To čo za chudáka písal túto reportáž, škoda čítať, aj tak nemal tomuto autu čo vytknúť.Je to auto na služobné cesty ale aj vozenie materiálu na stavbu, v lete dám do kufra 2 bicykle a v zime lyží koľko chcem. A nemusím nič montovať na strechu, ale ak by som to potreboval, je tu tá možnosť.
Pisete mnozi, jak je to auto bez napadu, nudne, fadni, dokonce nekdo psal i pro duchodce a tak dale. Nevim, asi jsem tedy uchylny, ale mne se to auto docela libi a pritom je mi 25 let a mezi konzervativni bych se zrovna nezaradil. Neni to sice zrovna vrchol extravagance, ale nejaky napad to taky ma a hlavne eleganci. Interier je v porovnani z predchozi verzi mnohem zajimavejsi a pohlednejsi. Zkratka mi vzhled passatu zdaleka neprijde tak przadny, jak zde v diskuzi uvadite. Ale je to vec nazoru :-)
To dostal ten redaktor za trest nebo co? Jestli ho to nebaví, ať jde dělat něco jinýho.....toto je k zblití komentář...3-[3-[
Hrůza, Děs.Tak amatérsky a jednostranně napsanou reportáž jsem ještě nikdy nečetl, a to pracuji s automobili a mám možnost je testovat. Polovina ze zde napsaných věcí jsou absolutní nesmysly.:-O:-O
Naprostý souhlas.To co tady ty mazlíci předvádějí je děs.
Po dvoulete zkusenosti konstatuji, ze tato generace Passatu je zatim nejhorsi z tech ctyr, co jsem mel moznost pouzivat. Tvrdy podvozek poskakujici v beznych rychlostech po nerovnostech, jimiz jsou silnice povestne. Pneumatiky po cca 5000 km jsou tak zdevastovane, ze vic hucet uz nemuzou, po 20 000 km je nutno je vymenit, nrotoze pak jiz diky jejich stavu za mirneho brzdeni tu a tam sepne ABS. Na vine je zrejme technicke reseni podvozku, kde zejmena vzadu neni co moc serizovat. Sam vyrobce ve svem servisnim manualu projevuje znacnou bezradnost a jedine, ceho je schopen, je poradit servisnim technikum vymenu pneumatik ze predu do zadu a naopak. Opravdu skvela rada.Dynamicke svezeni? Po seslapnuti plynu motor zapremysli a skutecne tak nejak slusne vyrazi az od tech 2000 otacek. To je dan jistym nesourodostem v motoru, ktere VW vyresil posunutim okamziku natoceni lopatek. V prvni verzi software totiz motor v nizsich otackach koktal tak, ze nepripraveny jezdec sundal ulekem nohu z plynu. Pruznost motoru predchozi generace je tatam. Spotreba je celkem OK. Ostatni v textu popsane povazuji za detaily nezasluhujici vetsi pozornost, je to prece jen Passat a snim nikdo zadnou diru do sveta neudela. Za malo penez malo muziky. Passat Never More.
Musím reagovat na názory pana Paca a to nejsem zastáncem koncernu. Můj favorit v tomto segmentu je Honda Accord nafta. Buhužel nebyl odpočet DPH na kombíka. Jak pan Paco píše i já mám dvouletou zkušenost s 2.0 TDI. Najeto 30 000 km. S tvrdým poskakujícím podvozkem jsem se opravdu nesetkal. Spíše vyváženým... Je pravdou, že auto nesedí tak jako moje předcházející Mazda 6, ale ovládá se velmi příjemně. Pneumatiky jsem si raději také prohlédl, ale nezjistil větší známky opotřebení (asi zkrátka jezdím vlastním vozem a možná si ho podvědomě šetřím). S mizernými brzdami jsem se nesetkal. Něco jiného je ovládání brzd, které jsou dle mého názoru příliš citlivé na dávkování. Možná, že 2.0 TDI pana Paca má PDF, proto reaguje líně v nízkých otáčkách. V tom bude mít asi pravdu. Vyzkoušel jsem před koupí oba motory. Můj vůz naštěstí nepřemýšlí jako jeho, zdali se má vydat v nizkých otáčkách svižněji na pochod. Poslední poznámka: je opravdu rozdíl jezdit s motry CR druhé generace a TDI-PD. Musím přiznat, že charakteristika motoru PD je mi mnohem bližší a proto jsem se k ním zase vrátil. Vím vím, že patří do starého železe..., jsou hlučnějíš.. a kdesi cosi. Kdo měl ale dlouhodobě možnost porovnat oba systémy, ví, o čem mluvím (no flame please). ;-) Snad jenom ta Honda, možná .......:-))
V dobe, kdy jsem svuj vuz kupoval, se jeste kombiky nevyrabely. Mam limo. Mnou popsane zavady se take nemusi projevit na kazdem voze, ale dnes jiz vim, ze se projevovaly na znacnem poctu. Sam mam v okoli dva "potrestane" vlastniky. Jeden huceni a castejsi vymeny pneumatik toleruje, ma vuz sluzebni, najeto 160T a brzy dostane nove vozidlo. Druhy zavady nerozeznal. To, ze po cca 20T musel pneu menit, pricita dosud pneumatikam, coz jsem puvodne cinil tez. Huceni nerozpozna (ja ale ano) a tak mu nechci kazit radost. Vzhledem k tomu, ze dosud najel pouze tech Vasich 30 t, druhou sadu dosud neponcil. Je taky v pohode. Vzhledem k neschopnosti mistnich servisu navstivil jsem servis v sousednim Nemecku. Vsechny popsane vady byly po kratke testovaci jizde akceptovany a vozidlo bylo prevzato do zarucni opravy s tim, ze na na zakazkovem listu nebyly tyto zavady detailne popsany. Tedy stejny postup, jako v Cechach, kde servisni technici prekladaji popis do "sveho" jazyka, aby Vam pozdeji do predavaciho protokolu napsali, ze zavada nebyla rozpoznana. Nemci cosi vymenili a cosi postelovali a vuz nove obuli. Soucasny stav je celkem uspokojivy, uz se nebojim jezdit pres diry. Vse plati s tim, ze nevim, jak dlouho budu novou sadu pneu moci uzivat a kdy zacne opet hucet. Nadale mam popsane problemy s ABS, ktere se tu a tam aktivuje i pri mirem brzdeni na drobnych opakovanych nerovnostech, evidentne od vibraci prednich kol, coz se zhorsuje v souvislosti s ojetim pneu. Toto povazuji za prusvih, ale dosud jsem nenalezl vhodnou merici stolici. Zrejme mate se svym vozem vic stesti, nez ja. Take mate kombika. K tomu - pri nasazenych kolech nemusite spatne ojeti rozpoznat, nebot se projevuje pouze uvnitr. Ani ja jsem je n prvni sade nerozpoznal. Spatne ojeti pneu zjistite prstem tak, ze prejedete po vnitrnich lamelach na jednu a pote na druhou stranu. Na jednu stranu to lze hladce, na druhou prst brnka. Uvnitr jsou gumy ojety o jeden az dva mm vice.Mnou zminena linost vozu do 2T otacek je nazor, ktery jsem si udelal v porovnani s predchozi generaci Passatu, kde motor zabiral odspodu a hrabal jeste na dvojku. Nevim totiz tom, ze bych mel PDF. V porovnani s Hondou na rozdil nemuzete prijit.Poskakovani vozidla na drobnych pricnych opakovanych nerovnostech se u kombika nemusi projevit, myslim, ze je tam trochu jinak resena zadni naprava.Kazdy vyrobce postupne vznikle nedostatky resi. Predpokladam, ze i VW. Je mozne, ze novejsi vozy jsou jiz v poradku. Nicmene nadale plati Passat Never More.
Děkuji Pakovi za názor. Měnil jsem teď pneumatiky za zimní a díval se na letňáky. Nezdají se mi opravdu opotřebené. Podělím se ale o další zkušenosti. Bohužel tentokrát negativními a o kterých se v těchto recenzích nikdy nedovíme. Při jizdě se auto občas házelo do nouzového režimu. Začala problikávat kontrolka žhavení. Auto jelo jakoby bez turba. Bylo nutné zastavit, vypnout a znovu nastartovat. Auto muselo do servisu a nahrál se nový software. Od té doby klid a passat přestal při akceleraci tolik čudit. O tomto problému servisy vědí (alespoň měly by vědět). Při přejíždění podélných hupů přední náprava zavrže - jakoby zapraská - a více "propéruje". V garanci byly vyměněny údajně nápravnice a silentbloky. (na 30 000 km si myslím už dost brzo). O tomto problém se také ví. Doporučuji všem, kdo mají auto v záruce a rok výroby 2006 nebo dříve a s tímto jevem se setkali, aby okamžitě mazali do servisu dokavaď je to grátis. Po výměně se auto více zklidnilo. Možná, že zde je prvopočátek problemu Paca ohledně ojetých pneumatik a poskakování auta. Nevím. Je fakt, že s Mazdou 6 jsem servis poznal jenom při výměně oleje. Ale s passatem se mi jezdí podstatně lépe. Je pravda, že akceleraci "odspodu" nemohu s passatem předcházející generace srovnat neb jsem s ním nikdy nejel. Ale myslím, že dokáži rozeznat, kdy jde auto tzv "od spodu". Vím, že předváděcí passat s PDF od spodu nešel ani zaboha. Můj ano. Nevím proč tomu tak bylo. K tomu ABS. To že když přejedete nerovnosti a přitom przdíte si myslím je normální, že ABS začne pumpovat. Dělá mi to i můj Passat a to samé dělala i dieselová Mazda se stejnou intenzitou. :-)
Problemy s elektronikou, resp. software auto skutecne melo. Po jejich odstraneni motor tahne nikolivek od 1800, ale az od 2000 otacek. TDI 2,0 je nevyvazeny, proste nepodarok.Silentbloky mi byly meneny tez, od vymeny je podstatne mene problemu s ABS, vlastne jsem je jeste nezaznamenal. Je mozne, ze vadne silentbloky mely i nejaky ten vliv i na ojeti pneu. Uvidime.Nicmene bych od vyrobce ocekaval, ze vymenu provede jaksi automaticky a to pri poznani, ze se jedna o seriovou vadu. A ze nebude cekat na to, az se zakaznik na....e.Nyni nove cekam jiz tri tydny na vymenu palivoveho cerpadla. Tri tydny si uzivam predchoziho modelu. Ma najeto 330T a slape jak hodiny! A to vse za 6 litru.
Přesně tak, tyhle nedodělky TDI 2,0 jako byl nouzový režim, který mě několikrát potrápil (software) nebo nápravnice (či co to vlastně bylo) měly být na svolávací akci. Doufám, že mě ta pumpa také nepotká. Konec záruky se blíží a auto není bohužel služební... Nicméně VW umí udělat i dobrá auta. :-)) Stará dobrá Ochcávka TDI-jedná z prvních, kterou jsem koupil, stále funguje a zázračně nekoroduje (130 000 km) bez jediné porychy (pouze přestaly jednou šlapat stěrače). Dokonce i váha vzduchu je původní. Sedlá jí teď moje drahá polovička a jak říká jezdí jenom k Shallce. :-) Nevím co se to u VW děje, ale dle informací ani předcházející passaty nebyly s přední nápravou bezproblémové. A zase znovu dokola. Never ending story. Asi by VW potřeboval trochu povyměnit zpohodlnělý přeplacený technický management nebo opravdu spláčí nad výdělkem. Musím ale znovu zopakovat, že si s tím autem jezdí zatraceně dobře :-) Kéž by vydrželo těch tvých 330 T.
Jakyý motor je stabilnejsi a více vydrží 1.9tdi nebo 2.0tdi?d
Jak se "zkušeně chladí" brzdy? Stačí nezastavit dole a nechat brzdy ochladit jízdou běžnou rychlostí?A může se opravdu stát, že se někomu po sjezdu z Grossglockneru zvlní kotouče?
jistou zkušenost s tím má firma,jak se jen jmenuje...aha,Luxus,či tak nějak,jen tak lehce kotouče mizely,nic dramatického,ale jinak,dobrý autííííí B-]
Slušná anti-VW masáž, aneb puberťáci plesají, normální jedinci nechápou :-/
To bych ani neřekl. Autor to jako fanda BMW podal poměrně objektivně a dokonce hodně vyzdvihl kladné stránky. Kdyby to psal takový Běhal ze Světa VW, tak by se čtenář kromě chvály plastů a dokonalosti motorů nic nedověděl.
Ano, a kdyby to psal třeba nějaký motoristický novinář, tak to mohla být i recenze...:-/
no a este som zabudol AUDI A8, motor 4,2 quatro,plne nalozeny,,cena proste cez 3 mil.SKK.. no a ked sme asi po dvoch tyzdnoch jazdenia takeho rychlejsieho zodreli brzdove oblozenie,,(pravdu povedat ani nevim čo to bolo nie som automechanik) tak nam fundovany chlapik z audi povedal ze to auto nie je na to stavane :)))) no tak sa teda pytam na čo je take auto stavane ? ale najlepsi gol bol ked sme si to ficali po dialnici a ten panel co sa vysuva ta obrazovka,,sa v pravidelnych inervaloch zacala vysuvat a sklapat..vypla klimu, von bolo vyse 30,a robila to pokial to neopravili v servise,,ale ja to chapem,..vo svete aj keby ste zaplatili 10 mil za auto tak nebude spolahlive,,lebo spolahlive auta neexistuju...ako nam to vysvetlil jednoduchy chlapik v servise, dokonale auta neexistuju..inač to celkom nasere ked je von je 30 stupnov mate auto za vyse 3 mil. sk a chlapik vedla vas na felde ma tazku pohodu bo mu ta klima ide.a ma to spolahlive :))).no vsetko je relativne..:))) v prvom rade auto ma sluzit ak nesluzi je vsetko vedlajsie..a nepodstatne..
zaujimave su vaše nazory na kvalitu,,,clovek to sleduje v tabulkach roznych vyhodnoteniach poprednych testov atd..ale povedal by som že koniec koncov kazde to auto vyrobi človek a kazde to auto sa skor ci neskor pokazi,,a myslim ze som jazdil na vela vela autach,,napr. toyota corrolla s kamarat s nimi vedieme sudny spor..motorom diisel tak klepe ze sa uvolnili predne svetla a drzia len silou vole,,a zacalo to robit pri 8 tis. km...napr. bmw x3 nove auto po cca 80 tis. sa system x drive prestal fungovat,mali sme vo firme dva,,najskor jeden a po dalšich 10 tis. km druhy,,oprava stala cca 100 tis. bo ten druhy uz nebol v zaruke, napr. ja som mal dlhe roky V golfa najazdil som na nom 280 tis. km,,uz som ho predal,,ale na tom aute som menil len predpisane veci,,,a dva krat v zivote a to bolo v zime som don dolial asi dva deci oleja,,kamarat ma novy ford focus,,ten ma pomaly spotrebu oleja ako nafty,,vazne,,a predajca mu v tabulka ukazuje dookola ze je to povolene,,ale 6 litrov na 15000 tis. km:) a mam skusenosti aj s passatom,,ale s 1,8t,,dobre auto,,ale po 50 tis. prestalo turbo fungovat,,pre mna je najdolezitejsia spolahlivost,,a myslim ze to je len o stasti, napr. audi allroad,mame nove vo firme.,,pekne, drahe,,auto,,ale aby po 150 km, funglovka mu spadli všetky 4 okna a do najblizsieho servisu to bolo 100 km,,takze som sa pekne prevetral doslevne,,teraz cakam čo si zas na nas priprevy :)) jo a skoro som zabudol znacka peugeot, no mali sme dokopy 4..3 z toho boli 307 hdi,,tak kkupoli sme kazdu za 900 tis v plnej vybave,,po 3 rokoch sme ich predali za 300 tis, a boli sme radi ze uz ich nemame,,tam sa kazilo vsetko,,ale asi vitazom bola 607 V6 myslim ze to bol 3 liteer,,ten je vitaz..:) takze teraz mame fungel nove, bmw530xd, MB E 320 4Matic, O2tdi1,9, a ja mam dostat O2 tdi 2 liter s dsg,,,no som zvedavy co ma caka..s tymto ale opimista ostavam aj nadalej..:)))))
Rozhodně by se měl zdržet emotivních vyjádření směrem k testovanému vozu, jakož i k dieslovému motoru nemajíc je od přirození v lásce. Tím jeho článek postrádá na věrohodnosti a sám se degraduje na pouhého užvaněného rozumprda a nikoliv na erudovaného motoristického novináře. O jeho progresivním pojetí zkoušení brzdného účinku jsem psal výše.
Já třeba naopak považuji za správné, když tam novinář vloží svůj osobní dojem. Je to pak živější a ne snůška suchých faktů. Avšak je třeba aby měl nějaké zkušenosti a aby si taky ten názor uměl obhájit. Což případ pana Jandy je. Navíc každý ví, že některé věci myslel autor v nadsázce. Je rozdíl když si zaryje do dieselu nějaké pako nebo naopak profík s lišáckým úsměvem na tváři naznační nějakou myšlenku, na které stejně něco je. Myslím že to pan Janda umí vybalancovat vždycky dobře a jeho testy patří vždycky mezi ty lepší. Akorát by někdy mohl víc zajít do technických detajlů abychom byli chytřejší. Takže slovo rozumprd bych narozdíl od tebe Hansi vyhradil jiným (a že jich je)
"Já třeba naopak považuji za správné, když tam novinář vloží svůj osobní dojem. Je to pak živější a ne snůška suchých faktů. "Ano, a nejlépe infantilní formou vyjadřování kdesi na úrovni mateřské školy..."Je rozdíl když si zaryje do dieselu nějaké pako nebo naopak profík s lišáckým úsměvem na tváři naznační nějakou myšlenku, na které stejně něco je."Naprostý souhlas, škoda jen, že na autorevue není žádný profík s lišáckým úsměvem, který by dělal recenze aut."Myslím že to pan Janda umí vybalancovat vždycky dobře a jeho testy patří vždycky mezi ty lepší."Ano, je to zábavné, člověk zavzpomíná na klukovské se hádání o tom, kdo má silnějšího bráchu/tatínka/dědečka, akorát, že se jaksi o tom autu obvykle nic nedozví.Podotýkám, že skutečně nemám a nikdy jsem neměl nic od VW a jezdím benzínem od úplně jiné, evropské značky a přesto si myslím o autorovi přesně to, co jsem napsal a tento jeho výlev (ne skutečně to není článek, natož recenze), ke kterému tady diskutujeme bych zařadil kamsi na úroveň Blesk, potažmo Deník Šíp.
Tak ten kdo to auto testoval nema asi poneti co znamena pojem Hezke auto..tvrdit ze nemuze byt povazovano za kranse je fakt idiot..vzdy kdyz se na Passat podivam tak se mi rozbusi srdce.. a dal radsi psat nebudu protoze bych musel byt sprostej.
To ale stejně tak někdo může tvrdit, že jsi idiot ty, když to auto považuješ za krásné;-). Jinak bych řekl, že pan Janda měl teda mnohem hezčí auto než Passat (podle mě);-)
auta
Náhodou měl pan Janda čtivý test. Pasáž jak je tdi ekonomickou sebevraždou pro 95% kupujících měla něco do sebe:-D Jinak to bylo popsáno celkem objektivně, testy pana Jandy jsou od člověka který ví a umí (narozdíl od některých kolegů).
No to zas Autorevue perlí. Zřejmě v každé recenzi musí být napsán nějaký osobní postřeh - proč nám v článku o TDI musí p. Janda vysvětlovat jak jsou benziny skvělé, to mi uniká. Prý „Studený je dosti nesnesitelný, zahřátý stále nepřeslechnutelný a spolehlivě přebíjející všechny normalní (rozumějte benzinové) motory v okolí.“ “ Kdo mě zná, ten ví, že dieselové motory nemám zrovna v lásce. Jsou hlučné, páchnoucí, mají charakter starého estébáka a jsou nezřídka tak drahé, že jejich koupě je ekonomickou sebevraždou pro 95 % kupujících. A nechte si od cesty protiargumenty oslavně popisující jinakost moderních dieselových agregátů.“ Osobně si myslím, že porovnávat dieselové a benzínové motory dost dobře nejde, už jen z principu jsou rozdílné, takže – světe div se – mají i rozdílné vlastnosti. Když chce p. Janda psát o negativech dieselových motorů, měl by přidat i negativa benzínových motorů. Ještě do srovnávání motorů přidat parní stroj, je to taky tepelný pístový stroj a taky se tam něco spaluje.:-DDost mě mrzí, že tuto recenzi napsal p. Janda, do něj bych to neřekl. Spíš Jsem to odhadoval na p.Ondrášíka.:-(
Jen tak otázka na okraj - co se prosím tě spaluje v parním stroji?? Páru, kterou pro pohon potřebuješ, můžeš vyrobit jak chceš (tedy i bez spalování), pak jí pustíš do válce a máš vystaráno...
Takhle to dopadá, když dělá recenzi někdo, kdo má už předem odpor k danýmu výrobku. Ale nakonec to stejně pochválil. Jak by to asi dopadlo, kdyby tu recenzi dělal fanda. Já teda na Passata nedám dopustit. ;-)
Ja vzdycky myslel, ze recenze (na cokoliv) se maji psat objektivne a nezaujate...Jak muze takhle zaujaty clovek psat recenze???
Objektivní názor na auto může být leda tak popsání jeho technických parametrů a to si může člověk vyčíst z informací od výrobce. Pro mě má naopak větší cenu takováhle subjektivní recenze, navíc od člověka který se v autech docela vyzná.
:-D protože je šéfredaktor a ten může všechno :-D
diky za hezkou recenzi, ale mohli byste pro priste pridat i srovnani s konkurenci? premyslim ted o koupi a zrovna srovnat passata, avensis, nove mondeo,mazdu by nebylo spatne. a ted mi nejde o technicke parametry, i kdyz i ty by ve forme tabulky byly fajn. me ted konkretne zajima passat vs. nove mondeo. vim ze neni nad osobni zkusenoost, ale i tak bych uvital nazory ostatnich
2Jakub: osobně bych vzal Avensise,motor si musíš vybrat sám,nicméně nejsilnější ropák je docela zbytečná investice a šance,že trefíš na špatného je hodně malá.Neb se tu u nás moc neprodávají,sleva 10% je naprosto v pohodě.Osobně mám v počítači nabídku na 1,8 benzín Exclusive a je to na zhruba 650 tKč a nějaké drobné,což je solidní.Ale píši,co bych koupil,resp.co je stále ve hře.Nové Mondeo je přiliš nové,M6 má skvělé ceny a když se vyhneš 2,3 benzínu,v pohodě,nelze udělat chybu.Z uvedených je nejlevnější.Passat je dobrý,ale zbytečně drahý a platí to,co píší jiní-s kvalitou je to jak který,kamarádi dělají přej.techniky u VW a rozmluvili mi jej.
s passatem jsem ujel 135kkm, je to 2.0TDI 4Motion.V podstatě s recenzí souhlasím, mám obdobnou zkušenost a tak ji považuji za objektivní.K autu mám několik výtek:asi mám pech na šmejd, ale ten krám je zoufale nespolehlivej. Dokonce tolik, že věřím že mám pech na kus, protože co mě s tím autem už potkalo je fakt věcí nenormální (vždy se něco posere v motoru a pak hajdy na valníku do servisu)dálková světla - xenon pouze přepíná zrcátko, dálka nesvítí samostatnou žárovkou, natáčení je příjemné, ale spousta aut svítí do dálky výrazně lépe motor (pokud zrovna funguje) je velmi hlučný a dost žere (sice jsem se na testovacích 18 nedostal, ale průměr 9,5 je i tak dost)Sumasumárum, neni to špatné auto, jen ti přeji hodně štěstí při výběru kusu, bídná kvalita je už dosti profláklá (doporučuji v Praze se svézt tímto autem ve službách taxi a přeptat se....)
Passat je sracka. Ted ho budu prodavat. Kupoval jsem ho 5 let staryho v domneni, ze kupuju nemeckou kvalitu. "To je VW, to najede pul milionu km". To mozna najede, ale postupne je potreba vymenit snad kazdou soucastku od ramen naprav az po soucasti motoru.
Před několika lety jsem měl Passata jako služební auto a s tou spolehlivostí to bylo naprosto stejný. Když mi ho ukradli, tak mi šéf prodejců od dealera říkal, že německá kvalita je dávno pryč a že se ví, že cca každé 20. auto se nepovede a že to moje bylo zjevně tímto "prémiovým" vozem a že mám být vlastně rád...
Tak mam asi stesti. Mam 1.9TDI PD 96kW 4motion r.v03 predchozi model (3BG) a mam 122tis km, zatim pred 2ma lety krouzek airbagu u volantu, jinak akorat po 30ti tis km menim olej a jezdim. Je fakt, ze kontroluju olej, poctive chladim turbo a nejezdim s tim rallye , ale na dalnici litam bezne 150-180, v zime ale i na mokru si uzivam pohodove rozjezdy a to vse se spotrebou kulminujici kolem 7/100, naprosta spokojenost, nikde nic nevrze, nerachta, precizni... jsem spokojen a dalsi passat ja mozny kandidat...
Jakube, svez se se vsemi auty, kdyz to pujde i 2x (dobry prodejce s tim nebude mit problem, nekdy nechaji auto i na vikend, coz je ideal). Pak se rozhodni. Ja osobne jsem si udelal srovnavaci tabulku, co je pro me dulezite a s jakou vahou: relat. spolehlivost, komfort, zavazadl. prostor, bezpecnost, servisni interval, dojezd na 1 nadrz apod. Jakkoliv jsem vahy menil, Passat drtil vsechny auta, s kterymi jsem ho v moji subjektivni tabulce srovnaval. V mnoha kriteriich nebyl vitez, ale temer v zadnem nepropadl. A tato tabulka je presne o tom, co od auta cekas. Co se tyce Mondea, najdes spoustu testu na nemeckych serverech, pokud neni nemcina problem. Obecne ale neni dobre se nechat ovlivnit novinari (zdejsi rozumna redakce se mnou musi souhlasit), jeste jednou opkakuji, projed se s tim sam. Preji hlavne stesti na kus, protoze s.at se ti muze Passat, Mondeo i Avensis. S dobrym kusem neudelas chybu ani s jednim modelem, kazdy ma neco sveho.
Na Grossglockner Strasse jsem byl teď o víkendu. Požitek z jízdy byl perfektní a počasí se celkem vydařilo. Stoupání je místy hodně prudké, ale není to nic katastrofálního, občas jsem řadil i trojku. :-D Co se týká brzd, nevím, jakým stylem bych musel jet, abych je "uvařil".I když jsem se s tím moc "nešpinil", brzdy brzdí stále a pořád a žádné vadnutí jsem nepozoroval!A spotřeba? Na celou cestu (1200km) nepadly zdaleka ani dvě nádrže a v Rakousku jsem ani nemusel tankovat! Spotřeba byla jen 5.6l/100km. Max. rychlostí jsem využíval, ale nepřekračoval.Proto spotřeba TDI 7.7l mě překvapuje. A za takovou cenu bych ten Passat ani nechtěl.A jaké že to mám "zázračné" auto? Přece Fabia HTP 12V !
Tak je jistý rozdíl jet tudy řekněme běžným stylem,aby se člověk nezabil a testem brzd,který tam novináři nebo výrobci dělají. Je to opakované razantní brždění z rychlostí nad 100 km na nulu a nakonec se auto zastaví,zatáhne parkovačka(v klesání) a některá auta se pomalu,ale jistě dají do pohybu.Takže autor myslel zřejmě tento styl brždění.Jsou výsledky testů, dá se dohledat a mnohá auta tam při testování přišla o kotouče(nebudu jmenovat);-) Každoročně uvádí AMR,např.
je to trochu jinak. není třeba dělat takové nesmysly. stačí, když se při sjezdu z kopce šlape na plyn. na výjezdu ze zatáčku plný co to jde, držet, držet, brzdit na max, projet zatáčku na limitu, plný plyn atd. atd. takhle se dá poznat, jestli jsou brzdy ok nebo ne.jak říká jeden hodně dobrý řidič, závody by se měly pořádat z kopce a ne do kopce. jet rychle z kopce je totiž daleko větší umění ;)
co je jinak? Popadnu 10 SUV,nebo kompaktů nebo malých aut a otestuji za stejných podmínek jak brzdí.Některé skvěle,jiné průměrně a některé mizerně. Legitimní.Rozdíly v průsmyku jsou u plně naloženého auta při brždění ze 100 km na nulu bez brždění motorem a klesání 8% někdy i 12-15 m.To je jako fuk?Jak pro koho.Pak ať se nedělají žádné testy ničeho,normalizované nebo motoristické,prostě nic.Když si vybírám auto,tak mně zajímá,jak brzdí např. za 100-0 na rozdílném povrchu a tam jsou rozdíly i 20 m,na to,že je to z blbých 100 na nulu a dráhy od nějakých 100-130 m,tak docela rozdíl.Je fakt,že hodně lidí netuší,jak a na jaké dráze jim auto zastaví,ale už je to OT,tohle je o pašíkovi a ten je solidní auto.Co neubrzdíš, neukecáš,nebo jo?Já ne.
To by bylo mrtvých :-D
AMS,jasně..;-)
Mam Passat Variant 2.0 tdi 103kW Highline. V teto tride jsem se rozhodoval mezi Avensisem a Passatem. Libi se mi obe auta. Jezdeni s Passatem bych po shrnul takto: - nemel jsem zatim zadny technicky problem, pouze dolevam naftu a (bohuzel) olej (2.5l na 30 tkm). Nadmerna spotreba oleje je to jedine, co bych TDI vytknul. - hluk me v kabine vubec neobtezuje (dle mnohych recenzi je z koncernovych aut s 2.0tdi nejlepe odhlucnen)- na dalnicni jizdu byl mozna komfortnejsi Avnesis, ale podvozek/ rizeni Passatu bylo proste daleko lepsi (potvrzuje test P. Jandy)- cerpadlo-tryska (PD) byl jeden z duvodu, proc jsem si ho poridil. Chtel jsem ho proste 1x za zivot zkusit, abych ho mohl srovnat v budoucnu s CR a nejen o tom vedl reci nad pullitrem, ze PD je traktor a znal ho jen z venkovniho poslechu- exterier - pro me oci rozhodne mene nudny nez Avensis. Passat je daleko napadnejsi, alespon pro me- interier spicka, highline je ok, testovany Comfortline nebo Trendline nejsou tak dobre. jediny interier, v kterem se mozna citim lepe, je Volvo. Sednout si pak ale do Passatu, neni vubec nejaka ostuda (subjektivni vec)- kdybych se dnes rozhodoval, koupil bych si zase Passat
No tak uz viem aky ludia si kupia Passat... Co sa rozhoduju medzi Avensisom a Pasatom???? 2 najhnusnejsie krabice na trhu?? Ok, ale na designe kazdemu nezalezi... tak dalej...Argument TDI-PD... pan je masochista??? Ked si nieco kupujem, tak nechcem to najlepsie na trhu?? Radsej si kupim zastarale TDI-PD, len aby som mohol povedat ze som to mal?? No ale dobre, asi mas rad stare veci... kuris uhlim a tak... v pohode....V interieri sa citim lepsie vo Volve....zase ta ista logika... lespie sa citim vo volve, ale kupil som si passat... nechapem...A bonus nakoniec... Zere olej?? Neva...hlavne ze je to moj dobry pasatik, kupil by som si ho znova...Clovece, vy ste uplny masochista bez stipky objektivity...!!! :-O
dekuji za temperamentni reakci. Vsechno je relativni, viz nasledujici doplneni. Muzete zase cokoliv vytrhnout z kontextu a napsat, ze jsem uplny k.k.t, niech sa paci (omluvte spelling): - ano, design je jen otazka vkusu. Nemam problem s Accordem, 159kou, C5 apod. Subjektivne si myslim, ze designove starnou japonska auta rychleji nez evropska. Co je krabice pro jednoho, neni krabice pro druheho.- TDI-PD. Ano muzete to brat jako ze jsem masochista. Ja to videl takto: oboje ma sve vyhody a nevyhody. PD je lety proverena technologie, od ktere koncern ustupuje z jedineho duvodu: prachy. Nikoliv proto, ze by byl presvedcen ze je jedno lepsi nebo horsi. Me nevyhody PD prisly "zkousnutelne", tak jsem si ho proste chtel zkusit. Protoze pristi diesl bude CR (treba Subaru, pokud boxer bude CR, ale predpokladam, ze jo). Ano jednou budu moci rict "mel jem PD a bylo to supr nebo stalo to za h...o". Ale budu to mit od sebe, ne od diskuteru na netu- zastarale PD? prectete si neco o novych PD (140k bez DPF nebo 170k motory), neprijde mi to uplne 100 let za opicema. PD se vyvijelo take, soucasne TDI-PD . . . - Ano lepe se mozna citim ve Volve ci Saabu, ale to prece neni jedine kriterium, jak se citite vevnitr. A napsal jsem "mozna se citim lepe", ne urcite, proste necitim se presvedcive lepe. Volvo melo spoustu dalsich (zejmena financnich) nevyhod.- zere olej, ano je to proste prijetelna cena za to, ze jezdim na servisni intervaly jednou za 30t km, nikoliv za 10-20 jako u jinych znacek. A proto: znovu bych si Pasatika koupil :)
" Charakter motoru je značně nedokonalý, v nízkých otáčkách je prakticky nefunkční, probírat se začne mezi 1500 a 1800 ot., aby v 2000 ot. chytnul konečně dech. " ---- nechci nikterak shazovat autora článku , ale tahle věta je dost divná , asi autor moc diesely nejezdí , to co mu připadá divné , je u standartních nafťáků klasika a je to tak v pořádku . Od toho tam máme převodovku , aby se řadila správná rychlost . Brumlání přenech harlejům . :-)
To je otazka toho, kdy a jak rizeni natoci lopatky. U minule generace dieselu z VW se nataceni delo drive a postupne. U tohoto se lopatky nataci az v okoli 2000 a skokem. Pricina je zrejme ve velikosti protizavazi. Puvodne mi totiz motor zabiral niz, ale obcas se zakoktal. Po uprave programu v ridivi jednotce uz neota, ale zabira az odtech 2T.
Mam dojem, ze autor spise narazel na turbo diesely jinych znacek kde nastup vykonu probiha zcela jinak -vezmu-li 4 valce tak BMW (neni muj favorit) ma o 2 tridy lepsi diesely a to nejen co se tyce zvukoveho projebu ale prave ten nastup vykonu je plynulejsi a 'benzinovejsi'. Rekl bych ze Japonci jsou taky o kousek vpredu pred koncernem (opet mluvim o 4valcich)..
He, he. Je vidět, že pravej diesel nejezdiš ty. Projevy, které autor popisuje se objevují jen u TURBO dieselu. "Pravej" diesel ti bez problému akceleruje už z volnoběhu a zátah cítíš lineárně.
"Pravej" diesel ti bez problému akceleruje už z volnoběhu a zátah cítíš lineárně. ano, to je pravda, ten ziaden zatah citis uplne linearne :)
StaníkuT, pověz, kolik znáš v současnosti aut s deslovými motory bez turba na trhu? Jseš rtrochu mimo současnost.
když to říkáš , třeba mě někdy svezeš a ukážeš tu akceleraci od 800 otáček . jinak máš pravdu , ten tvůj pravej diesel bez turba už ani neznám , éra traktorů mě naštěstí minula , čest .
Pro ne, Actros V8 ma 2700Nm uz pri 1080 otackach :-D:-D:-D
a max rpm 1950. Ak tomu dáš viac tak sa nedočkáš ani 500tis. km
ať už jede garáž :-(
Máš depku ? :-D
Ja mam Passata variant uz druhy rok najazdene cca 30000 km a mozem potvrdit slova autora. Jazdim na nom do prace ce jeden horsky priechod cca45 km tam a spat. Je to slusna zaberacka pre auto. Kto pozna Šturec vie o com hovorim .Mozem povedat ze co sa tyka jazdy v zakrutach tak som velmi spokojny.Uz som mal viacero krizovych situacii s motorkarmi v zakrutach a auto vzdy drzalo stopu ktorou som ho viedol. Keby som sedel v niecom inom mozno by som tento prispevok uz nepisal. :) Co sa tyka vzhladu to je kazdeho osobna vec, mne sa to auto proste paci.
Tak ať ti slouží dál.Lidi nemá smysl přesvědčovat.Pokud někomu VW vadí,ať si koupí něco jiného,ne?Kdesi jsem četl,že je to auto pro německé důchodce.OK,já dodám,kéž by každý český důchodce měl na novou Fabii,Ceeda,Golfa,Focuse... atd...:-/ a o Pašíkovi ani nemluvě.
Tak jsem si přečetl článek zejména kvůli tomu, že se jedná o Passat (jehož dřívější verze jsem byl v zásadě spokojeným řidičem) a také kvůli tomu, že se s ním autor dostal na Hochalpenstrasse, což je podle mě nejlepší horská silnice. Měl jsem tu možnost na ní být loni touto dobou s novou (cca 2500km najeto) Fabií 1,2. Asi si všichni umíte představit, jak se pěkně stoupalo :-/, ale na druhou stranu i tak to byl zážitek. Co se týče brzd tak si myslím, že je výrobce vždy dimenzuje na hmotnost automobilu, proto můj komentář nebude až tak "ujetý". Cesta dolů byla naprosto v pohodě, vadnutí nebylo. Zato s Passatem se vadnutí konalo i na Barrandovském kopci... Takže jsou brzdy a brzdy - nesouhlasil bych tedy s tvrzením, že "VW uměl vyrobit brzdy odolné zátěži" a ostatní auta "vydrží pár zatáček".
Pan Janda o voze a ty o koze.:-D:-DB-]
:-D:-D palec nahoru;)
No ktery dalsi obyc aut. stredni tridy nabizelo a nabizi 4kolku???? pokud vim Mondeo nic, C5 nic, accord ani guvno, atd atd ... mozna se pletu ale jenom tato volba a moznost si to do tehle hromady srotu od vw dat mi prijde jako velikanske plus...
Zeby Subaru Legacy ? Ako kombik a aj ako sedan, takze v tomto smere VW Passat nie je osamoteny. A cena toho Subaru s 2.0 benzin 121 KW je okolo 700.000 KČ, čo je slušné...
Rozdíl značek Subaru, Alfa Romeo, Audi, Mercedes-Benz proti VW (a taky Volvo) je ten, že nabízejí stálý pohon 4 kol, kdežto VW nabízí jen příležitostný pohon 4 kol.
Audi nabízí trvalý náhon jen u vybraných motorizací. POkud se budeme bavit o střední třídě a tedy modelu Audi A4, pak nabízí trvalý náhon jen u S4 a RS4, jinak je to také haldex.
Od kdy? Audi má haldex jen u A3 a TT, pokud vím:-O
Jste uplne mimo.
Jediny rozdil v pohonu 4x4 S4 a RS4 oproti klasicke A4 quattro je, ze je upraven pomer rozdeleni tociveho momentu 40:60 ve prospech zadni napravy, klasicke A4 quattro ma tento pomer 50:50. Haldex zadna A4 nema.
A4, A6, A8 má samozřejmě torsen. Pan Ondrášík opět šlápl vedle.
Myslim, ze se mylite. A4 a vyssi ma torsen ve vsech modelech. Jedine quattro s haldexem je pouze v A3 (a la golf/ octavia). P
4x4 střední třídy nabízejí tyto automobilky:SubaruVolvoAlfa Romeoa samozřejmě z prémiového segmentu:BMWAudiMercedes-Benz
Problem Subaru, Alfy i Volva (pokud jsi myslel V50, V70 je preci jen jina trida) muze pro mnoho lidi byt, ze nenabizeji 4x4 v kombinaci s dieslem. V50 je navic velikostne na urovni Octavie Combi a ne Passatu.
Alfa Romeo Crosswagon 1,9 JTD a pak tu máme 2,4 JTD Q4 u modelu 159...vše samozřejmě full time 4x4.
Koukam jakej kauf jsem udelal se svoji Thalii:)....cena i s klimatizaci tretinova,spotreba 6L/100km,ticha a se 100 ps i docela pruzna,zlodeje to nezajima,nevibruje,nesmrdi,kufr stejnej jak kombik v zakladu;-)
"supernudný design bez špetky invence" - tesat do sutru, lepe uz ani produkci VW poslednich let popsat nelze. Vedle TDI hlavni duvod, proc bych si toto dobrovolne nikdy neporidil domu, i kdyby to melo primerenou cenu...
Ano TDI jsou za zenitem, ale pro spoustu lidí dobrej motor....holt žádná novinka.To že je Passat nudný je pravda, ale zas na něm něco je.Jen tak pro nic za nic se nekupuje.Až VW bude mít čtyřválcové CR, tak to zas bude slušnej oddíl....benzíny až na ty slabší jsou výborný.
Nerikam, ze TDI neni dobry treba ve spotrebe, ale negativa zasadnim zpusobem prevladaji - ten zvukovy projev a mraky sazi pri jakekoliv akceleraci - to je proste k pozvraceni, coz (alespon u me) par deci usetrene nafty nezachrani... Jinak vetsina stada si ho zcela urcite kvuli designu neporizuje...
Musis sedet v aute vevnitr a ne jezdit privazanej za kouli, pak ty "mraky sazi" nikdy neuvidis. :)
Passaty mame sluzobne, sam jazdim na Avensise. Passat nie je zle auto, ale nie je autom ktore by som si kupil. Pisal som to uz viackrat. Avensis sa soferuje lepsie, je z neho lepsi vyhlad - v jednej zatacke som sa kvoli preposilovanemu riadeniu a tej odskakujcej naprave "malem podelal", z Avensisom ziadny problem. Mozno by tomu riadeniu pomohlo tuhsie nastavenie, ktore tu niekto spominal. Pravdou su urcite lepsie brzdy.Co treba uznat, na passate je vidiet rok vyroby. Par drobnosti v interieri (nehovorim o dizajne - to je vec vkusu) je na nom riesenych lepsie ako v Avensise, no ja mam nefaceliftovany model. Ale to je koniec. Vsetky Passaty uz boli v servise kvoli porucham (zla signalizacia airbagov apod.), niektore su nedoriesene - pri zmene rychlosti vydava auto zvuk ako keby mal vo vyfuku sirenu z nemeckej stuky - servis - "huci nieco v prevodovke" a jazdi sa dalej... Avensisy mame s kolegami 5, jednu Corollu Verso. Bez poruch. Mozno to znie ako klise, ale je to tak.
Prominte, ale tomu neverim. Avensis a lepsi jizdni vlastnosti nez Passat? Nezlobte se na me, ale to je nesmysl. Avensis ma rizeni totalne gumove a jizdni vlastnosti max. prumerne. To vam potvrdi kazdy, kdo rizeni trochu rozumi a obe auta zna. Garantuju na 100 %. Jestli neverite mne - na coz mate samozrejme pravo - prectete si treba Top Gear. Avensis je pro ne typicke nudne auto pro letistni car renty. Vzdycky, kdyz s nim jedu, tak si vzpomenu, jak dokonale v tomhle TG vystihl realitu...
Jak si muzes stezovat na rizeni Passatu po zkusenostech s Avensisem. Horsi rizeni jak v Avensisu snad ani existovat nemuze. Jel jsem, pravda jen nejakych 30km, s Avensisem Kombi 2.2D-CAT (177k) a nejvic me dostalo, kdyz jsem ve vyssi rychlosti sjizdel z dalnice, zatocil volantem, ale mel pocit, jako ze se otocil jen ten volant. Fakt, jsem zlomek vteriny vubec nevedel, jestli se natocila i kola nebo vyletim rovne do svodidel.
Já se k této zkušenosti připojuji.Jel jsem s kolegou do SRN jeho avensisem a při řízení se střídali.Zaskočili mě asi 3 věci: plavnost podvozku,zejména nad 130 km/h,nepřesné a tuhé řazení,zejm.1 a 2 tam šly špatně, a nepohodlná,měkká a špatně nastavitelná sedadla-myšleno pro krční a bederní pateř.Naše rodina je volkswagenová,já sám jezdím hlavně golf V,ale do rukou se my dostanou občas i passaty posl.2 generací a dojmy z jízd s nimi jsou daleko lepší než s avensis.Jediné čím mě dostala,byla spotřeba motoru 1.8,kt. bez přehánění na té trase konkurovala dieslům.
oprava:Zaskočily
oprava:mi ... už musím jít spát :-)
Musím přidat osobní zkušenost:Avensis, r.v.11/2001, benzín 2,0 110kW, najeto 99.500kmPoruchy:- výměna škrtící klapky v motoru- nefunkční zapalování (auto nestartovalo, výměna nevímčeho)- výměna katalyzátoru a 2 lambda sond- nyní mi v servisu zjistili poškozené poloosy obou ramen přední nápravy (nutná výměna) a zvlněné brz.kotouče.
No ja mam 80.000km 2.0D-4D bez zavad, kolegovia 1.8VVTi a este jedna 2.0D-4D vsetko bez zavad, jeden z nich teraz menil benzin za faceliftovany 2.0D-4D. Vsetko rocniky 2005, ta posledna 2007. Najazdene az na tu novu od 40 - 70tis. km. No a moj kamarat teraz predal Avensis, tiez 2001 zo 178.000km, iba povinne vymeny naplni a predpisane prehliadky... Kdezto okrem sluzobnych Passatov, ma Passat sused a ten uz ho mal v servise dvakrat.
Zkušenosti mám obdobné. Vadí mi silnější klapavý zvuk, přeposilované řízení, člověk se v autě cítí jak v tanku, je poměrně zapadlý, horší výhled dozadu. Auto je poměrně mrštné, motoricky stačí, ale podvozek je při vysokých rychlostech takový plavný. Palubovka přehledná, materiály velmi solidní, sedadla akorát, řazení a řízení přesné. Jinak bych ho ohodnotil jako lepší průměr.
Musim souhlasit s kolegou "Vavrochem", navic me jeste vadily ty strasne dlouhe previsy a pozde reagujuci regulace prokluzu. Proste po 300tkm v BMW jsem uz asi moc zhyckany :-D
Prostě Passat jak jej známe. auto které nepřekvapí ...
Děkuji autorovi za pěkný text. Po delší době je na AR článek, který je radost si přečíst. POužívám služebního Passat 2,0 125kW, vesměs souhlasím s autorem ohledně hodnocení vozu. Jen bych doplnil, některá negativa pro ev. zájemce o pořízení vozu. Na prvním místě je cena. Za milion korun, který je třeba vynaložit za slušeji vybavený vůz se nabízejí již vozy prestižnějších značek. JIné srovnatelné automobilky pak mají svá auta lépe vybavená.... V nabídce neni výkonější turbodiesl. 125kW je na naložený Passat relativně málo a bohužel narozdíl třeba od srovnatelné Vectry nic silnějšího prostě neni, nemluvě o (A4, BMW, MB C). Hlavní nevýhodou vozu je enormní zájem zlodějů. Chápu, že za to ve VW nemohou, ale pro majitele vozu je to věc krajně nepříjemná, která mě osobně zcela odrazuje od ev. vlastní koupě PAssatu. Za poslední rok ukradené 3 Passaty z 12, které po ČR máme. Přes vestavěný alarm bylo moje auto v Praze již 2x zcela vybrakováno (jinak to nelze nazvat). Pro srovnání sousedé parkují venku 407, novou Avensis a MOndeo a je si loději nevšímají.....
Ano, dávám za pravdu. Je to drahé až moc. Kupoval jsme vloni vlastní vůz střední třídy. Ve výběru byl i Passat 2,0 TDI 103kW. Hlavní nevýhodou Passatu oproti konkurenci byla cena. Oběhnul jsme mnoho dealerů VW a nabízené slevy ve výši cca 10% to nemohli zachránit. Pokud odmyslím "super akční ceny" výběhové MOndea, akce na Lagunu a Mazdu 6, tak i Honda Accord, Toyota Avensis a ve vyšších výbavách i Lexus IS po slevách u dealerů byly levnější. U mne to nakonec vyhrála Honda. Troufám si říc, že jízdní vlastnosti má lepší, motoricky je mnohem lepší a akční cena udělala své.
Víceméně souhlasím se vším co tu bylo napsáno. Jen s jednou věcí ne a to je pohled na desing exterieru. Nepřipadá mi až tak nudný a docela bych řekl, že na VW jak ho známe, jsou některé detaily až "extravagantní", každému se líbí, ale něco jiného :-))
:-)) Je opravdu vidět, že autor musel test psát s velkým sebezapřením, ale každopádně zaslouží uznání. Napsat dnes cokoliv kladného na adresu tohoto auta znamená, pasovat se automaticky do role ubožáka, který ještě neprohlédnul, žije v zajetí bludů wolvsburgského marketingu a neměl ještě možnost se svézt jiným autem, aby tak poznal jaká je Passat vlastně šunka. Vzhledem k renomé P. Jandy, to snad v tomto případě nehrozí. Pokud jde o postřehy testu samotného, má zkušenost je velmi podobná autorově. Koupil jsem loni do firmy dva Passaty kombi s tímto motorem, jako referentská auta, tj. pro pohodlné cestování na velké vzdálenosti. Byla to cenově výhodná koupě a víc jsem to neřešil, do doby, než se mé vlastní auto jedné noci nedobrovolně přemístilo, pravděpodobně, na Ukrajinu. Takže jsem pak jeden z Passatů více než dva měsíce používal. A dojmy, prakticky stejné s autorovými, tj. prvotní trochu otrávenost, protože ten neustále přítomný klapavodunivěrachtavý zvuk je protivný, protože při každém brždění si člověk říká, proč proboha celý brzdný účinek museli narvat do prvního centimetru chodu pedálu. Ale, pokud člověk nějak překousne zvuk motoru a nedávkovatelné brzdy, Passat ho už dál jen příjemně překvapuje. K zmíněné prostornosti bych přidal, že tak pohodlné, velké a přitom s dostatečným bočním vedením, standardní sedačky nenabízí nikdo ve třídě (vč. nového Mondea). No, a pak jízdní vlastnosti. Přesně jak píše autor, Passat je na svou velikost překvapivě mrštné auto, navíc, pokud se ze šestnáctek přezuje na sedmnáctky zlepší se agilita ještě o několik stupňů, u auta s relativně krátkým rozvorem, hraje rozměr kol v tomto ohledu velkou roli. Navíc se, se širšími koly zvýší i odpor v řízení, což je vítané, protože řízení je opravdu mírně přeposilované, i když odpor s rychlostí roste, ale je třeba říct, že celkově je jeho vyvážení určitě lepší než např. u nového Mondea, etalonu jízdních vlastností. Pointa, Passat může být v očích většiny postpubescentních diskutérů internetových fór zprofanovanou modlou českých manažerů případně maloměšťáků, faktem ale je, že je to v současné generaci auto, které dokáže nabídnout řidiči více, než by pověst, kterou v tomto ohledu má, mohla naznačovat.
Posilovač je elektrický a stačí říct v servisu aby Vám ho nastavili více "na tuho" což jsem udělal u svého Passatu hned po koupení. Lze ho nastavit v 5 stupních, standardně je z výroby pro mně nepochopitelně nastaven na nejlehčí stupeň.S autem jsem spokojen, jenom mě štvou přední sedačky, které jsou i v nejnižší poloze poměrně hodně vysoko. Mám 190 cm a od stropu mám jenom pár cm a při výhledu přes přední oknu už ruší horní rám okna, což na semaforech znamená znatelné vyklánění dopředu.
ale to je výhoda při fotodokumentaci B-]
Co znamená "referentská" auta? (že by v nich jezdili referentni něco někomu referující?)
referentska - auto, ktere pouziva vice lidi ve firme, proste sluzebni vuz.
to já vím, ale proč "referentská" - proč se používá zrovna toto slovo?
no znamena to asi tolko, ze ako sluzobne vozidlo pre stredny management dobre, ale pre management najvyssi to moc pouzitelne nie je z hladiska image...
Hm, máš pravdu, je to trochu divný výraz, asi vzniklý tím, že organizace mívají referáty (org. složky) v nich referenty, od toho referentský (služební) vůz. Já referáty ve firmě nemám :-) , s těmi auty jezdí obchodníci.
U nás ve firmě se auta rozdělují na referentská - tj. pouze služební pro více řidičů (typicky obchodníci) a manažerská - jeden řidič a auto i pro soukromou potřebu. To jen pro vysv´ětlenípro pána nahoře.
S tím "sebezapřením autora" jste to vystihl, já jsem si to také tak říkal. Asi to bylo opravdu překvapení, když pan Janda uznal, že auto není jen BMW. Chtěl bych vidět test, který by napsal na něco od VW se sportovními ambicemi, třeba Golf GTI. JB
Stoprocentni podpis, tenhle test je uzasny v tom, ze je v nem proste pravda. Na jednu stranu zadny zbytecny vychvalovani neceho, co si chvalu nezaslouzi, na druhou uznani toho, co je fakt dobry. Obdivuju autorovu schopnost to poznat a skvele popsat, pokud o Passatu uvazujete, muzete se podle tady popisovanych plus a minus stoprocenetne rozhodnout...
cakam dva mesiace, este cca mesiac a bude variant highline 20 TDI :-)
Laguna jde z domu? To bude docela upgrade z benzínu 1.6 na 2.0 TDI.. ;-)
btw.. keby bolo na mne, tak je tam FSI :-) ale som zvedavy na kvalitu spracovania a navstevy servisu v priebehu buduceho roku. myslim, ze som to nepisal do fora ale dovod kupy passatu do firemneho autoparku je kvalita nasratia v servise renault. posledna navsteva tesne pred rozhodnutim ci dalsia laguna alebo passat dopadla hodne tragicky :-/
nie tak uplne, bude to nove vozitko vo firemnom autoparku. ja ostavam na lagune, ale tesim sa na testovacie jazdy.
Obávám se, že to bude upgrade bohužel především v motoru a málo v čemkoliv jiném.Ač jsem snad znám tím, že netrpím kopřivkou, když uvidím cokoli od koncernu VW & spol., nový Passat byl a je pro mne velikým zklamáním.Z původních generací, což bylo relativně velké a relativně spolehlivé auto, které nikoho (s výjimkou některých adolescentů) neurazí ale ani nenadchne, přitom má slušné jízdní vlastnosti, slušnou provozní ekonomiku a slušnou životnost, což jej spolu s velkým výběrem výbav a motorizací staví spolu s Mondeem na čelo fleetových adceptů. zbylo v současné generaci velmi málo a počinu VW nerozumím. Podivný design, podivný interiér, šílené výplně dveří řidiče s těžko vysvětlitelným nádorem kapličky ovládání oken, prapopdivná politika motorizací a především šílené jízdní vlastnosti.Po mnoha krátkých i delších svezeních s novým passatem s motory 1.9TDI, 2,0 TDI a V6 se moje nechápání jen a jen prohlubuje. To, co udělali konstruktéři s podvozkem bych dokonce nazval zločinem. Místo klasicky slušné stability tu je náhle cosi mezi Citroenem 2CV a Moskvičem 412. Měkké, nebezpečné, odporné. Nepříjemné překyvy v apexu a (což je daleko hořší) chování v krizové situaci v zatáčce, kde jedete (třeba v klesání) nějakých 15-20km/h pod limitem a máte tu čest potkat rozevlátého protijezdce, který vám nedá moc místa na projetí. Musíte šlápnout na brzdy a něco s tím udělat. Brzdy jsou sice dokonalé, v tom má pan Janda absolutní pravdu. Jenže měkký nejistý podvozek je vaším úhlavním nepřítelem a situaci vám ještě zkomplikje, protože passat se chová jak v rozčvachtaných bačkorách. Paradoxní je, že identický podvozek, jen jinak naladěný, má o 250 kg těžší Touran a ten drží na silnici jak přibitý.
Jezdím s Touranem 2,0 TDI, je asi o 100 kg težší, než passat se stejným motorem, ne o 250 kg. Pravda je, že Touran sedí sqele. Překvapují mě pindy autora článku na motor (pracuje od 1500 ot/min, po 2000 je živý). motoricky je Touran 2,0 TDI naprosto bezva, spotřeba celková po 70,000 km 7,2 l/100. A rozhodně nejsem žádný louda.Hodnoceni autora brzd je úplně mimo normalitu. brzdy sic chválí, ale zároveň haní spousta dalších aut. V Alpách jsem jak doma, jezdím tam s různými auty, ale brzdy jsou to poslední, co by mě ve sjíždění alpských kopců mělo omezovat. Rozhodně jsem nimkdy nemusel spoléhat na zařazenou rychlost 1-2. To ani se škodou 120 plně naloženou před mnoha lety. Jinak pro připomenutí autorvi: dieselmotor brzdí poněkud lépe než benzíňák. Jestli v tom není příčina, proč nesmyslně oslavuje Passat před jinými auty ohledně brzd. Testy brzd renomovaných motoristických časopisů vesměs vždy vyšly nejlépe u sportovně zaměřených aut. logicky. Celkové zaměření a vyznění článku mě napovídá, že autor nedostal od VW všimné.
Touran je normalni podvozek Golf ... Passat je trochu jinde...
A to je velký omyl. Touran i passat jsou na prodloužené platformě golfu, ale s identickými nápravami. u Touranu je prodloužení 100 mm, u passatu 140 mm. Liší se v jedné podstatné věci a tou je tuhost pružin a tlumičů. Naladění touranu je výrazně tužší než u passatu a v tom je právě ten podstatný základ problému. U passatu trendline v kombinaci s těžkými čtyřválci TDI je přehnaně měkké.
:-)) jsi uplne mimo - srovnavat jizdni vlastnosti stareho a noveho passatu snad ani nejde,mel jsem stejnou zkusenost jako pan Janda - podvozek noveho passatu je NEUVERITELNY(kor pri srovnani s drivejsim modelem)
TDI na pneumatikách To je špatné pochopení příspěvku. Já jsem nesrovnával podvozek starého a nového Passatu. Já jsem psal výhradně o novém Passatu a srovnával jsem je jen a pouze s Touranem.Pokujsem se vyjádřil o tom, že nový passat je nejistý v apexu a nestabilní při nutnosti náhlého (= krizového) brzdění v zatáčce, pak je moje negativní zkušenost spojena se dvěma vozy, a to P-Variant 1,9TDI na pneumatikách Continental 205/55R16 a P-Variant 2,0 TDI na pneumatikách Michelin 205/55R16, v obou případech na plechových discích. Přitom se domnívám, že problém nespočívá v zadní nápravě, ale vepředu.
Omluva za šotka. Ta úvodní 3 slova tam samozřejmě nepatří.
Váženy pane, nevím v čem jste skutečně jezdil, ale srovnání typu "Místo klasicky slušné stability tu je náhle cosi mezi Citroenem 2CV a Moskvičem 412. Měkké, nebezpečné, odporné" považuji za výplod chorého mozku.
Co je na osobním názoru a přirovnání ke klasickým autohoupačkám mozkochorého? Nejsi přepracován? Neměl bys navštívit svého psychoanalytika?
Tak to pak musela recenze docela potěšit :)
spustilo to u mna pavlovov reflex - slinky tecu :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.