Osmá generace Volkswagenu Passat Variant se hodně povedla, přesto nelze říci, že by tohle auto bylo bezchybné. Problémy zde jsou především dva: komfort jízdy na větších kolech a cena s příplatky ve stylu Audi.
Kapitoly článku:
Nebudu zastírat, že se mi nový Passat velmi líbil. Po mezinárodní prezentaci, která se konala na Sardinii, jsem byl z auta vyloženě nadšený a na klasický sedmidenní test jsem se velmi těšil. Jenže k mému překvapení se ony první dojmy tak docela nenaplnily. Téměř základní dieselová motorizace odhalila, že i Passat má své slabší stránky, přestože jich mnoho není.
Před tímto testem jsme o Passatu psali už několikrát. Všechna fakta týkající se kromě jiného také novinek ve srovnání s B7 najdete v už zmíněných prvních jízdních dojmech, testovaný základní dvoulitr má také za sebou také měření výkonu na brzdě a v kontextu těžkého Mondea jsme naše auto vzali rovněž na váhu, abychom zjistili, o kolik je vyšší výbava těžší. Dnes je proto na programu pouze a jenom praxe.
První klasický test Passatu B8 patří verzi Variant s motorem 2.0 TDI 110 kW. Je to druhý nejslabší diesel v nabídce, přesto bohatě stačí.
Nepochybně to je Passat
Passat je jako Porsche 911. Na trhu už jsme viděli řadu generací, u kterých se dost často stává, že si člověk není jistý tím, zda nejde o větší facelift (což je ale u Passatu někdy pravda). Podobně jako 911, která si pořád drží svůj legendární tvar, ani Passat se nepouští do velkých kreací. Nemůže. Odjakživa to je střízlivě střižený automobil, který se mění jen velmi zvolna. Osmá generace je toho důkazem. Opět.
Je zde sice větší množství chromových prvků, světlomety navazující na masku jsou užší a třeba takový sedan vypadá velmi dynamicky. Přesto pořád platí, že nebudete nikdy na pochybách a pokaždé, když tohle auto uvidíte v jakémkoliv provedení a v jakékoliv variantě, si budete jisti, že to je Passat. A to byl také záměr.
Pořád tak bude tento model pro někoho střízlivě elegantní, pro jiného neúnosně nudný a další jej bude považovat za nezajímavý. Jisté je, že ani osmá generace se jen tak neokouká. Možná z ní teď spousta lidí na své pozadí neupadne, ale líbit se bude i za pět let.
V reálu na vás více než nový design zapůsobí nové proporce. Auto je nižší, širší a kola jsou posunuta více do rohů. To je hlavní důvod, proč osmá generace vypadá dynamičtěji.
Design se možná nezměnil, ale proporce ano. Při prakticky stejné celkové délce byl zvětšen rozvor náprav, což logicky znamená zkrácení převisů. Přední náprava se přestěhovala o 29 mm směrem k nárazníku, ta zadní se posunula o 17 mm vzad. Volkswagen auto také snížil a zvětšil šířku. Přesně toto jsou ty hlavní důvody, proč nový Passat působí dynamičtěji.
Testované kombi dorazilo s vyšší výbavou Highline a celou řadou příplatkových prvků. Pro vizáž našeho exempláře jsou důležité tři věci: Osmnáctipalcová stříbrná kola (+17 800 Kč), metalický lak karoserie Stříbrná Tungsten (+16 500 Kč) a diodové světlomety (s asistentem pro dálková světla za 36 500 Kč).
Výborné zpracování interiéru
Nabídka prostoru uvnitř
Velký zavazadelník
Jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Komfort na základním podvozku a 18" kolech
Mnoho příplatků vedoucích k vysoké pořizovací ceně
Nelze jednoduše nastavit intenzitu osvětlení přístrojového štítu
8 /10