Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

44 komentářů

Kuk Vykuk
19. června • 4:07

Článek o žihadýlku pro 18tiletý zedníky a jedna půlka socek tu řeší spotřebu a druhá velikost kufru a místo na zadních sedačkách :-D:-D:-D

neprihlaseny
16. června • 14:29

Ze vraj Golf naj??? Autor clanku pise o tom co mu nakazu pisat nie o realite. Su omnoho lepsie hot hatche ako toto...civic focus bmw1 atd...tieto auta su jednoducho lepsie uz v zakladnych verziach nieto este v sportovych kde si automobilky davaju viac zalezat...a potom si to ludia precitaju a reklama na podpriemerne auto uz spravi svoje

Razi3L
16. června • 0:59

Kde je srovnání s Focus ST/RS? To je hlavní konkurent. Tvrdit, že Golf je nejlepší je hloupost... tato auta jsou naprosto srovnatelná, liší se v pár aspektech a pak už záleží jen na osobních preferencích, co člověk upřednostní.

bzzz
16. června • 9:04

Civic Type R taky nebude marny a ostry hatch maji i BMW M nebo MB AMG a dalsi.

Joe Doe
15. června • 15:19

Neviete niekto, ako je na tom tento GTI so stabilitou?Pretoze model GTI tak 4-5 rokov dozadu mal v svedskom losom teste horsi vysledok nez hybridna Toyota Auris vo verzii kombi na 16-palcovych kolesach.Aby sa mi na rodinnom vylete utrhlo pri nahlom vyhybacom manevre kvazi sportove auto skor nez hybridny rodinny kombik, tak to naozaj nepotrebujem :)

tom
15. června • 16:27

OMG, to je teda dotaz :-D

ACE
15. června • 9:26

Takže budeme všichni zřejmě zajedno, že Golf je naprosto skvělej a na špičce..... mezi VW.

homer
15. června • 17:04

Kdyz uz bych mel potrebu neceho ostrejsiho od vw tak logicky je scirocco ne?

qwertz
15. června • 12:40

Tohle jsem nikdy nepochopil. Zhnusen faceliftem octavie, jsem se pokoušel nakonfigurovat golfa, cena byla vždy nezanedbatelně vyšší, cena práce i servisních dílů taky, originální příslušenství rovněž. Kufr golfu je funkčně naprosto tragický a těch pár cm vzadu méně pro posádku u vyšších postav začíná chybět. To že je pro někoho golf nejlepší varianta z portfolia VW se dá pochopit, ale univerzálně to neplatí (ostatně nejprodávanější kombi v evropě je O3)

Aloha
15. června • 13:50

To jste konfiguroval nějak divně. Když jsem si konfiguroval auto já, tak mi naopak Golf zhruba jako Oct. s tím, že kvalita interiéru je někde jinde. Octavia kombi má podle mě výhodu jen v delším kufru.

Gašpo
15. června • 15:02

Aloha: Máte naprostú pravdu. Tiež sme sa rozhodovali medzi Oktávkou a Golfom. Golf nám za rovnaké peniaze ponúkol viacej, napríklad delenú zadnú nápravu, nehovoriac o spomínamom interiéri. V Comfortline sme si priplatili akurát bixenony a parkpilot, dostali sme zľavu 13%.
No, to bola situácia tesne pred faceliftom. Teraz je to už asi inak.B-]

qwertz
15. června • 19:16

Torzka je hlavní důvod, za co by v MB zasloužili nakopat do prdele. Neje ani tak o to, že by byla úplně příšerná, ale v téhle kategorii, za tuhle cenu, je to tak trochu ojeb.

qwertz
15. června • 14:19

Problém je v tom co v autě chcete. Aktuálně například:Golf variant Marathon ed. 1.4 TSI, plus AFS LED světlomety, vyhřívané čelní sklo, tažné zařízení, DAB, celková cena: 620.400,-CZK, maximální sleva pro FO vyjednána na 6%, tzn. nákup za 583.176,-Octavia Combi Fresh 1.4TSI, LED packet, vyhřívané čelní sklo, tažné zařízení, DAB, dvouzonova klimatizace, malý kožený packet, 17" kola, celková cena: 597.800,-CZK, maximální sleva pro FO vyjednána na 8%, tzn. nákup za 549.974,-.Golf je po mě v základu dražší, jako FO na něj dostanu nižší dealerskou slevu (dealerů VW v ČR je tak málo, že je můžete zkusit obeslat skutečně všechny), jakákoli další položka v konfigurátoru je u golfa dražší, nákladnější je i servis, hodinová práce, i ceny náhradních dílů (a to i vpřípadě dílů totožných s Octávií). Ještě větší sranda nastane, když si budete chtít vybrat motorizaci jinak, než vám soudruzi v VW předkonfigurovali. Zatím co do O3 fresh si klidně objednáte 1.4TSI DSG, u Golfu Marathon Ed. to nelze a musíte připlácet za highline (před faceliftem nešel marathon ani se 110kW verzí, a nabízeli jen 92kW 1.4TSI). Možná vezmete cenník, projdete konfiguraci a vyjde vám, že v Marathon má více výbavy než Fresh. Ale to je vám k hovnu, když je vám ta výbava "navíc" přinejlepším ukradená (v případě asistentů může být za trest) a to co skutečně potřebujete je za drahý příplatek.

Aloha
15. června • 16:35

Tak pro vás to třeba vyšlo lépe u Octávky, což jistě může nastat, což je hodně dané tím, že u Oct vycházíte z akčního modelu nejlevnější výbavy, kde Golf nemá prakticky nic proti. Já třeba porovnával výbavy Highline a tehdy ještě Elegance a cenově mě to vyšlo víceméně stejně, akorát na Golfa jsem dostal jako FO 11% na Octu 10% a když jsem potom porovnal ten interiér, tak bylo jasno. Musí se to holt posuzovat případ od případu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
15. června • 19:26

No když totéž naklikám u O3 Elegance vs. Golf Highline, cenový rozdíl v neprospěch golfu naroste o dalších 50%. Pak tu máte motor 1.8TSI, který v golfu vyjma alltrack není vůbec. Proto nemá smysl zde všeobecně přijímané tvrzení, že Golf nabízí více než O3 za lepší cenu. Jak říkáte, je to dost individuální.A ano, golf má o něco lepší interiér, nicméně ten lesklý pruh přes celou palubní desku fakt není pro každého.

Josef
15. června • 21:43

Potom je tu ještě možnost neklikat a auto si pořádně vyzkoušet a které "sedne", to si koupit. Pokud si někdo auto kupuje na více let a na více stovek tisíc km za volantem, potom je cena druhořadá. Těch "pár" tisíc, které člověk "vyhodí", se v takovém případě "rozpustí" do penězokilometrů a penězoroků do nepodstatné hodnoty ve srovnání s tím, a řadu let jezdí v něčem, co mu zrovna moc nesedne. V případě bot se každý tímto principem rozhoduje a boty, které mu nesednou, tak je nekupuje, i když jsou levnější. Je zajímavé, že v případě aut takto řada lidí nepostupuje.

MATEW
15. června • 10:49

Bylo by malicherné tvrdit, že je to špatné auto. Takto nakonfigurovaný model je prostě super auto, nehledě na to jak moc můžu nesnášet koncern...

Gašpo
15. června • 8:46

Tak neviem. Podotýkam že máme Golf7 Variant 1.4 TSI. Ale keby som patril do kategórie, že mám na to, aby som vyhodil hromadu peňazí za "radosť" a bol ochotný vyhadzovať ďaľšie peniaze za vysokú spotrebu, asi by som hľadal inde. Páčia sa mi tie sedačky. Mám ale úplne inú predstavu ako by mal vyzerať športový volant, tá lesklá "klavírna čierna" na palubke mi príde metroušsky úchylná, el. ručná brzda v GTI je zhovadilosť atd. atd. Ale je iná doba, som už asi dinosaurus a pod pojmom radosť z jazdy a ovládnutia vozu si asi predstavujem niečo, čo už nie je "trendy, free, cool a in". Proste nie som žiadny frikulín, v tom to asi bude.B-]

qwertz
15. června • 12:36

Dodge Challenger?jinak s tou klavírní černou máte pravdu? Bohužel Golf má takový "buznovský design" palubky ve všech výbavových stupních. Piano black v highline, totéž v tmavě šedé v comfortline. Před faceliftem a předchozá passaty měly zase stříbrný dekor imitující broušený hliník, co byl jak pěst na oko. Prostě hnus. Lidi nemaj vkus.

MATEW
15. června • 13:30

Hlavně jak se v příspěvku níže zmiňujete o tom, jak jste si po znechucení z faceliftu Octávky konfiguroval Golfa, máme si vás teda představit jako buzíčka bez vkusu? ;-)

qwertz
15. června • 13:42

Představovat si mlžete co chcete :-DGolfa jsem po prozkoumání v autosalonu nekoupil. Ta lesklá palubka se nelíbila ani dámě :-D

Gašpo
15. června • 14:57

No, my sme si kúpili Comfortline práve s tým brúseným hliníkom, ktorý sa nám práveže moc páčil a stále páči. V kombinácii s čiernošedým čalúnením a lakom šedej Limestone sme nadšení. Pre Golfa sme sa rozhodli práve skrz skvelý interiér. Uvažovali sme aj o Octavii, ale Golf je vnútri o triedu vyššie.
Od GTI by som čakal práve niečo ako čierny matný brúsený kov.

MATEW
15. června • 14:03

Samozřejmě jsem vtipkoval ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
15. června • 14:23

pochopitelně :-)Teda, než že byste se za představy buzíčků bez vkusu musel stydět....

MATEW
15. června • 21:15

Rozhodně ne, mám kamaráda co je buzíček a vkus fakt nemá, ale je to suoper člověk, nesmíte škatulkovat

Stan
15. června • 8:20

"Všedních" mělo mít kostkovaný dekor. Ale chápu, že je celá řada zákazníků, kteří nechtějí vyčnívat, ukazovat se. Chtějí mít rychlý hatch tak nějak inkognito, bez zásadních emocí. Byť jízda s ním je bezesporu radost... Jiný typ radosti než se "super hot hatchi"

tom
15. června • 8:37

co je směšnýho na spotřebě?

Lakrin
15. června • 8:19

Ta spotreba :-D:-)):-D:-)):-D:-))

Aloha
15. června • 13:57

Ta uváděná spotřeba je dost mimo. Najel jsem s tím 500km a když jsem ten motor trápil, tak jsem měl spotřebu cca těch 10-11l, pokud jsem jel svým standardním jízdním stylem tj. okresky lehce nad limitem, dálnice tempomat 150, tak jsem byl cca 0,5l nad 1,4 a na nějakých 7,4l a v normálním provozu(tj. skoro se nedá předjíždět jak je hustý) po okreskách cca 6,5l. Ten motor je fakt super, hlavně od 3tis.ot. úžasně táhne.

Jirka
15. června • 9:20

Dobrá že? :-) Podle sprint monitoru má tenhle golf průměr 8,9 l/100.
Taková Hyundai i30 s 1.4 gdi 140 koní, 7,9 l/100230 koní - 8,9L
140 koní 7,9L Ale ve srovnání s Babetou je to katastrofa...

Pepa
15. června • 19:55

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/... ...
i30 s 1.4Tgdi 140 koní má průměr 6.8l/100km. Lhát se nevyplácí,ale u fandů VW je to asi normální.

Jirka
15. června • 21:19

váš průměr je z 6 aut pane, to si lžete vy do vlastní kapsy, můj průměr byl z cca 30 aut.. Takže já jsem fanda objektivních a vypovídajících informací, vy si je upravujete dle potřeby

Nornik
16. června • 1:09

Skoda, ze ten magicky prumer z 30ti auto je z uplne jinych aut ... treba stary turbo a benzinovy dvoulitr kdo vi z kteryho roku. Ten vyber misto porovnani jablek s hruska porovnava hrusky s ovocem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
16. června • 8:54

Jste hloupý člověk. Jsou tam auta r.v. od 2014, tak tady nemelte hovna

Pepa
16. června • 15:11

Tak prvně píšeš 1.4T-gdi 140koní a pak do toho započítáváš i 186 koní?
1.4T-gdi má průměr 6.8l/100km.
Ale klidně lži dál.

Marek
15. června • 21:13
mpolan
16. června • 14:25

Jenže ty v tom máš nejen 103 kW verzi, ale i 137 kW verzi, pako. Původní příspěvek byl jen o té první, pako.

Mirek
15. června • 21:22

Nehádejte se, záleží na jízdním stylu a když budu chtít, tak také se svým 1.6 EB budu jezdit za 15l/100km, ale jezdím bez problémů kolem 6.8l/100 km. Tak za těch skoro osum budeš muset jezdit hodně stylem brzda plyn a řádně blbnout.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
15. června • 21:26

Dobře, ale on vezme průměr 6 aut a já 28 takže co má větší vypovídací hodnotu, nejsem lhář...

Mirek
15. června • 21:37

Vždyť jsem psal, ať se nehádáte. Je jasné, že to má každý nastavené jinak. Pokud budu jezdit hodně po dálnicích, tak se mi spotřeba dostane někam k 7.4 l/100 km, a pokud budu ještě k tomu jezdit agresivněji, tak kolem 8 l/100 km, ale svižnou jízdou s mixem všech silnic mám v současnosti těch cca 6.8 l/100 km. Otázkou zůstává, jak jezdí ti, kteří uvádějí své průměrné spotřeby. To není o lhaní, ale jen o stylu jízdy.

Josef
15. června • 21:51

...a také o tom, co všecho a kolik lidí vezu, o charakteru terénu, hustotě provozu, povrchu vozovky, použitých pneu (širší mají větší spotřebu, než úzké,... atd.). V mém případě široké letní nízkoprofilové pneu mají o cca 6-7 deci/100km větší spotřebu něž úzké zimní...

Mirek
15. června • 22:29

Zase máš pravdu, ale zrovna počet lidí na palubě nehraje při svižnější jízdě až takovou roli, tedy pokud nejedu stylem brzda plyn. Před týdnem jsem jel delší tarsu, cca 370 km, v plném obsazení a spotřeba byla 6.4 l/100 km. Ověřeno po dočerpání benzínu, palubní počítač přikrášloval realitu na 6.2 l/100km. Nutno dodat, že i když jsem jel svižně, tak naprosto plynule.

Josef
15. června • 22:51

Není jednodušší spotřebu neřešit? Nepočítat destiny? Vždyť je úplně jedno jestli jedu za 6,4 nebo za 6,2.... Jezdím podle chuti a nálady a pohoda. Někdy rychleji, jindy "pomalu" a občas trošku "prohřeji" výfuk a brzdy...;-)

Mirek
16. června • 5:59

Ale já ji neřeším, jen jsem byl zvědavým jak se odrazí pět lidí v autě na spotřebě, neboť jezdím prakticky jen s manželkou, tedy ve dvou. A tady se projevilo to, že spotřeba nemusí být vysoká, když se jede svižně, ale plynule. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud