105
Fotogalerie

Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Kapitoly článku:


Originál

Již standardní sedan S60 i kombi V60 působí na první pohled extravagantním dojmem, který jde evidentně vlastní cestou a zachovává si robustní prvky přídě i horní části boků karoserie, přesto rozehrávají hru o nevšední dynamické linie a sportovní švih. A tyto prvky jsou ještě výrazněji akcentovány stupněm R-Design.

P1090291.JPGP1090304.JPGP1090311.JPG
Volvo V60 sází především na dravost

Značná část námi oslovených motoristů (a nebo jen těch, kteří se přišli podívat blíže třeba během tankování) byla při pohledu na „naše“ rudé Volvo V60 R-Design ohromena. Často jsme zaznamenali jednoduchou reakci: „To auto je prostě krásné!“.

Něco na tom bude, a pokud s tímto tvrzením nesouhlasíte, musíte alespoň uznat, že tento vůz si s ničím jiným zkrátka nespletete. Přídi dominuje tradičně citelně předsazená maska chladiče (v tomto případě s ploškou vestavěného „radaru“ adaptivního tempomatu) obklopená nenápadnými svislými elementy parkovacích světel (denní svícení Volvo V60 bohužel neumí).

Důraz na dynamičnost

Dojmu agresivity přidává také členitý přední nárazník na masku chladiče navazující, nicméně třeba na přední mlhové svítilny zapomeňte: nedodávají se ani za příplatek. Profil karoserie je neméně dynamický a nenechá nikoho na pochybách o tom, jaké má být hlavní poslání tohoto vozu.

P1090316.JPGP1090318.JPGP1090317.JPG
Prvky výbavy R-Designu vozu vyloženě sluší

Spodní linie bočního zasklení směrem vzad stoupá a naopak střecha ve směru k zadní stěně sestupuje, což přispívá ke skutečně sportovnímu vzezření. V podobném duchu se nese také tvarování zadní části karoserie kombíku Volvo V60 s náznakovým střešním spoilerem a výrazným difuzorem ve spodní části zadního nárazníku s párem ozdobných koncovek výfuku.

Členité sdružené svítilny zasahují prakticky celé zadní hrany posledních sloupků a kopírují rozestoupené boky karoserie. Ve značné míře jsou tvořeny z LED. 

Zaostřeno na posádku

Interiér s kvalitními obkladovými materiály je u R-Designu laděn v kombinaci tmavě šedé se stříbřitými doplňky, které v hojné míře najdeme hlavně na volantu, dveřích a palubní desce. Solitérem je jakoby se ve vzduchu vznášející tenký středový panel nesoucí ovladače drtivé většiny prvků palubní soustavy od klimatizace přes rádio až po navigaci.

P1090336.JPGP1090325.JPGP1090327.JPG
Dveře jsou rozměrné a ukrývají schránky pro odkládání drobností

Sedadla verze R-Design jsou čalouněna docela kvalitně a odolně působící kombinací látky a kůže. Vpředu díky dlouhým sedákům a opěrákům a jejich vhodnému tvarovaní po stranách nabízejí znamenitou oporu nejen na delších cestách po dálnici, ale také při svižném svezení na klikatých silničkách.

P1090352.JPGP1090353.JPGP1090358.JPG
Přední sedadla nabízejí znamenitou oporu při průjezdu zatáčkami

Jsou všestranně seřiditelná (byť pouze mechanicky) a v žádném ohledu se na nich nebudou tísnit ani osoby většího vzrůstu. Odkládacích schránek je všude dost, najdeme je v obou párech dveří, ve středové konzoli i výklopné loketní opěře mezi zadními sedadly. Ta jsou poněkud nezvykle dělena na třetiny, jež lze samostatně sklápět na sedáky.

P1090343.JPGP1090347.JPGP1090344.JPG
Ani na zadních sedadlech cestující nedostatkem prostoru nestrádají

Také na zadních sedadlech je místa ve všech ohledech dost. Jejich opěráky i sedáky jsou navíc alespoň náznakově anatomicky tvarovány.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud