Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Vyzkoušeli jsme šestou generaci slavné německé dodávky ve verzi, která byla rychlá, luxusní, atraktivní, ale která nakonec stála stejně jako Audi Q7. No prostě dodávka za všechny prachy.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdu nová generace?
  2. Interiér je vážně luxusní, Hrajte si, jak je libo
  3. Jízda: Tady hra na SUV končí (+naměřená dynamika)
  4. Multivan za dva miliony, opravdu?, Verdikt
  5. VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Fotogalerie

Představte si, že jste nečetli nadpis a nevíte, o kterém autě je řeč. Co byste tipovali za vůz, kdybyste ve výpisu výbavy našli věci jako adaptivní tempomat aktivní do 210 km/h, osmnáctipalcová kola, servodovírání dveří, paket Chrom, čalounění Alcantarou, elektronické zesílení zvuku v interiéru, adaptivní tlumiče, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, diodové světlomety, třízónová klimatizace, výkon 150 kW (204 k) a pohon všech kol?

Testy | Volkswagen | Užitková auta

Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI - všichni do klubu

Co byste tipovali, když bych vám řekl, že naše cena začíná na 1 201 903 Kč, respektive že se po přičtení všech příplatků bavíme o částce 1 709 829 Kč, ovšem bez DPH? Honí se vám hlavou nějaké luxusní kombi nebo prémiové SUV? Také bych to tak viděl, jenže ono to je úplně jinak. Jde o dodávku. Ano, i užitkový vůz může stát klidně dva miliony korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když se základ už od pohledu moc neliší od páté generace, verze Generation Six přitahuje skoro až neuvěřitelnou pozornost

Samozřejmě se nejedná o jen tak ledajaký užitkáč, letos Volkswagen představil šestou generaci své tolik oblíbené dodávky. Nám se do testu dostavilo provedení Multivan s krátkým rozvorem, ovšem ve verzi Generation Six. A aby bylo všem novinářům i čtenářům dobře jasné, co všechno šestá generace může mít, dostal testovací exemplář opravdu hodně výbavy, které ho cenově vystřelila mezi velká luxusní SUV. Může tohle vůbec mít nějaký smysl?

Opravdu nová generace?

Asi si už po prohlédnutí prvních fotek budete říkat, jestli se skutečně díváte na novou generaci Multivanu. Je to oprávněná námitka, protože šestá generace je v podstatě pátá generace po větším faceliftu. Základní tvary karoserie to prozrazují velmi jasně a upřímně nebýt diodových světel, měl bych skutečně problémy rozlišit dosluhující pětku od nové šestky. Ale tento styl není pro VW ničím výjimečným. 

Kvůli tomu, aby bylo všem jasné, že přišla nová generace, připravil Volkswagen edici Generation Six, která ze sebe pomocí efektních drobností dělá stylový retro-model odkazující na legendární T1. K tomu samozřejmě přidá výbavu, o které se pra pra pra pra... předkovi vůbec nikdy nezdálo a ani se mu zdát nemohlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Generation Six poznáte vždy podle dvoubarevné karoserie. V nabídce je více variant než bílá kombinovaná s červenou. Naopak kola v designu retro nejsou zárukou této edice. Zájemci je totiž mohou vyměnit za klasické lité disky

Generation Six má dvoubarevný lak karoserie a retro kola s velkými chromovanými poklicemi. Mimochodem pokud se vám nelíbí červeno-bílá, můžete sáhnout po jiných odstínech. A stejně tak když nechcete bílé disky, můžete si zvolit tradiční litá kola. Nebýt tohoto provedení, asi by se za šestou generací otočil pouze ortodoxní fanoušek Multivanů a Transporterů, ale nikdo jiný. Jenže takhle to bylo docela o něčem jiném.

Design | Video | Volkswagen | Premiéry | Užitková auta

Nový Volkswagen T6 je úspornější, komfortnější a bezpečnější

Chvílemi jsem nevěřil tomu, jak velkou dokáže tohle auto přitáhnout pozornost. A to k tomu stačila jen taková drobnost jako přelakovat polovinu karoserie na jinou barvu. Na druhou stranu má vůz opravdu nějaké zvláštní kouzlo a i já jsem ho nakonec vracel s tím, že bych si dokázal představit tento malý autobus jako alternativu k nějakému tomu SUV. 

Radosti
Na poměry užitkových vozů luxusní vzhled
Kvalitní interiér
Výkonný motor
Jízdní vlastnosti
Starosti
Schopnost podvozku pohlcovat nerovnosti
Vysoká cena
Velké množství příplatků
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie92 fotografií
_DSC0906.jpg _DSC0902.jpg _DSC0904.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdu nová generace?
  2. Interiér je vážně luxusní, Hrajte si, jak je libo
  3. Jízda: Tady hra na SUV končí (+naměřená dynamika)
  4. Multivan za dva miliony, opravdu?, Verdikt
  5. VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Fotogalerie
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 155 660 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 178 182 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 197 790 km
Cena: 220 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků