Test Volvo V70 2,5 D: krásné kombi nestárne

48 komentářů

Milda
31. prosince • 10:00

Chybí mi tady jedna motorizace u volva a to je 2.0i Turbo pětiválec 20v 132 kw (180Hp)

Zdeněk
31. července • 18:59

Není to tím že tenhle motor patří až do druhé generace V70?

Tom
17. února • 2:17

Určitě ne. Sami máme doma jeden exemplář s tímhle motorem. A můžu říct, že si ho nemůžeme vynachválit. Spotřeba slušná a jízdní dynamika více než ucházející. Jen pokud na něj sháníte nějaké díly, tak třeba v Kelly je označený jako bez turba (pokud se nepodíváte na kódové označení které zní "B5204 T2").

pepa
25. prosince • 22:03

Prosím pěkně, motor R5 2.461ccm 103kw/140hp není od Volkswagenu ale od Audi. V této výkonové variantě se do žádného jiného koncern. vozu nedával, pouze Audi C4 (100/A6 do r 1997) a Volv 850, S70, V70,S80 do cca 2002.Novější D5 motory ve Volvech jsou rovněž R5, 2,4L, výkon 120/136kw. Ovšem Volvo, nikoli Audi. Jejich nesmrtelnost je rovněž příslovečná.;-)

zdeny
30. června • 21:54

chlapci, jak tady čtu jste docela fundovaní co se týče Volváku.Tož poradte,jak vybírat auto a mám problém s penězi tak nějaký tip na splátky.Díky všem za radu.

roman
14. března • 21:59

Dokáže mě tady někdo poradit.Uvažuji o koupi Volva V70 nebo BMW 525 combi.Ted mám mercedes E 210 combi

jovik
12. srpna • 19:58

Zdravím Volváky. Nevíte někdo kde bych toto auto v pěkném stavu koupil?
Díky za rady.

Jerry.Gunman
22. června • 7:24

Díky za hotové pohlazení po duši. Coby vášnivý milovník Fordu Scorpia - nebudete ho někdy testovat? :D

selap
22. července • 20:08

Je to krásný auto(i když jak pro koho).Připadne mi trochu tvrdé,aspoň oproti 760,ale i tak je požitek s ním jet,ovšem je třeba třeba hlídat tachmetr,jinak se vám zdá,že vy jedete po dálnici kadla kadla a ostatní snad couvají:)Pocit z rychlé jizdy se dostavuje až nad 170.

Antiautomat
20. června • 20:19

Kus poriadneho auta, presne takyto tank by som chcel...:-P:-P

Tomáš Němec
20. června • 13:08

Děkuji Ti náčelníku za doplnění.A btw na ten swap 2,5 20v za T5 se vyprdni, kup ji v autě, ušetříš a je to čistší :-)

Tomáš Němec
20. června • 13:12

To bylo na wickeyho...

bbj
20. června • 13:02

- i nízkotlaké turbo (142 kW) má objem 2435 ccm - je to shodný motor
- spotřebou autorovi skutečně oponuji - jezdím s dlouhodobým průměrem 10,7 s velkým podílem města a to prosím ve verzi XC (4x4), takže spotřeba mi přijde velmi přijatelná
- k notorickým závadám bych přidal ještě elektronickou škrtící klapku, která odchází kdekomu a je to dost drahá sranda (holt italská technika)
- motor jako takový sice vydrží věčnost, ale i něj je potřeba počítat s nějakou tou netěsností
- má obrovský poloměr zatáčení
- překvapivě je v interiéru minimum odkládacích prostor, přece jen se na ně v té době ještě tolik nahrálo...
- jezdit v něm je fakt pohoda, pokud vyhovíte jeho charakteru

ka-spel
20. června • 11:34

Děkuji za hezky napsaný článek. Podle mě se jedná o jedno z posledních poctivě dělaných Volv před převzetím Fordem. K tomu motoru. Tyto motory jsou opravdu povedené. Měl jsem možnost se svézt s pancéřovou dodávkou VW na převoz peněz a nechápal jsem jak ten motor dokázal s tak těžkým autem cvičit. A kultivovanost motor perfektní. Pětiválce mají narozdíl od tříhrnků :-D něco do sebe. Škoda, že se jich moc nevyrábí. Z hlavy si akorát vzpomenu na Volvo, Audi, Fiat (Alfa Romeo atd.)

v0cas
20. června • 9:21

Kdyz uz verite udajum z palubniho pocitace, meli byste si taky overit jestly nahodou neukazuje nesmysly. Osobne jsem jezdil autem ktere podle palubniho pocitace ukazovale standardne udaje o spotrebe presne o 20% vyssi nez ve skutecnosti, nebyl problem podle pocitace vyjet z 50l nadrze celkem 58l :-D

Karlos
20. června • 8:33

Měl jsem ho, koupené z druhé ruky ve Francii, tedy najeto 100tis km já přidal další stovku a nemohu než jen chválit. Prostorné, velmi, velmi pohodlné, spolehlivé. S autorem souhlasím prakticky ve všem. Auto opravdu neni stavěné na závody, ale na pohodlnou jízdu. Brzdy mají své hranice jak je psáno v článku. Nesouhlasím jen s tou spotřebou. PP občas kecá, a nejsem sám kdo si toho všiml, realita je až plus litr. Jen na doplnění, jízda čistě po městě žádá až 11l nafty, německé dálnice s "plným plynem" se také bez 9-10 litrů neobejdou, klidná jízda se 130 na tacho je tak cca 6l/nafty. Hmotnost vozu si žádá své! (Pro srovnání ted používám předchozí gen. MB E 220CDI, na stejných trasách má při stejném stylu jízdy o 1-2 litry spotřebu menší.) Servis pokud už je třeba je v ČR problém. Drahé, drahé, drahé. ND z druhovýroby jsou ale bohužel ne vše, lépe je poohlédnout se u sousedů v Dojčlandu. Měl jsem tu smůlu, že mé milované Volvo ošklivě z boku nabořil mladík s vytuněným Golfem. Díky stáří vozu přes 5let odmítla pojišťova cvakat opravu a zaplatili raději totálku. Po asi 2měsících běhání po servisech, prodejnách ND a vrakáčích jsem auto neopravené prodal. Velká část ND nešla sehnat jinak než nové orig. od Volva a cena opravy byla pak děsivá.

Tomáš Němec
20. června • 13:10

To bych se hádal, že TDI žere ve městě 11 l. Jezdím hodně zácpy, mám automat, klima jede a 9,5 l je strop... a to jsem pověstný svou těžkou nohou.

rpet
20. června • 13:42

souhlas s tomem. důkazem můžu být já, co by taxik. po praze, věčně v zácpách. s automatem nejdu nad 9lt, deset jsem měl jen na slovensku, kde mi jejich neuvěřitelně perfektní dálnice dovolila permanentních 190km/h... ke spolehlivosti: ten, kdo koupí dobrej kousek, nepozná servis, a to dost dlouho. ten, kdo chytne "shit" (což je i můj případ), má holt smůlu a musí cvakat. ale to je u každý značky.

rs
20. června • 8:12

diky za clanek. vzhledem k tomu, ze o v70 uvazuju, rad jsem si precetl recenzi.
protoze moje auto pomalu dosluhuje, zanedlouho budu resit co noveho. puvodne jsme premyslel o v70 o generaci novejsi, tak rok 2002 a vice. nicmene tam ty ceny jsou taky "vice" , a protoze to musi byt volvo a v70, a penez taky neni nedbytek, realne uvazuji o koupi tohoto typu...protoze casto potrebuju prevazet neco sem tam, tak moje dalsi auto proste uz bude pouze kombik. a v70 je na vrcholu meho pomyslneho zebricku...

Robert Vašíček
20. června • 13:44

Toto konkrétní auto je momentálně na prodej v autobazaru www.pracharna.cz ;-)

rs
20. června • 8:14

jenom jsem furt rozpolcenej co za motor. zase toho tolik rocne nenajedu...cca 15 000 km.
rozum mi rika nafta, srdce by chtelo r nebo t5...takze s tim se budu muset jeste nejak popasovat...

Tomáš Němec
20. června • 0:50

Autor v tom má trochu hokej... vezmem to popořadě aneb Obecně Oblíbený Opravník Volvích Omylů (OOOVO):- Ta historie je trochu kostrbatá, ale budiž...- "Od roku 1980 se vyráběla faceliftovaná kombi 245 a 265, větší z modelů mimochodem vzhledem trochu připomínal Rolls-Royce" - ctěný autor tím větším z modelů myslí který? 240 kombi i sedan a 260 kombi i sedan jsou navlas stejně velké... 240 a 260 se liší jen výbavou (+zdobností karoserie) a motory...- 740 není předchůdce 850 (V70 I.), alespoň ne v přímé linii... linie šla 740 (1983) - 940 (1991) a nad ní pak 960 (1991) - S90/V90 (1997) - S80 (1998). Pod ní vznikla linie 850 (1992) - V70 I. (1997) , II. (2001) a na podzim bude III., resp. 850 - S70 - S60, pokud jde o sedany...- "šestiválcový turbodiesel vlastní konstrukce o výkonu 90 kW" - ani omylem vlastní konstrukce... byl to stále ten dobře známý původně 60kW motor VW z Audi 100 / VW LT opatřený buď turbem (D24T) nebo turbem a intercoolerem (D24TIC). (P.S. v 240/260 neměl 60 kW, ale 58 kW, to je však detail)- "V roce 1990 jej" (míněna 740) "následovalo mastodontí Volvo 940 Estate a vrcholná verze 960 Estate." - opět kravina, 740 a 940/960 mají stejnou kastli a rozměry se liší o několik mm kvůli jinak tvarovanému nárazníku... sedan a kombi se opět velikostí nijak neliší - to až u 850 / V70 I. (o 7 cm).- "Pod kapotou faceliftovaného kombíku se ocitl i tehdy špičkový pětiválcový turbodiesel 2,5 TDi od Volkswagenu." - ehm, ocitl se tam už v roce 1996, ještě v 850 - důkaz mohu osobně přistavit :-D- Mám za to, že V70 T5 a V70 R mají tentýž motor, jiný tlak turba a jiný program v řídicí jednotce... a u 850 měla T5 225 k, jak u V70 T5, z hlavy nevím...- "poměrně drahý servis prémiové značky" - když se ví kde, .T.ak se dá d.6.cílit kvality za .R.ozumnou cenu... a hlavně se štěstím na dobré auto vás uvidí v servisu jen stran výměny oleje...- "přetržený rozvodový řemen u naftového motoru" - jo, ale pokud se přejede předepsaný termín výměny... je třeba STRIKTNĚ dodržovat...Aby bylo jasno, nepíšu to sem z touhy prudit nebo si střílet z autora... Je super, že se takový článek objeví - jakkoli "my volvisti víme", ostatní nevědí, že místo loganu či fabie "fsocce" lze získat excelentní kombi či sedan střední třídy (spíše na hranici vyšší, ne jako Octavia, kde si střední přeje víc marketing než jaká je realita...). Je třeba dobře vybrat ojetinu a nechat si poradit (btw diagnostika odhalí i stočený tachometr), ale když se koupě povede, tak servis bude jen místo, kam si budete jezdit pro brožury, na kafe a občas ten olej :-). Btw TDi i automaty vyžadují dodržování intervalů a pak se odmění dlouhodobým chodem...Volvům zdar!

Marty
30. července • 11:40

Tak to T6R v textu mě fakt dostalo. Víš, že skrytá reklama je nelegální B-]

josefhroch
30. března • 20:44

:-D atˇ se daří,T6R.pro VOLVO musí člověk dozrát,přeju všem at dospějou ,kam sami míří..(kolik bylo volvistu na D1 při hromadné havárii vinných?)

Mazan
2. února • 13:38

Cau Tomáši.
Připadá mi,že o těch švédech něco víš,tak mi prosim porad.
Chci koupit V70 2.5 20ti ventilovej benzín.
Dobrá volba,nebo ne.
Dík Mazan

shutdown
25. června • 22:15

já bych ještě přidal, mám V70 2,5 TDI rok1999- váha vzduchu je elektronická na pricipu plošně žhaveného čidla (za zlobící, co se zanáší), na té Vaší fotce z testu je taky, mechanická klapka byla možná kdysi, opravdu je to tak, díval jsem se dovnitř- spotřeba při velmi klidné jízdě 6 litrů- podvozek je měkčí, ale nenazýval bych ho Francouzem ani plavným, každý pak čeká citroen BX- max rychlost 200km/h bez problému dosáhnu, i když mám najeto víc, než testovaný vůz, takže u testovaného vozu bude zřejmě něco špatnějinak celkový dojem z vozu je velice dobrý, ale některé technické detaily by zasloužily doladitještě k těm kilometrům, doporučuji navštívit některý z německých serverů, zabývajících se projem aut a porovnat stav kilometrů/rok výroby

jaka
20. června • 16:54

s tými motormi máš pravdu, ten šesťválec je naozaj VW, resp. je tam vyrazený znak Audi na víku ventilov. VW a Audi v tej dobe používalo podobný systém ako Mercedes: 1.6 D,TD boli štvorvalce, 2,0 D,TD boli päťvalce a 2,4 D,TD boli šesťvalce teda rovnaké valce, piesty, ventily atď. Až na pár maličkostí

wickey
20. června • 1:15

U V70 T5 240 klokanu ;)

Raptor
20. června • 0:36

Volvo je zivotni styl, nazor. Volvista jede podle predpisu, uziva si to pohodli, to bezpeci, tu jizdu a usmiva se. Kdyz ho nahodou predjede s ohromujicim revem nejaky nagelovany mistni kokot nejlepe ve vytunenym HTP, pripadne v TDI (cerveny "I"!!!), tak se jen pousmeje (ty klidnejsi-vetsina), nebo probudi svych 260 koni a behem nekolika vterin mu to vrati. Kdo to auto ma tak vi, kdo nema, nepochopi...
Mnoho stastnych kilometru Volvistum i ostatnim...

Forest
8. prosince • 12:01

Zdravím, hrozně se mi líbí jak "plivete" po TDI a zjevně si neuvědomujete, že právě TDIčka od VW se skrývají pod kapotou 850 a V70 (nejen) ;)'...ale za tu dobu, co uplynula jste to zajisté zjistil ;)

Tomas
19. června • 20:30

Spolehlivý...užitečný...Co dodat...snad jen to, že tahle odporná krabice je hnusná jak prdel. Chápu, že je fajn, mít spolehlivý auto, který mě nikde nenechá, nebude vyžadovat moc velkou údržbu a financí, ale člověk si musí uvědomit, že jeho auto je věc, kterou uvidí každý den když pojede do práce. A abych si každý ráno říkal, že mám sice technicky super auto, ale proč musí být tak děsivě hnusný....tak to nechci. Je to jak silonovej svetr. Věčnej a užitečnej, ale úplně k prdu...

Michal Štefan
20. prosince • 23:10

když ti v garáži stojí multipla tak je každý auto nádherný ;)

nick
30. září • 16:23

:-Dvolva nikdy v životě nedoženou německý vozy..mercedes,bmw

jozo
20. června • 13:27

rozpravas ako maly chlapec

bidak
21. června • 13:19

nech ho bejt, ono mu to taky casem dojde :)
poridi si rodinu a bude hledat BEZPECNE auto, do ktereho da kocar, aniz by bylo potreba ho skladat, kde se za 190cm vysokym soferem pohodlne posadi dalsi 190cm vysoky clovek
holt volvo neni jen auto, ale i zivotni styl :)
2Tomas: mam 960, ktera je doopravdy hranata, ne takhle odporne kulata, jako V70

SKolja
20. června • 10:35

no clovek vacsinou sedi vovnutri, aby celu cestu bezal popri nom a nanho pozeral to som este nevidel ;-)

Tomas
20. června • 11:41

No, pokud to bereš takhle, a každý den chodíš k autu se zavřenýma očima aby jsi nehodil kachnu, a otevřeš je až teprve sedíš vevnitř, tak to tě teda lituju :-D

maty
19. června • 23:19

no me se zase libi, volvo je tak specificky ze to se bud musi libit nebo ne a jak vidim tak prevlada nazor ze je to good... samo ze nadhernosti 156ky nebo 3ky E46 nedosahje ale i presto si ho dokazu predstavit ve sve garazi :-D

Niemand
19. června • 22:49

Jo jo, to jste vystihl. A jeste k tomu toto Volvo vubec ne musi byt kvalitni. Znam pripad, kdy se na tomto voze menila spojka, spojka pohonu 4x4, vymena vytrhnuteho plastu vika kufru (stacilo opravu malo sily a kdyci plast vika vypadl) atd. atd.
A hadejte co ty dily po zaruce staly + prace "autorizovanych odborniku".
Suma sumarum, spatny kus, ale i tak, dekuji nechci.

V70ka
20. června • 8:21

Prestote volvo vlastnim tak 4x4 v cemkoliov kde neni permanentni je vzdycky pri vetsim najezdu km problem, jedina ctyrkolaka ktere stoji za to duverovat je subaru a snad i audi quattro - nemyslim tim napodobeniny typu 4 motion, Real Time a dalsi radoby ctyrkolky

spiderik
20. června • 11:15

Zapoměl si na Jeep Wrangler - máme rok 96 a furt to lítá jako blázen :-D

eLzyx
19. června • 21:34

odporná krabice hnusná jak prdel?
Mno když se ti nelíbí, tvůj problém
Některý prdele ... resp zadečky můžou být nádherný :-P
a V70 první generace je rozhodně nádherný auto ;-)

P800
19. června • 20:45

Taky názor.. mě se Volvo líbí, naopak nemůžu např. Citröeny, z těch bliju..

V70ka
19. června • 20:50

Neni na sqvely francouzsky design peugeot
- pidi tlama
- mala tlama
- stredni tlama
- vetsi tlama
- super tlama
Zivotnost vseho vcetne designu - tretinova, ale ten 1.rok vyroby se na to da divat (pokud to nestoji zrovna v servisu :-) ) Jinak posledni opravdu nadcasovy francozusky auto pokud jde o vzhled je P406

insight
20. června • 7:49

uplny suhlas406 a hlavne kupecko krasne auta

Peugeotak
20. června • 2:46

Diky diky :-D

V70ka
19. června • 20:11

Skoro beze zbytku mohu souhlasit, jen si myslim ze sestivalec diesel v predchudci 740 byl take VW. Pokud se jedna o naklady tak jsou opravdu kapanek vyssi nehlede o pochybne kvalite a nekrestanskym cenam autorizovanych servisu v CR. Kompletni rozvody v autorizaku cca 20tkc bez vodni pumpy !!! Neoriginal vcetne vodni pumpy a prace do 13tKc,desticky a ostatni spotrebak jako u ostatnich aut - tj. za hubicku. Brzdy jsou celkove bida stejne jako nesportovni a pritom na 16" kolech zbytecne tvrdy podvozek, super sedadla (asi to nejlepsi co si lze doprat na bolava zada), strasna kvalita a pripevneni plastu vika kufru a zavazadloveho prostoru, PC je optimista - realita je mezi 6-7 litry,super je zivotnost komponentu podvozku a napr. vyfuku - moje auto ma pres 25Otkm (stejne jako to testovane :-) ) a vse je O.K. Zdravim vsechny spokojene volvaky :-) Toto auto je spis zivotni styl, ktery si nikdy nekoupi mlady ucho na zavodeni, ale clovek ktery vi co chce

mates
19. června • 19:27

fajn napsano, pochvala, jen mi tam chybi jeste zhodnoceni karoserie a jeji protikorozni ochrany a trebas bych to propriste doplnil i o prehled pravdepodobnych nutnych investic s jejich cenou aby se dalo i porovnat, i kdyz, originalni dily uz se asi nesezenou...

Doporučujeme

Články odjinud