Test Volvo V70 D5: poctivý seveřan

(test ojetiny) Volva se proslavila svojí robustní stavbou. Co nabídne kombi V70 s dieselem D5 a 200 000 km na tachometru?
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Tradiční kombíkář

Švédská automobilka Volvo je tradičním producentem osobních vozů s užitečnou karoserií kombi, které vyráběla již v době, kdy většina konkurence o ničem podobném ještě ani neuvažovala. Již v roce 1953 světu představila model PV 445 a během následujících šestnácti let jej vyrovila bezmála 100 000 exemplářů. Za jeho vznikem přitom stála prostá nutnost, neboť Volvo hledalo rychlý odbyt pro své podvozky neodebrané karosářskými firmami.

Následovaly modely P 220 a řada dalších, až se v roce 1996 objevila první generace označená V70. Vycházela z technického základu výběhové série 850, proti níž se vyznačovala podstatně zaoblenou karoserií. S příchodem typu V70 se změnilo a zjednodušilo značení vozů Volvo, dvouciferné číslo značilo příslušnost k modelové řadě, zatímco písmeno na jeho začátku vyjadřovalo Saloon (S), Versatility (V) a Coupe (C). Výroba probíhala v továrně Torslanda, k popsaným verzím záhy přibylo provedení XC70 se zvýšenou světlostí, pohonem všech kol a oplastovanou karoserií.

Pověst toho nejlepšího

Věci se však teprve dávaly do pohybu. Na začátku roku 2000 (v té době mělo každé třetí vyrobené Volvo karoserii kombi a v evropském segmentu velkých kombi této značce dokonce patřilo první místo!) představilo Volvo zcela nový model V70, jenž vycházel z velkého sedanu S80 kompletně vyvinutého ve Švédsku. Sdílel s ním platformu označenou P2 zkrácenou na rozvoru o 30 mm, celá příď vozu V70 až po sloupky B byla takřka identická. Řada V70 však byla vyvíjena nezávsile na „osmdesátce“, v porovnání s předchozí generací byla ta nová zcela samostatná bez dalších karosářských variant. Až do konce svého životního cyklu se Volvo V70 vyrábělo výhradně s řadovými, příčně uloženými pětiválcovými motory v řadě verzí s objemy od 2,0 do 2,5 l. Najdeme zde jednotky přeplňované i atmosféricky plněné, zážehové i vznětové, ale též provedení Bi-Fuel schopné spalovat stlačený zemní plyn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bezpečnost především

Slabší motory byly standardně osazeny pěti a ve výkonnějších verzích pak šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, s výjimkou nejslabší vznětové varianty byly ve všech případech k dispozici i automatické skříně. Pasivní a aktivní bezpečnost byla na špici dobového vývoje, kdy se většina vozů Volvo mohla pochlubit například mimořádně účinnou ochranou posádky v případě bočního střetu. Volvo V70 se vyznačovalo sadou osmi airbagů včetně těch bočních a záclonových a dvoustupňově plněného vaku ve volantu, soustavou WHIPS snižující nebezpečí poranění páteře při zadním nárazu nebo kotevními body IsoFix umožňujícími vůbec poprvé instalaci dětské sedačky situované proti směru jízdy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků