Test Volvo XC70 D5: terénní mise

Vyzkoušeli jsme nové Volvo XC70 s nafťákem D5 pod kapotou. Je jen dalším pseudotérenním kombi, nebo umí i něco víc?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Záměna stylu, Interiérem daleko před konkurencí
  2. D5 doporučujeme v manuálu, Naměřená dynamika, Záď čtyřkolku stabilizovala, Technologie pro bezpečnou jízdu
  3. Do terénu ano, Camel Trophy zatím ne, Cestou necestou, nově i do terénu, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Nedávno jsme vám přinesli test tradičního kombíku Volvo V70. Jeho terénním dvojčetme je již přes osm let Volvo XC70, dříve nazývané Cross Country. Jedná se konečně o něco více než přizvednuté kombi s pohonem všech kol, nebo zůstane opět jen u terénních snů? To se dozvíte v našem testu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záměna stylu

Volvo XC70 se od své sestřičky V70 liší několika podstatnými tvarovými detaily. A začněme rovnou u přídě. Zatímco V70 má konzervativnější pojetí předního nárazníku, přední nárazník u XC70 vychází z agresivnějšího sedanu S80 a přidává ještě odlišně lakovaný spoiler a rámečky předních mlhovek.

Rovněž tvarování přední masky je odlišné, zatímco kombi i sedan se drží hranatého tvaru s oblými rohy, terénní kombi sází na šestiúhelníkový gril přední masky. Náklady na odlišení samostatného modelu jsou tak minimální a přesto dostatečně viditelné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kombi v líbivé khaki metalíze působí neskutečně agresivně, přesto jeden detail ubyl. Přední maska byla z nelakovaného černého plastu,. V nové generaci je již v lakovaném provedení podobně jako předloha, tedy sedan S80.

Pohled zboku prozrazuje, odkud vítr vane u přizvednutých kombi. Žádné nášlapy a ochranné rámy, stačí kus nelakovaného plastu v lemech blatníků a ve spodní části dveří. Nelakovaná část vzadu přechází v rovněž nelakovaný zadní nárazník. Ten navíc zkrašlují výrazné odrazky ve stříbrném rámečku. Styl podtrhují značková litá kola s logem XC. Co více si u stylového terénního kombi přát?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Rovněž zadní nárazník nese stříbrný spodní ochranný kryt, ale jak známo, u přizvednutých kombíků je vždy s jistotou o kočičí zlato, tedy plast v imitaci matného hliníku. Zádi dominují mnohoúhelníkovité koncové svítilny, které jsme kritizovali u jinak zdařilého kombíku. U přizvednuté verze se pak díky nim Volvo zezadu tváří jako důkladný facelift Subaru Forester. Byl to záměr, nebo se jedná o kouzlo nechtěného? Zvláště, když přímým konkurentem Volva XC70 je Subaru Outback.

Design nové generace XC70 na nás působí vyrovnaně a především svěžím dojmem. Je zřejmě dost těžké odlišit se v záplavě přizvednutých modelů a Volvu XC70 se to vcelku daří. Jen je třeba dávat pozor, aby se ze vtipného nápadu nestal plastový kýč na přeplněných městských sídlištích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiérem daleko před konkurencí

Interiér nových modelových řad S80/V70/XC70 jsme důkladně řešili již v testu Volva V70. Přesto si ten samý interiér opět zaslouží naši pozornost pro svou vyváženost a subjektivně vzato i krásu. Po otevření dveří nás čeká působivá kombinace světle béžového a černého plastu, imitace mahagonového dřeva a sytě hnědé kůže na potazích sedadel. To je vskutku neobvyklá a exkluzivní barevná kombinace, za kterou by se nemusel stydět ani Bentley.

Palubní deska je v barevné kombinaci černý vršek a světle béžová spodní část včetně stejnobarevného volantu s koženým potahem. Tato barevná kombinace výrazně kontrastuje s terénním zaměřením nového XC70. Praktickým detailem je integrovaná tovární navigace Volvo. Ovládá se dálkovým ovladačem a je naprosto intuitivní, nepotřebujete žádný manuál, abyste ji bez dlouhého přemýšlení nastavili. Pochválit ji můžeme za přesné mapové podklady v Čechách i Německu, tedy v zemích, na jejichž území naše testy pravidelně probíhají.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Středový panel a tunel tvoří jeden navazující celek, stejně jako středový tunel a loketní opěrka, která navazuje rovnou právě na zmíněný tunel, to vše provedeno v světlém béžovém plastu a stejnobarevné kůži.

Přední sedadla jsou navíc čalouněna perforovanou kůží s možností vyhřívání nebo větrání podle libosti posádky. O jejich ergonomii jsme se zmiňovali již v předchozích testech a můžeme jen zopakovat, že je považujeme za jedny z nejlepších na evropských trzích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostoru na zadních sedadlech je v porovnání s předchozí generací skutečně více. Ergonomie zadních sedadel je vynikající, nescházejí ani aktivní opěrky hlavy, případně multifunkční středová loketní opěrka, která vám poslouží nejen jako opěrka, ale i držák nápojů nebo toaletní stolek a zásuvka na doklady dohromady.

Zavazadlový prostor má základní objem 575 litrů, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1  580 litrů. Námi testovaný kousek měl vzadu líbivé a praktické béžové polstrování a také masivní demontovatelnou ocelovou mříž, takže vzadu můžete v klidu převážet dva lovecké ohaře, nebo jednu překrmenou tchýni, aniž by vás tito pasažéři ohrožovali při koncentraci na řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmými detaily je oddělovací přepážka v zavazadelníku, plynová vzpěra držící podlahu při potřebě manipulace a rezervním kolem, nebo elektricky ovládané páté dveře. XC70 tak rozhodně není zkráceno na komfortu svých civilních sourozenců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Záměna stylu, Interiérem daleko před konkurencí
  2. D5 doporučujeme v manuálu, Naměřená dynamika, Záď čtyřkolku stabilizovala, Technologie pro bezpečnou jízdu
  3. Do terénu ano, Camel Trophy zatím ne, Cestou necestou, nově i do terénu, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků