Test Volvo V70 D5: poctivý seveřan

(test ojetiny) Volva se proslavila svojí robustní stavbou. Co nabídne kombi V70 s dieselem D5 a 200 000 km na tachometru?
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Tradiční kombíkář

Švédská automobilka Volvo je tradičním producentem osobních vozů s užitečnou karoserií kombi, které vyráběla již v době, kdy většina konkurence o ničem podobném ještě ani neuvažovala. Již v roce 1953 světu představila model PV 445 a během následujících šestnácti let jej vyrovila bezmála 100 000 exemplářů. Za jeho vznikem přitom stála prostá nutnost, neboť Volvo hledalo rychlý odbyt pro své podvozky neodebrané karosářskými firmami.

Následovaly modely P 220 a řada dalších, až se v roce 1996 objevila první generace označená V70. Vycházela z technického základu výběhové série 850, proti níž se vyznačovala podstatně zaoblenou karoserií. S příchodem typu V70 se změnilo a zjednodušilo značení vozů Volvo, dvouciferné číslo značilo příslušnost k modelové řadě, zatímco písmeno na jeho začátku vyjadřovalo Saloon (S), Versatility (V) a Coupe (C). Výroba probíhala v továrně Torslanda, k popsaným verzím záhy přibylo provedení XC70 se zvýšenou světlostí, pohonem všech kol a oplastovanou karoserií.

Pověst toho nejlepšího

Věci se však teprve dávaly do pohybu. Na začátku roku 2000 (v té době mělo každé třetí vyrobené Volvo karoserii kombi a v evropském segmentu velkých kombi této značce dokonce patřilo první místo!) představilo Volvo zcela nový model V70, jenž vycházel z velkého sedanu S80 kompletně vyvinutého ve Švédsku. Sdílel s ním platformu označenou P2 zkrácenou na rozvoru o 30 mm, celá příď vozu V70 až po sloupky B byla takřka identická. Řada V70 však byla vyvíjena nezávsile na „osmdesátce“, v porovnání s předchozí generací byla ta nová zcela samostatná bez dalších karosářských variant. Až do konce svého životního cyklu se Volvo V70 vyrábělo výhradně s řadovými, příčně uloženými pětiválcovými motory v řadě verzí s objemy od 2,0 do 2,5 l. Najdeme zde jednotky přeplňované i atmosféricky plněné, zážehové i vznětové, ale též provedení Bi-Fuel schopné spalovat stlačený zemní plyn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bezpečnost především

Slabší motory byly standardně osazeny pěti a ve výkonnějších verzích pak šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, s výjimkou nejslabší vznětové varianty byly ve všech případech k dispozici i automatické skříně. Pasivní a aktivní bezpečnost byla na špici dobového vývoje, kdy se většina vozů Volvo mohla pochlubit například mimořádně účinnou ochranou posádky v případě bočního střetu. Volvo V70 se vyznačovalo sadou osmi airbagů včetně těch bočních a záclonových a dvoustupňově plněného vaku ve volantu, soustavou WHIPS snižující nebezpečí poranění páteře při zadním nárazu nebo kotevními body IsoFix umožňujícími vůbec poprvé instalaci dětské sedačky situované proti směru jízdy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků