Test Volvo V70 2,5 D: krásné kombi nestárne

Za 200 tisíc Kč nekoupíte jen zánovní kompakt, ale i o pár let starší vůz prestižní značky a vyšší třídy. Je ojeté V70 dobrou koupí?
Test Volvo V70 2,5 D: krásné kombi nestárne
Seznam kapitol
  1. Úvod, V70 a jeho předchůdci, Motorizace, přednosti a nedostatky, Stručná hitorie V70 první generace
  2. Specifikace testovaného vozu, Nadčasové hrany, Stěhovák nadevše
  3. Nejlepší z německých klasiků, Podvozek nesportuje, Brzy a ovladatelnost
  4. Naměřená dynamika, Závěr, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie

Specifikace testovaného vozu

Cena: 179 000 Kč
Rok výroby: 1999
Najeto: 147 715 km
Výbava: ABS, airbag řidiče, CD měnič, centrál dálkový, el. okna, el. zrcátka, hliníková kola, imobilizér, klimatizace, nastavitelný volant, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, rádio, tempomat
Další záznamy: koupeno nové v Itálii

Nadčasové hrany

Kdo nezná hranatý design starších Volv, ať zvedne ruku? Předpokládám, že nikdo z vás ruku od klávesnice nezvedl... Design švédské klasiky nenechává své okolí chladným ani dnes. Pokud jste jej milovali před deseti lety, stále jej budete mít rádi. Pokud jste jej nenáviděli, názor asi nezměníte.

Model V70 představuje u Volva jakýsi přechod mezi klasickými hranami a dnešními oblinami. Nadčasové obliny přinesl již kompaktní model S40/V40 vyráběný v kooperaci s Mitsubishi, takže hranaté Volvo V70 jej pouze následovalo do probádaných vod. V testované generaci je přesto spíše hranaté, některé části karoserie jiným slovem ani specifikovat nelze.

Příď tvoří japonsky zkosené velké přední světlomety s bílými kryty ukazatelů směru. Klasická a předlouhá přední kapota nese konzervativní gril Volva s logem automobilky. Přední nárazník už tolik nevytrčuje jako americké verze kombíku 850 Estate a nese naprosto jednoduché neemotivní tvary. Vnější zpětná zrcátka ještě nestačila zasáhnout móda integrovaných ukazatelů směru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohled zboku prozrazuje vskutku jednoduché tvary švédského dostavníku. Jen symbolicky zkosená příď, navazující jednoduchá kapota, již moderně skloněný A sloupek a za ním opět švédská krabice táhnoucí se až k výklopným pátým dveřím. Mezitím pohodlné hranaté dveře a decentní prosklení. Na zádi pak tolik typické velkoplošné koncové svítilny na mohutných D sloupcích karosérie. K tomu až neuvěřitelně subtilní patnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 195/60.

Záď se nese v podobném duchu a tvoří takřka dodávkovou stěnu. Páté dveře jsou tvořeny rozměrným prosklením a spodní hrana jen decentně zasahuje do zadního nárazníku. Efektu rovné podlahy zavazadlového prostoru bylo dosaženo dvojitým dnem. Zadní nárazník zdůrazňuje robustnost celého vozu svými tvary a harmonicky působí koncovka výfuku ve tvaru lví tlapy tolik oblíbené u Wartburgu 311 v šedesátých letech.

Stěhovák nadevše

Interiér deset let starého Volva je pastvou pro oči a vy se můžete dokola ptát, proč už se dnes nepoužívají tak kvalitní plasty. Architektura palubní desky je příkladná a slibuje okamžitou orientaci řidiče. Rozměrný čtyřramenný volant s koženým věncem bezvadně padne do ruky, přístrojový štít před řidičem nese kromě analogových přístrojů přehledný krystalový displej palubní počítače. Ten se ovládá malým otočným knoflíkem napravo od sloupku řízení. Ten umožňuje přepínat mezi průměrnou rychlostí, průměrnou spotřebou a okamžitou spotřebou. Právě tento ukazatel nám později ukázal čísla, která nemají v našich testech obdoby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nalevo od řidiče se nachází ovladač osvětlení, napravo pak středový panel s ovládáním poloautomatické klimatizace a značkovým autorádiem s kazetovou mechanikou a CD měničem v zavazadlovém prostoru. Pod ním se nachází nezbytný popelník se zapalovačem a celek mistrně dokončuje povedená imitace kořenového dřeva.

Přihrádka před spolujezdcem poskytuje dostatek místa pro doklady a další drobnosti, dole je navíc umístěna drobná a šikovná přihrádka. Středová loketní opěrka je opět kombinací kvalitních plastů s imitací kořenového dřeva, i když ta nepřežila na hlavici řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední sedadla mají příjemný tvar s dobrým bočním vedením, jsou to pohodlné gauče s aktivní opěrkou hlavy a manuálním nastavením sedáku i opěradla. Pohodlně vás obejmou a dopřejí vám pohodovou jízdu. Středový tunel opět z kvalitních materiálů je zakončen středovou loketní opěrkou s úložným boxem uvnitř.

Na zadních sedadlech je ohromné množství prostoru, zaujmou aktivní opěrky hlavy, mohutná středová loketní opěrka ze staré školy a kvalitní velurové čalounění.

Zavazadlový prostor má základní objem 480 litrů. To není hodně na takovou krabici, ale zdání klame. Papírově menší objem je dán dvojitou podlahou ukrývající nejen dojezdové kolo, ale i další úložný prostor. Navíc zboku se nachází značkový CD měnič. V devadesátých letech ještě bylo zvykem umisťovat CD měnič do zavazadlového prostoru. Příjemně polstrovaný zavazadlový prostor svědčí o pečlivosti předchozího italského majitele. Sklopením zadních sedadel získáme rovnou podlahu až k předním sedadlům a takřka 1 610 litrů prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, V70 a jeho předchůdci, Motorizace, přednosti a nedostatky, Stručná hitorie V70 první generace
  2. Specifikace testovaného vozu, Nadčasové hrany, Stěhovák nadevše
  3. Nejlepší z německých klasiků, Podvozek nesportuje, Brzy a ovladatelnost
  4. Naměřená dynamika, Závěr, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 146 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků