Test Volvo XC70 3,2 V6: všude doma

Cokoli, co zavání SUV, je dnes populární. Na tuto kartu sází i všemožné allroady včetně Volva XC70. Zvládne to, co dobré SUV?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design do města, Omezeni rozvorem
  2. Benzinové preludium, Naměřená dynamika, Rychlejší reakce, Anděl na horách
  3. Prémiová cena, Technické údaje
  4. Kompletní fototgalerie

Zatímco na začátku roku jsme vám přinesli test naftového expresu XC70, tentokrát jsme zalovili ve vznešenějších vodách. Pod kapotou švédského allroadu se totiž nachází vidlicový šestiválec původem od Yamahy. Jak moc změní charakter přizvednutého kombíku?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design do města

Designu nové XC70 jsme se věnovali již minule. S odstupem času jej hodnotíme jako vyspělý styling do města. Tváří se sice sportovně, ba dokonce mu neschází ani off-road look, ale daleko více bude doma nablýskaný před divadlem ve městě.

Příď ovládá masivní přední kapota, rozměrné přední světlomety s čirou optikou a bohatě profilovaný přední nárazník s kombinací lakovaných i nelakovaných částí a imitace matného hliníku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Silueta švédského kombi znatelně obrousila tradiční hrany. Volvo sice stále vypadá jako tank, ale  tomto případě spíše jako hbitý obrněnec, než těžký německý Tiger z druhé světové války.

Hra se světlem a s materiály je ústředním motivem designérského snažení u XC70. A tak siluetu tvoří mohutná kabina s bohatým prosklením, robustní nelakovaná pryžová linka v dolní části karosérie, případně masivní, do boku protažené nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď vozu je pak tím nejtradičnějším, co může Volvo nabídnout. Podlouhlé koncové svítilny se sice pouštějí do odvážnějších tvarů, ale drží základní linii kombíků Volvo. Zadní nárazník s imitací matného hliníku je třešničkou na dortu, který jinak usedlému kombíku dodává na razanci. Volvo XC70 v modelovém roce 2008 představuje prémiovou nabídku mezi evropskými allroady.

Omezeni rozvorem

Kdybychom se chtěli pustit do kritiky, slabinu si najde v rozvoru všech vyšších modelů Volvo. Švédská automobilka totiž omezila jejich rozvor a tak při posunutí předních sedadel zcela dozadu nezbývá moc místa pro nohy cestujících vzadu. To je stará bolest Volva, ale najde-li se jen trochu ochoty posunout sedačku trochu dopředu, XC70 pohodlně pojme čtyři pasažéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po otevření dveří posádku uvítá kombinace nejemnější hnědé kůže v kombinaci s imitací kořenového dřeva. Takřka rustikální design se podílí na domácí atmosféře na palubě Volva. Ergonomie palubní desky je příkladná, tvarování sedadel neunaví ani pasažéry postižené skoliózou a vybrané materiály na palubě svědčí o prémiovosti Volva lépe než cenovka za sklem.

Na zadních sedadlech je místa dost ve všech směrech pod podmínkou, že cestující vpředu nemají zcela posunutá sedadla. Pohodlné kožené gauče se o tělo postarají lépe než látkové židle hanby u konkurence. Komu by pohodlí nestačilo, může si samostatně nastavit klimatizaci a ještě využít držáků nápojů v loketní opěrce.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 575 litrů, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1  580 litrů. Námi testovaný kousek měl vzadu líbivé a praktické béžové polstrování a také masivní demontovatelnou ocelovou mříž. Samozřejmými detaily je oddělovací přepážka v zavazadelníku, plynová vzpěra držící podlahu při potřebě manipulace a rezervním kolem, nebo elektricky ovládané páté dveře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design do města, Omezeni rozvorem
  2. Benzinové preludium, Naměřená dynamika, Rychlejší reakce, Anděl na horách
  3. Prémiová cena, Technické údaje
  4. Kompletní fototgalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků