Test Volvo V70 D5: poctivý seveřan

(test ojetiny) Volva se proslavila svojí robustní stavbou. Co nabídne kombi V70 s dieselem D5 a 200 000 km na tachometru?
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Tradiční kombíkář

Švédská automobilka Volvo je tradičním producentem osobních vozů s užitečnou karoserií kombi, které vyráběla již v době, kdy většina konkurence o ničem podobném ještě ani neuvažovala. Již v roce 1953 světu představila model PV 445 a během následujících šestnácti let jej vyrovila bezmála 100 000 exemplářů. Za jeho vznikem přitom stála prostá nutnost, neboť Volvo hledalo rychlý odbyt pro své podvozky neodebrané karosářskými firmami.

Následovaly modely P 220 a řada dalších, až se v roce 1996 objevila první generace označená V70. Vycházela z technického základu výběhové série 850, proti níž se vyznačovala podstatně zaoblenou karoserií. S příchodem typu V70 se změnilo a zjednodušilo značení vozů Volvo, dvouciferné číslo značilo příslušnost k modelové řadě, zatímco písmeno na jeho začátku vyjadřovalo Saloon (S), Versatility (V) a Coupe (C). Výroba probíhala v továrně Torslanda, k popsaným verzím záhy přibylo provedení XC70 se zvýšenou světlostí, pohonem všech kol a oplastovanou karoserií.

Pověst toho nejlepšího

Věci se však teprve dávaly do pohybu. Na začátku roku 2000 (v té době mělo každé třetí vyrobené Volvo karoserii kombi a v evropském segmentu velkých kombi této značce dokonce patřilo první místo!) představilo Volvo zcela nový model V70, jenž vycházel z velkého sedanu S80 kompletně vyvinutého ve Švédsku. Sdílel s ním platformu označenou P2 zkrácenou na rozvoru o 30 mm, celá příď vozu V70 až po sloupky B byla takřka identická. Řada V70 však byla vyvíjena nezávsile na „osmdesátce“, v porovnání s předchozí generací byla ta nová zcela samostatná bez dalších karosářských variant. Až do konce svého životního cyklu se Volvo V70 vyrábělo výhradně s řadovými, příčně uloženými pětiválcovými motory v řadě verzí s objemy od 2,0 do 2,5 l. Najdeme zde jednotky přeplňované i atmosféricky plněné, zážehové i vznětové, ale též provedení Bi-Fuel schopné spalovat stlačený zemní plyn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bezpečnost především

Slabší motory byly standardně osazeny pěti a ve výkonnějších verzích pak šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, s výjimkou nejslabší vznětové varianty byly ve všech případech k dispozici i automatické skříně. Pasivní a aktivní bezpečnost byla na špici dobového vývoje, kdy se většina vozů Volvo mohla pochlubit například mimořádně účinnou ochranou posádky v případě bočního střetu. Volvo V70 se vyznačovalo sadou osmi airbagů včetně těch bočních a záclonových a dvoustupňově plněného vaku ve volantu, soustavou WHIPS snižující nebezpečí poranění páteře při zadním nárazu nebo kotevními body IsoFix umožňujícími vůbec poprvé instalaci dětské sedačky situované proti směru jízdy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků