Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvělý, nikoliv však bezchybný

49 komentářů

Adam Brym
18. listopadu • 14:19

Zdravim mam zasemle oba zadni pasy auto nemi po bouracce jdou trosku vytahnout co stim muze byt b8 pasat muzou to byt zamky na sedadlech

Markus
1. srpna • 17:22

Ja mel passat B5, B7, a ted mam dva a pul roku B8, 110kw dsg. Oproti B7 asi o neco horší podvozek na znicených silnicích.Zvuk motoru na volnobeh takový zvláštní, jak kdyby měl nastat konec-) no je tomu tak již 179tis km... Jinak mě to auto pořád baví, Dynaudio asi povinnosti pokud rádi koncertujete v autě jako já, další co si večer užívám jsou Led s asistenci DLA,výborný asistent pro ty co chcou vecer vidět.Auto dostalo celkový šmrnc... Co mě štve, je nemožnost rovné podlahy pri zklopení zadních sedaček

Jindřich
29. listopadu • 0:20

S tím motorem na volnoběh to je zcela přesné !
Normálně na volnoběh chvilkama klepe :(

A
29. června • 21:42

Nemůžu si pomoci ale Passat dokázal za méně jak 6 litrů nafty jezdit před 20 lety. Takže 7 litrová spotřeba mi nepřijde nijak zvlášť fantastická.

pavelg
9. dubna • 11:59

Zakoupen před 3 dny, nový 140 kw, limuzína, doobjednáno téměř vše, co bylo k mání.
(nezakoupeno střešní okno, vyhřívání zadních sedaček, tažné zařízení, dynaudio, klimatizace sedaček)
Předtím jsem 5 let jezdil s B7.
Teď najety první stovky kilometrů.
První dojmy celkově: je to jako přesednutí z Win7 do Win10 :).Nečekané plusy:
- asistenti/vychytávky fungují famózně
- vše co bylo již v B7 funguje tak nějak líp než v B7 (např. adaptivní tempomat, lane assist, front assist)
- DCC supr, bez něj bych skřípěl zuby
- podle papírů má jezdit 231 ... a jezdí přesně 231 :)
- google maps v navigaci
- head-up displej a jeho praktičnost i přes přítomnost active-info
- to, co jde z výfuku není (téměř) cítit ani s nosem u výfukuNečekané mínusy
- méně úložných prostor v kabině (vešla se půlka věcí, co jsem vozil v B7)
- velký mobil prostě není kam dát tak, aby se zároveň dobíjel
- audio asi hraje o něco hůř
- v B7 jsem měl 32gb ssd a volného vedle navigace zbylo 20gb, teď je tam 64gb, ale volného jen 11gb
- manuál je totálně nečitelný, je pro všechny typy, za tuhle cenu by si B8 zasloužil dedicated manuál přesně odpovídající zakoupené výbavě
- dojezd - s B7 jsem měl rekord na jednu nádrž 1180km, teď čekám max 900km

Ne321
27. června • 19:43

To je dobra logika usetrit tech par kacek co stoji Dynaudio a pak si stezovat, ze audio hraje spatne. :-D

Majitel
25. února • 23:42

Koupen sedan, 1.6 TDI, najeto 70tis. - 80% DE/CZ dálnice, bez příplatků, základní verze
Dlouhodobá spotřeba 5,5l při 140km/h (tempomat). Navigace vyřešena tabletem.
Vůz si nemohu vynachválit, proto uvedu pouze své negativní postřehy:
-zasněžený vůz a smeták v kufru -při otevření kufru se sesune sníh ze zadního skla dovnitř
-stmívání přístrojovky není po ruce
-ač je to blbost dorazový plast uprostřed zapnutého pásu je přímo uprostřed a neustále se něj páskem/knoflíkem na kalhotech zachytávám (posun o 3cm by vše vyřešil)
-ventilace v interiéru - zamlžování předního okna při změně počasí za jízdy (v jiných vozech nikdy nebyl problém)
-chybějící stěrač na zadní okno
-po sklopení sedaček NENÍ podlaha rovná, schod je znatelný (což je škoda)
-nefunční 12V výstupy při vypnutém zapalování a zastaveném vozu (autolednička, kompresor na ušlou pneu?)
-sedačky jsou i při nejnižší poloze zbytečně vysoce postaveny, koleny se dotýkám středového plastu volantu, v místě kde je páka na výškové ovládání volantu
-do první servisní prohlídky jsem nalil do auta 2l oleje, výrobce asi šetří :)
-assistent nouzového brždění mě několikrát zachránil-varoval přibrždním, ale také nepříjemně vystrašil razatním přibržděním v momentech, kdy to nebylo potřeba
-nádrž není 66l ale max. 60l u tohoto modelu
-při rychlejších přejezdech zvýšených přechodů dostává auto rány od tlumičů? což mi ostatní vozy na totožném místě nikdy nedělala
-otočné a méně pohodlné kolečko na místo pohodlné páky při sklápění předních sedaček
-utopené vnitřní madlo při zavírání kufru vyžaduje grif, aby se člověk neušpinil o hranu kufru
-vydržet v sedačkách 500km v kuse není oproti Insignii vůbec jednoduché - chybí lepší ergonomie a boční vedení (totožně nepohodlné jsou pro mě Octavia a Superb - bavím se ale o sezení 4 a více hodin za volantem v kuse)Přes všechna uvedená negativa jsem maximálně spokojen a na místo dřívější Insignie jezdím do servisu pouze na servisky...

TankMurdock
26. ledna • 7:11

Takže jsme pochopili že i ve vyšších specifikacích je třeba u Passatu hodně připlatit aby to nebylo holatko. Tudíž je třeba to auto prodat. Proto teď budeme mít možnost číst spousty testů a srovnávacích testů které budou spíše PR články aby prosťáček pochopil že za ty nehorázné peníze fakt dostal nejlepší auto na světě. ;-) Navíc v Čechách kdo má Passat je automaticky nadčlověk který se vyšvihl na nejvyšší společenskou vrstvu. :-D

Hektor
25. ledna • 17:17

No tak opět óda na Passat a rypani do Mondea. Pokud jde o mě tak jako s kazdou generaci je pro mě vítěz Mondeo, jelikoz jsem ridic který si jízdu užívá, ma rad sportovní rysy, a proste na ridice orientovany čitelný auto. Passat jako vzdy je jen neskutečně strohá, konzervativní, nudná krabice..přizdisráč pro postarší strejčky.
Rypnutí do kvalit interieru Mondea je nesmyslny. Mam zkusenost doposud se vsemi byvalymi generacemi Mondea a i Passaty a vzdycky to bylo srovnatelny. Vzdycky materialy i u Mondea byly absolutne dostatecne kvalitní, měkčený a vyborne slícovaný. A přece palubovka není na osahavaní. To jestli ma Passat o nejakej cm vic misat vzadu nebo v kufru je bezvyznamny. kolikrat za rok jezdi vetsina z vas s plnym kufrem a dvěma 2m chlapama na zadnich sedackach?
taky je rozdil .. papirova hodnota a prakticky vyuzitelnej prostor (viz treba Octavia III vs. novy Focus)
Pasat je urcite vyborny auto,ale pro me to hlavni nikdy nemel a nema.
Mondeo je pro mě (a nejen pro mě) překrásný auto, nepochybně stejně kvalitní jak Passat, má jako vždy lepší podvozek, dostatecne prostorne. Interier se mi moc libi, sportovne zaměřeny, proste pro řidiče..nadhera.
Do ted sem jezdil s mondei i Passaty a vzdycky Mondeo bylo jasnej vítěz po vsech strankach pro me.

Kujeba
12. dubna • 0:51

"To jestli ma Passat o nejakej cm vic misat vzadu nebo v kufru je bezvyznamny. "
to urcite:) tohle je prave parametr c.1. Tim se odfiltrujou krasne vsechny ty fordy, 508ky a dalsi vozitka nizsi stredni tridy a zustava jenom passat vs superb se vsema svyma vyhodama. Cili vybira se ze spicky.Ford -- jedna z nejnudnejsich znacek co kdy v Evrope prodavala
Mondeo -- pujcim si nazor "Měl jsem tu možnost s tímhle autem jezdit a žádné nadšení jsem nesdílel. Auto je dosti měkké, houpe se a naklání. Je to takové typicky dědkovské auto."

Pali
6. července • 14:51

"Kujeba" - všetky menované autá boli zo strednej triedy. Predpokladám, že ste zanietený fanúšik VW / Škoda. centimetre sú aj pre mňa zanedbateľné, pretože autá v rovnakej triede sú cca podobne veľké.

Andrej
19. července • 13:23

Tu by som chcel upozornit na slovicka "jako vzdy" a "do ted".
Viaceri vyrobcovia dnes postavia novy model na horsom podvozku a s horsimi jazdnymi vlastnostami ako predosle generacie. Vlastnik predoslej generacie si take auto kupi v dobrej viere, ze s kupou do horsieho urcite nepojde. ALE POJDE a kupujuci je potom velmi sklamany. Mam osobnu zlu skusenost. Dnes je to priklad Focus ale ciastocne aj Mondeo, ktore podstatne ubralo zo svojho znameho jazdneho standartu.

Danny
26. ledna • 14:26

Sdílím stejný názor. Passat byl vzdycky nuda. Jízda s Mondíkama byla vždy jiná liga. A vůbec se mi nelíbí ta čímdál větší strohost VW designu, hlavně ty jejich přední masky.

Luděk
23. ledna • 13:30

Já jen nechápu, proč i v této nejnovější (a podle mě povedené) generaci Passat v interiéru pořád ukazuje holý plech kolem oken. Na jednu stranu by si člověk řekl, že už je to skoro prémiovka, ale pak zjistí, že je na omylu. Právě kvůli takovým detailům. Mimochodem zakrytovaný plech kolem oken má i Renault Laguna, který bych jinak s Passatem vůbec nesrovnával.

Petr
23. ledna • 16:00

můžeš sem dát odkaz na fotku, kde je to vidět, já jsem to prohlížel a nemůžu to najít, děkuji

Dejv
23. ledna • 17:41

On asi myslí ten centimetrovej proužek mezi A sloupkem a těsněním okna.:-D Taky mi trvalo 10 minut než jsem to našel.
http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx...

Luděk
26. ledna • 23:02

Je to vidět skoro na všech fotkách interiéru, i když nejlepší je ověřit si to v reálu. Šedá metalíza je ještě celkem nenápadná, jiné barvy mohou být vidět víc. Stejně je na tom třeba Superb. Hezky to vynikne na otevřených dveřích - "odeklovaná" je jen spodní část, okno je v holém plechu. Pro porovnání se pak stačí podívat např. na kterékoli trojkové BMW, A4 nebo MB třídy C. Jednou jsem mluvil s člověkem z oboru (výroba plastů pro automobilový průmysl), který mi řekl, že plastové zakrytí plechu kolem oken je poměrně složitý výlisek (musí být přesně ohebný, aby správně seděl), takže si dovedu představit, že jeho absencí se dá na každém autě ušetřit nějaké to Euro. A spoustě lidí nakonec vůbec nepřijde, že tam něco chybí, takže o důvod míň zbytečně utrácet.

Tomáš
22. ledna • 12:52

S tím podsvícením palubky souhlasím, taky to v noci ztlumím. Nevíte někdo jestli to má i 2ková Fabia? V ní jsem to nikde neviděl a dost mě to štvalo.

Fero
22. ledna • 9:25

Megatest, by bol fajn, ale nejak inak ho treba nastavit, myslim to hodnotenie, to dopadlo nestastne, az trapne to bolo..
Ale myslim, ze pockate dokial bude na test novy SuperB Combi aj tak, nech ma kto vyhrat :)

kobol
21. ledna • 17:34

u B8 je dramatický rozdíl mezi stavitelným podvozkem a tím zákldaním, který na běžné rozbité pražské silnice není vhodný. Vyzkoušel jsem oboje a na podvozku opravdu nešetřete a v každém případě si ho objednejte. Je to úplně jiný zážitek.

Zelí
21. ledna • 21:47

Na pražské silnice....... tam se hodí suvéčko na balónových pneumatikách. Tam se přece nízkoprofilové pneumatiky vůbec nehodí. Na rozbité tankodromy patří terénní pneumatiky. Konec konců, když můžou být balónové pneumatiky na formuli 1 tak nechápu, proč si lidi na městské plečky dávají pneumatiky s profilovým číslem 40.

PepaJ
22. ledna • 21:21

..ptoze to dobre vypada...:-O

Quebe
21. ledna • 21:38

Ona to podle mě nebude náhoda/neschopnost, že ten základní podvozek stojí za prd. Jen prostá nátlaková hra, aby si lidi připláceli za stavitelný.

Antiautomat
22. ledna • 9:53

...a co tak 1.4 TSi a zakladne obutie? Lahky motor, balonovy rozmer a je po probleme. A este aj usetris. Na normalne jazdenie ten motor staci az-az...

Quebe
23. ledna • 9:52

Tak samozřejmě, že 1.4TSI na tom nejspíš bude znatelně lépe. Ale u něj to nevadí, protože prodeje budou u oproti chrochtákům zanedbatelné, protože do fleetu se kupují z 99% nafťáky.PS: já bych si chrochták koupil jen v případě, že by na světě už nic jiného nezbylo :-)

James
21. ledna • 17:27

Megatest II určitě ano, prosím :-) Klidně i tři, na nefiremní auta - Fabia, i20, Mazda2 atd., protože ta si čtenáři opravdu kupují na rozdíl od pasatů.

Anonym
21. ledna • 20:58

Ja jsem taky pro megatest II. Zacnou-li brzy, mohli bychom do konce roku znat vysledky. :-P

fri
22. ledna • 9:31

Rekni mi ucastniky testu a ja ti rovnou reknu co vyhraje. Usetri se spousta casu ;-)

Petr
21. ledna • 15:49

Jedním slovem: předražený kostitřas. Ne, díky!

Kafeman
17. září • 12:39

zadarmo, jako mám já - výborný

Fero
21. ledna • 13:54

Mna prekvapila Q7, ze tiez ma taky velky prieduch cez celu pristrojovku...Nejak im originalita dosla uz uplne..
Je to taky Retro prvok, tak podobne posobi aj maska chladica ktora akoze prechadza az do svetiel..

Antiautomat
21. ledna • 11:02

Dizajnovo sa mi velmi paci, interier je ukazka fukciionalizmu a za to davam jednotku. Co sa tyka verzie, co tak este otestovat benzinaka s ''normalnejsim'' obutim? Nech je uz tej nezmyselnej dieselmanii raz a navzdy koniec - tieto auta su v tomto smere vsetky rovnake.

Quebe
21. ledna • 9:29

Podle mě to s tou cenovkou přehánějí - to už bude lepší jít rovnou pro A4, která brzy vyjde v nové generaci...Za sebe bych zmínil ještě jeden nedostatek - displej navigace je opět utopený nízko ve středovém panelu a není v zorném poli řidiče, jako třeba u zmiňovaného Audi, BMW,... Což o to, lze si za příplatek dokoupit ten displej místo budíků, ale čekal jsem, že takhle šaškárna je už za námi.

michal
21. ledna • 9:53

bohužel A4 je a vždy bude o dost menší než tohle auto, bohužel co se týká vnitřního prostoru tak i MB-E. A6 , 5er jsou uvnitř menší ....

R
22. ledna • 16:09

MB E menší? ...-)

Lukas-e21
27. ledna • 4:48

Vevnitr klidne,Ecko neni ve vnitr tas tak zazracne veliky....

Clanek
21. ledna • 10:18

Souhlas, ale velikost je jen jedna z vlastnosti kazdeho auta. Nekdo vetsi vuz jednoduse nepotrebuje a tak mu vetsi passat jako vyhoda ani neprijde. Souhlasim ze za cenu A4 uz radeji A4 nez passat.

Quebe
21. ledna • 10:33

Tak tak, není potřeba, mít za danou cenu co největší auto. Pokud se do A4 pohodlně vejdu, raději půjdu do ní.

michal
21. ledna • 15:08

To je samozřejmě pravda a pokud je to pracovní auto kde bude člověk jezdit sám tak naprostej souhlas (to bych ani neřešil kombíka)ale pokud je to auto pro rodinu tak prostor urřitě ocením a raději než "prémiovost" uvítám praktičnoast a to že mě děcka v sedačce nekopou do zad :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aloha
22. ledna • 8:46

Tak můj názor je, že od určité velikosti auta je to už jedno. Každopádně s cenovou politikou Audi bude ta A4 s cenou ještě úplně jinde

Kankunen
21. ledna • 9:23

Je to pořád dokola, prostě u koncernu neumí podvozek, aby byl jistý udělají z auta žebřiňák. Po přesednutí z Volva nebo Avensise je jízda útrapná.

mikes
24. ledna • 9:17

Nevím jak z Volva ale po přesednuti z Avensisu si člověk polepší vždycky, hrozny žebřiňák na 18".

Jirgi
21. ledna • 14:42

Souhlas, standardní podvozek Passatu je špatný. Na 18" kolech má hlavně při nižších rychlostech problémy vyžehlit prakticky cokoliv, takže kostky nebo retardér jsou o zuby a o uši, protože to není hluk ale přímo rány, co jdou do interiéru - v konkrétním kousku, co jsem testoval, se to projevilo i na vrzání nastavení pásů apod. - tady ani sebelepší zpracování nepomůže. DCC jsem nezkoušel, ale při srovnání standardních podvozků na R18 je obrovský rozdíl mezi Mercedesem / BMW a Passatem, takže bych raději nové Céčko při takové ceně Passatu B8. Jediné + bych mu dal za chování ve vyšších rychlostech v zatáčkách, tam působil na předokolku příjemně i díky čitelnému chování ESP.

homer
21. ledna • 21:26

si dement? obuješ auto do obručí a kritizuješ podvozek že nestíhá?

Jirgi
21. ledna • 21:45

A to jsem zapomněl dodat, že Céčko bylo s 18" runflaty, takže o to horší pro Passat, protože standardní podvozek zdaleka nestíhal ani s klasickou pneu. :-D

Quebe
21. ledna • 21:35

Pokud existují podvozky, které s těmi samými obručemi stíhají, je kritika na místě.

homer
24. ledna • 9:18

podvozky v kategorii passat, mondeo, insignia?

Kankunen
21. ledna • 13:56

Vidím, že víc lidí nevyzkoušelo než vyzkoušelo. Zkuste si a pak mínusujte. Pro jasný rozdíl zkoušejte výhradně na osmnáctkách.

Honza
21. ledna • 14:33

Nevím, zda si zkoušel vozy s DCC ale i na devatenáctkách je to v pohodě. Na podvozku se nevyplatí šetřit. Nechápu proč importér nemá vozy s nastavitelným podvozkem pro testování.

Doporučujeme

Články odjinud