Test: Vše pro pohodlí udělá Kia Carnival II

Součástí obrodného procesu značky Kia se stal i vůz Carnival – velkoprostorový automobil pro pohodlné cestování šesti osob. Před nedávnem přišla inovovaná verze nazvaná Carnival II, která znamená zase posun o krok vpřed. Jednou z největších předností je novinka pod kapotou – motor 2,9 CRDi.
Test: Vše pro pohodlí udělá Kia Carnival II

Carnival patří do rodiny vozu typu Chrysler Voyager, VW Sharan a podobně. Kie se daří hlavně na americkém trhu a tak carnival míří právě tam. Svědčí o tom například rychloměr i s údaji v mílích. Uvnitř najdeme šest samostatných křesel, v prvních dvou řadách naprosto rovnocenných. Dvě sedadla v poslední řadě se poněkud odlišují, ale stejný typ je vždycky zaměnitelný na kterékoliv místo. S výjimkou elektricky seřizovatelných sedaček vpředu.

Už to svědčí o důrazu na komfort a v carnivalu najdete opravdu všechno, co se běžně od nadstandardně vybavených vozů vyžaduje. Každé vyjímatelné sedadlo je uchycené velmi jednoduchým mechanismem k podlaze, takže ho lze snadno vyjmout a kombinovat tak různé varianty uspořádání. Pokud je upevněno všech šest sedadel, zbývá na prostor pro zavazadla jen velmi skromné místo –tak, jak je tomu u všech aut tohoto typu. Stačí ale vyjmout jedno, případně obě poslední křesla a prostor se rázem podstatně zvětšuje. Podobně lze postupovat i se sedadly řady prostřední a pak už se carnival mění ve velkou dodávku. Ostatně kromě tohoto osobního provedení si lze vybrat i Carnival II Van, kde se za posuvnou přepážkou objevuje nákladní prostor s rozměry až 1900 x 1230 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spojení značek Kia a Hyundai přineslo prospěch – znamená mimo jiné i unifikaci pohonných jednotek, podvozků a dalších komponentů. Kia Carnival II má na výběr buď dvaapůllitrový zážehový šestiválec do V, nebo nový, téměř třílitrový čtyřválec CRDi. Z objemu 2902 cm3 dává moderní vznětový přeplňovaný motor výkon 106 kW, ale značný točivý moment 301 N.m. ten je u vozu skutečně znát, i ve vysokých rychlostech se vůz stoupání neleká. Tato pohonná jednotka je skutečně vozu ku prospěchu jak v akceleraci, tak i ve vysokých trvalých rychlostech. My jsme naměřili orientačně zrychlení z 0 na 100 km/h 17,5 s, ale ani potom míra akcelerace moc neklesá. Ve vhodných podmínkách dosáhne vůz snadno rychlosti 160 km/h a vůbec nejvíc jsme naměřili 166 km/h, tady pak poněkud klame tachometr, protože posledním číslem je na něm dvoustovka a té se ručička téměř dotýká. Skutečnost je ale o něco střízlivější.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U takového vozu samozřejmě vůbec nejde o absolutní rychlost, ale o komfort cestování a ten poskytuje všem mírou vrchovatou. Křesla si upraví do vyhovující polohy každý, místa je dost pro všechny ve všech třech rovinách. Vpředu, zejména pro řidiče, by toho prostoru na délku mohlo být o malinko víc, ale i tak jsou vnitřní prostory přijatelné.

Americkému určení a charakteru auta vůbec odpovídá nastavení podvozku. Vpředu McPherson a vzadu pevná náprava s panhardskou tyčí a plynové tlumiče jsou důvodem velmi komfortní jízdy. Při rychlejším průjezdu zatáčkou sice patnáctipalcové pneumatiky brzy hvízdají, ale nikoliv na úkor bezpečnosti. Při nezatíženém voze a větším rejdu se vnitřní kolo trochu protáčí, což je dáno hlavně mohutným točivým momentem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na přání je možné mít v nejlepší výbavě i samočinnou čtyřstupňovou převodovku, nám pětistupňový manuál naprosto vyhovoval. Právě zase díky točivému momentu není nutné často řadit, motor si poradí i s nízkými otáčkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V městském provozu musíme počítat s vyšší průměrnou spotřebou, může to být i přes 13 l/100 km. Mimo město ale výrazně klesá – až pod deset litrů. Může se to možná zdát na vznětový motor hodně, ale nezapomeňme, že pohotovostní hmotnost je už přes dvě tuny. Ve špičkové výbavě, kterou jsme kromě samočinné převodovky měli k dispozici, nechybí snad nic. Od elektronicky řízené klimatizace přes vyhřívaná sedadla a velké množství odkládacích prostorů až k solárním izotermickým tónovaným sklům. To vše za 819 980 Kč, což je u takového vozu velmi přijatelné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků