TEST VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion: Ve vlastní dokonalé pasti

31 komentářů

Tomáš
7. února • 14:27

Článek je dost povrchní, píše o věcech, které jsou každému jasné. Požadoval bych od odborného článku více. Například by zde mělo být uvedeno, VW Tiguan má nádrž v dieslu pouze 55 l, což je na takové auto docela málo, nebo, že se nedá objednat plnohodnotné náhradní kolo (což bych u SUV považoval za nadmíru důležité). To jsou zrovna parametry, které ho hodně degradují a odrazují od koupě zájemce o plnohodnotné pořádná auta.

Jindra Poláček
22. srpna • 15:57

Jako VW tak i Škodovka nedokáží přijít s něčímmpořádným a hlavně novým. Furt stejně ohrané vozy.

Marek Botl
21. srpna • 15:43

Zajímalo by mě jak je možné, že se všude na koncernové vozy píše jenom chvála. Proč se nepíše například o tom jak Tiguan a Touran hoří? Viz. tento článek https://www.investicniweb.cz/news-volkswagen-stahuje-k... ... Hold jde vidět, že se PR škodovky a VW hodně snaží :)

Martin
4. srpna • 11:40

vskutku "dokonalé" auto... https://www.youtube.com/watch...

Cikrt
4. srpna • 12:10

Jo perfektní, v 79km/h dalo losí test hodně málo aut.

anonym
2. srpna • 21:49

Na Tiguanu je krásně vidět rozdíl mezi americkým a evropským trhem. Model, který může být v Evropě naprostý bestseller a etalon, může být v Americe s bídou průměr jak prodejně, tak reputací. Když jsem předloni vybíral suv, tak jsem koukal na žebříčky doporučovaných aut a Tiguan byl úplně dole. Já jsem nad ním neuvažoval, ale třeba 15. místo mi přišlo až nefér. Prostě byl podle novinářů zastaralý a moc malý. Teď má celkem masivní kampaň, tak jsem se schválně díval na nějaké testy a je to zase nic moc. Podle Motortrendu je příšerně těžký a špatně jede. Car and Driver došel k podobnému závěru. Pro zajímavost, Car and Driver uvádí pružné zrychlení z 30 na 50 mil za 5.1 sekundy. Podle jejich měření má Mazda CX-5 3.9. Jistě, Mazda je lehčí, ale stejně bych čekal trochu lepší výsledek od dvoulitrového turba. Předpokládají, že se bude prodávat trochu lépe, než minulá generace, ale žádné nadšení z těch testů nečiší. A ani prodejně to není nic moc. 55 tisíc aut během prvních 6 měsíců. Mnohem lepší, než předchozí model, ale stále daleko od vrcholu. A ztrácí i desítky tisíc i na modely menších výrobců, např. Forester nebo CX-5. A to má VW hodně agresivní marketing, hodně aut VW určitě prodá přes operační leasing, několikrát do roka mají akce, kdy není třeba žádná akontace. U jiných značek přitom potřebujete 2 až 3 tisíce dolarů. Pro zajímavost, nejlépe prodávaným malým/kompaktním suv je v Americe Nissan Roque (X-Trail), kterého se prodalo 215 tisíc. Což osobně nechápu, měl jsem ho párkrát v půjčovně a působí jako úplně průměrné auto ve všech ohledech.

Driver
3. srpna • 13:32

X trail je přesně důkaz, že někdy není třeba mít dokonalý produkt, ale stačí oblíbený a zbouráš trh. Oblibu lze získat jinak než nejlepší nabídkou. Je to mix něčeho, co zaujme nejvíce zájemců. Někdy už ani cena není nejpodstatnější

Tomáš Konečný
2. srpna • 21:40

Mexiko nebrat!:-(

Anti-automat
2. srpna • 19:24

Nie som zrovna ten, ktoremu by sladke veci boli proti chuti, ale toto mi uz pripomina tu rozpravku SolNadZlato, konkretne tu hostinu, ked sa solilo cukrom. Neberte to prosim ako hejt (hate ak by nebolo jasne).

Ne321
2. srpna • 16:52

To srovnani s Touaregem je ponekud mimo. Pokud tu vybavu nepotrebujete, tak koupite Tiguana za polovicni cenu a pokud ji potrebujete, tak pote co dolozite toho Touarega, tak ten se vysplha snadno pres dva miliony a zase bude mit cenovy odstup.

jakop
3. srpna • 10:12

to sice ano, ale na BiTDI ten argument plati. To za polovinu fakt nekoupite.

E15
2. srpna • 13:57

četl jsem jen závěr, ale ten se zdá být docela rozumný. Základní cena OK, ale cena testovaného kusu přesahující cenu Touaregu poněkud mimo...

jakop
2. srpna • 22:49

Za me mimo az tak ne - v motorizaci BiTDI a stupni vybavy (u vrchol motoru logicky vysokem) ten argument celkem dava smysl.

homer
2. srpna • 18:14

Naftu jsme si kupovali kvuli turbu a spotrebe, ted ma turbo kazdy benzin a bere jenom o trochu vic. Tak proc ten kraval a vibrace brat?

Aladin
2. srpna • 20:24

Já beru benzín jako příplatkovou výbavu. Někdo si připlatí za velká kola, jiný zase za zakázkový lak. Já si připlatím v rámci vyšší spotřeby za ticho a oproti naftě celkově velmi příjemný zvuk.

Tias
2. srpna • 23:29

Hezky řečeno

Lidl
2. srpna • 11:43

:-D To je komedie fakt tady...

stealth01
2. srpna • 17:38

Copak? Máte tam fronty? :-)

soudce Bordonaro
2. srpna • 11:21

Dneska teprv 4. koncernovej clanek,deje se neco???

mtb_
2. srpna • 15:55

Koľký článok je tu o Tiguane?
To si pozri - tak nechápem prečo by o ňom nemali "konečne" napísať?

bzzz
2. srpna • 11:47

Vis o necem lepsim/zajimavejsim? Sem s tim ;-)

soudce Bordonaro
2. srpna • 13:05

Jasne,treba se obsahle povenovat tomu,jak koncern podvadel...Coz se zde preslo taktnim mlcenim.

Pavel.
2. srpna • 14:02
stealth01
2. srpna • 17:38

Velice typické bude takové to mlčení, žádná omluva nebo něco podobného. Prostě pokřivená povaha zapšklého jedince.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
3. srpna • 9:31

Mohu jen doplnit komentářem, že zajímavé články o honďáckém nafťáku a staronovém CRV zůstaly téměř bez povšimnutí. Takže je zcela přirozené, že se více píše o produktech koncernu VW, na kter reaguje daleko více "čtenářů". Těm "magorům" kategorie "měněných jmen" opakovaně zviditelňované "zlatoústé kvíčaly" to ale nikdy nedojde. A tak, jako se "předvádí" tito "znalci" v článcích o koncernu, tak to podobně opakují i v případě korejského Hyundai a KIA.
Možná to lze i vysvětlit tím, že by si rádi koupili nové auto právě od těchto výrobců, ale nemají peníze, a proto jsou zapšklí. A tak jen "plivají" své trapné bezobsažné komentáře a "zajímají" se o výšku 190 cm redaktorá Míčky a o to, kde byl na dovolené a kdo mu ji údajně zaplatil...
Zkrátka dokonalý reprezentativní vzorek typického závistivého "čecháčka", který jen kritizuje, pomlouvá a je stále s něčím nespokojen. Přeji Ti stealthe volné silnice a hezké povožení se o víkendu. :-)

Josef
3. srpna • 10:19

Ještě mne stealthe přimělo doplnit komentář k obsahům a vnímání různých "testů" (včetně zdejšího "testu" Toguana). Po přečtení "testu" redaktora Machaly, ve kterém srovnává MB a Superba, jsem se musel poněkud pousmát v jeho "bodování". Třeba zrovna vnější vzhled ocenil třemi body ve prospěch Superbu. Přitom zrovna ten vzhled je vyloženě subjektivní parametr a každý to může hodnotit naprosto odlišně. Pochopil bych rozdíl 1 bod, ale těmi třemi body dal pan redaktor vyloženě najevo, jak se snaží aby výsledné bodové hodnocení dopadlo podle jeho představ (nebo že by podle zadání "šéfa"?)
Podobně tomu je i v případě hodnocení kufru a "variability" - u obojího významné 3 body ve prospěch Superbu. Když si ale člověk přečte rozměry kufru v vztahu k tomu, co má uživateli poskytovat, tak to rozhodně nevypadá na rozdíl 3 bodů. Zrovna třeba "pověstný" 190 cm redaktor pan Míčka by rozhodně ocenil výšku pod otevřeným víkem 1980 mm u MB Benz a naopak by proklínal výšku 1880 mm pod víkem Superbu... A co šířka v nejužžím místě 1110 mm versus1000 mm nebo výška spodní hrany sice jen 10 mm ve prospěch MB, ale i to se přece počítá. A ta "variabilita"? Jako by pan redaktor nevěděl, že se MB nekupuje jako stěhovák a nikdo MB E nepoužívá jako užitkový vůz. Už jsem měl strach, že bude pan redaktor pokračovat podobně i v hodnocení motoru a jízdních vlastností a v komfortu a v kvalitě sedadel. Naštěstí si v tomto případě zachoval soudnost (asi díky tomu, že "bodový zisk" ze vnějšího vzhledu a velikosti a variability kufru mu už postačoval...).
A výsledek ceny? Jestli dát 1,3 milionu za Superba nebo 1,7 milionu za MB E je samozřejmě na uvážení každého zájemce. Já bych ale rozhodně dal přednost tomu MB, protože i pouhých 1,3 milionu je takový balík peněz, který by mi byli líto doslova "vyhodit" za něco, co mi nevyhovuje a co je podstatně-znateně z hledska komfortu, jízních vlastností a celkové radosti z jízdy horší. Auto nekupuji na jeden rok. Když koupím takové pořádné auto, tak ho užívám řadu let a ten rozdíl ceny mi bohatě vynahradí tu radost a zážitky za volantem.
Nekdo to může vnímat jinak, a proto se samozřejmě může rozhodnou jinak. V žádném případě bych ale tyto 2 auta nesrovával - je to rozdílná kategorie a zaměření na odlišné zákazníky. A pro toho, koho řízení auta nezajímá a používá auto pouze k přesunu z místa A na místo B, tak si nekupuje ani toho Superba a když už, tak v nějaké základní motorizaci a v základní výbavě a o MB ho ani nenapadné uvažovat, protože pro takového jedince to jsou jen vyhozené peníze.

bzzz
3. srpna • 12:49

Vyborne/vecne postrehy. V Cesku se vetsina lidi neumi oprostit od schematickeho uvazovani pomer cena/'vykon' a je jedno, jestli se jedna o auta, politiku nebo gastronomii. A nejsledovanejsi media tento nesvar/trend spise podporuji/krmi.

Kankunen
2. srpna • 13:56

Jak hodně musí být člověk hloupý, aby uvěřil, že ostatní nepodváděli ?

...
2. srpna • 16:51

Nic proti tvému tvrzení a tomuto článku, ale koho dalšího načapali při podvádění? Takhle se přece nejde bránit, že ostatní....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sumo
2. srpna • 21:08

Koho načapali při podvádění? Stačí trochu googlit a jenom namátkou:
Hyundai při falšování spotřeby v USA
Nissan s motory Renault v Jižní Koreji za stejný prohřešek jako VW, tedy cheating SW u dieselů 1.6
Fiat v USA za stejný prohřešek jako VW, tedy cheating SW u dieselů
Mercedes v Německu, za stejný prohřešek jako VW, tedy cheating SW u dieselů
Renault, Volvo, Caterpillar a další výrobci trucků v USA za stejný prohřešek jako VW tedy cheating SW u dieselových motorů
Ford v USA za stejný prohřešek jako VW, tedy cheating SW u benzínových motorů (před x roky) i naftových motorů (letos), Honda dtto u benzínů
http://jalopnik.com/how-the-epa-won-1-billion... ...
http://money.cnn.com/2018/01/10/news/companies... ...
http://www.nytimes.com/2017/05/19/business/energ... ...
http://www.abc.net.au/news/2016-05-17/nissan-fa... ...
http://www.caradvice.com.au/652329/mercedes-benz-c-cl... ...
http://www.nbcnews.com/business/autos/hyundai-ki... ...
http://www.nytimes.com/2015/09/24/business/inter... ...
http://www.nytimes.com/2015/09/24/business/inter... ...
http://www.cbsnews.com/news/vw-just-the-latest-i... ...

David
3. srpna • 11:03

To ovšem uvádíš jenom podvody a machinace s emisemi, v této oblasti je to zcela běžné a v podstatě je veřejné tajemství, že třeba v Evropě je to s posvěcením jednotlivých vlád i Bruselu. Jinak se podvádí úplně ve všem, viz třeba podvody Toyoty s plynovými pedály nebo podvody GM se spínacími skříňkami.
https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/03... ...
https://www.washingtonpost.com/news/business/wp/2015/09/... ...

Doporučujeme

Články odjinud