Test: Volvo V60 T6 - rychle, nikoli nejrychleji

17 komentářů

Jirka
3. března • 19:13

Pane redaktore, vy jste někdy viděl plavovlasého vraníka?:-D

jj
3. března • 12:52

po nějaké době se koukám na AR a zdá se, že konečně tu je někdo schopen napsat trochu popisnou a osobních antipatií či sympatií relativně prostou recenzi, která zmíní poměrně nezaujetě jak přednosti, tak i nějaké reltivní nedostatky, a to aniž by z toho byl cítit nějaký osobní podtext a předsudek.Svou testovací zkušenost s V60 (byť ve slabší motorizaci) mohu v zásadě potvrdit závěry testu - tak zábavně dělaná Volva jako je aktuální řada 60 tu ještě nebyla a přitom neslevuje z toho, co dělá Volvo Volvem. To zároveň určuje hranice tohoto posunu charakteru. Nelze zkrátka dělat sportovně zaměřené auto a chtít po něm, aby se nezpronevěřilo tomu základnímu, co většina majitelů Volva více či méně vědomně očekává a předpokládá jako samozřejmé - pocit klidu, bezpečí a pohody po cestě. Takže S a V 60 jsou zkrátka natolik zábavné (a nutno říct, že se opravdu snaží a jde jim to), nakolik se dalo udělat zábavné cestovní auto, od kterého je zároveň vyžadována určitá míra pohodovosti a od kterého se rozhodně nečekají nějaká přílišná vzrušení.

eLzyx
3. března • 13:09

Souhlasím, ale trošku Vás opravím ... Volvo dělalo již dříve "zábavně laděná" auta. S60R/V70R. A řekl bych, že jde o srovnatelná auta v porovnání s nynější V60 T6 AWD. Samozřejmě V60 má pár fines, kterými S60R/V70R nedisponovalo, ale to nic nemění na živelnosti, řiditelnosti a zábavnosti.

jj
3. března • 14:25

Bohužel u V70R nemůžu sloužit vlastní zkušeností, jel jsem nicméně párkrát s S60R AWD a byť už to je několik let a musím tak spoléhat jen na zrádnou paměť, tak mám pocit, že S60R byla přeci jen krapet jiná nátura. Dřívější Rka (dle toho, co vím o S60R, ale co se zmiuňují i majitelé ostatních) oplývala celkem slušným (občas dokonce hodně slušným) výkonem, takže byla určitě brutální v zátahu a rychlá, ale podvozek (byť trochu poaeděn) nebyl úplně připraven na takovou porci koní pod kapotou. Můj osobní dojem byl právě že dřívější Rka byla trochu splašená a na Volvo netypicky se od nich člověk občas dočkal nějakého překvápka. Takže zábavná ano, ale ne tak vyvážená. Nová S/V60 přeci jen zmíněný výkon dokáže ovládat s větší elegancí a klidem - podvozek je postaven tak, že i s tou dávkou chová klidně a zvládá ho s větším přehledem než někdejší Rka. Navíc T6 vlastně oficiálně není ani žádnou R verzí. Je to oficiálně jen rychlý kombík/sedan a i tak jsem měl dojem, že si jízdu auto užívá s větší lehkostí než někdy trochu jankovité Rko. Prostě stará Rka byla sice zábavná, ale za cenu částečné nevyváženosti při pokusu o plné využití výkonu, kterým disponovala - tenhle pocit u V60/S60 mizí - možná právě ke zklamání těch, co chtějí trochu adrenalinu :-)

Honza
23. dubna • 18:30

Ovsem rizeni melo Volvo tragicke vzdy.

Deshi
24. prosince • 10:20

A s čím to srovnáváš?? Nemyslím, že máš pravdu

Kankunen
3. března • 7:42

S testu vyplývá, že agilitou podvozek na němce zaostává. Zajímá mě jak dokáže žehlit cestu od nerovností, je na tom líp než němci?

Radek Hulán
3. března • 8:41

(jen osobní názor na základě řízení všech značek) BMW a Mercedes mají lepší jízdní vlastnosti než Volvo. Audi zase výrazně horší, díky mimořádně špatnému rozložení hmotnosti (většina před přední nápravou). S500 se zadním náhonem je mnohem lepší řidičský (a sportovní) zážitek než Audi A8 4.2 quattro, ale takové BMW M3 s řadovým šestiválcem je o třídu lepší než MB. Volvo je jízdně zhruba v polovině, mezi MB a Audi. Na první pohled nedává smysl si je kupovat (stejně jako Audi), MB je lepší, až na jednu věc - když člověk přijede ke klientovi s MB, může to být chápáno dost snobsky a negativně, s Volvem je vše ok.

Martin Foltin
6. března • 13:38

Hmmm radovy 6valec v M3 ? Nie je tam nahodou 4 liter 8 valec a je do V ? Dedukujem tak na zaklade tychto viet z konkurencneho auto.czZeptejte se raději na tu bouli na kapotě. Je o čem mluvit. Objevila se tam kvůli osmiválci.Motor s úhlem rozevření válců 90 stupňů má osm samostatných klapek, které se dokážou plně otevřít za 120 milisekund.www.auto.cz ...

lethal924
18. června • 8:59

Osmivalec je az E9x, E46 a E36 byly sestivalce. Da se teoreticky rict ze vetsina M3 ma sestivalec. Radovy sestivalec je navic charakteristicky motor pro BMW.

Ef
3. března • 20:19

Ty by ses měl probrat. Nikdo soudnej asi nebude srovnávat a natožpak tvrdit jestli je lepší zadokolka nebo předokolka. jak a v čem lepší??na suchu mi sedí líp zadokolka, ale na horách v 10 cm sněhu budu děkovat bohu za předokolku.

jj
3. března • 12:30

tady se to pančku švihá M3 je lepší než MB (jaké prosím - žeby než ta o 3 třídy větší a úplně jinak zaměřená mastodontní (proti M3) potvora S500 zmíněná v předchozí větě? No a když jsme alespoň přibližně v podobné třídě, tak je úžasné slyšet, že S500 zadokolka je lepší než A8 čtyřkolka - jen tak nějak chybí informace o tom, jak to bylo zjištěno - jistě to zahrnovalo i jízdu ve zhoršených adhezních podmínkách, po sněhu do kopců a další oblíbené disciplíny zadokolek s motorem vpředu, které mívají problém i s přejetím namrzlého chodníku a serpentýna do kopce na sněhu bez řetězů je pro ně často konečná.Ne S500 určitě není zlé auto, jen tohle hospodské paušální srovnání nesrovnatelného je úsměvné, ale i trapné. A8 ani S500 nejsou totiž auta na řezání zatáček a oba jsou to především těžké cestovní křižníky, které mohou svého majitele vézt rovnocenně za volantem i na pravém zadním sedadle. Jejich kvality je tak potřeba hledat úplně jinde než v jízdních zážitcích. Na ty mají obě zmíněné značky jiné kandidáty. No zkuste třeba RS4 proti M3 - to bude zajímavé a rovnocenné srovnání věcí dělaných na jízdní zážitky. Srovnávejte si třeba i tu S500 a A8, ale v disciplínách, které jim náleží. A už vůbec se nedá rozumně paušálně srovnávat "nějaké" blíže nespecifikované Volvo co do jízdních vlastností s nějakým jiným BMW nebo MB. Ono totiž nejde srovnat dost dobře ani jedno Volvo s druhým (třeba S60 a XC90 jsou dost jiné živočišné druhy). V testu hodnotí nejsilnější verzi V60 a tak by se slušilo ji srovnat třeba s 3kovým kombikem s 300k od BMW nebo nějakým adekvátně stavěným Cčkem od MB. Jinak to nemá úroveň. To bych mohl pak srovnávat škodovku s Lamborghini a dojít k závěru, že Škoda je proti Lamborghini lepší na blbnuutí na okruhu - byla by to v určitém ohledu pravda - Lambo dělá totiž i traktory.Jediné, co jde rozumně takto paušálně říct, je ta image značky - ano s tím se dá souhlasit.

Radek Hulán
3. března • 15:14

Samozřejmě, že to je paušální. Taková C70 s podvozkem upraveným od TWR si nezadá s nejlepším sporťákem, výkon se dá snadno zvednout nad 300hp (pětiválec s turbem). Ale to není typický jízdní projev značky. Osobně na Volvu oceňuji to, že je na silnici "neviditelné" (nikoho neprovokuje), ale když člověk potřebuje, oněch 300hp tam je. "Skrytá síla" je často zajímavější než venkovní BMW/MB okázalost, ale uvnitř s čtyřválcovým turbodieselem.I když právě o té "neviditelnosti" by od nových XC60 / V60 modelů šlo hodně spekulovat :)

zdenek
2. března • 12:31

Měl jsem možnost ho pár dní vyzkoušet (ve verzi sedan), plně se ztotožňuji s testem. zátah je impozantní a návykový. Človek jen musí počítat s pěkným odběrem paliva, asi jediná "nevýhoda", možná ještě trochu pomalejší odezva na sešlápnutí pedálu, ale není to nic hrozného. Auto je to velmi příjemné.

martin
1. března • 21:20

ano, je pravda, ze posta se vskutku casto nestiha, a je jedno jestli zaviraji nebo jen chcete pozdravit svou oblibenou slecnu za okynkem. a navic, ikeu do kuchyne ci do garaze mohu jedine doporucit. zdar a silu!

Antiautomat
1. března • 14:11

ani najlepsej voli, Volvo u mna vyzera inak.

Petr
1. března • 17:38

Vitej v 21. stoleti.

Doporučujeme

Články odjinud