golfu) ted mam opět něco s chladičem ...včera mi začali svitit destičky tak hurááá MILUJU SERVIS!!! Podotýkam ,že auto jsem koupila NOVÉ( ted mam najeto 81 000 km) ,ale Touarega už NIKDY!! Nevím jestli je to tak chytře vypočitané,že po dvou letech všechno odchazi ,ale abych během 5 měsicu do auta investovala 60 tisíc (počitam i pozaručni servis a to mě čekaji destičky + chladič) tak na to už nemam ani žaludek ani finance ....

Martin
11. ledna • 10:34

Milerád ho od vás koupím ;)

Touareg 3.0TDI
27. září • 14:59

Nebudu komentovat to ostatní, ale píšete o tankování každý týden s tím, že ujedete každý den 9km do práce... Počítám tam a zpět 18km což je 90 km. Touareg má nádrž na 100 litrů... 90 km na 100 litrů? To je tak trochu blábol že.. Já jezdím jako prase a mám spotřebu lehce nad 11 litrů... (motor 3.0 TDI)A navíc, když si někdo koupí takové auto, musí počítat s tím, že je servis mnohem dražší než třeba na Tiguana. Za V10 jsem běžně platil na servisce lehce pod 1000 Eur, což u auta za víc než dva milióny asi dost těžko může překvapit.
A všem vřele doporučuji, pokud bydlíte u hranic s Rakouskem nebo Německem, jezděte na servis tam... Je levnější a kvalitnější!Také doporučuji přečíst test kde je s Tčkem kde s ním bylo najeto přes 120tis. km.
http://www.autorevue.cz/volkswagen-touareg-v10-td... ...

Paja
12. května • 16:28

Velmi vtipné, poslední tečka co mi odradila od koupě :-)

Pavel
5. prosince • 1:10

čau pánové,
Tak vám řeknu že jsem ještě nikdy nebyl tak bezradný jako teď. Mám Passata B6 2.0 TDI 4motion, v plné výbavě a budu ho vracet. Nehorázně poruchové auto.Mám ho od loňského března, najeto 110000km a v šuplíku mám k němu již 20 reklamačních protokolů, takže jde z domu zpět prodejci. závady vážné:nefunkční haldex, nefunkční ESP, EGR ventil už 3krát měněný, v jednom kuse nouzový režim airbagy K.O atd... Chce se mi jít do Touarega V6 TDI s automatem, ale potřebuju nakopnout. Pročítám to tady a nejsem z toho moudrej, chjo... Co to vzduchové pérování, je to ok? Jinak auto používám na cestách po záp. evropě, u nás po těch asfaltových polňačkách, ale i po stavbách a polích. Ještě srdcovka: ulítávám na Touarega v černé barve s rezervou na 5dveřích, funguje dobře otevírání rezervy? Někde jsem četl že to občes blbne. Aještě poznámka, kdybych mohl, volím jednoznačně X5, jenže si musím za toho Passata vzít koncernové VW, nebo Audi Q7 a to je jen replika na terénní SUV. To vím od kámoše který ji jezdí. Špatně utěsněný podvozek a bláto se mu dostává do konc. převodů a všude.
Dík za rady, ta je každá drahá...

Hary2
15. prosince • 19:01

Právě 19 prosince je to 4 roky co ho vlastím!Na to co to stálo peněz je to bída!!!Uplně stejné problémy jako ten váš Passat elektronika,elektronika a zas elektronika.Jak se to někde zaklepe,tak se rozsvětcí airbagy,hlásí to tisíc závad,stále něco.Je pravda že to na silnici sedí jak příšité(podvozek vzduch) ale to je vše.Pneu to žere víc než TATRA co nezná na přezouvání bratra. 4sady pneu během 80tisíc km.Jinak řečeno 2sedy gum na 1 výměnu oleje!Pohodlí je ok.Ale za ty prachy vážně nestojí!

budoucízákazník
15. května • 16:46

Chtěl bych se zeptat autora článku na celkovou CENU tohoto Vámi testovaného vozu. Děkuji za odpověď.

budoucízákazník
12. května • 22:42

Nikde jsem tyto vozy nenašel testované mezi sebou. Pokud někdo zná souboj těchto vozů mezi sebou s vypsanou recenzí jak to tedy je - prosím napište link :-D

budoucízákazník
12. května • 22:35

Mám připravené 2mil na nový automobil. Toužím již delší dobu po mohutně vypadajícím vozidle typu SUV a tak jsem začal pročítat různé nabídky prodejců vozů na internetu. Nejdříve jsem měl velký zájem o Toyotu LandCruiser 100 z čehož mne zradil můj kamarád, který toto vozidlo zakoupil a upozornil mne na velkou poruchovost a vysokou spotřebu. Navíc se tento vůz u nás "nevím proč" přestal prodávat. Pak jsem se dostal na stránky VW a narazil tam na Touarega. Vozidlo jsem si ihned zamiloval díky celkem ucházejícímu exteriéru ale hlavně jeho interiéru kde se tento vůz jeví jako opravdu osobní automobil s přepychovým vnitřním vybavení. Po pročítaní různých recenzí jsem dospěl k závěru že to bude onen vůz mých snů a tak jsem vybral verzi 5l V10 která je silná, v základu s extrémním vybavením a celkem nízkou spotřebou "srovnám-li ho s toyotou". Ovšem při pročítání komentářů k tomuto vozu mi vstávají vlasy na hlavě, zač jsem málem své peníze vyhodil. Je to s Touarégem vážně tak špatné? Z Vašich názorů jsem tedy zavítal na stránky Mercedes-Benz a zjistil jsem, že verze ML 420 CDI je skutečně zřejmě lepší (skoro stejný výkon 225kw, automat 7st, poruchovost zřejmě mizivá je to přeci Mercedes ale hlavně ta cena je v podstatě o 300tis levnější) a to se bojím podívat na stránku BMW na X5. Které z těchto vozidel je tedy ten onen vůz za který se vyplatí peníze utratit. Poraďte prosím. :-O

skdd
13. května • 9:42

ešte k tej spotrebe J100 4.2TD, neviem čo chcel "kamarád" od motoru s takouto konštrukciou narvaného v ťažkej J100, za 7 litrov to jazdiť nikdy nebude :) Je to motor, ktorý o CR ani netuší, je relatívne jednoduchý. Neponúka oslnivé výkony ale skôr výdrž aj pri nešetrnejšom zaobchádzaní.

skdd
13. května • 9:37

potovnávať Toyotu J100 a Touareg je trochu zcestné ale budiž. Veľkosťou, zameraním, konštrukciou sa jedná o úplne odlišné vozidlá. Skôr by soms a venoval porovnaniu J120 a Touareg.
Skúste si odpovedať na otázku kde s tým budete jazdiť. Pokiaľ vylúčite terén (nie terén, ktorý je na obrázkoch ale terén, kvôli ktorému kúpite aspoň pneu BF goodrich all terrain) tak zabudnite ja J100/J120, ani jeden vám nedá to čo chcete. Skôr sa poobhliadnite po X5. Ak však terén nevylučujete ale nie je ho veľa je Touareg naozaj dobrá voľba. ML je auto, ktoré s offroad paketom určite nezostane ďaleko za touaregom.
Ako som napísal, odpovedzte si na otázku načo chcete takéto auto. Potom sa bude oveľa lahšie vyberať.

budoucízákazník
14. května • 2:07

Asi jsem to špatně napsal. Samozřejmě že tyto vozy nijak nesrovnávám. Vím co 100ka dokáže v terénu a vím že si klidně může odřít břicho. A spotřeba? 17l - mazec.Ale co se X5 týče na tu sem okamžitě zapoměl je to ošklivé auto, staré - obnova modelu snad 5 let žádná a neposkytuje takový komfort.U MB-ML ten si musím ještě prohlédnout mám objednanou zkušební jízdu tak uvidím jak to vůbec vypadá. Už předem se mi nelíbí ta valaška na to řazení. Asi bych si nezvykl a nějak "nevím proč" mi to připomíná wartburk.Ten Touareg je asi fakt ten správnej auťák. Jinak co se poruchovosti týče, prý jsou to jen řeči neodborníku, že 2generace Touarégů je téměř bezporuchová.Jinak ještě na tu otázku "Ako som napísal, odpovedzte si na otázku načo chcete takéto auto. Potom sa bude oveľa lahšie vyberať." odpověd: Chci univerzální auto na všechno! reprezentaci - převoz cestujících, pohodlí, bezpečí, rychlou akceleraci při předjíždění, klid v kabině když valim na dálnici, přejet kdejakou polňačku, něco do něj naložit a nestydět se za to.Myslím si, že 2mil vyhodím jen tak za auto 1x za život a musí mi alespoň 20 let sloužit, proto žádnou ojetinu, ale nové, univerzální, luxusní a hlavně účelově vybavené. Myslím si že touateg tím pravým jistě bude. (ovšem až se svezu i v ML)

skdd
14. května • 8:04

myslím, že Vám rozumiem. Ja byť Vami rozhodujem sa medzi touaregom a ML. Mne sa u touaregu/ML zdá ten batožinový priestor malý ale to je subjektívna vec.
Z poruchovosti si nerobte hlavu, ja mám J120 a že by to bol práve bezporuchový voz sa nedá tvrdiť. :)

budoucízákazník
14. května • 16:24

Viděl jsem Váš článek na auto.cz "Moje auto" a teď chápu postoj jaký máte k pojmu terén. Do takového terénu bych skutečně Touaréga nehnal a jsem si jistý, že majitelé MB ML nebo X5 zrovnatak. Jinak chválím ten článek 10-ti body.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skdd
14. května • 16:52

ďakujem
buďte si istý, že ani touareg by sa s rozumným obutím nestratil v takomto teréne. Neviem ako je to s ML, to som zatiaľ nemal možnosť prehnať na MTčkach.
V teréne je to najmä o tom kuse medzi sedadlom a volantom...

budoucízákazník
14. května • 19:51

Abych řekl pravdu, jsem zrovna v takovém období, kdy se začínám poohlížet po novém smyslu života. Už mne přestává bavit se jen honit za penězi a začínám si hledat nějaký ten životní styl. Údajně je to krize středního věku. Proč toto píšu?Stále si prohlížím Vaše fota na dalších a dalších stránkách a začínám zjišťovat, že to musí být náramná zábava a šílené dobrodružství takto se sjet jako parta a zdolávat různý terén.
Úplně mě to dostalo.
Dokonce začínám přemýšlet že to bude obrovská nuda pořídit nejluxusnější Touareg 5litr 10hrnec za více než 2mil a jen tak ho vlastnit a bát se jakékoliv větvičky abych ho neškrábl a nepoužívat jej v jakékoliv situaci abych se nemusel bát, že mi pak prodejce řekne "Vy jste s tím brodil vodu? Vy jste jel do bláta? Padá Vám záruka!!!"
Přemýšlím jestli by nakonec nebylo lepší koupit o hromadu levnější ojetinu onoho Téčka a zainvestovat do jeho mimořádné terénní úpravy a dokázat všem co to SUV od výrobce lidových vozítek VW dokáže zdolat.
Mohl by se z toho vyklubat pořádný koníček plný dobrodružství a alespoň trochu toho dlouhého času pozitivně využít.
Jak říkám úplně jste mi změnil směr o kterém již delší dobu přemýšlím. :-DVás to, zřejmě z těch fotografií co jsem prohlédl, zřejmě také baví, že?

Clayton
14. května • 20:10

Jestli chceš jezdit opravdu v terénu a bavit se, zapomeň na Touarega. Kup si starší Patrol nebo Toyotu LC7x tak za 300 000 Kč, dalších 300 vraž do úprav - podvozek, pneumatiky, uzávěrky, naviják, kryty a užiješ si spoustu zábavy. K tomu si kup nějaký normální auto na civilní ježdění, s jedním univerzálním autem to opravdu nejde.

budoucízákazník
14. května • 20:50

Omlouvám se, ale jiné auto nežli Touarega nechci.
Upustil jsem i od MB-ML, ještě se v něm svezu, ale zřejmě ne. Vím že to myslíš dobře ale já osobně jen Touarega.
Už by nebylo co dokazovat. Tebou jmenované značky už toho dokázali dost a když je vidím jak se brodí terénem ani mi to nepřijde jako něco neobvyklého. Touareg se mi líbí tou všestraností (z venčí tank a uvniř osobák) a moc by mne zajímalo jak by to asi dopadlo mu naložit pořádnou terénní výbavu a pustit se do podobných terénů má dle mého celkem ucházející předpoklady pro zdolání jakéhokoliv terénu i když by musela být zřejmě nějaká úprava podvozku. (Nevím jsem laik)Ovšem s tou ojetinou co jsem psal bych to asi opravdu nemyslel vážně. Necky po někom už nikdy. Zřejmě bych upustil od té 5l 10V verze a postačila by ta 3l TDI v podstatě právě ta testovaná. Oněch 225k zas není tak málo a zřejmě i pro tento těžký vůz jsou dostačující (zřejmě lepší než u tech rádoby SUV od kia nebo hyundai)Akorád ještě nevím kde vozidlo zakoupit zda-li v ČR nebo jinde.
Na Slovensku je po přepočtu na naše prý levnější. Zas kamarád mi říkal že jedině Švýcarsko bo Německo, k nám se prý dováží už jen ten zbytek s výrobními vadami.
Tak takle...

Clayton
14. května • 22:11

Já ti to vymlouvat nebudu, každý si musí nabýt hubu sám, ale jezdit s bezrámovým SUV pravidelně do terénu, na offroad expedice nebo srazy je asi stejný nesmysl jako chtít s Touaregem jezdit rallye:-D

skdd
16. května • 7:07

toto je svätá pravda, bezrám pravidelne v ťažkom teréne je istá smrť pre to auto. Občasné jazdenie to určite zvládne, najmä ak je dobrý vzťah z reklamačnýcm oddelením.
K tomu jedenému univerzálnemu vozidlo, opäť má clayton pravdu, treba kúpiť nejaký starý patrol alebo J7x a upraviť.

budoucízákazník
16. května • 10:43

Auto je ok, ale jediné co mi na tom nesedí je ta cena!!!:-(
Myslím si, že VW by mohl krapet zlevnit, protože ať to počítám jak to počítám tak cena vozidla je přes 2,5 mil. Vím, že motor 5l V10 je vskutku vynikající ovšem v základu cena 2.368.200 Kč a bez důležitého příslušenství jako je mezinápravový dif., navigace a jiné základní prvky za které se musí připlácet, je za auto s W ve znaku cena přemrštěná. Za tyhle peníze je mnohem větší, v sériové výbavě luxusnější a exteriérem lépe vypadající Mercedes GL. CENA VOZIDLA JE HODNĚ NADSAZENÁ!!!3-[

budoucízákazník
15. května • 11:32

No a to je právě jádro toho problému. Myslím si, že zrovna ten Touarég, by s tím 5l 10V zvládl nejen ten terén, ale pořádně načipovaný by z toho terénu, až by vyjel, mohl jako jediný off-road nastoupit na start i na tu ralye. :-D

Stavros
15. května • 11:24

dle meho je nejlepsi off-road v teto kategorii MErcedes Benz třídy G 320CDi. Po par kilometrech v terenu bych jine auto nechtel. Tri spery v zakladu!!!!!

skdd
16. května • 7:08

a po pár km na dialnici by si ho zase nechcel :) najmä ak máš na muške V10 TDI

Ceneon
12. května • 13:45

V tomto odstavci u jízdních vlastností je menší chybka v gramatice:
Ve městě si lze s Touaregem užívat zvláštní klid, i když v měkkosti pérování nemá na Kiu Sorento. Zvláště na retardérech se projevuje tupým nárazem, se kterým SE pneumatické pérování Volkswagenu neumí poradit tak dobře, jako ortodoxní koncepce u konkurence.Přesněji je to tady:
se kterým SE pneumatické pérování Volkswagenu neumí poradit tak dobřea má to být takhle:
se kterým SI pneumatické pérování Volkswagenu neumí poradit tak dobřeje to jen chyba v písmenku (sE místo sI), ale opravit si to můžete :-)

R36
10. května • 8:49

Zdravím, nedá mě to nic nenapsat. Autor článku skutečně podcenil možnosti Touarega. Možná by se neměl autor pouštět do offroad testu sám a měl by se nechat svézt povolanými (p. Šesták z IVG). Pak by měl jiný názor. Poznámka k těm kecalům o poruchovosti - ANO SKUTEČNĚ VW T byl poruchový jako první série kdy si každý chudý občan kupoval právě V10 TDI, kde prostě přední náprava motor neunesla. Ano byly problémy - ale dost bolo. Srovnávat T2002 a T2007 z hlediska poruchovosti? Poznámka k článku - p. Vašíčku radši foťte a nic nepište. Dvojité lampy měl Touareg dřív než SantaFe. Jezdil jste na 275/45 R19 ráfek Terra a ty tomu fakt sluší. 17-tky nee. Béžová "jemňoučká" kůže je šíleně nepraktická. Navíc mám pocit, že jste tam měl Cricket, která je nejhrubší z celé nabídky. Silniční výška není 170mm, ale 220mm. 170mm se nedá nastavit. (160,185,190,220,240,300 ano). Dál se ktomu radši nevyjadřuji, chápu, že přesednutí ze služební Felicie je mazec :-). Srovnání s konkurencí? ML je dobrý vadí mi ale unifikace vnitřku. Včechny MB-čka :-) mají stejný vnitřek i vnější kontury. VW T má svůj vzhled, vnitřek vychází z luxusního Phaetonu a to je tah na bránu. Q7 má vnitřek z trapně levné A6, X5 je klasika SILNIČNÍ SUV-čko, které i s novým modelem je stále svoje. Roztočená vrtule se prostě nemůže změnit. Na silnici je srovnání těžké po stránce vlastností i XC90 vůbec není špatné. VW T má výhodu robustnosti podvozku (tím, že se předpokládá použití v terénu). Osobně bych volil mezi VW T a MB ML. Mají k sobě nejblíž. LR Discovery není špatné ale kdo je tak ortodoxní?

fero
22. dubna • 19:22

konečne ktosi kto na to prišiel!!

x12345678
10. května • 22:52

No konečně někdo při smyslech.

Dinar
9. května • 13:40

Zvláštní, jak se mohou lišit názory. Některé vlastnosti, které autor článku hodnotí jako slabiny Touarega se třeba mě naopak jeví jako jeho přednosti. Např. zmíněné terénní schopnosti, které jsou dle mého mezi velkými SUV jedny z nejlepších. Nebo sladění V6 TDI s tiptronicem považuju za naprosto povedené, nerozumím autorovu popisu potíží při jízdě ve městě. Naopak nechápu jeho chvalozpěv týkající se řízení Touaregu, když pominu už z principu nesmyslné užití výrazu "komunikativní řízení" ve spojení s 2,5 tunovou čtyřkolkou, pak pro mě je, sice přesné, ale přeposilované a špatně vyvážené, řízení Touarega jeho největší slabinou, které mírně degraduje jeho výborné jízdní vlastnosti se vzduchovým podvozkem. Trochu zavádějící je také výčet konkurence, Tribeca se svým jediným motorem není pro Touareg konkurentem a XC90 se svým připojitelným AWD, absencí vzduchového podvozku a slabým dýzlem také ne. Nejpodobnější Touaregu V6 TDI co do jízdních vlastností na silnici, terénních schopností, výbavy a celkového dojmu je ML 320CDi, dalším nejbližším konkurentem je X5 3,0d. ;-)

Milan
9. května • 9:17

Myslím si , že Touareg IMHO není vůbec špatné auto, ale po osobní zkušenost (půjčeno od kolegy verze V10) a najetí cca 2.500 km jsem si udělal tento závěr.
Na to jak je auto veliké, překvapí, že zejména na zadních sedadlech není místa na rozdávání, stejně tak kufr nepatří mezi obrovské. Jízdní vlastnosti jsou dle mého názoru ok (nemohu posuzovat jízdu v terénu), nicméně si nedovedu pod kapotou příliš představit slabší motorizaci - i tak byly chvíle, kdybych se za větší dynamiku nezlobil (zejména ve vyšších rychlostech na dálnici). Zásadní problémy spatřuji dva :
1) dle mého soudu naprosto přemrštěná cena (zejména motorizace V10 je opravdu velká "rána") a stále je to "jen" VW což někomu může vadit - v cenové relaci Touarega je nové BMW X5, samozřejmě Mercedes, nebo také Lexus.
2) a to je asi klíčové - právě ten kolga co mi auto půjčoval ho po roce a půl provozu a najetých cca 80.000 prodal. Hlavním důvodem - neustálé závady na elektronice auta - už z legrace říkal - každých 14 dnů jedu do servisu - a relativně velké náklady na údržbu celého auta. Koupil si pak X5 od BMW v motorizaci 4.4 (teď před pár dny ho vyměnil za poslední generaci X5) - a byl určitě spokojenější. Co mne osobně překvapilo nejvíce, tvrdí že byl s náklady na servis cca o 1/4 až 1/3 níže než u Touarega - a kromě drobných prkotin žádný problém po celou dobu provozu X5.

martin
8. května • 21:57

po zkusenostech s timto autem zní. Je to plečka. Uvnitr na to jake je to velke zvenku auto prostor maly a kufr tragedie. Je to jedno z aut, ktera jsou uplne k nicmemu, snad jen na predvadeni....

petrumr
8. května • 21:37

Když se bude testovat toyota v terénu,tak bude-mohli jsme ji zničit,ale nešla,protože terénák nejde zničit.:-))

Honza_L
8. května • 21:11

http://www.expedice4x4.cz/testy/vw_touareg_2005/index.htmlTvrdá terenní zkouška z testu je fakt sranda :-/

Pete
8. května • 19:42

Podle fotek mam pocit, ze timto terennim testem by pri trose snahy prosla i moje 406ka...

Ráďa
10. května • 20:06

No YJAAAA, o to jsou ty terréní vlastnosti VW, na polnačce to machrovat bude:-D Ale že ji zvládá líp i Logan se už nedovíme;-)

Radek
8. května • 17:44

Přátelé članek je celkem dobrý, ale ten terenní test mě dostal. Tim, ze si pan fotograf lehne na zem, tak to neni zadny offroad. Vzdyt Touareg jezdi Paris-Dakar. Bych se nedivil, kdyby pristi offroad test byl na letisti Praha-Ruzyne!!! To jste se panove pekne zhodili. Dokud Vam neupadne predni naprava, tak to neni zadny offroad!!!

Robert Vašíček
8. května • 20:40

Radku,díky za reakci a snad jak již výše zmínil jiný čtenář, celé to stojí na výbavě vozu. Dostali jsme do testu vůz a doporučení nezničit jej. Nedostali jsme Dakarskou verzi, která by měla ochranu spodku a speciální pneumatiky. K výše uvedenému off-road testu Touaregu:Testovali jsme, co Touareg dokáže bez toho, abychom jej jediným škrábancem zničili. To je podstata našich testů. nedostáváme vozy na zničení, ale na vyzkoušení v takových mezích, kdy nedojde k poškození vozu. Samozřejmě lze dohodnout speciální test s majitelem vozu Touareg, který bude souhlasit s jeho poškozením, resp. zničením a to formou jasné dané smlouvy. Bohužel importér tuto možnost neposkytuje.Tím bych uzavřel možnosti našeho testu, skutečně nemáme smluvně právo ničit testovací vozidla. Prosím, počkejte na uvedení testu Santany PS-10, tu jsme již dotestovali a projeli jsme s ní skutečně vše včetně tankových příkopů a brodění a to bez sebemenšího poškození vozu. Tak k těmto testům přistupujte. Díky za pochopení.Robert Vašíček

skdd
9. května • 8:51

Vážený pán Vašíček,
offroad nie je o ničení, škrabaní a utrhávaní. Pokiaľ ste chceli otestovať schopnosti náhonu tohto vozidla stačilo výjsť na lúku so stúpaním, ktorá je po ďaždí rozmočená. Prejsť si to pešo (áno to sa väčšinou robí aj s autami typu santana) aby tam neboli veci, ktoré oko v tráve nevidí a mohli ste sa vybrať hajde hore kopcom aj so sériovými pneumatikami. Takýto podklad spolu s sériovými pneumatikami dokonale preverí systém pohonu 4x4, redukciu aj uzávierky. Či už smerom hore alebo dolu kopcom. Kolegovia na auto.cz pri teste nejakého range roveru na to prišli sami a podarilo sa im nezničiť - myslím, že oveľa drahšie - vozidlo.
A ešte si neodpustím jednu poznámku k Vašim argumentom prečo sa to nedá. Zdalo by sa mi slušné - najmä k čiateľom - povedať, nadpis sme nezvládli je z kategórie bulvárnych a opraviť ho. V prípade, že neviete "kudykam" s testovaním offroadových schopností, Vaši čitatelia Vám určite poradia "ako na to" a myslím, že ich je dosť z Vašeho okolia na to aby Vám to i ukázali (nikto nespadol z neba učený). Pozrite sa na niektoré testy na auto.sme.sk kde si redakcia berie čitateľov na test a poksytuje ich "laické" postrehy, ktoré sú mimochodom veľmi cenené.

Pavel L
9. května • 9:57

Naprosto s Vasi reakci souhlasim - rekl jste v zasade vse, co jsem chtel dodat I ja.

Luke.CZ
8. května • 15:03

OPEL neprodaval prejmenovane Terrano nybrz ISUZU Amigo. Nissan Terrano prodaval Ford pod jmenem Maverick.

chytrak
8. května • 12:38

Taky si přidám jednu kritickou. V úvodu článku zmiňovaná Frontera neměla s Nissanem společného ani prd. Bylo to poevropštělé Isuzu Rodeo. Piště prosím to co víte a ne pouze domněnky. Děkuji

pavel
8. května • 11:07

zajímalo by mě, jak autor článku přišel na výraz "čtyřokruhový brzdový systém"? nepletete si náhodou 2okruhové brzdy a 4kanálové ABS navzájem?

skylineGT-R
8. května • 12:01

Ja som o 4-okruhovom brzdovom systeme tiez este nepocul. Keby to bola jedina chyba v clanku, nic nepoviem, stane sa. Ale chyb tam je vela (vid moj prispevok vyssie) a to uz nemoze byt nahoda.

Ráďa
8. května • 1:22

Liška pouště? :-D No nějaká postřelená liška:-P Dyť ten pohon je o ničem, přední náprava v dupě, má to tak nepraktický kufr, a vzadu si člověk o výšce 183 cm pořádně nesedne (resp nemá kam dát nohy). To je pěkně prašivá liška, brrrr. Když už, tak Range Rover V8 nebo aspoň MB ML, ale toto je dobré tak pro 4% menšiny3-[ Přitom jich jezdí celkem dost:-D

skylineGT-R
8. května • 0:48

No a fotky "tvrdeho terenneho testu" ma uplne dorazili. To ma byt vtip? Kde ste preboha vyhrabali pana Vasicka? Bez urazky.

Robert Vasicek
8. května • 3:36

Dobre rano,pisu z Rakouska, tak odpustte chybejici diakritiku. Na pomery Touaregu tvrdy test a prosim, pockejte si na test Santany PS-10 nebo Land Roveru Defenderu, pokud chcete skutecny terenni test. Pokud nechapete semantiku,pak tvrdy terenni test Touaregu znamena skutecne jen trochu tezsi polnacka.Robert Vasicek:-P

skdd
8. května • 13:17

tak na ten test santany si pockam, som zvedavy co je vo vasom podani teren. Kedy bude hotovy, myslim ten test Santany alebo defika?

skylineGT-R
8. května • 10:48

Stale s Vami nemozem suhlasit. Mozno ste nenafotili vsetky terenne vlozky, ktore ste absolvovali, napr. tu bahennu,co je skoda. Na fotkach je vsak tvrdy teren na pomery Octavie 4x4. (tie kolaje by presla tak, ze jednoducho by nesla v kolajach ale trochu mimo) Nemozete napisat, ze Touareg toho viac nedokaze, ked to nevyskusate. Je to len o odvahe sa do toho terenu pustit. Chapem ze nemate rozpocet ako Top Gear a nechcete poskodit auto. To Vam nevycitam, ale treba to potom priznat. Lebo Vy si to len domyslate, ze viac by nevydrzal. Staci si dat na YOUTUBE "Touareg off road" a uvidite co dokaze, i bez terennych pneu.
Pekny den

fono
6. února • 16:33

Chlapci ked chcete vidit naozajstne fotky TOUAREGA v terene tak odporucam stranku www.touaregclub.cz to su skutocny fanusikovia tohoto vozu.

skylineGT-R
8. května • 0:45

Uz sa neudrzim a musim to napisat. Tento clanok je absolutne mizerny podobne ako ostatne clanky tohto autora. Nulova pridana hodnota, otrasne opisy exterieru a interieru (tu sa nachadza toto, tam sa nachadza tamto, pod tym najdeme hento) ako keby sme boli slepci a nemohli si pozriet fotky. Strasne zvasty a keci uplne o nicom ("Čelní sklo působí oproti mohutné přídi subtilně, ale dojem vyrovnávají rozměrná vnější zpětná zrcátka hranatějších tvarů, než bychom u VW čekali", "Čisté boční linie nechávají vyznít aerodynamickému střešnímu oblouku "), to su fakt perly. "Záď vozu je dnes vlastně nejnudnější partií. V roce 2002 byla zcela ojedinělým prvkem, ale dnes, kdy si ji neznalý motorista plete kvůli dvojici kruhových koncových svítilen s Hyundaiem Santa Fe , pozbyla své ojedinělosti" strasna blbost, ved zadok je skoro rovnaky, az na umiestnenie rezervy.
Nehovoriac o tom, ze je tam kopa chyb (gramaticke mi nevadia), W12 a V6 TDI sa nemontovali od 2002, tretia rada sedadiel sa nerobi, kolesa nemaju rozmer 17"...
Nerad to pisem, ale je to clanok hodny ziaka zakladnej skoly.

Driver
7. května • 22:11

V tomhle testu jsou fakt hezky fotky! Chvalim autora :)...Jen bych jeste uvital nejaky fotky, jak se touareg treba hrabe z toho bahna, nebo něco prostě víc "akčního" než to co tam je. Ale i tak pěkný

Honza42
7. května • 19:36

Nevím proč se zabýváte tím, jak se mu daří v terénu, když s ním v reálu nikdo do skutečného terénu nepojede. Já osobně bydlím "na chalupě u lesa" na vysočině a domů jezdím denně úvozovou cestou a nemám ani 4x4. A když jsem se rozhodoval pro nový vůz, tak jsem po zralé úvaze zase zvolil dvojkolku. Ti co skutečně potřebují terénní vůz, tak do něj hodí pilku, jedou v holinkách, jsou od pilin popř. hnoje. Na co by jim bylo auto v kůži? Co znám lidi co potřebují do terénu, tak mají ara nebo defenfery. No a když pořádně nachumelí, tak jsou v řiti taky.

Petr
7. května • 19:06

Jenom drobnost VW Tuareg nemá možnost třetí řady sedadel ani bez verze N1. Jinak jsem s ním jezdil v terénu a popírá veškeré fyzické zákony vyjede i tam kde mají problémy těžké terénní vozy. Kolega s ním jezdil na tankodromu tam kde zapadl Range Rover sport a musel ho tahat OT 65 tam Tuareg bez problémů projel. Mercedes ML jsem zkoušel také, ale nesedl mi ovládání převodovky pod volantem je tak trochu americké jinak technicky je to také velmi dobré auto.

Andrzej
7. května • 18:28

Můžu se zeptat jestli může autor (nebo někdo z Vás) trochu srovnat VW Touareg a Mercedes ML? Mám totiž ML obědnané a zajímal by mě Váš názor jestli může být nové ML konkurentem pro Touareg v terénu. Vyzkoušel jsem si oba dva vozidla na silnicích i v terénu a ML bylo pro mě vítězem. No je pravda že v ML byl 8-mi válec, což mu hodně slušelo. Děkuju Andrzej

Honza_L
7. května • 23:05

Tak já zase naopak vidím, že toho dokáže celkem dost.

Zdenek
7. května • 18:34

stejně kecáš:-))

Honza_L
7. května • 18:33

ML jsem sice nejezdil v terénu, ale dle mého jste chybu neudělal. Auto jsou dle mého rovnocená. ML má o něco agilnější jízdní vlastnosti. Pokud se ale do Touarega objedná dynamický podvozek, tak se to dost srovná.

Leone
7. května • 19:19

Mam pomerne velke zkusenosti s MLem a obě auta jsem zkoušel v terénu. Pokud jste si objednal Offroad paket s Airmaticem, tak je Mlo velice schopny auto do terenu. Nevim, jaky motor mate, nejspis 320 cdi, je to dobry motor, ale jeste lepsi je s chiptuningem Brabus, tocivy momen je pak 600 Nm., spotreba stejna, rozdil je opravdu poznat.

Andrzej
7. května • 20:11

Samozřejmě Offroad paket tam mam:-) Jinak jsem si obědnal 420CDI, nedalo mi to. Brabus 420 "chipuje" na 800Nm. ale myslim že do toho hned nepujdu, mam strach jestli to ten motor neodrovna. Kolik už s tou vaši 320CDI mate naježděno?? a jakou jste si vybral barvu, jestli se můžu zeptat? Jinak si musim na ten svuj kousek počkat až do září, ta čekačka u MB je fakt hrůza, asi je to tim že je dělaj v US.

Leone
8. května • 12:48

420CDI je opravdu paradni motor. Zkousel jsem ho v GLu, tam je to spis nutnost, 320 je na to pomerne slabe. Chip se doporucuje davat do 20 tis. najetych km, o motor bych strach nemel, zaruku dava Brabus na 100 tis. km. Mam najeto 21 tis. km, ale uz jsem resil problemy s kompresorem od Airmaticu a s Keyless Go. Barvu mam Cubanit, hlavne jsem nechtel Sport paket (tmavy skla vzadu a zadni svetla. 19 kola), tech totiz jezdi nejvic. Cekacka je fakt hruza, cekal jsem skoro 11 mesicu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andrzej
8. května • 14:10

Tak na barvě se shodnem a už se na ní moc těším ;-). Mám sice jěště jedno auto, takže s tím nebudu lítat daleké trasy, ale co mi udělá ten chip po těch 100.000km, kolik může ten motor vydržet, neřekli Vám to? Aut si vážím, takže nejezdím jak "hovado". Bude to takový můj mazel, kterého si už budu chtít nechat. S tím Airmaticem a Keyless Go jste mě moc nepotěšil, ale snad se mi to vyhne, ikdyž počáteční mouchy je třeba vychytat. Ten Sport paket jsem si dal, viděl jsem jej v tomto provedení a hodně se mi to líbilo. Jsem z Moravskoslezkého kraje a ML se v takovémto provedení tady moc nevyskytuje. Pár jich tady jezdí černých, ale Cubanit moc ne. Jinak se chci zeptat, jestli nemáte náhodou hliníkové nástupní prahy, docela se mi zamlouvají, co vy na to? Pořád ještě můžu něco přidat, nebo ubrat, auto jde do výroby v srpnu. Jinak ve výbavě mám asi všechno, ale nechtěl jsem dřevěné výplně, ani nic kde bude dřevo. Zatím jsem k tomu jaksi nedozrál a víc mi sedí hliník. Dik Andrzej

Leone
8. května • 17:59

Jsem z jihu Moravy, tady jezdi spousta ML v cerne nebo stribrne a se Sport paketem. Ve Sportu se mi libi sedacky. ale drive je neslo objednat zvlast, tak jsem nakonec vzal luxus paket v cerne, s celokozenym interierem, krome kozenych vyplni, ktere jsem musel objednat zvlast od Brabusu, standardni vypadaji lacine. Docela zklamany jsem z Airmaticu, stredni a vetsi nerovnosti jsou pomerne citit, a to vetsinou jezdim v rezimu Comfort. Problem s Airmaticem je uz u novych aut vyresen. Horsi je to s Keyless Go, nikdy driv se mi nestalo, abych se nemohl dostat do auta :-)) Pry se Keyless vyrabi ve Francii. Urcitym problemem je i prevodovka, v malych rychlostech pri razeni obcas citelne skube, nepomuze ani novy software. Chip by mel byt v pohode, zaruku dava Brabus, a taky autorizovany servis, ktery to montuje. Zivotnost motoru ma byt stejna, tedy pokud se s nim zachazi, tak jak ma. Jezdil jsem v MLu s chipem, ktery melo ujeto 60 tis. km hodne rychlym tempem a motor bezel, jako hodinky. Hlinikovy nastupni prahy nemam, ale mam hlinikove svitici prahy ve dverich a hlinikove pedaly Brabus, krome pedalu "rucni" brzdy, kterou dela jen Carlsson.

Andrzej
8. května • 21:31

Tak je videt Leone že si s tím docela rád vyhrajete, což je perfektní;-). Myslíte že má cenu chipovat i tu 420? O peníze ani tak nejde, ale ma to v zakladu 225kw, což mi připadá tak akorát. Určitě z toho nechci dělat závoďák, ale ať to zase předjíždí když bude potřeba. To ukáže asi praxe. Můžu Vás poprosit Leone o email, nechci Vás otravovat zbytečnými otázkami, ale vždycky bych uvítal názor od někoho kdo už na to auto něco zháněl a něco s ním zažíl. Když to svoje dostanu koncem září a chtěl bych něco doladit, tak bych se ozval. Jinak jsem si dal interier do světlé barvy, na současném autě mám černou barvu a černou kůži a chci změnu. S tou převodovkou asi nic neuděláme, ale jěště jsem neviděl dokonalé auto. Pokud máte nějaké foto toho svého ML tak mi je prosím pošlete na email: andriu@post.cz. Rád se podívám. Dík Andrzej

Andrzej
8. května • 21:31

Tak je videt Leone že si s tím docela rád vyhrajete, což je perfektní;-). Myslíte že má cenu chipovat i tu 420? O peníze ani tak nejde, ale ma to v zakladu 225kw, což mi připadá tak akorát. Určitě z toho nechci dělat závoďák, ale ať to zase předjíždí když bude potřeba. To ukáže asi praxe. Můžu Vás poprosit Leone o email, nechci Vás otravovat zbytečnými otázkami, ale vždycky bych uvítal názor od někoho kdo už na to auto něco zháněl a něco s ním zažíl. Když to svoje dostanu koncem září a chtěl bych něco doladit, tak bych se ozval. Jinak jsem si dal interier do světlé barvy, na současném autě mám černou barvu a černou kůži a chci změnu. S tou převodovkou asi nic neuděláme, ale jěště jsem neviděl dokonalé auto. Pokud máte nějaké foto toho svého ML tak mi je prosím pošlete na email: andriu@post.cz. Rád se podívám. Dík Andrzej

vandit
8. května • 18:46

do 100tis km jsou udaje o tom, ze chip je OK nerelevantni. Az bude mit 150-200tis tak jsem zvedav... nicmene Brabus je zase ZNACKA a ne garazovy cipmajstr :)

pavel
8. května • 16:02

pokud vám můžu radit a rozmýšlíte nad nástupními prahy, rozhodně je obj. z výroby, potom je to problém... za 1. je všechno výrazně dražší, 2. některé doplňky jsou těžko dotupné, jelikož se vyrábějí v USA

ZdeNek
7. května • 17:33

Kde pak jsou ty fotografie ? Tomu co tam je se říká "tvrdý terén" ? Případně to že auto jede po uježděné cestě je ukázka jízdy v terému ? Nebo se jedná o "terén" pro vozidla VW ?

Honza_L
7. května • 18:31

http://www.offroadpark.cz/index.php?action=gallery&id=42Touareg toho moc v terénu neumí :-P

BrainLess
7. května • 22:41

Ano je to videt z tech fotek :-D. Btw. znamej ma tuarega a docela srnada jeho historky. Povidal ze krome podvozku & motoru uz se na tom dojebalo vsechno ...

Honza_L
7. května • 23:08

Touareg v terénu umí. Kdo nevyzkušel nepochopí.

Vašek
8. května • 14:42

Jsem na invalidním vozíku, venku používám elektrický teréní vozík Ortopedia 928 touring a s tím bych v klidu zvládl i ten dle autora těžký teréní test a myslím to zcela vážně !
Vašek

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza_L
8. května • 15:03

Zvládl by Tvůj invalidní vozík i tento terén? http://www.offroadpark.cz/index.php?action=gallery&id=42Pokud ano, tak smekám před výrobcem invalidních vozíků Ortopedia.

Clayton
13. května • 17:55

No vida, to je v Dobřanech. To není nijak zvlášť těžký terén, je to přiměřená závodní trať pro offroad maratony. Označil bych to za lehký, místy středně těžký terén. Ten kopec už je v posledních letech jen efektní překážkou, kterou vyjede každé SUV, pokud tedy pořádně nezaprší... Na tom lze krásně ilustrovat, jaký je rozdíl mezi offroadem a SUV jako je Touareg. Za dva týdny se jede v Dobřanech offroad čtyřiadvacetihodinovka. Pokud vezmu neupravený Touareg a budu jezdit kolo za cca 1,5 násobek průměrného času závodních aut, jak dlouho mi vydrží Touareg než se neopravitelně rozsype? Tipnul bych si tak hodinu. Land Cruiser, Patrol a další opravdové offroady mají šanci vydržet několikrát více. Kolik tentokrát vydrží náše závodní auto by mě taky zajímalo, ale to tady probírat nebudeme :-D

Zdenek
8. května • 15:53

No nevidím nic co by se dalo nazvat těžkým terénem .Pokud se líbí stříkací bahno tak prosím ale to rozhodně není těžký terén . Navíc pokud mluvíme o těžkém terénu je třeba v něm také jezdit a ne jen "pár" průjezdů ale třeba několik hodin denně , potom se ukáže jak auto vypadá třeba po 2 letech .Třeba auta která se používají k denní kontrole / dovozu a odvozu zaměstnanců na nepřístupná místa (například různé stanice a podobně) by se potom označovala jak ? Když toto je "těžký" terén ?

zeff
7. května • 16:45

Touareg ma 6.0 W12 od kedy prosim Vas??? :-O Nemylite si to nahodou s V10 5.0. Ved ten W12 bol vyvinuty cisto pre Q7 a postupne zacne aj jeho samotny predaj,zatial v ponuke nie je.

tuky
7. května • 17:04

V12 6.0 TDI nie je W12 6.0 ;-)W12 - Phaeton, Touareg, Bentley, + prototypy

marek
7. května • 22:49

cca dva roky zpej jsem ho videl i v audi a8

Pavel F.
7. května • 16:52

Už hodně dlouho... Nejdříve byl výsadou Phaetonu a poté jej i dali do Tuarega.
Viz http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=6326

Fejk
7. května • 16:20

Nové BMW X5, případně faceliftovaný Mercedes ... to jsou více než zdatní konkuretni - a to i cenově :-)

ja
7. května • 16:06

jak jste prisli na to ze cayene stoji 2xtolik???

Navsteva...
7. května • 16:05

... antiradar!!!
:-D;-):-PB-]

simson
7. května • 15:42

No nevím, ale proč je jako konkurent uvedeno Subaru Tribeca, které se v Evropě prodají asi dvě za rok, a ne třeba BMW X5, Mercedes ML a Porsche Cayenne.

Doporučujeme

Články odjinud