Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Značka Volvo se svými pakety R-Design snaží potvrdit, že vážně míří do „prémiového“ segmentu.
Seznam kapitol
  1. Slibná budoucnost, Změna identity, Nabídka variant
  2. Bezpečnost na špici, Zkoušený vůz a R-Design, Nic není zadarmo…
  3. Originál, Důraz na dynamičnost, Zaostřeno na posádku
  4. Zavazadla na vedlejší koleji, Za volantem, Skvělá (a česká!) komunikace, Startujeme
  5. Vzhůru na silnici!, Podvozek zdařilým kompromisem, A vystupujeme
  6. V průměru za 6,8 l/100 km, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Slibná budoucnost

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line a na vozech Volvo S60/V60 se začal objevovat na sklonku předloňského roku. A to je hlavním posláním testu, který nyní čtete, neboť o modelové řadě Volvo S60/V60 jsme již psali mnohokrát, přičemž kombík Volvo V60 T6 jsme navíc podrobili klasickému redakčnímu testu.

Test: Volvo V60 T6 - rychle, nikoli nejrychleji

Test: Volvo V60 T6 - rychle, nikoli nejrychleji

V následujících řádcích se proto soustředíme především na konkrétní vůz a sadu prvky sady R-Design. Připomeňme ještě, že sedan S60 se ve stávající generaci představil v roce 2010 a o rok později jej následovalo kombi V60, přičemž jde historicky o vůbec první Volvo, jež vzniklo pod dohledem nového čínského vlastníka.

Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Zároveň má jít o nejsportovněji zaměřený vůz, jaký kdy v dílnách Volva vzniknul, a je třeba poznamenat, že otázce dynamického stylu byly podřízeny i některé požadavky na praktické využití. Může se vám líbit, nebo nemusí, pravdou ale zůstává, že Volvo S60/V60 na silnici vyniká svérázným stylem. A navíc: jede opravdu dobře…

Změna identity

Kombíky značky Volvo byly po desítky let vysoko ceněny pro svoji spolehlivost, přísnou účelovost a nabídku enormního a variabilního vnitřního prostoru, nicméně s příchodem stávající generace modelu Volvo V60 tato charakteristika definitivně padla. Je jasné, že vedení značky Volvo hodlá oslovit jiné zákazníky než dosud.

Souvisí to s rozhodnutím posílit image osobních automobilů Volvo coby strojů pro individuality, jež ocení snad vše jiné než ohromující zavazadlový prostor. Výrobce hovoří o své stávající řadě S60/V60 jako o „nejostřejším Volvu všech dob“ a chce jí konkurovat hlavně německým „prémiovkám“, a tuku na srdce: má na to!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Paket R-Design ještě zdůrazňuje dynamické rysy modelu Volvo V60

Zkoušený vůz vynikal bytelnou stavbou a kvalitními materiály a špičkovými jízdními vlastnostmi, přičemž jedním z mála vyložených zklamání se stal objem zavazadlového prostoru, jenž částečně padl za oběť vyloženě sportovně, dynamicky pojaté karoserii.

A hlavně: po delší době mohu odpovědně prohlásit, že jsme testovali auto, jež se od většinového průměru skutečně lišilo…

Nabídka variant

Vozy Volvo V60 jsou k dostání v celé řadě verzí a se spoustou motorů vlastní i převzaté konstrukce (Ford), nicméně jejich struktura je velmi komplikovaná a čtenáři raději doporučíme, aby se začetl do níže přiloženého ceníku ve formátu PDF. Jeho součástí jsou také kompletní technické údaje.

Volvo V60 lze objednávat s přeplňovanými zážehovými, přímovstřikovými čtyřválci T3 (1,6 l/110 kW), T4 (1,6 l/132 kW) a T5 (2,0 l/177 kW) vycházející ještě z éry nadvlády Fordu a vlastním šestiválcem T6 (3,0 l/224 kW). Paletu vznětových jednotek zahajuje „fordí“ čtyřválec D2 DRIVe (1,6 l/84 kW) a končí ji pětiválce D3 (2,0 l/120 kW) a D5 (2,4 l/158 kW) vlastní konstrukce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé detaily včetně vnějšího osvětlení působí originálně, jiné již méně...

Převodovky jsou výhradně šestistupňové a pro většinu motorů lze vybírat z manuálního i automatického řazení. Volvo V60 ve verzích T6 a D5 může být alternativně k mání s pohonem všech kol s lamelovou spojkou Haldex. Veškeré čtyřválce (zážehové i vznětové) jsou v kombinaci s manuálními převodovkami standardně opatřeny systémem start/stop.

Test ojetiny: Volvo S60 - severský svéráz

Test ojetiny: Volvo S60 - severský svéráz

Zájemce o standardní a příplatkovou výbavu modelu Volvo V60 odkazujeme s ohledem na dříve uvedené důvody na oficiální ceník, který najdete výše. Stupně výbavy nesou jména Base, Kinetic, Momentum a Sumkám, přičemž z verze Kinetic jsou boční větví odvozeny sportovní model R-Design a limitovaná edice VOR (Volvo Ocean Race).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slibná budoucnost, Změna identity, Nabídka variant
  2. Bezpečnost na špici, Zkoušený vůz a R-Design, Nic není zadarmo…
  3. Originál, Důraz na dynamičnost, Zaostřeno na posádku
  4. Zavazadla na vedlejší koleji, Za volantem, Skvělá (a česká!) komunikace, Startujeme
  5. Vzhůru na silnici!, Podvozek zdařilým kompromisem, A vystupujeme
  6. V průměru za 6,8 l/100 km, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky