Ahoj mam automat a preplo se me to do nouzaku. Vada elektromagnetycky ventyl a neaky skrat. Nevi nekdo kolik by to stalo prosim popripade i znameho mechanika dik
Šef šel do AAAAAAuto a chtěl koupit vůz najeto 120 tisíc...pohoda,otevřel kapotu a tam byla cedulka: Olej měněn při 170 tisících :D
Tak to se nám stalo u Fabie z AAA taky. Najeto 130.000, v motoru štítek "další výměna oleje při 185.000 km". Buď tam je superspeciální dlouhoživotnostní vesmírný olej nebo je něco špatně. Holt žijeme v Čechách, tady se to může.
Provozuji malý servis ,včera přijel zákazník že si koupil v aaa ,nevím ve kterém městě, passat tak jsme to jeli projet, auto bez výkonu ,napojil jsem diagnostiku,vstřikovače KO. hned volá do bazaru že to chce vyřešit ,cituji odpověď autobazaru- pane najel jste od koupi více jak 100 km nemáte nárok na reklamaci. Toto kdybych si dovolil já jako malý živnostník tak jsem během krátké chvíle bez práce..
Ahoj mam automat. Chyba moje je elektromagneticki ventyl a skrat tak prosim umel byste spravit
Žadné překvapko u AAA:-D
Hoj, prodám svého Paššíka TDi Variant 2005, plná výbava: www.passat.estranky.cz
Před měsícem jsem koupil od prvního majitele P407 sedan najeto 150 000Km, serviska, 2.0 HDI 100Kw, 6 kvalt, provoz od 9/2004. Proti test. Passatu z podstatného jmenuji navíc tempomat, 17 palcové liťáky, senzor stěračů a letní pirelky k tomu. Po měsíci funguje vše tak jak má, nic nevrže, vše sedí, auto je absolutně bytelné, motor bezvadný, podvozek taktéž. Prověřeno v servisu. Elektrika bezvadná, auto se jeví při řádné péči spolehlivě. Jako perličku dodávám, že první majitel ač mě nikdy neviděl, mě před koupí auto půjčil na celý den. Nahrkal jsem 500km a vzal jsem to. Cena: 213.000,-Kč. Vzhledem k tomu nerozumím bláznovi, který chce dát za šunku Passat skoro stejné peníze. Snad jen člověk, který autům nerozumí a chytí se na ,,značku". Jinak to za ty prachy nedává smysl.
No ještě aby na autě z roku 2004 něco klepalo, navíc při nájezdu tolika km...Vydržte dalších 150 tisíc a 5 let...To bude mňamka...To samé s elektrikou...No a jak na tom bude motor, to se také uvidí...takže nesrovnávejte nesrovnatelné...A označit Passata šunkou? Chachacha, vtipálku...Mohl bych jmenovat několik aut, které by se daly považovat za špatná, a Peugeotu bych se nejen dotkl :) Anebo proč si myslíte, že se prodávají za tak nízké ceny? Popřemýšlejte o tom...
Na pažoutu funguje elektrika? Takovej existuje?
Pche, to nic není, to já jsem si před dvaceti lety koupil ojetou Dacii 1300 a ona pořád funguje B-]
Mě spíše přijde že zvýšením bezpečnosti díky bixenonům se sníží bezpečnost aut okolo, jelikož tyto světla hodně oslňují a omezují ostatní řidiče, kteří bixenony nemají (týká se to i ultrasvítivých xenonů). Nevím tedy, kdo tyto světla schválil pro český provoz. Určitě to znáte jedete do kopce/z kopce, proti vám jede nějakej nýmand s těmito světly, na paměti svojí o 100% zvětšenou bezpečnost a nad/pod kopcem přechod pro chodce. Na ten přechod absolutně není vidět přes výrazné světlo xenonů. A to nemluvím o kombinaci těchto reflektorů se slunečními paprsky :(((. Co člověk může dělat? No asi si koupim na střechu rampu osmi světel a budu si taky poctivě svítít. Je tohle řešení? Asi ne co?
Xenony neoslňují a jejich světlo je pro oko daleko lepší. Navíc bixenon a xenon svítí naprosto stejně, pouze je ten rozdíl, že u bixenonu se této výbojky puožívá i pro dálkové.Daleko více osvětlují řidiči s běžnými světly, kteří totálně ignorují ten knoflík na boku u volantu, kterým se reguluje sklon osvětlení při zatížení.Možná by pomohlo nezávidět tolik, ale to je složité.
Zejména pojem "ultrasvítivý xenon" mě rozesmál až k slzám. Ušetřím za cimrmany. Dík.
Nevím, kde jste tuto formulaci sebral, ale pokud snad pochybujete o násobné svítivosti xenonu v porovnání s běžnými žárovkami, o jejich příspěvku bezpečnosti na silnicích či spektru bližšímu dennímu světlu, bude myslím opravdu lepší pro nás všechny, pokud zůstanete u sledování "cimrmanů".
passat je po autách škodoviek najkradnutejšie auto na trhu ;) a nič moc
Chlapi mrkněte zde:http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recenze/vw-passat-variant-1-9-tdi/7019Opravdu bych chtěl mít jasno v označování Pašíků řada B1 - B7
Němci to označují za B5 facelift, ale češi z toho hned udělali B6. Takže v rajchu je nejnovější B6 a v čr už je B7 ...
může mi autor vysvětlit, kde vzal blbost o motorunapříč? nebo ještě lépe mi to na fotce http://www.autorevue.cz/files/136220500.jpg ukázat? já vidím motor podél. napříč ho má až B6...Tutéž koncepci si zachovala i druhá generace tohoto vozu střední třídy z roku 1981, ovšem radikálně omlazená generace třetí z roku 1988 přešla na příčné uložení motoru, které se uplatnilo i u Passatu číslo čtyři.
(pátá generace) "... stanula na základě Audi A4/A6 a obdržela opět motor uložený podélně." No já tam teda nic o motoru napříč nevidím...
142kW šestiválec není VR6, je označován V6.
Vida vida, auto očividně v dobrém stavu a jezdící za 5L :-D :-D :-D ... mělo by se ale testovat ze všech bazarů, ne z vašeho obíbeného. Byť článek byl napsán celkem slušněB-]
Dobrá recenze. Taky jsem si myslel, že je to B6, ale on je to vlastně jen facelift B5, takže v pořádku, když se dívám na interiér, tak je opravdu skoro stejný jako u předfaceliftové verze
Pri vytocenem kole snad cvaka venkovni kloub a ten jde vymenit takze proc celou poloosu?.Jinak Passat 3BG jde koupit za 190tkc i v dobrem stavu a ne tenhle sunt z AAA.Na VW-Clubu se daji sehnat aji opravdu krasne kousky.
Nech toho! Pan redaktor rika, ze je to vnitrni, tak je to teda vnitrni kloub! Co ty vis, mozna se na tom Passatu krouti pri zataceni cele poloosi tesne u motoru, jak na sedlackem voze... :-)
Největší gól je, když motoristický rádobyodborník prohlásí, ve snaze sdělit, že má Passat kombi, že má "dlouhýho passata". Tím ale reálně není kombi, nýbrž sedan, který je o něco málo delší - jak je ostatně v článku zmíněno...:-D
mna by zaujmalo ako prisiel autor na to, ze ked sa po vytoceni volantu ozyvalo nieco, ze su to poloosi ? a takto homokyneticky klb, nic ?? inac mimochodom na tychto passatoch by mi nic nevadilo tak ako tie jazdne vlastnosti hlavne zadna naprava ktora na nerovnostiach ma tendenciu odskakovat /a este je aj hlucna a nekomfortna na tych ostrejsich nerovnostiach/ a celkovo tomu autu vobec nezvedci ked ta predna je uz taka ultra vymaknuta...onicem
Pokud se pri vytoceni kol a jizde ozyva klasicke mlaceni a pazvuky, je to z 99% vnitrni homokineticky kloub na poloose. Jelikoz je ten kloub na poloose, je logicke, ze je to poloosa. Meni se to jako celek bud za novy, nebo to jde na repas. Samotne klouby se az na vyjimky neprodavaji. Takze pokud je KO homokineticky kloub, pak je logicke, ze je KO poloosa ;)
No,nejdřív byste si měl zjistit situaci, než vypustíte takový blud do světa...
Neznám situaci v replikách ND ale v případě originálních dílů je v nabídce jak celý hnací hřídel tak samotný kloub.
no,článek zvláštní,ale tohle vůbec není B6.ale B5.
teda obráceně,tohle není B5 ale B6.omlouvám se
Tohle je B5.5 ;-)
A ještě přesněji: 3BG
Todle je B5.b nikoli B6. Na to vem jed. Ale všichni tomu říkaj b6, stačí se podívat do OTP.
Při dnešních cenách nových vozů může tuto popelnici s proprděnou sedačkou koupit pouze IQ tykve. Může mi nědko z místních "odobrníků" na nákup ojetin (viz garáž...)vysvětlit proč tohle a ne nový vůz?
Na úvod dodávám, že sám bych si tohle nikdy nekoupil. Za 190tis nové rodinné auto prostě nekoupíš! Nejlevnější nižší střední třída v benzínu začíná dnes cca 280tis, pokud chceš alespon nějakou výbavu tak někde kolem 350tis, se slušnější výbavou a silnějším motorem tak 450tis Kč, a pokud to má být ropák se 100kW výkonu tak se pod 500tis nedostaneš a to jsi pořád v nižší střední třídě....Za 190tis si můžeš vybrat mezi nějakou ojetinou anebo doprodávajícím se Getzem ve verzi Social Edition, takže nevím co se snažíš řešit.
Ono u tohoto passiku taky neni 190 konecna cena. Podivej se na to, jaky ma problemy! Startovani musis spravit, jestli nechces nekde zustat stat. Poloosy taky. Dale musis menit remen a kladky. Kdovi v jakem stavu jsou tlumice a pneumatiky. Ja bych rekl, tech 80 az 100 tisic musis pocitat navrch, abys z toho udelal jakz-takz spolehlive auto. A to sme pak na cene kolem 300 tisic, za co muzes v akci koupit novej focus, 5-dvirko. Sice zakladni 1.4-ka benzin, ovsem tenhle ropak ma taky hezkej apetit, zadny "za 4 na sto". Ono neni divu, po 230 tisicich budou ty pistni krouzky a valce jiste hezky vypadat...
Tak momet, 80-100tis by tě bestálo ani v autorizáku na Jarově! Navíc takto jeté auto nikdo nedá do autorizáku, takže reálně do něj bude potřeba dát mnohem méně. A pak za 300 sice koupíš nové auto, ale jiné, nižší třídy s výrazně slabším motorem a výrazně horší výbavou a o tom to je. Větší jeté se silnější motorem a lepší výbavou anebo dražší, slabší a menší, ale nové.... Halt dle vkusu každého soudruha
Podivej, ja osobne chci spolehlive auto, s kterym mohu otocit Chorvatsko bez obav, ze nekde na ceste skejsnu. Proto bych to opravdu dal do autorizovaneho servisu, protoze v nem by mi tu diagnostiku udelali zrejme lepe. Ovsem mas pravdu, je to dle vkusu kazdeho soudruha! :-)Ale i kdyby sel do neautorizovaneho servisu, tak poloosi, cerpadlo, rozvody, tlumice (plus to co jeste objevi), no pod 40 (30 dily, plus 10 prace) to nepujde ani nahodou. Jednou sem ojete auto koupil, a taky sem byl docela prekvapenej, co vsechno se na nem muselo jeste spravit.
Zapomínáš na jednu věc. Passatů a VW Groupe jsou plná vrakoviště a tudíž levný zdroj ND... Cena opravy rázem prudce klesá. Pro zajímavost vloni tam švarg kupoval 1,9 TDI PD 74kW včetně turba za pakatel (20tis Kč). Chce to jen umět a znát. Kdo neví, jede do autorizáku a cvaká jak mourovatej.Tohle auto si rozumný člověk nekoupí na časté daleké cesty někam do ciziny. Na každodenní ježdění do práce a o víkednu někam na chatu mu může sloužit ještě dlouho. Za ušetřené peníze si zaletí na pořádnou dovo a nemusí se trmácet s celou rodinou přes noc na Jadran.
Tak 1,9 TDI s turbem za 20k je spise drazsi, bezne se prodava motor do 10k + turbo v celku okolo 15k. V dobre kondici samo.Obecne plati, ze cim je motor na trhu rozsirenejsi, tim je levnejsi a je jedno o jakou znacku jde.
Pro upřesnění. Ano TDI jsou na trh od 10tis Kč, ale tohle byl doslova zánovní motor s jasně ověřenou a doloženou historií - dle VIN zjištěno v autori. servisu, v době bouračky byl motor 1,5 roku starý a měl najeto pod 40tis km, proto ta vyšší cena. POkud vím tak ten motor šlape jak hodinky.
Rekl bych, ze za takovy motor s overenymi 40tisic km to byla vskutku skvela cena...
Jop, to se da souhlasit. Za povedeny kousek se vyplati priplatit.
Jen by mě zajímalo, jak se to na motoru ze šroťáku pozná s pravděpodobností hraničící s jistotou.
2-4 tydny zaruka na motory z vrakacu. To pohodlne staci na zjisteni realneho stavu
To myslíte vážně? Mein Gott!!!
Tedy až na to Chorvatsko :-/ bych se ztotožnil.
Ta cena je v dnešní době kdy se ceny ojetin dramaticky propadají opravdu přemrštěná.
Před měsícem jsem koupil od prvního majitele P407 sedan najeto 150 000Km, serviska, 2.0 HDI 100Kw, 6 kvalt, provoz od 9/2004. Proti test. Passatu z podstatného jmenuji navíc tempomat, 17 palcové liťáky, senzor stěračů a letní pirelky k tomu. Po měsíci funguje vše tak jak má, nic nevrže, vše sedí, auto je absolutně bytelné, motor bezvadný, podvozek taktéž. Prověřeno v servisu. Elektrika bezvadná, auto se jeví při řádné péči spolehlivě. Jako perličku dodávám, že první majitel ač mě nikdy neviděl, mě před koupí auto půjčil na celý den. Nahrkal jsem 500km a vzal jsem to. Cena: 213.000,-Kč. Vzhledem k tomu nerozumím bláznovi, který chce dát za šunku Passat skoro stejné peníze. Snad jen člověk, který autům nerozumí a chytí se na ,,značku". Jinak to za ty prachy nedává vůbec smysl.
Souhlas. Ta cena opravdu nezodpovida stavu, v jakem ten vuz je. Koupit jej za 190 klacku, a pak jeste vrazit dalsich alespon 100 do opravy (cerpadlo, dvere, ozubeny remen+kladka, poloosy), to by udelal jenom pitomec. Za 300 tacu si radsi koupim novy, i kdyz o tridu mensi vuz...
Jenže to pak nebudeš mít tak velkej nástavec na penis :-D
První exot. |Tak jsme se dočkali....:-D
Nebyla by přemrštěná, kdyby bylo auto v pořádku. Tohle ale evidentně v pořádku není. Bourané, poškozené, dost možná má průběžně upravovaný tachometr (passat se slušným zacházením takhle poi 230tkm nevypadá) nebo s ním jezdilo hovado.Toto auto bylo opravdu předražené....
Primiňte, ale pokud má jakékoliv auto najeto 230 tisíc, tak už tlumiče nebudou OK, věci typu vylomené víčko nádrže jsou drobnosti (a asi ho nevylomili ve Wolfsburgu, ale spíš Fero Lakatoš a kanystrem a hadičkou). Homoklouby taky nejsou něco, co by u Passatů nadměrně odcházelo a pokud někdo často prudce akceleruje s vytočenými koly, tak to po dané porci km bude cvakat u jakéhokoliv typu auta. Zbytek jsou drobnosti. Bouraný je v podstatě stejně jakýkoliv auto, spíš je otázka jak to bylo bouraný a jak je to opravený. To že je něco vidět na palstovým nárazníku nemusí znamenat.Co se týče ceny opravy, tak těch 100 tsíc, které tady padly je očividná volovina, odstranění onech drobných vad bude spíš v řádu 10 -15 tisíc.A ještě jedna věc - ojetina bez dodatečných finančních výdajů je nesmysl.
V clanku se pise, ze vuz ma 230tisic km, a naposledy byl remen a kladky meneny pri 111 tisic. Nemyslite, ze je zrovna cas na jejich vymenu? Dale, pokud poloosi/klouby bouchaji, asi taky nejsou v poradku (a je jedno, jak casto odchazeji, respektive neodchazeji). Se startovanim taky problem, muze to byt cerpadlo, vstriky, nebo tesnost spalovaciho prostoru. Kompresni tlaky napovi vic, ovsem ta spotreba docela netypicka pro tenhle motor uz neco naznacuje. Prave predni dvere nejdou otevrit zevnitr, no to bych asi taky nejak resil. No a k tomu ty spominane tlumice. Nehlede na to, kdyz koupim jety vuz, prvni co s nim udelam je to, ze ho zavezu do servisu a necham ho podrobne prohlednout (co taky neco stoji, a obvykle to taky neco objevi). Na tvrzeni bazaru by sem se moc nespolehal...A ted mi prosim reknete, v kterym servisu vam toto vsechno spravi (samozrejme kvalitne) za 10-15 tisic Kc. Opravdu vam budu vdecny, a budu tam servisovat taky muj vuz.
Tak počítejtme:Dveře nejdou otevřít zevnitř - to je nějaká prkotina do tisícovky.Totéž víčko nádrže taky cca 1000.Homoklouby - no tady to bude dražší - dejmetomu do 6 tisíc i s novýma manžetama.To je dohromady osm. Podávací čerpadlo stojí asi pětku. A jsme na třinácti.Vedle toho tam jsou samozřejmě tlumiče+rozvody = 20- to je ale běžný servis a nikoliv porucha a nikdo neprodává ojetinu s novýma tlumičema a rozvodama.Nicméně i tak se dostanu na 33 tsíc - dejmetomu že tam ještě něco bude - na 40. Kde je těch 100 tisíc ?Ano, samozžřejmě - pokud to odvezu do utradrahého Porše Inter Praha, tvářím se "něco mi s tím udělejte", tak se to na tu stovku vyšplhá. Blbej kdo dává, hloupější kdo nebere.
Cerpadlo stoji 13tis. takze to je tak 50 za material a kde je prace ;) Takze to bude tak 60-65tis. za servis.Otazkou je, zda nebude treba menit jeste neco, blbe zhavici svicky pridaji trojku a takto muzeme pokracovat dale. realen bych pocital, ze investice bude tak 65-70tis. Pravda 100 to neni, ale pakatel taky ne.
Žhavící svíčky za trojku? To v tom je dvanáctiválec?
Tak já nevím,ale asi něco rychle vypíchnu,abychom trochu byli v obraze.Svíčky Bosch Duratherm pro TDI PD na google od 200kč/kus a k tomu čerpadlu,ty čerpadla vydrží běžně alespoň 500.000km.Čerpadlo se rovněž dá pořídit za cenu hluboko pod etkou.Kazí se však kabeláž příp. elektroinstalace za pojistkovou skříní,takže čerpadlo stávkuje,což se však snadno měří přímo na čerpadle.Jinak motor 96kW má dobrý základ,to je supr hlava i blok a zbytek se občas něco přehodí,ale to zvládne přehodit každý traktorista během šichty a hlavně to koupí na netu za babku,turbínu okolo 10,dvouhmota 6,spojka 2+3,N75 1,poloosy 5,5 a podobně,vše new a originály.S čím jsou občas,zato však nekonečné potíže,jsou převodovky,ESP,případně D5WZ-to je to pravé peklo odhalit a vychytat,ale to,nad čím se tu skuhrá-v diskusi-jsou prkotiny na jeden den.Takže ano,jeden to servisuje za tolik,a druhý desetkrát dráž,s tím lze souhlasit.
Inu, konečně slovo k věci, které čtenáře skutečně obohatí (bez ironie).
Kristepane, žhavicí svíčky je spotřební materiál a musí se měnit na slušný ojetině jako na mizerný. Stejně tak brzdový destičky, kotouče, pneumatiky. A to že žhavicí svíčky zrovna teď plní svou fci neznamená, že za půl roku nebudou zralý na výměnu. Naproti tomu zrovna tohle auto má novou baterku.Málokdo prodává ojetinu s novejma gumama, brzdama svíčkama a každá ojetina vyžaduje nějaké peníze. U tohohle Passatu je pár drobných vad za hubičku, pak běžný servis (tlumiče, rozvody-ty je stejně při neexistenci servisky záhodno měnit preventivně) - a pokud je tam nějaká vada a důvod proč dát od toho auta ruce pryč, tak ta spotřeba a starty.
Teď se ještě dívám na fotku té servisky - rozvoďák byl vyměněn před 6 tísíci km.
Kriste pane "spotrebni material" a co jako? To jako, že je to spotžebák, tak s ním nebudeme počítat? Kupodivu se dají v každé cenové relaci koupit auta jak s nutostí velkých nákladů, tak s nutností téměř nulových nákladů. Kupodivu ty s téměř nulovými náklady jsou jen o něco dražší, než ty s velkými. Je třeba si u těchto aut uvědomit případnou možnost, že se něco takového a v takových cenách bude měnit. Pokud má někdo 190tis. a koupí si auto za 190tis. bude mít asi problém a nemyslet na byť spotřební věci je prostě hazard. Takže olejem, brzdami a tlumiči to nekončí.
Já nevím jak vy, ale já to ojeté auto zavezu do servisu před koupi, ne poté. Ale asi nebudu tak zkušený, jako vy.
U vas AAA-cka umoznuju vzit auto z bazaru na prohlidku do nezavisleho servisu jeste pred zakoupenim??? Tak to fakt ziram. Ja sice u nich nikdy nic nekupoval, ale muj kamarad ano, a velice nerad na to spomina. Aby taky ne: menit praskly a spatne zatmeleny blok motoru, to taky neni nic prijemneho. A pro vasi informaci, s autem mu nejen ze neumoznili odjet do servisu (pred zaplacenim), ale cela tzv. "skusebni jizda" spocivala v asi 300-metrovem okruhu po bazarovem parkovisti. A jako kompenzaci za ten blok dostal cd-prehravac, snad za 15 stovek...Ono zrejme bude rozdil, kdyz prijdete do AAA kupovat auto vy (jakozto redaktor magazinu, kde ma AAA dosti vyraznou reklamu, a vas v A-ckach zrejme dobre znaji), a kdyz prijde obycejnej smrtelnik. Takze to laskave nesvadejte na "skusenosti", oba dva dobre vime, o co tady jde...
no vieš, ked príde redaktor, že chce auto na test, tak dostane poraidne auto, to neplatí u zákazníkov
Dobrý den, omyl: auta si vybírám na place namátkově, a to především ty, o nichž si myslím, že budou pro čtenáře zajímavé...
"U vas AAA-cka umoznuju vzit auto z bazaru na prohlidku do nezavisleho servisu jeste pred zakoupenim???"Samozřejmě, jinak by si u normálních kupujících neškrtli (a ne, za normální skutečně nepovažuji ty, kteří jdou na plac, nechají si ukázat přibližovadlo snů a chápavě přikyvují výkladu prodavače, aby plynule došli do kanceláře k podpisu kupní smlouvy ;))
Kdyz tvrdite, ze to tak je, tak ja si to opravdu pujdu vyskouset. Zahraju si na kupujiciho, a pozadam je o pujceni auta abych ho mohl dat skontrolovat v nekterem servisu. A pro jistotu si tu komunikaci nahraju na diktafon, abych mel dukaz.Jestli to opravdu bude tak ze mi to dovoli, a zvazi pripadne nedostatky ktere najde servis, pak sem sam o tom nekde napisu, a omluvim se. Vyhrazuji si jen pravo jit do kterekoli pobocky, urcite nepujdu do tech co jsou zmineny vyse...
To je dobrej plán, já tam kupoval před 1,5 zrovna Passata, měl jsem sebou mechanika, zajeli jsme cca 10 km k němu do dílny, hodil to nad jámu a na diagnostiku a bylo to. První kus se nám nelíbil (vylágrovaný podvozek), druhý byl fajn. Bazar jako bazar, všude chtějí prodat a všude auta trochu "vylepší".
Paranoia je hrozná věc, že :-P Já samozřejmě mohu mluvit jen z vlastní zkušenosti, a v olomouckém AAA to takto bez problémů funguje. Primárně bych do tohoto ani jiného bazaru s pochybnou pověstí nechodil, ale hledáním ojetiny jsem dostal tip na Hondu prodávanou u nich. V pátek jsem se tam byl podívat (tady samozřejmě byla velká masáž z jejich strany, abych se rozhodl hned v daný den atd., ale stačilo říct "ne" ;)), pohledem do techničáku si zjistil údaje a přes víkend a v pondělí zkontaktoval prvního majitele, viděl servisku i zápisy v autorizovaném servisu. Potom jsem si v pohodě auto odvezl (technicky řídil zaměstnanec AAA, který si operativně sjednal pojištění) do 10 km vzdáleného "mého" servisu kde jsem servisoval původní Hondu a technici mi to dali na zvedák a během 30 minut proklepli. Kvůli zjištěním v servisu jsem pak ještě domluvil slevu 10 k. Auto mám 3 roky, servisuju v autorizovaném servisu, a kromě provozních kapalin a drobností jako stěrače jsem zatím nic neměnil, takže ačkoliv jsou ojetiny v bazarech obecně risk a většina bouraná, dají se rizika trochu minimalizovat, pokud člověk není líný nebo předem připos... ;)
Ano, toto AAA umouznuje. Resp. umoznuje prohlidku v nezavislem servisu v rozumne vzdalenosti od toho, kde sidli. Neni s tim problem ani v Brne, ani v Ostrave, ani v Praze a ani v Usti. Jinde jsem auta v Ackach neresil.A jinak mne v Ackach neznaji a auta jsem tam kupoval roky pred tim, nez jsem neco psal. A navic vy si myslite, ze nekam prijedu a vsichni mne poznaji? To jako jak? nebo, ze prijede nekam otec a oni vi, ze se k nemu maji chovat jinak? Ale no tak.Takze vite velke nic, tim bych to uzavrel.Jednoduse receno, v AAA koupi clovek takove auto, jake si vybere. Kdyz si koupi vrak, je to jeho problem, mel si ho prohlidnout. Kdyz mi prodejce neumozni si auto prohlidnout, tak ho nebudu kupovat. Je to hloupost ciste kupujiciho, ne prodejce.A navic proc resime jenom AAA, ja auta kupoval i na inzerat, i v jinych bazarech apod. A proste bud mi umozni si nechat auto prohlidnout jak chci ja, nebo to pro mne neni partner k tomu, abych si u nej kupil auto. Ze na to lidi kaslou a pak se divi je jenom jejich hloupost.
To je NAPROSTÁ DEMAGOGIE, co tu píšete. Bazar má povinnosti. Měl by kupujícího seznámit se stavem vozidla, s jeho historií, poradit, jaké náklady bude nutno do vozidla vložit!!! Za TO je placený. To, že bazarzmrdi u nás jen naleští lak, stočí tacho a zafligní co jde + vymyslí servisní knížku, je věcí toho, že u nás kultura bazarů je na mizivé úrovni. Ale to, že člověk, co tomu nerozumí, pak koupí NEVĚDOMĚ vylítanou mrchu, není jeho chyba. To je chyba bazaru. Ten ho měl se stavem obeznámit. Za co berou tedy podle vás bazary takové prachy??? Bazar by také měl být garantem skrytých vad. Jediné, co tu předvádíte, je to, že se zastáváte těchto nekalých praktik. Jjistě, ono se v AAA neděje nic jiného než v jiných bazarech. S tím lze souhlasit. Zbytek je ovšem doslova výblitek.
Dobrý den, máte i nemáte pravdu. Především je třeba uvědomit si, že bazary obchodují s auty ve stavu, v jakém se na trhu objevují. Jistě by měl každý prodejce informovat kupujícího o stavu vozu, ale nemůžeme po obchodníkovi chtít, aby na každém autě udělal preventivně generálku...
Pokud bazar neseznámí klienta se skutečným stavem vozu a neinformuje ho o dodatečných nákladech, pak je to prostě mizerný bazar, který neplní to, za co si jej platím. Jistě, vše odhalit nemůže. Od toho je pak záruka na skryté vady. Pokud se projeví v této době, pak by měl bez reptání bazar snížit cenu nebo zaplatit opravu dílu. Ve sporných případech by se měl min. spoluúčastnit. Tomu bych říkal služba. Pak bych pochopil, že si bazar vezmetřeba 20% z ceny. Jenže takhle berou ty prachy za to, že já si řpivedu za své další prachy mnou sehnaného mechanika, že já si za své další prachy nechám auto prolustrovat a já se de facto postarám o vše, co má dělat bazar. Dokud tohle lidi nepochopí, pak se chování bazarů nezmění. Naprosto stejné je to u realitek. To, že bazar nemá čas na to, aby si vůz důkladně prověřil, je přeci naprostá HOVADINA! Má se zařídit tak, aby byl schopen si vůz dostatečně prověřit. Zákazník také musí najít v současném pojetí dost času, aby vady odhalil. Ale to je opět práce slušného bazaru. Slušný bazar opravdu na voze udělá třeba i generálku! Nebo ho prodá - ale s tím, že zákazníka seznámí s tím, že vůz potřebuje to či ono. S jedním s vámi ale souhlasím - 3xA je bazar jako každý jiný (tedy pěkně mizerný).
V áčku mi řekli, že do servisu si to auto hodit nemůžu, že na to nemá jejich zaměstnanec čas , tak jsem si přečetla vaše příspěvky a s tím, že znám svoje práva, mi to bylo umožněno. Takže logicky vzato, chtěli se mnou vydrbat. Dalším výdrb mě čekal při složení prý vratné zálohy na dovoz auta z jiné pobočky, kdy mi prodávající tvrdil, že když auto nekoupím, peníze mi vrátí a i když to jejich zaměstnankyně ručně opravila(u slova nevratný škrtnula ne- a dole ručně napsala vratný), tak z celého textu stejně vyplívá, že pokud si auto nekoupím, záloha propadá. Já vím, že jsem měla celý text pořádně pročíst, ale kde jsme, tohle není ani zdaleka seriózní jednání! A můžu dosvědčit z vlastní zkušenosti, že jednání všech bazaru není stejné, když si auto kupoval bratr(tuším u Truxy)prodávající byl velice příjemný, ochotný, detailně s náma probral celé auto, umožnil prohlídku v jiném servise, působil, že tomu opravdu rozumí a chce pomoci. Tady ten týpek z áčka byl arogantní, nervózní, na všechno odpovídal:,,ale co byste chtěla slečno, v ojetém voze bývají součástky opotřebované" a v podstatě mi k autu nic pořádnýho neřekl. Y celého jednání jsem měla opravdu hrozný pocit jak po telfonu, tak i osobně.
Dokud to lidi nepochopí? A co pro to musí udělat, když to pochopí? Jediné, co mě napadá, je to, aby si lidi s sebou brali opravdu zkušeného mechanika a nebo dojeli do servisu, kterému opravdu věří, aby na drtivou většinu vad přišel. Až teprve pak, kdy lidi toto budou dělat a ty sračky budou vše podvodníkům házet na hlavu, pak teprve podvodníčkům pšenka nepokvete.
Ano, to je jedna z cest. Další je zajímat se předem o vybraný vůz a zjistit si závady, které se u modelu vyskytují. Nekupovat vůz, kde má člověk jakoukoliv pochybnost apod. Dále nepodléhat tlaku bazarů. Nevyhoví mi (např. nedovolí odvézt vůz do autorizovaného servisu nebo nedovolí pořádnou testovací jízdu) - okamžitě jít o bazar dál. Řeknou vůz nebouraný a evidentně vidím nerovnoměrné spáry - okamžitě jít dál. Zde je také docela dobrý trik vytipovat v bazaru evodentně bouraný vůz a předstírat zájem o něj, hrát si, že tomu nerozumím a zeptat se, zda byl bouraný. Pokud bazar zamlčí a ještě si myslí, jak s váma vytře řiť, okamžitě jít dál a poslat je do ****. Jsou různé finty. Jen nesmíte nechat manipulovat sebou, ale musíte manipulovat bazarem, jiná cesta není.
Je tady nekdo, kdo kupoval ojete auto v A-ckach, nikoho tam osobne neznal, a umoznili mu s vozem o ktery mel zajem odjet a dat si ho otestovat nekde jinde, v servisu? Myslim pred zaplacenim nebo podepsanim kupni smlouvy. O zadnem takovem pripade jsem neslysel. Ale cetl jsem mnoho stiznosti od lidi, ktere v A-ckach hezky napalili, jak kupujici, tak prodavajici...
Pridavam cerstvou zkusenost - tenhle vikend jsem v Ackachu koupil auto. Vzhledem k tomu ze nejsme mechanik - bez problemu jsem se domluvil na obhlidku v nedalekem autorizovanem servisu. Absolutne nic nenamitali. TAKZE TO MOZNE JE.
Kupříkladu já. Před čtyčmi lety jsem v AAA (Brno) kupoval Ford Mondeo. Před podpisem smlouvy, složením kauce, atd... Jsem si ho na půl den půjčil a nechal ho zkontrolovat v nedalekém Carentu. Žádný problém - auto bylo ve velmi dobrém stavu a za celou dobu dvouletého používání jsem neřešil žádný problém a investice - krom běžné údržby.
Já ti teda nevím... Sice jsem měl blbou zkušenost s AAA na výkupu (slíbili něco po telefonu a pak říkali něco jiného osobně. Auto bylo v perfektním stavu a za drobné nedostatky, které se dají opravit za pár korun, chtěli docela hodně slevovat - auto jsem tam taky nakonec neprodal), ale to, že si fakt někdo nedá při koupi pozor na to, co kupuje, to je fakt jeho problém. Auto není zrovna levná investice a tím víc by si člověk měl dávat bacha na to, za to ty svoje těžce vydělaný peníze dává. AAA auto jsou obchodníci a "bohužel" se obchodnicky chovají.V neposlední řadě je tu taky to, že AAA auta taky někde vykupuje a je tedy docela dobře možné, že je taky někdo "podvedl", narval jim kraksnu s vyloženě skrytou vadou a oni o tom nemuseli mít tucha. Aut vykupujou strašně moc a nemaj čas na to auto do šroubku rozebrat a pak jej zase složit, jako to může, obrazně řečeno, udělat člověk, co si od někoho to auto kupuje.Tím nehájím AAA, tím ukazuju na debilitu kupujících lidí. Nelíbí se Ti na tom (jednání, autě,...) něco? Jdi dál. Máš na výběr i jinde. tripleA nejsou jediný prodejce ojetých vozů u nás.
Ano ja a mraky jinych. Klidne si zavolejte nyni anonymne na info linku AAA a zeptejte se jich, zda si muzete nechat auto prohlidnout v servisu. Samo, nemuzete chtit, aby jeli s autem nekam 100 nebo 50 km, ale v okoli urcite najdete servis, ktery vam auto prohlidne.Ale jak vidim, tak vase znalosti konci na tom, co jste nekde cetl a nekdo vam rekl. Takze typicky odbornik JPP. Proc ne.Ale jak rikam, AAA je baraz jako jakykoli jiny. Maji tam vyborne auta i vraky. Je jenom na kupujicim, co si vybere. Veci, ktere se deji v AAA, se deji ve vsech bazarech.
O vasech skusenostech s AAA jsem si precetl, a mam pravo o nich pochybovat. Zajima me, jestli to muze potvrdit jeste nekdo z tech "mraku jinych". Kdyz je jich tolik, jiste se najdou alespon 3-4...Druha vec: neplette si pane Ondrasiku znalosti a skusenosti. Ja sem rekl, ze s aaa osobne skusenosti nemam, jednom pres kamarada. Ovsem stiznosti na a-cka jsem cetl opravdu hodne. Pokud jde o znalosti, nechci vas urazet jako vy mne, ani nemam chut se s vami porovnavat. Z toho jsem uz vyrostl. Vy o autech pisete, ja je 20 let vyvijim a testuju. Kazdy vime to sve, a to by sme snad mohli taky respektovat, ne?
Je zcela normální, že lidé se s dobrou zkušenosti nechlubí, ael se špatnou ano. POkud je tu pak firma, která prodá 40% ojetin na trhu, je logické, že negativ bude na ně více, než na bazar, který prodá 10 aut měsíčně.Další věcí, když budu chtít pískat pro AAA, přihlásím se pod jiným nickem a svá slova zde potvrdím. V neposlední řadě, co je jednoduššího pro vás, než zvednout telefon, zavolat na bezplatnou linku AAA a zeptat se jich. Budete mít informaci hned, od zdroje a zcela jasnou. Ale to je zřejmě příliš komplikované. Tím pak vznikají ty různé fámy. Lidi místo informování se raději hádají jak by to mohlo být apod.A je třeba si také uvědomit, že prostě pokud někdo koupí špatné auto a nejsou to vyloženě skryté vady, pak je to jeho soukromý problém. Není to nějakými praktikami nějakého prodejce, ale hloupostí kupujícího, že si auto nenechal pořádně prohlédnout, pokud tomu nerozumí. A pokud si koupí auto po 300 metrové zkušební jízdě, což je samozřejmě hloupost a jinak si ho neprohlédne, pak je to opět jeho hloupsot.A např. otec v létě kupoval v Ostravských Ačkach Nissan. Přišel bez ohlášení, požádal o projížĎku, aniž se někde chlubil synem. Projížďka trvala asi 30 minut a to z části po dálnicn a OV-FM a z části po Ostravě. Poté se zeptal, zda by auto mohl nechat prohlédnout v nedalekém servisu, kde má známe a opět žádný problém. Během hodiny absolvoval jak projížďku, tak prohlídku. Zjistili tam závadu v uchycení středového dílu výfuku (špatná svorka), tak to postavili v Ačkach na rampua dali tam zcela novou. Pak auto koupil za zcela standardních podmínek. A to i bez známostí apod. Prostě špatné zkušenosti najdete na jakoukoli firmu. Čím bude mít větší tržní podíl, tím jich bude v absolutních číslech více.
Pane Rhino, už se s tím smiřte, že Vás tentokrát v tom kydání po AAA nechají ostatní samotného, buď mají delší vyučování, nebo už jim to přijde trapné. Dlouhou zkušební jízdu i návštěvu ve značkovém servise, kterou si samozřejmě zaplatíte sám, mám pochopitelně rovněž ověřenou z nezávislých zdrojů od lidí, kteří tam nakupovali a na mě se neodvolávali. Stejné to bylo při řešení reklamací (např. katalyzátor) či s plněním lhůty na bezplatnou výměnu vozu. V souvislosti s tímto testovaným vozem jsem naopak obdržel další důkaz o tom, že za maskované závady v naprosté většině případů mohou prodávající, nikoli autobazar. Na to, aby se projevila závada s podávacím čerpadlem, bylo třeba, aby auto stálo alespoň 10 hodin, až padla v potrubí nafta. Ale to jen tak naokraj.
Bezva jak jsou kucíí z AR s těmi AjAjAj spokojení. To je dobře. Inzerenty není radno naštvat. Jen se tak trochu obávám, že jsou jak kůl v plotě.
Pane Duchoni, z toho ze se nikdo dalsi s takovouto skusenosti neprihlasil (povolena navsteva servisu pred koupou) usuzuji, ze jich moc nebude. Rekl bych, ze v tom ostatni nechali vas dva...Osobne nic proti AAA Auto nemam, nejsem jejich klientem. Ovsem google taky poznam, a vyhledat si "AAA Auto reklamace ojetiny" taky umim, a par stranek s recenzemi autobazaru taky znam. Nic si panove nenamlouvejme, A-cka nemaji mezi bazary zrovna skvelou reputaci...
Především by mě zajímalo, jak dotyčný autoredaktor poznal, že problémové starty souvisí s podávacím čerpadlem. A rovnou bych se taky zeptal se kterým, na tom PD jsou totiž dvě.Přiznáván, že tahleta "autodiagnostika", kde se dočtete, že onen zkoušený vůz měl vůle v táhlech tabilizátorů (například z jiného testu) ve mě vyvolává dosti smíšené pocity a dojem z oblbování veřejnosti. Ono totiž pokud na podvozku něco klepe, tak většina lidí není schopna poznat odkud to jde a tady musí jít auto na zvedák a být zkontrolováno zkušeným automechanikem a i ten leckdy mění metodou pokus-omyl. Vím i o případech, kdy původ klepání odhalila až třasadla na STK.
Dobrý den, když píši, že "je vadné podávací čerpadlo", znamená to, že "je vadné podávací čerpadlo", v tomto případě zdůrazňují že to hned u nádrže, nevím, co byste k tomu potřeboval za komentáře. Ačkoli se vzhledem k těm stovkám testovaných aut při svých diagnózách většinou nepletu, přesto si je nechávám vždy potvrdit v servise.
Heh, tie pravé predné dvere sedia ako sa patrí....:-)
Nevím jak je to s tou daní za osmiventilový rozvod, ale po přečipování (tj. po pouhé softwarové úpravě) motor nejenže jede od citelně nižších otáček, ale zatahuje neúnavně i přes čtyři tisíce. S úplně stejnými osmi ventilyA zadní nápravy se montovaly i víceprvkové, mají ji Passaty v provedení 4Motion
Což jistě dokážeš grafem z brzdy "před...a...po" kde bude jasně vidět ten nárůst výkonu a točivého momentu v otáčkách přes 4000ot./min... Hoď sem odkazy, ju?
například www.urtuning.cz, www.tachoservis.cz, www.gxtuning.cz a další
A nějaké objektivnější měření?
Sice se značným zpožděním, ale vyvěšuju výsledky z brzdy... Zde odkaz 1: http://ulozto.cz/xUD7xKi1/cip1-pdf... Odkaz 1 je po pouhé SW úpravě. Auto jede o poznání lépe...Odkaz 2: http://ulozto.cz/xhyjuPQ6/cip2-pdf... Odkaz 2 je po výměně za silnější turbo a opět úprava SW řídící jednotky pro konkrétní automobil...
Na to aby člověk poznal že čipovaný 1,9TDI nevadne nad 3000 ot ale až mnohem výš nepotřebuješ objektivní měření, stačí sednout a projet se
No to jistě ano, ale byly zde snahy dát jakési grafy, tak jsem počítal, že zde bude mít někdo něco svého a ne firemní obrázky chiperských firem, kde samozřejmě křivky budou jako v pohádky dokonalé.
Záměrně jsem nedal jeden link ale tři a záměrně jsem dal linky na solidní úpravce, ne na garážisty.S tuněním 1,9TDI PD mám vlastní zkušenost v Sharanu 85kWMotion , kde dělal úpravu zahraniční partner jednoho z těchto tří českých.¨Motor 85kW je z hlediska vadnutí v 3000otáčkách výrazně horší než 96kW verze v passatu, takže mohu zmínit jen vlastní zkušenost z verze 85kW. Ostatně deatily se lze dočíst ve starém testu zde v AR.Subjektivně došlo k posunu zlomového vadnutí z 3000 otáček nad 4000 otáčekSubjektivně došlo k výraznému zlepšení zátahu v celém rozsahu otáček a ke zrychlení reakcí motoru na pedál plynuSubjektivně nedošlo k navýšení spotřeby, pokud nebyl využíván vyšší výkon motoruSubjektivně nedošlo k pozorovatelným vlivům na technický stav motoru.Objektivně došlo ke zvýšení maximální rychlosti o cca 15km/h (ověřeno měřením)Objektivně došlo ke zlepšení zrychlení z 0 na 100km/h o cca 2 sekundy (ověřeno měřením)Objektivně došlo k výraznému nárůstu pružného zrychlení, tento vliv považuji za největší efekt úpravy a byl v provozu velmi markantní.Objektivně došlo ke zvýšení dlouhodobé průměrné spotřeby díky využívání vyššího výkonu motoru o cca 1l/100km
:-D:-D a subjektivne to opravdu "vic" nezere? mate kolik dioptrii ci vadu zraku? kazdy zasah do RJ se zvedanim hodnot vykonu,!Má! negativni vliv na spotrebu,proto je od vyrobce "naladen" na prumer a na co nejlepsi vysledky v ocich vyrobce... to si radeji tu B5 necham jak je,budu se tesit z 4,2L na 100km... Budu velmi rad,ze jine dily netrpi nadmernym opotrebenim a moje penezenka zbytecnymi navstevami servisu .)
presne ako pises "subjektivne" :-)mal som seat leon TDI (90) koni, ktory bol subjektivne celkom zihadlo, s paradnym zrychelnim na stovku...kruta rana objektivneho merania so stopkami bola o to zdrvujucejsia :-)
...a druhou stranu je třeba vzít vysokou cenu ojetých Volkswagenů jako holý, byť dosti nepochopitelný a objektivně nepodložený fakt.....i po těch letech nulová koroze, motor, který přežije majitele, nevrzající interiér s nadprůměrnými materiály....si kupte hyundai/kiu/focuse/rencka...., po 10 letech budou tak zrezlý, že je ani nebude za co tlačit:-P
No a ???? Po deseti letech je šrot vše, ať to je nebo neni zrezlý. Auto je spotřební zboží jako cokoliv jinýho :-P
Tak jsem se kouknul na chiptuning Octavie 2.0TDI 103kW (urtuning). U sériovky klesne maximum točivého momentu z 320Nm na cca 240Nm při 4.000 ot., tedy pokles o cca 80Nm (pokles na 75% maxima). U chipnuté Octavie klesne točák ze 426Nm na cca 310Nm při 4.000 ot., tedy o cca 116Nm (pokles na cca 73% maxima). Pocitově tedy lépe táhne než původní motor, ale motor i po chiptunigu vadne stejně strmě jako původní.Dlouhodobá spotřeba jednoznačně ukazuje nárůst spotřeby po chiptunigu, ostatně třeba Saab při značkové úpravě motoru 1.9TTiD ze 180k/400Nm na 200k/430Nm oficiálně přiznává nárůst kombinované spotřeby o 1,2 litru (z 5,6 na 6,8).
To odpovídá realitě. Chiptuning zasahuje do množství a časování vstřiku a do regulace turbodmychadla. Ostatních změn je minimum. Chiptuning nemění kompresní poměr, nemění časování vačky ani jiné mechanické vlastnosti motoru. Zvýšení spotřeby je logické - vyšší výkon motoru vyšším plnícím tlakem a větším objemem paliva ve vstřiku znamená vyšší množství paliva.
petr: nepostřehl jsem které dva grafy přesně srovnáváš, ale ochota čipovaného motoru točit se a táhnout ve výrazně vyšších otáčkách než před čipem je nepřehlédnutelnái bez grafu, stačí pohled na otáčkoměr
Srovnával jsem graf chipnuté Octavie 2.0TDI z www.urtuning.cz a ze stránek Škodovky. Ano, má větší točák v celém spektru otáček, ale klesá stejně, tedy táhne líp než sériovka, ale pokles je tam i přesto cítit (ikdyž ne tak jak u "sériovky").
petr: i když připouštím že do značné míry můžeš mít pravdu, z osobní zkušenosti s několika čipovanými auty vím že se použitelné otáčky opravdu zvýšímyslím že nejdou dělat přesvědčivé závěry ze srovnání skutečného grafu z motorové brzdy a idealizovaného od výrobce
U každého motoru je od určitých otáček pokles Nm. Profit z chiptuningu je v tom, že upravený motor má v 4000 otáčkách stejný moment jako neupravený v 3000.
Pamatuji si na "nezávislý" test chipu od Cimbu. Tedy taky ne zadneho garaznika. Vzali anonymni auto, to nachipovali a dali pred a po uprave na brzdu. Dodnes nechapu, ze vysledek chipovani byl na 100% shodny s tim, co mel uvedeno na strankach. Naprosto stejne maximum vykonu i tocaku v naprosto stejnych otackach, prubehy taky apod.Kazdy pritom vi, ze se neco takoveho nikdy nepovede dvakrat stejne, proste vzdy tam jsou nejake diference a vysledky se toci kolem danych hodnot, kolem danych otacek a prubehy jsou +- v ramci predpokladanych krivek. Ale 100% prekryv je proste kravina.Z techto duvodu mam k podobnym grafum i tech nejrenomovanejsich upravcu despekt a beru je jako dilo ditka, ktere si hralo s grafem.Jinak co se tyka samotneho prinosu chipu, tedy narust vykonu, tociveho momentu, zlepseni prubehu, zvetseni vyuzitelneho pasma otacek, zlepseni dynamiky, maximalky a spotreby apod. s tim problem nemam, zde je jasne, ze pripadne upravy tem motorum casto dost pomohou.
to nebyla snaha o uvedení grafu ale jen pokus o zesměšnění mého příspěvkukdo někdy srovnával stejné TDI bez čipu a s čipem ví dobře jaký je to rozdílale já hlavně narážel na fakt, že ten motor není v otáčkách omezený počtem ventilů ale hlavně naladěním ŘJ (i když to origo naladění má určitě taky svoje důvody)
Moc se těším jak ti tohle osladí kaleidoskop Yntelygentních příspěvků jen co v 8 hodin učňáky otevřou počítačové učebny.....B-]
zatímco na vaší pomocné škole koukám jste už od 7 mé hodiny co :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.