Test VW Caddy Maxi Life 2,0 TDI: kompaktní bus

jogurt  |  13. 06. 2008 07:55

Zadní náprava primitivní konstrukce u Gaddy je známý problém, u krátké verze je zdrojem řady nepříjemných překvapení jak na nerovnostech v zatáčce, tal při bočním větru. osobně nevěřím, že maxi je na tom lépe, jak by se z článku mohlo zdát. Spíš to bude ještě horší. A je to škoda, protože zkazit tak dobré auto nesmyslnou úsporou nákladů s tak zásadním dopadem na jízdní vlastnosti, to je na pováženou.

Druhá věc, která mě zaráží je cena. Marně hledám jediný rozumný důvod, proč investovat více než 700 tisíc kč bez DPH za caddy maxi, když za menší peníze je k mání šestimístná velmi dobře vybavená verze tranporteru T5, který se do této ceny dokonce vejde i s nejvýkonnějším pětiválcem 128kW a to je úplně jiné auto jak co do užitné hodnoty, jízdních vlastností a zřejmě i životnosti.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  13. 06. 2008 11:01

... srovnavas zrejme nesrovnatelne vybavena auta. Nedavno jsem si to pocital, a T5 porad vychazel min o 100t kc draz nez CADDY MAXI, pri srovnatelne vybave.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  13. 06. 2008 11:01

... srovnavas zrejme nesrovnatelne vybavena auta. Nedavno jsem si to pocital, a T5 porad vychazel min o 100t kc draz nez CADDY MAXI, pri srovnatelne vybave.

Odpovědět  |   | 
Zdenek Dostal  |  13. 06. 2008 11:08

Ses trosku mimo. Takovyhle auto si nikdo nekoupi na zavodeni v zatackach, a podku jo, tak je blazen. Naopak je vlecena tuha zadni naprava odolnejsi pri vetsim zatizeni, ktere se u takovehoto auta predpoklada a pri zatizeni se chova lepe ne nezavisla zaveseni.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  13. 06. 2008 11:23

Vůbec není mimo. problémem caddy je nejisté vedení zadní nápravy díky podélným listovým perům a v některých jízdních režimech se nezatížený vůz chová ještě přijatelně, ale pod zátěží je vysloveně nevyzpytatelný. S verzí maxi jsem zatím nejel, takže vliv prodloužení o necelý půlmetr nemohu komentovat.

K ceně jen toto, dodávky se jen výjimečně prodávají za ceníkové ceny, konečná cena bude věcí ochoty konkrétního prodejce si zákazníka udržet. Zpravidla ale dobře vybavený T5 s motorem R5/128kW ve verzi combi, s klimatizací, centrálním zamykáním, 6 místy, křídlovými zadními dveřmi a elektrickým ovládáním oken předních dveří (nebude pochopitelně mít malý kožený paket) se s velkou rezervou do 720 000,- Kč bez daně vejde. ostatně kdo nevěří, nech't nahlédne do ceníku modelů a výbav.

Můj závěr: Caddy je až na zadní nápravu výborný, ale proti T5 předražený. Moje případná volba by jednoznčně mířila na T5.

Odpovědět  |   | 
Zdenek Dostal  |  13. 06. 2008 16:00

S timhle autem jsem v kratky verzi najel neco pres 10t km a ani na rozbitejch okreskach sem nemel problem, protoze jsem mel stale na mysli, ze mam dodavku a ne sportak. Pokud budes jezdit s rozumem, tak nema cast o zadni naprave opodstatneni. jo a zatizena 300kg v kufru sedela o moc lepe nez prazdna. Kolik km jsi s timm najel, ze muzes takhle soudit?

Odpovědět  |   | 
Posol  |  14. 06. 2008 12:15

Mne sa nezdá tá maximálka, 140k a 185 ??? dáko málo nie ??

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  15. 06. 2008 10:34

...co se ti na tm nezda, to auto ma tvar padaku... O II 1,9TI 77kW Vmax cca 187 CADDY 1,9TDI 77kW V max cca 163km. Taky je to jinak zprevodovany nez beznej osobak...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  14. 06. 2008 20:31

Problém tam evidentně je, samozřejmě že strejda v klobouku, který s caddy pojede maximálně 80 na rovině za naprostého bezvětří a 45 v ostatních případech se s ním nepotká. Stačí už ale naprosto běžné nároky a primitivní zadní náprava o sobě jednoznačně dává vědět. Vzhedem k tomu, že jinou slabinu (kromě nesmyslné ceny) auto nemá, je na pováženou, proč VW z podvozku odstranil skvělou zadní nápravu touranu (který je pro caddy základem) a dal tam tento paskvil. O tolik levnější to zas není.

Trošku mi tahle obhajoba stylem "jsem slepý, nevidím" připomíná dávné žigulisty. Jejich sovětský zázrak byl na svou dobu docela dobrým autem, ale měl podobný problém, tuhou zadní nápravu s nedostatečným tlumením, sice podélně vedenou dvojicí závěsů a příčně ustavenou panhardskou tyčí, ale příliš těžkou a příliš měkce odpruženou a tlumenou (navíc ruské tlumiče měly životnost pár tisíc km). V zatáčkách na hladkém asfaltu to fungovalo, na zvlněném nikoliv a žigul zrádně ustřeloval i hodně klidným jezdcům, kterým připravoval zděšení v očích, srovnatelné a majiteli tuzexové dvoukarburátorové škody 1100MBG (předchůdce verzí LS) s diagonálními pneu, když se pokoušeli závodit. Žigulisté se ale za svůj sovětský zázrak byli ochotni bít do krve, že má nejskvělejší stabilitu na zeměkouli. U caddy je to zdá se stejné.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  15. 06. 2008 10:36

2 x12345678

...a tery auto se prodava za cenikovy ceny. Ano, na T5 dostanes slevu, ale to na CADDY MAXI taky. rozdil bude porad +- stejnej jako v ceniku, pres slevou i po...

Odpovědět  |   | 
dan  |  27. 08. 2012 08:34

Caddy používám 8let, mám asi pátý a samozřejmě používám i jiná auta. Caddy sedí velmi dobře a opodstatnění použitých listových per vzadu je velmi výhodné při pořádném zatížení - oproti Renaultu kango atd sedí dál dobře, nekolébá se atd. To je bez debat - a to nejsem ortodoxní Caddista. U caddy maxi je objem vzadu až 4000l, dálka 220cm, vozím v něm běžně třeba i motorku, tedy oproti vysokému T5 je pro mě výhodnější - nehledě na související nižší reálnou spotřebu. Navíc žádný výrobce nenabízí něco podobného co se týče délky. T5 se stejnou výbavou je vždy dražší - na to jsou ceníky, které to dokazují. A možnost 4motion opět nenabízí zas nikdo další...závěrem jedná se o malé velké auto a lze říci, že cena je prostě Volkswagnovská, tedy ne malá, ale je to opodstatněné.

Odpovědět  |   | 
Mila  |  23. 02. 2013 09:46

Souhlasím,Pracuji ve stavebnictví a Caddy,2 gene. mám už 6 let a loni jsem dokoupil nového Comfortlaine 103 kw a není lepšího auta. Dálnice,stavba,město umí se přizpůsobyt ke každé jízdě a prostoru a převáženém nákladu nemluvě! Naložím půl tuny + vozík s 1t a jedu s pocitem zátěže,jako u klasického osobního auta s 5 lidma.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A