62
Fotogalerie

Test Volvo V70 D5: poctivý seveřan

Kapitoly článku:


A vystupujeme

Testované ojeté Vovlo V70 v nás budilo dojem důvěryhodnosti a příliš nám nevadilly špinavý interiér ani poněkud vyšší kilometrový náběh. S vozem jsme během týdne absolvovali asi 800 km bez jakékoli dodatečně zjištěné závady, tedy žádné kontrolky, žádná váhaní při startování.

Spotřeba velmi překvapila, celkově se vyšplhala na 7,2 l/100 km. Na dálnici však klesla na 6,3 l/100 km, zatímco v mimoměstském provozu se spolehlivě držela pod hranicí 5,0 l/100 km.

Jedná se o vůz blížící se svojí kvalitou exkluzivním značkám, nabízený však za cenu obyčejného Passatu. Jeho cenu jsme hodnotili jako přiměřenou, nicméně je třeba zhodnotit vyšší ceny některých náhradních dílů, z nichž řada se ve druhovýrobě zatím nevyskytuje. Svojí povahou se zkoušený automobil hodí především pro klidné a bezpečné jízdy na delší vzdálenosti, z tohoto pohledu je však vůz s nájezdem bezmála 200 0000 km dosti neperspektivní. S ohledem na zkušenosti dosavadních majitelů nemusí být hranice 500 000 km pro takové auto smrtelná, ale zkuste jej za několik let s takovou vizitkou prodat...

P1010336.jpg P1010337.jpg P1010389.jpg
P1010393.jpg P1010387.jpg P1010386.jpg
P1010399.jpg 

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
 

Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu.
 

Názor z branže

Jednoznačným plusem V70 je rozměrný zavazadlový prostor o objemu 485/1640 l. Bezpečnost pak zajišťuje robustní klec z vysocepevnostní oceli a nadstandardní výztuže dveří a nárazníků. Z dalších prvků je třeba zmínit ABS, ESP a 8 airbagů s bočními nafukovacími clonami. V70 D5 disponuje manuální pěti- a šestistupňovou či automatickou pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou. Podvozek má nezávislé zavěšení všech kol, na přední nápravě s pomocným rámem s trojúhelníkovými rameny a vzpěrami McPherson, zadní náprava má víceprvkové zavěšení. Standardní výbava zahrnuje i kotoučové brzdy na všech kolech. V70ka bývá osazena dieselovými pětiválci o objemu 2,4l označovanými jako D5, ty jsou konstrukčně identické ať s výkonem 96kW (D5244T2) nebo 120 kW (D5244T), liší se pouze jinou řídící jednotkou, které jsou vzájemně záměnné. D5ky se projevují kultivovaností a relativně tichým chodem. Dle výrobce dosahuje výkonnější verze maximální rychlosti 210km/h, z 0 na 100 zrychlí za 9,8 s a spotřebuje v průměru 6,8l nafty na 100km. Spotřeba se drží v rozumných mezích i u slabší verze D5. Téměř sedmdesátilitrová nádrž a reálná spotřeba kolem 7,5 l/ 100km dává V70ce dojezd kolem 900km.


Volvo V70 D5 je jeden z nejbezpečnějších vozů na trhu. Je velmi praktické a má i kvalitní motor s rozumnou spotřebou. Oproti svým konkurentům má i velice nízkou prodejní cenu v rámci ojetých vozů.

Plusy:
bezpečnost
velmi pohodlné sedačky
silné a spolehlivé diesely s příznivou spotřebou paliva
dobrá ochrana proti korozi

Mínusy:
jízdní výkony
horší zpětná vazba řízení (příliš účinný posilovač řízení)
méně místa na zadních sedadlech

Vyskytující se závady:
Vadná horní uložení tlumičů
Prasklé kapalinové silentbloky předních ramen
Vadné senzory hmotnosti nasávaného vzduchu
Zadřená vodní pumpa s následkem přetržení rozvodového řemene a „potkání“ motoru

Petr Vanecek.jpg

Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud