Test VW Caddy Maxi Life 2,0 TDI: kompaktní bus

jogurt  |  13. 06. 2008 07:55

Zadní náprava primitivní konstrukce u Gaddy je známý problém, u krátké verze je zdrojem řady nepříjemných překvapení jak na nerovnostech v zatáčce, tal při bočním větru. osobně nevěřím, že maxi je na tom lépe, jak by se z článku mohlo zdát. Spíš to bude ještě horší. A je to škoda, protože zkazit tak dobré auto nesmyslnou úsporou nákladů s tak zásadním dopadem na jízdní vlastnosti, to je na pováženou.

Druhá věc, která mě zaráží je cena. Marně hledám jediný rozumný důvod, proč investovat více než 700 tisíc kč bez DPH za caddy maxi, když za menší peníze je k mání šestimístná velmi dobře vybavená verze tranporteru T5, který se do této ceny dokonce vejde i s nejvýkonnějším pětiválcem 128kW a to je úplně jiné auto jak co do užitné hodnoty, jízdních vlastností a zřejmě i životnosti.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  13. 06. 2008 11:01

... srovnavas zrejme nesrovnatelne vybavena auta. Nedavno jsem si to pocital, a T5 porad vychazel min o 100t kc draz nez CADDY MAXI, pri srovnatelne vybave.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  13. 06. 2008 11:01

... srovnavas zrejme nesrovnatelne vybavena auta. Nedavno jsem si to pocital, a T5 porad vychazel min o 100t kc draz nez CADDY MAXI, pri srovnatelne vybave.

Odpovědět  |   | 
Zdenek Dostal  |  13. 06. 2008 11:08

Ses trosku mimo. Takovyhle auto si nikdo nekoupi na zavodeni v zatackach, a podku jo, tak je blazen. Naopak je vlecena tuha zadni naprava odolnejsi pri vetsim zatizeni, ktere se u takovehoto auta predpoklada a pri zatizeni se chova lepe ne nezavisla zaveseni.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  13. 06. 2008 11:23

Vůbec není mimo. problémem caddy je nejisté vedení zadní nápravy díky podélným listovým perům a v některých jízdních režimech se nezatížený vůz chová ještě přijatelně, ale pod zátěží je vysloveně nevyzpytatelný. S verzí maxi jsem zatím nejel, takže vliv prodloužení o necelý půlmetr nemohu komentovat.

K ceně jen toto, dodávky se jen výjimečně prodávají za ceníkové ceny, konečná cena bude věcí ochoty konkrétního prodejce si zákazníka udržet. Zpravidla ale dobře vybavený T5 s motorem R5/128kW ve verzi combi, s klimatizací, centrálním zamykáním, 6 místy, křídlovými zadními dveřmi a elektrickým ovládáním oken předních dveří (nebude pochopitelně mít malý kožený paket) se s velkou rezervou do 720 000,- Kč bez daně vejde. ostatně kdo nevěří, nech't nahlédne do ceníku modelů a výbav.

Můj závěr: Caddy je až na zadní nápravu výborný, ale proti T5 předražený. Moje případná volba by jednoznčně mířila na T5.

Odpovědět  |   | 
Zdenek Dostal  |  13. 06. 2008 16:00

S timhle autem jsem v kratky verzi najel neco pres 10t km a ani na rozbitejch okreskach sem nemel problem, protoze jsem mel stale na mysli, ze mam dodavku a ne sportak. Pokud budes jezdit s rozumem, tak nema cast o zadni naprave opodstatneni. jo a zatizena 300kg v kufru sedela o moc lepe nez prazdna. Kolik km jsi s timm najel, ze muzes takhle soudit?

Odpovědět  |   | 
Posol  |  14. 06. 2008 12:15

Mne sa nezdá tá maximálka, 140k a 185 ??? dáko málo nie ??

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  15. 06. 2008 10:34

...co se ti na tm nezda, to auto ma tvar padaku... O II 1,9TI 77kW Vmax cca 187 CADDY 1,9TDI 77kW V max cca 163km. Taky je to jinak zprevodovany nez beznej osobak...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  14. 06. 2008 20:31

Problém tam evidentně je, samozřejmě že strejda v klobouku, který s caddy pojede maximálně 80 na rovině za naprostého bezvětří a 45 v ostatních případech se s ním nepotká. Stačí už ale naprosto běžné nároky a primitivní zadní náprava o sobě jednoznačně dává vědět. Vzhedem k tomu, že jinou slabinu (kromě nesmyslné ceny) auto nemá, je na pováženou, proč VW z podvozku odstranil skvělou zadní nápravu touranu (který je pro caddy základem) a dal tam tento paskvil. O tolik levnější to zas není.

Trošku mi tahle obhajoba stylem "jsem slepý, nevidím" připomíná dávné žigulisty. Jejich sovětský zázrak byl na svou dobu docela dobrým autem, ale měl podobný problém, tuhou zadní nápravu s nedostatečným tlumením, sice podélně vedenou dvojicí závěsů a příčně ustavenou panhardskou tyčí, ale příliš těžkou a příliš měkce odpruženou a tlumenou (navíc ruské tlumiče měly životnost pár tisíc km). V zatáčkách na hladkém asfaltu to fungovalo, na zvlněném nikoliv a žigul zrádně ustřeloval i hodně klidným jezdcům, kterým připravoval zděšení v očích, srovnatelné a majiteli tuzexové dvoukarburátorové škody 1100MBG (předchůdce verzí LS) s diagonálními pneu, když se pokoušeli závodit. Žigulisté se ale za svůj sovětský zázrak byli ochotni bít do krve, že má nejskvělejší stabilitu na zeměkouli. U caddy je to zdá se stejné.

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  15. 06. 2008 10:36

2 x12345678

...a tery auto se prodava za cenikovy ceny. Ano, na T5 dostanes slevu, ale to na CADDY MAXI taky. rozdil bude porad +- stejnej jako v ceniku, pres slevou i po...

Odpovědět  |   | 
dan  |  27. 08. 2012 08:34

Caddy používám 8let, mám asi pátý a samozřejmě používám i jiná auta. Caddy sedí velmi dobře a opodstatnění použitých listových per vzadu je velmi výhodné při pořádném zatížení - oproti Renaultu kango atd sedí dál dobře, nekolébá se atd. To je bez debat - a to nejsem ortodoxní Caddista. U caddy maxi je objem vzadu až 4000l, dálka 220cm, vozím v něm běžně třeba i motorku, tedy oproti vysokému T5 je pro mě výhodnější - nehledě na související nižší reálnou spotřebu. Navíc žádný výrobce nenabízí něco podobného co se týče délky. T5 se stejnou výbavou je vždy dražší - na to jsou ceníky, které to dokazují. A možnost 4motion opět nenabízí zas nikdo další...závěrem jedná se o malé velké auto a lze říci, že cena je prostě Volkswagnovská, tedy ne malá, ale je to opodstatněné.

Odpovědět  |   | 
Mila  |  23. 02. 2013 09:46

Souhlasím,Pracuji ve stavebnictví a Caddy,2 gene. mám už 6 let a loni jsem dokoupil nového Comfortlaine 103 kw a není lepšího auta. Dálnice,stavba,město umí se přizpůsobyt ke každé jízdě a prostoru a převáženém nákladu nemluvě! Naložím půl tuny + vozík s 1t a jedu s pocitem zátěže,jako u klasického osobního auta s 5 lidma.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A