Test Volvo V50 2,4i: síla zvyku

120 komentářů

Giacomo
16. listopadu • 1:14

Ak chcete vyskúšať "svezení" od Volva tak jedine T5... je tu úplné iné a s ostatnými motormi sa to hádam ani nedá porovnávať... škoda hovoriť , kto nevyskúšal nevie B-]

Renata
11. listopadu • 13:52

Chlapi prosím Vás mě je úplně jedno co tady vykládáte pro mě je prostě nejlepší a desing jedině Volvo V50. A proto jsi už pro něho za týden jedůůů!! Jupíí konečně to bude jízda. Dík

kert
29. července • 12:10

Mohl by autor do příštích testů vždy doplnit zakolik a kdy se dělaji garanční prohlíkdy. Slyšel sem že zrovna u Volva jsou cenově hodně nadstandartní.

Hagrid
29. července • 21:16

Volvo V50 se zmiňovaným motorem má cenu garanční prohlídky v rozmezí 8 až 10 000 Kč, včetně DPH (včetně práce a 6 litrů oleje). Prohlídky jsou po 20 tkm nebo 1 roce.

Dusan
30. července • 11:45

To mne prijde jako docela dost penez, ale chapu ze v bohatych Cechach je to asi standard. Ja jsem ted udelal servisku na Toyotu (jak jsou ti Japonci na servisu drazi) v chudem Nemecku za nejakych 200EUR a to jenom proto, ze jsem si nechal vymenit nejake zaprasene filtry jinak cenikova cena 130EUR.

petr
30. července • 13:02

Tak tak, navíc výběrem správného Toyota servisu se dá hodně ušetřit :-O
Pro srovnání všechny servisní prohlídky do 90.000km (15-30-45-60-75-90.000km) na Toyotu Avensis 2.0 D4 108kW stojí 27.171,- Kč (Matějka Olomouc) až 41.768,- Kč (Area93, Ústí nad Labem) :-O
V tom Ústí teda majitele Toyot pěkně odírají :-/

Hagrid
30. července • 16:07

U Volva jsou ty ceny dost podobné. Práce stojí stejně (ceny jsou i na webu), díly +/- předpokládám také a může se lišit rychlost a hlavně kvalita práce. Jinak jezdit na půl dne do Německa (cca. 3+3 hodiny, pokud nebudeme počítat Sasko), abych "ušetřil" třeba i 5 tisíc je aspoň z Prahy holý nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
30. července • 16:49

Zas tak holy nesmysl to neni. Jednak clovek ma stejne obcas cestu kolem a jednak sject si nejakych 250km do Nemecka, nechat si tam udelat auto a krome toho se stavit na nakup a ject zpet neni tak uplne nelogicky postup. Nejde jenom o usetrenych pet tisic, ale i jistotu poctiveho provedeni coz v CR moc neni a navic si clovek domu priveze kvalitni potraviny, ktere u nas proste nekoupi.

Hagrid
30. července • 18:06

Obávám se, že ani v Německu není servis jako servis. Jinak je to holý nesmysl proto, že za těch pět hodin cesty + 2 hodiny v servise v pracovním týdnu, kdy mají ty servisy v Německu otevřeno, jaksi přijde člověk o celý pracovní den, za který si vydělá podstatně více než 5 000 Kč (navíc ještě - 1500 Kč za benzín). Proto je to aspoň pro člověka z Prahy holý nesmysl. To s tím nakupováním v Německu je sice pravda, ale nákupy v pracovní den jsou poněkud drahé a navíc, to by tam člověk musel koupit v Saturnu apod. tak televizi a nějaký dražší notebook, aby se dalo mluvit o úspoře (což se ale každoročně asi normálně nepořádá). A to celou dobu předpokládáme přesně poloviční cenu než v ČR, což s ohledem na 6 litrů oleje, který tvoří 35% z oněch 10 000 Kč, s velmi podobnou cenou u nás i v Německu není příliš reálné.

MAR
30. července • 20:30

5k za den, to je 100 cisteho mesicne. Tolik si jaksi prumerny majitel auta v CR nevydela.

peto
31. července • 9:30

ked je cena auta okolo miliona, tak na tri roky lizing, servis, mesacne na benzin 10-15 tisic, tak to vyjde mesacne aj 50 000, a dat 50 000 mesacne do auta si moze dovolit clovek ktoreho prijem sa fakt blizi tym 100 000 mesacne

fredy
31. července • 11:34

no ak niekto zaraba 100k mesacne a da do auta polovicku prijmu, tak to musi byt uplny magor :-D

Skyline
31. července • 12:29

To by me zajimalo, co je potom podle tebe clovek, ktery vydelava 20k mesicne a da do auta polovicku prijmu, casto i vic?

petr
31. července • 14:01

Kouzelník :-D

Hagrid
31. července • 9:42

Mno, pokud bych měsíčně dal 10 až 15 000 Kč za benzín, tj. ujel až nějakých 5000 km, tak bych si rozhodně nekupoval V50, protože má servisní intervaly jen 20 000 km ;-) Jinak s těmi provozoními náklady to až tak horké není. Pojistka+povinné ručení 30 000 Kč ročně (mám velké bonusy), benzín 10l/100 km při 10 000-15 000 km ročně také moc nedělá a garanční prohlídky + preventivní servisní prohlídky se vejdou do 15 000 Kč ročně.

Hagrid
31. července • 8:41

Ale bavíme se o servisu na Volvo V50. Z toho také vyplývá ona úspora 5000 Kč. U auta, kde je garanční prohlídka levnější už by se teprve nevyplatilo trávit jeden den a 500 km cestou do servisu. Naopak, u nějakého dražšího auta nebo u auta, u kterého je v Německu prostě významně lepší servis (což se říká o velkých Mercedesech), tam to smysl teoreticky mít může (ale asi spíš kvůli té kvalitě práce).

Dusan
30. července • 18:51

Tohle je hrozne individualni. Ne kazdy maka u soustruhu od 7 - 15:30 s pauzou na obed 11:00 - 13:30. Spousta lidi nema problem s tim si zaject nekam ve vsedni den. Co se tyce nakupu v Nemecku tak to neni o tom, ze by clovek usetril, ale ze dostane kvalitu, kterou u nas nekoupi. Ostatne obdobne je to i s tim servisem.

eLzyx
29. července • 13:06

servis volvo a drahý :-D
pro příklad ... motor T5 - výměna rozvodů ve 150 000km, výměna oleje (6 litrů 10W60), výměna všech filtrů, preventivní přetěsnění turbodmychadla, výměna pár hadic (od turba a od serva) - sakumprdum za 28 000Kč. Podle mě to není nejhorší částka, nehledě na to, že se před tím měnily jen kapaliny a filtry + povyměňovalo se pár věcí v rámci svolávaček. ...souhlasím s tím, aby recenzenti se snažili uvádět servisní náklady, nebo aspoň intervaly. Mělo by to být v manuálu k vozu, takže problém se zjištěním intervalů by neměl být problém.

puck
29. července • 14:02

renault laguna diesel servis po 120t km 48t Kc

Radek Ondrášík
29. července • 14:12

To tu Lagunu i pozlatili? Pokud vim, ze 120tkm jsou rozvody, oleje, filtry, pumpa. Mne to stalo cca 18tis. Kc v autoraku. I kdybych dal nove brzdy (kotouce+desky) - cca 9000 Kc a i tlumice po 2500 Kc tak jsem porad vyrazne pod danou castkou.

RS
29. července • 15:56

Radku asi mas uz ceny jako VIP :-D:-D:-D Laguna by mela mit servis zadaka abych o ni nekdy uvazoval. Ani zataceci prdel spolehlivosti nepomuze.
To Volvo je rozhodne zajimavejsi volba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kert
29. července • 16:13

No tak příklad, našel sem ceník ve kterém píšou 1060 kč/hod bez daně za servisní hodinu. To mi lidové nepříde :-(

antonio
29. července • 18:31

Taky nikdo po záruce do značkového servisu volvo nejezdí B-], jinak spolehlivost těch aut je maximální, jediný problém sou francouzské diesely 1.6HDI 2.0HDI (označený jako 2.0D) je mnohem spolehlivější. Ostatní věci jako robustnost podvozku jsou moooc příjemné.

Hagrid
29. července • 21:19

To je hloupost, auto už má po záruce a jezdím do značkovového servisu dál. Neznačkové servisy na nové modely stejně nemají diagnostiku a cenově ani kvalitou nejsou schopné značkovým servisům konkurovat. Stejně, práce třeba u garančky dělá dvě hodiny, zbytek jsou díly (olej, filtry, brzdové destičky atd.).

antonio
30. července • 9:51

O kvalitě práce se dá dlouze polemizovat, bohužel :-P souhlasím s tím co psal dole Goes (Radek), pokud najdeš slušného mechanika a umíš si koupit součástky sám tak to je nesrovnatelně levnější a i ta kvalita práce bude lepší. Každopádně razítka autorizovaného servisu v servisce vypadají lépe, na to já ale kašlu.

petr
30. července • 10:10

Pokud nechceš přijít o záruku na prorezivění karoserie, tak musíš do autorizovaného servisu. No a většina automobilek dává záruku na prorezivění 12 let :-D

Radek Ondrášík
30. července • 10:46

Prohlídka karosérie je na cca 20 minut a cca 200 Kč a máte razítko v servisce. Pořád to vyjde výrazně levněji, než dávuat auto do autoráku. Navíc když si člověk přečte podmínky záruky proti prorezivění, tak stejně mu nic neuznají.

Radek Ondrášík
30. července • 9:30

To není tak úplně pravda. Většina autorizovaných servisů využívá externích služeb neautorizovaných firem. Např. v oblasti diagnostiky naftových motorů, vstříků, turba, čerpadel apod. se auta vozí do externích servisů, které jsou na toto specializované.Co se týká osttních věcí, je třeba is uvědomit, že většina dílů je v autorizovaném servisu extrémně předražená. Ten stejný díl lze koupit v maloobchodě o 20-50% levněji. Servisák v neautorizovaném má navíc nižší sazby za hodinu a ve finále se dá ušetřit opravdu balík.Např. na přední nápravě Passatu - 27tis. autorák, 16tis. neautorák - použití stejných dílů. To samé rozvody, brzdy, pneu apod.Jsou oblasti, ve kterých je sféra neautorizovaných servisů mírně pozadu, např. zmíněná diagnostika, na druhou stranu jsou opět neautorizované servisy, které se na tuto činnost specializují a mají lepší výsledky, než servisy autorizované.

Hagrid
30. července • 16:04

Nevím, co sem motáte přední nápravu Passatu. Passat není Volvo, tam je ten servis (i vzhledem k množství vozidel) o něčem jiném. Stejně tak je nesmysl, že se Volva ze značkových servisů vozí do externích neznačkových servisů. Můžu Vám garantovat, že moje auto nikdy brány značkového servisu (vyjma testovací jízdy) při garanční prohlídce neopustilo. Budu rád, když tu ale prokážete, že Volva se vozí ze značkových servisů někam ven do neznačkových externích servisů. Moc rád bych viděl nějaký důkaz a Volvo Auto Czech asi také, protože by pak takový servis přišel o licenci.Když o tom nic netušíte, tak tu nešiřte bludy. Zkušenosti z jiných automobilek nelze rozhodně vztahovat na automobilky všechny. Moc rád bych viděl třeba takový neznačkový servis na Maybach :-D

Radek Ondrášík
30. července • 19:17

Volvo je stejně mainstremova automobilka, jako Volkswagen. Nedělejme z ni něco "více". To, že váš vůz neopustil brány značkového servisu neznamená vůbec nic, záleží jaké opravy/servis na něm byly prováděny. Každopádně pokud byste si chtěl nechat změřit, v případě naftového motoru, stav vstřikovačá common-rail, na 100% to v autorizovaném servisu Volva nezvládnou a pošlou vás jinam, nebo to udělají za vás a tyto vstřikovače opustí prostory servisu, jelikož je to úkon, který se standardně nedělá a nejsou na to vybaveni. V servisu pouze zjistí faktickou funkčnost a případně výměnu.Stejně tak se často licencují lakýrnické dílny, jelikož ty nejsou v každém autorizovaném servisu a tyto služby často dělají externí firmy, které plní standardy dané určitou automobilkou.Prostě se smiřte s tím, že i to Volvo si pronajímá externí služby. Na tom není nic špatného a dělají to i daleko věhlasnější automobilky, než je montérská dílna ze Švédska.Takže ověřte si nejdříve realitu, než tu začnete druhé napadat. Vypadáte pak jako uražený hlupák, kterému někdo šlápl na kuří oko.

Hagrid
31. července • 8:38

Aha, takže v CRV je to tedy špatně, když se tam píše že Volkswagenů v ČR je několikanásobně víc než Volva a tudíž že Volvo není stejně mainstreamová značka jako Volkswagen a tudíž ho také neopravuje každý Franta z horní dolní. To byste možná měl MVČR na tuto chybu upozornit. Jinak zbytek nesmyslů a urážek nemá cenu komentovat, vymykáte se totiž "evropskému určení."

eLzyx
30. července • 9:13

znám neautorizovaný servis, který má diagnostiku i na nová Volva.

RS
29. července • 19:13

Jestli myslis Lagunu to je videt podle TUV :-D

antonio
29. července • 19:28

ne myslim V50

Radek Ondrášík
29. července • 18:26

Ja mam nejakych 650 Kc za hodinu praci. V Brne.

RS
29. července • 19:14

A to ti pride jako malo? :-D

Radek Ondrášík
29. července • 21:30

Prijde mi to stejne, jako jsem platil u jinych znacek a modelu stredni tridy. Je to takovy prumer. Moc levnejsich neni, zato je dost drazsich.

RS
29. července • 22:16

U Mondea 520 Kč :-D

Radek Ondrášík
30. července • 7:27

Ono je to město od města. Předtím jsem měl také Mondeo a platil jsem to samé. U Opelu taky.

Hagrid
29. července • 9:31

Osobně mám 202 cm a do V50 se bez problémů vejdu. Mám ale elektrickou sedačku, která je podle mých zkušeností o něco jinak (a níž posazená) než ta manuálně ovládaná, takže nevylučuji, že v testovaném autě mohl mít dvoumetrový člověk problém.Jinak, co se faceliftu týče, tak ten byl poměrně znatelný, ale zejména v interiéru, kam se dostala lepší loketní opěrka s hlubší schránkou, dřevo, a držák na drobné a lépe udělané a navíc kryté držáky na pití. To jen tak pro doplnění.

p
29. července • 11:11

Jenze autor testu nemluvil o prednich sedadlech, ale o miste na zadnich. Osobne mam zkusenost s XC90 (mam 204) a na predni i zadni se vejdu, ale v zadu uz si skrtam hlavou a predevsim ty sedacky na prednich sed. , ktere jsou tolik vychvalovane, nejsou pro me prave to prave orechove. Nemoznost nastavit si hlavovou operku je pro me limitujici. Ovsem osoby mensiho vzrustu vzdy jenom chvalily. Pro me byly doposud nejlepsi sed. v X5 (ovsem priplatkove-odvetravane s moznosti nastaveni bocnic a delky sedaku )

Hagrid
29. července • 21:15

Aha, tak to jsem asi přehlídnul. V tom případě souhlasím, vzadu se sedět nedá. V50 je auto pro dva dospělé a dvě malé děti. Nic víc a nic méně.Jinak odvětrávání už Volvo do novějších modelů dává taky. Jinak zrovna ta nemožnost nastavení hlavové opěrky mi ani při mém vzrůstu nevadí. Ve většině aut jsem totiž stejně opřený o tu opěrku při řízení nikdy nebyl. Jinak, z V50 je ještě pěkně blbý výhled, což recenze nezmiňuje.

kox
29. července • 21:29

"V50 je auto pro dva dospělé a dvě malé děti." No to mi prijde docela legracni. Pro koho je potom takova Fabia? Ja merim 190 a stredne velka osoba (175) se za me vejde docela pohodlne.

Andy
30. července • 0:29

ja mam 207, foter 191 a do novej V50ky som sa zanho posadil celkom v pohode (nohy bez problemov, hlava sa dotykala stropu). sedacka bola elektricka:) velmi prijemne auto, hlavne ta skusenost s beztiazovym stavom je ozaj skutocna! a interier volva, hlavne stredovy panel ma fascinuje od doby kedy som videl ovladanie klimatizacie, kde je sediaca postava rozsekana na jednotlive casti a vy stlacite hlavu ak chces aby vam fukalo na hlavu:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hagrid
30. července • 8:41

Tak to bych někdy docela rád viděl :-D Aby se totiž za volant vešel dvoumetrový člověk, tak musí být sedačka řidiče úplně vzadu. Jednou jsem za sebou 12 km vezl 180 cm bratrance a nebyl zrovna dvakrát šťastný z prostoru na zadních sedačkách.. Jinak, měl jsem asi říci - pro dva vzrostlé dospělé (považuji to při své výšce jako samozřejmost ;-) ) a dvě děti.

Brouk
29. července • 8:50

800 tisic za nizsi stredni mi jako zazrak nepripada.

Petr Hlobil (hlobilp)
29. července • 10:20

koukni na kolik prijde v podobne vybave Octavia.... neni to o moc min

Jarda
29. července • 12:28

a kdyz se podivas do ceniku, tak napr. V50 s 1.6 benzin prijde v druhe zakladni vybave na 616k. To je prakticky totez co Octa, takze nechapu co vede lidi k stadnim nakupum Skodovek...

jam
8. února • 12:42

kufr, cesi jsou do it yourself a taky na jadran se vejde do auta vic plechovek piva.krome toho octu otevre kazdy cech i bez klicu,docela nevyhodne.ale zase ji kazdy opravi a smontuje z dilu, ktere ma ve dvore i kdyz ta tsi uz ne, to je mor.

selap
29. července • 22:45

No to je přece ta naše na servis i N.D. levná Škoda.:-DA taky sósedovi musím ukázat že na to mám,O v metle na hlínách,copa nějaký Volvo,stím mi p.. p...

Hagrid
29. července • 21:13

1.6ka je u V50 nepoužitelný motor. Na to auto je rozumné minimum 140k (díky jeho hmotnosti)

Radek Ondrášík
29. července • 21:29

Volvo váží 1300 kg s motorem 1,6 a to je špatné? Vzdyt to vazi stejne jako jine kombiky nizsi stredni tridy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hagrid
30. července • 8:39

Mluvím z vlastní zkušenosti. Zkuste si porovnat zrychlení z 0 na 100 km/h. Tam je to myslím pěkně vidět. Jakákoliv hodnota nad 10 sekund totiž už není příliš bezpečná pro předjíždění ani rychlou reakci na komplikované křižovatce, v krizové situaci apod. Takový je aspoň můj názor.

pasha
30. července • 11:59

Suhlas. Vlastnim V40 1.8 benzin. Je to zalostne minimum a zivo si neviem predstavit na tomto aute motor 1.6. Ked je sofer v aute sam tak sa to da, ale zatazit ho spolucestujucimi uz dava autu poriadne zabrat.

martin232
30. července • 15:33

minimum, to jako že třeba s 1.3kou by ses při předjíždění hned zabil?tak v tom případě prostě nepatříš na silnici

Hagrid
30. července • 16:00

Tak si zkuste to auto řídit se slabým motorem a pak si něco povíme. Tenhle váš blud je ale ani už ne zábavný. Navíc nejde o objem, ale o výkon motoru, když už... (a zatím byla řeč jen o motorech ve V50, kam 1,3 skutečně nepatří, u kterých všichni diskutující dozajista výkony předpokládám znají)

Skyline
31. července • 9:31

Ja najezdil 60k km s S120 a dalsi tisice km s 1.9 TDi v O1 kombi, 1.3 ve Felicii, neco ve Favoritu, ridil jsem Kacko i jine ruzne 1.6 v nizsi stredni (Megane, Altea, O1), s Picassem HDI (zrychleni asi jako ta S120). Tedy jsem "si zkusil ridit auto se slabym motorem". A co si tedy budeme povidat? Ze jsem davno mrtvy? Ze jsem se hned pri prvnim predjizdeni zabil? Nebo o co se tady jako snazis?

Hagrid
31. července • 9:44

Píšu to snad někde? Jestli ano, tak kde?
Já jen říkám, že V50 chce pro pohodlnou a bezpečnou jízdu (dle předpisů) motor s výkonem aspoň 140 k. Nic víc a nic méně. Někteří to ale holt nejsou schopni zkousnout ani pochopit, a to i přesto, že s tím autem nenajeli ani 1 km.

Skyline
31. července • 10:16

Me spis prijde, ze ty nejsi schopen zkousnout a pochopit, ze muze mit taky nekdo jiny nazor. Pises "Tak si zkuste to auto řídit se slabým motorem a pak si něco povíme". Tak holt cekam, co si teda budem povidat?

petr
30. července • 10:03

Nic proti, ale pro předjíždění je důležitější pružné zrychlení než zrychlení 0-100 km/h ;-)
Malé srovnání:
Saab 9-3 1.9TiD 88kW (0-100 za 11,5s, 80-120 na 5ku 12,5s)
BMW 318i 105kW (0-100 za 9,1s, 80-120 na 5ku za 12,4s)
BMW 318d 90kW (0-100 za 9,4s, 80-120 na 5ku za 11,3s)
Saab 9-3 1.9TiD 110kW (0-100 za 9,5s, 80-120 na 5ku za 9,5s) ;-)

Ron.Jeremy
30. července • 11:02

Pružné zrychlení na jeden konkrétní převodový stupeň je důležité pro lemply, kteří neumí v pravý čas zařadit správný rychlostní stupeň, a při koupi auta to nezohlednili a nekoupili automat.

Skyline
30. července • 10:33

Pro predjizdeni je pruzne zrychleni na petku podobne dulezite, jako zrychleni z 0 na 100, tedy vubec. Dulezite je, jak nejrychleji se da z 80 na 120 dostat, lhostejne, na ktery prevodovy stupen.

petr
30. července • 11:39

Tady nešlo o porovnání absolutních čísel, ale názornou ukázku toho, že zrychlení z 0 na 100 nevypovídá o pružném zrychlení vůbec nic ;-) Jinak u obou BMW je pružné zrychlení 80-120 na 4ku lepší o 3 vteřiny, samozřejmě + čas nutný na přeřazení v krizových situacích.

martin232
30. července • 15:32

kdykoliv se dostaneš při předjíždění do situace, že musíš řešit jestli to stihneš nebo ne je to JEN a JEN TVOJE chyba.
Názor, že výkonný motor umožňuje bezpečnější předjíždění je zhoubný a vede jenom k tomu, že řidiči předjíždějí ve vyšších rychlostech v nebezpečnějších situacích a ohrožují všechny kolem sebe a přitom si neuvědomují, jakou dráhu ujedou.O tomhle názoru prosím nediskutujte a zamyslete se nad tím. Každý víkend si to můžete ověřit v TV nebo na www.chcizit.czpřeji příjemnou cestu na dovolenou

Skyline
31. července • 9:28

Nemas pravdu. Casto se mi stava (naposled v nedeli cestou z HK), ze mi nejaky zamindrakovany chudak zacne pri predjizdeni pridavat. Tentokrat to byl silene coudici Escort, ktery sotva jsem zacal najizdet do leveho pruhu, slapl na plyn a nez jsem ho objel (jel jsem pohodove na sestku), dojel tech asi 40 metru, ktere ho delili od pred nim jedouci O1 kombi a nechtel me nechat zaradit. To neni zadna moje a jen moje chyba, to je zhovadilost zamindrakovenho smejda. Protoze s takovymi hlupci pocitam, nestalo se nic, jen jsem objel jeste i tu oktavku. Kdyby nebylo v protismeru na kilometr misto, nejel bych na sestku, ale dal bych tam za tri a nez by se ty smradlavy kamna rozjely, byl bych vpredu. To vsak nic nemeni na tom, ze zrychlujici auto pri predjizdeni NENI chyba toho, kdo predjizdi a tedy neni pravda, co jsi napsal. Jo a nediskutuj o tom, ale radsi se nad tim zamysli;-)

Hagrid
30. července • 15:58

Nic proti, jezdím bezpečně a podle předpisů, ale přesto si stojím za tím, že kratší předjíždění je bezpečnější než delší. A není to moje chyba, když si to myslím, je to prostě jen názor. Pokud Vy si myslíte, že je, když to doženu ad absurdum, bezpečnější předjíždět 5 minut než 10 sekund, je to Vás názor, ale o bezpečnosti to opravdu není. Nevím, kde jste totiž vzal to přesvědčení, že rychlé předjíždění musí být vždy ve vyšších rychlostech (mám za to, že byly myšleny ty nepovolené) a v nebezpečnějších situacích a ještě ke všemu, že rychlé předjíždění ohrožuje ty kolem Vás (což je naprostý nesmysl). Ohrozit Vás mohu hravě i při předjíždění v 50 km/h na okresce...

lkjpokpok
30. července • 15:57

99x vám to předjíždění vyjde
po 100tý dopadnete takhle:
http://www.chcizit.cz/1-711-nakladak-x-osobak

Radek Ondrášík
30. července • 9:03

90% aut má zrychlení 10 a více sekund. Není to žádná tragedie. Jistě, lepší dynamika je dobrá, ale zase bych ze zrychlení 0-100 za 10-12 s nedělal žádnou tragedii. V současnosti mám auto, co má stovku za 10,5 s a nevidím v tom problém a žádné krize nezažívám. Holt chce to u jízdy myslet a mít odhad.

eof
29. července • 16:50

Ale já myslím, že chápeš :) Tady nejde o cenu, je to prostě škodovka (v dobrým slova smyslu).

Hagrid
29. července • 9:29

Tak se podívejte, co za podobné peníze dostanete u BMW/MB ;-). Audi je IMHO cenově srovnatelná, ale nová A4 je ještě větší

Dusan
29. července • 10:44

BMW 1 a Audi A3 jsou za dost podobne penize jako tohle Volvo, ale obecne primeho protivnika Volvo S40/V50 nema, protoze podobny vuz ani jedna z nemeckych znacek nedela.

Hagrid
29. července • 21:12

BMW 1 je na úrovni C30. V50 je obdoba BMW3 Touring (i velikostně) nebo MB Klasse C. Audi díky zvětšení A4 už má nejbližší podobný pětidvéřový A3

BlackRider
30. července • 10:01

MB C a BMW3 je stredni trida. V50 je nizsi stredni trida stejne jako Octavka, Golf nebo BMW1. Na druhou stranu kdyz to clovek srovna s Octavkou tak mu to zas tak drahy nepride :).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenek Dostal
30. července • 10:47

Omyl, V50 je stredni trida, stejne jako kdyz vyslo V40, tak bylo razeno proti MB C a BMW 3, takze taky stredni trida. A nebo je taky moznost, ze vzhledem k vnitrnimu prostoru by BMW 3 a MB C klido mohly bejt v nizsi stredni

Dusan
30. července • 11:39

Vzhledem k tomu, ze V50 je technicky zpremiovany Focus, tak opravdu nema ambice na to byt ve stredni tride.

Hagrid
30. července • 15:54

V tom případě je předchozí Audi A4 "technicky zprémiovaná" Oktávka, případně nová A4 technicky zprémiovaná Fábie (některé motory mají přeci stejné, že...) Asi podobný jste teď pronesl nesmysl...

Dusan
30. července • 16:46

Zkuste se priste zamyslet treba nad tim proc ma Focus II Combi a Volvo V50 na milimetr stejny rozvor predtim nez napisete podobny nesmysl.

Hagrid
30. července • 17:57

A co jako? Audi a Škoda mají taky některé podvozky stejné, to ale z Volva nedělá "zprémiovaný Ford Focus potažmo Ford Mondeo" a z Audi to nedělá "zprémiovanou Škodu Octávia). Zkuste se příště třeba zamyslet nad tím, jaký vliv mají použité díly, karoserie, převodovky, motory, brzdy, klimatizace, audiosoustavy, sedadla,..., než napíšete podobný nesmysl.

Dusan
30. července • 18:28

Vy jste opravdu mimoradne natvrdla osoba. Stredni trida vs. nizsi stredni trida opravdu neni "o pouzitych dilech, karoserii, prevodovkach, motorech, brzdach, klimatizacich, audiosoustavach ci sedackach". Volvo V50 je proste vuz nizsi stredni tridy stejne jako Ford Focus II se kterym sdili vetsinu technologii a stejne rozmery.

jam
8. února • 12:37

kdyz to ridim, je mi jedno, jestli si na chodniku lidi rikaji,ze ridim stredni, nizsi stredni tridu.jezdi to skvele, o dost lepsi plasty nez z ceho to ma podvozek, sedacky nemaji chybu, prosedite v nich tyden a ani to vase zada nepoznaji.nemam 2.4, ale naftu,ale jelikoz jezdim tam, kde maji vsicni 2litry a vyse, odpada zbytecne machrovani, kdo predjede bavo a kdo uz ne.jo a nemohu souhlasit,i v nizsi stredni tride chci, aby repro nerezonovalo, kdyz hraje hlasite, motor zrychloval jako prase, brzdy se zakously a zastavily, kdyz potrebuju a nad hlavou mit prirodu, kdyz je teplo, nemusim mit bavo7, kdyz se chci stehovat, pojedu trambusem:-)

kox
30. července • 18:40

Dusanovi: A o cem tedy ty tridy jsou, mohl byste nam, Dusane, napsat definici? Pokud je to dano rozmery (pripadne jen rozvorem), proc je BMW 3 stredni trida? A je-li to dano i necim jinym, proc by na "stejnem" podvozku (pokud vim, Volvo ty podvozky upravuje) nemohla byt dve auta ruznych trid? Tohle trideni si vymysleli novinari a sami v tom ted nemaj jasno, v Nemecku napriklad radili Octavii do stredni tridy. Kazdopadne vetsina srovnavacich testu V50, co jsem videl, je s MB a BMW.

Radek Ondrášík
30. července • 19:11

Tak ok, přebereme si to jinak.V50 je vlastně S40 v kombiku.
Nad S40 je S60
Nad S60 je S80Pokud je S40 střední třída, pak je S60 vyšší střední třída a S80 je luxusní limuzína ala BMW 7er, Audi A8, S-klasse apod?To opravdu není. S80 je soupeřem pro BMW řady 5, Mercedes E-klasse apod. S60 je soupeřem střední třídy a S40/V50 tím pádem musí jít o třídu níže.Samotné určení nemá žádné přesné definice, ostatně dokazuje to také to, jak automobilka svůj vůz řadí. Volvo S40/V50 řadí do tzv. nižší střední třídy v obecném pohledu. Pro evropské určení jsou pak třídy trošku jinak namixovány, ale i tam je S40/V50 dle určení automobilky mezi rodinnými vozy, resp. mezi ostatními vozy nižší střední třídy.

Hagrid
31. července • 8:34

S60 je jen o pár cm delší než V50, takže Vaše logika je naprosto irelevantní stejně jako Váš nárazník od Passatu níže.Pokud se budeme bavit o "evropském určení," tak adekvátní k BMW 1 a Audi A3 je podle "evropského určení" EuroNCAP Volvo C30 http://www.euroncap.com/small_family_car.aspxAdekvátní podle "evropského určení" k BMW 3, Audi A4 a tomu Vašemu Passat je Volvo S40/V50 http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx. Takže až budete zase vyprávět cosi o "evropském určení," tak si raději zjistěte fakta, stejně jako s tím Vaším imaginárním převozem aut na opravy ze značkových servisů do neznačkových...

BlackRider
31. července • 10:57

No tak tady sis vyborne nabech protoze C30 je hackback verze S40 cili samozrejme patri i do stejny tridy jako S40/V50. :) Rikat ze C30 je o tridu niz nez S40 je stejnej nesmysl jako rikat, ze Fabia je o tridu niz nez Fabia Combi :).

Hagrid
31. července • 11:34

Skutečně? Tak si porovnejte rozměry...

BlackRider
31. července • 11:43

Jako ze hatchback je mensi nez sedan nebo kombik? Covece to by me nenapadlo... :))) Porovnej si rozmery Fabie, Fabie Clasic a Fabie Combi :).

Hagrid
31. července • 12:04

Jinak podle Vaší ynteligentní logiky je BMW 1 a BMW 3 stejná třída (však je to přeci jen hatchback od trojky, ne?) Audi A3 a Audi A4 stejná třída (však je to přeci jen hatchback od A4) a Mercedes Benz A a C stejná třída (však je to přeci jen hatchback od C). To, že je tam rozdíl 30 cm v délce zajisté na určení třídy dle Vaší zcela unikátní stupnice jistě nevadí. Škoda jen, že "evropské určení" tříd je poněkud odlišné...

Dusan
31. července • 19:07

Ja jsem pomerne extremne tolerantni osoba a zejmena na diskusich, ale je tohle uz neni natvrdlost, to uz hranici s debilitou. Sam dovozce zaradil Volvo S40/V50 do NIZSI STREDNI TRIDY, takze to ma asi blbe a mel byste mu to rici v jakem omylu zije. Jinak pak je rozmery totozny Focus II samozrejme take stredni trida, takze i Ford to ma blbe.
Zbytek argumentu je opravdu komicky. Volvo S60 je deset let stara vykopavka a tudiz rozmery odpovidaji dobe pred deseti lety. Zni to mozna prekvapive, ale auta skutecne s casem rostou. Takove Vectra stareho modelu byla kratsi a mela mensi rozvor nez dnesni Focus a presto slo o vuz typicky stredni tridy, protoze holt v te dobe byla auta mensi.

xtr
31. července • 16:04

BMW 1 a 3 jsou stejná třída?????????? Tak to je super asi si koupím 1čku a budu si o těch co mají 3 ku s rozvorem o 10 cm delším myslet že jsou kreténi :-) EURO NCAP dělá statistiku bezpečnosti a tam jsou celkové rozměry důležitější než velikost rozvoru, proto mají své dělení tříd, které porovnává pro jejich potřeby porovnatelná auta. Pro využitelnost interiéru a tím pádem zařazení do třídy je rozvor důležitější. A ano C30 je stejná jako S40 a V50 přestože je ve ststictice EURO NCAP v jiné kategorii. S60 je úplně jiné auto než S40 je to původní těžká řada volva s úplně jinou filozofií a jízdními vlastnostmi a přestože je vzadu stejně místa tak je to nepochybně o třídu vyšší vůz.

petr
31. července • 19:04

Rozvor o tom kam které auto patří taky moc nerozhoduje a platí to i o vnitřním prostoru. Zkus srovnat BMW 3 a Ford Focus:
rozvor: BMW = 2.760 vs. Focus = 2.640
podélný prostor vpředu: BMW = 650/1130 vs. Focus = 850/1100
podélný prostor vzadu: BMW = 600/860 vs. Focus = 690/920
výška nad sedadlem vpředu/vzadu: BMW = 950/900 vs. Focus = 1000/870
šířka vpředu/vzadu: BMW = 1400/1470 vs. Focus = 1450/1485 ;-)Další příklad ti můžu uvést u Opelu Vectra, ten má u verze sedan a liftback rozvor 2.700 mm, ale u verze Combi má rozvor 2.830 mm, tedy rozdíl mezi sedanem a kombikem je 13 cm !!!

Myr
3. srpna • 18:50

Od BMW bych radeji upustil. Neni to typicky predstavitel mainstreamu ve stredni tride. Vnitrnimi rozmery ztraci hlavne kvuli zadnimu nahonu, ktery je prostorove narocnejsi. Zkus porovnat radeji s Lagunou, C5, Mondeem a zjistis, ze od Focusu je to o dost vzdalenejsi.

petr
31. července • 19:07

Oprava.
Podélný prostor vpředu u BMW je 950/1130.
Jo a jde o srovnání BMW 318d a Focus 1.6, data jsou z www.auto.cz

BlackRider
31. července • 12:17

Aha, tak v tom pripade sorry, ale pro tebe uz asi opravdu neni zachrana :). Rict ze BMW 1 je hatchback od BMW 3 zvlast kdyz BMW 3 hatchback verzi ma, to o tobe neco vypovida. No nic, mej se hezky, inteligentni clovek si tady argumenty posbira, ty si mysli, ze V50 je spada treba do stejny tridy jako Veyron :).

Hagrid
31. července • 11:54

A je Fabie také třídvéřová a téměř bez kufru?

BlackRider
31. července • 12:04

Ale ano Fabie hatchback malej kufr a ne Skodovka neudelala tridverovou verzi i kdyz konkurence Fabie (treba 206 nebo Polo) tridverovou verzi dela. Ale jelikoz Fabie je stejne o tridu mensi nez C30, ktera je primou konkurenci Golfu, 307 nebo prave Focusu a Mazde 3 na jejichz podvozku je postavena je to otazka absolutne mimo misu.

doombukurest
31. července • 9:07

dobre a potom k cumu sa radi s60 a s80.....pochybujem ze s80 je stavana k 7er....

Hagrid
31. července • 9:17

Volvo nemá obdobu A8/S/7. Jinak, kdybyste koukal na ty odkazy, kde se uvádí skutečné dělení vozů do tříd podle "evropského určení," tak byste věděl, že S60 patří tam, co S40, protože ani velikostně není příliš jiná. S80 patří k BMW 5/A6/E klasse viz http://www.euroncap.com/executive.aspx.

xlx
2. srpna • 12:07

bez ohladu na to, co hovori Euroncap nesuhlasim si myslim, ze S60 je o kus vyssie ako s40(v40/50). S60 je vacsia zvonku i zvnutra, vacsi polomer otacania, lepsie vnutri spracovana, uplne iny pocit z jazdy. Iny level. Jazdim s V40 i S60.

Hagrid
2. srpna • 17:19

V40 se s V50 nedá srovnávat, na základě toho si názor jde na toto srovnání dělat jen stěží. S60 a S40/V50 je se stejným motorem cenově úplně stejná (je asi o 1000 Kč dražší) a nabízí starší platformu a technologii + 8 cm navíc, převážně za zadními sedadly. Velký část dilů je naprosto stejná (i s S80/XC90) - tj. motor (u pětiválců), převodovka, brzdy, starý haldex, sedadla, audio, klimatizace, atd.

doombukurest
31. července • 9:20

takze chcete povedat ze s40 a s60 su v tej istej kategorii? tu si ovolim nesuhlasit ja s40 ako konkurenciu 3er vobec nevidim ....

Hagrid
31. července • 9:39

Můžeme o tom diskutovat, můžeme s tím i nesouhlasit, ale podle "evropského určení" pana Ondrášíka to tak prostě je. Pokud si myslíte, že tomu v EuroNCAP nerozumí a Vy tomu rozumíte lépe, napište jim, třeba Vás zaměstnají a své hodnocení změní. Pokud porovnáme rozměry, tak BMW 3 Touring má 4520×1817×1418 mm (dך×v) a Volvo V50 4522×1770×1457 mm. Tudíž ta auta jsou naprosto srovnatelně velká ve stejné třídě přesně tak, jak tvrdí EuroNCAP. Třeba budete mít ale argument, který je přesvědčí.

Hagrid
31. července • 9:54

Ještě pro doplnění S60 má rozměry 4603×1804×1428 mm, což jej o celou třídu výše zrovna neposouvá, zejména když byste si pak porovnal, v kterých částech karoserie těch 8 cm na délku přibylo. S80 má oproti tomu 4851×1861×1493 mm, což jaksi posun o 1 třídu je celkem bez diskuse. Aspoň tedy u lidí v EuroNCAP.

Skyline
31. července • 10:23

Hele Hagride, zkus na chvili vychladnout, precist si diskusi jeste jednou a dojde ti, ze se chovas stejne smesne jako skodfkari, kteri za kazdou cenu cpou Octavii do stredni tridy, kam nepatri - stejne jako tam ted ty cpes V50. Smir se s tim, ze mas v ramci koncernu Ford premiovou verzi Focusu, coz ale jeste neznamena, ze je tim padem auto o tridu vys. A4 taky neni o tridu vys nez Passat jen proto, ze je to Audi.

Hagrid
31. července • 11:37

Hele Skyline, zkus na chvíi vychladnout, přečíst si diskusi ještě jednou a dojde ti, že o "střední třídě" nebyla nikde řeč, tam nepatří ani V50 ani BMW 3. Smiř se s tím, že EuroNCAP i rozměry říkají celkem jasně, že BMW Touring 3 a Volvo V50 patří do stejné třídy, což je také to, co tady tvrdím.

Skyline
31. července • 12:26

Hagride, ty jsi srandovni figurka:-D:-D:-D Videl jsem lidi rozhodovat se mezi "trojkou", Accordem, "ceckem"... Videl jsem i lidi, co uvazovali, jestli Avensis nebo Lagunu... Ale jeste nikdy jsem nevidel, ze by nekdo resil BMW 3 a Focus:-D:-D:-DA EuroNCAP si muze rikat, co chce - ve statistikach prodeje je u nas O2 ve stredni tride, ale to jeste neznamena, ze tam patri. Rozmery jsou jedna vec, skutecne kvality vec druha. Verim tomu, ze jizda v S60 vs. S40 je diametralne odlisna, stejne jako je drasticky rozdil mezi O2 a necim, co do stredni tridy skutecne patri. Jestli jeste navic operujes s takovymi hloupostmi, jako ze Fabia Combi je o tridu vetsi, nez Fabia 5D jen proto, ze ma vetsi kufr, tak to uz je fakt na chocholouska :-D :-D

kox
31. července • 13:09

"A EuroNCAP si muze rikat, co chce - ve statistikach prodeje je u nas O2 ve stredni tride, ale to jeste neznamena, ze tam patri." - Aha, takze co kam patri rozhodujete vy, a to predevsim podle viry: "Verim tomu, ze jizda v S60 vs. S40 je diametralne odlisna" - to jste pronesl peknou hloupost. Jak muzete neco takoveho rict, aniz byste v jedinem tom aute sedel :-O

Skyline
31. července • 14:09

Ja vim, nemas klimu, co?:-D:-D Koxi Koxi, co s tebou? Ja celkem chapu, zes jeste mlad a zkusenosti pomalu, nicmene az budes mit moznost projet hromadu aut ruznych trid, budes moci uplatnit i dedukci na zaklade nabitych zkusenosti. A ja se pochopitelne muzu mylit a treba jsou vsichni majitele S60 idioti, kteri si koupili zbytecne auto, protoze S40 je po vsech strankach lepsi, ale na zaklade svych zkusenosti si to nemyslim. Samozrejme te to muze stvat a muzes nam tady predvadet svoje moudra, ale to je tak vsechno, co s tim muzes delat. Kontrolni otazka: ty jsi v S40 i S60 jel?Doplnujici informace: jel jsem v Octavii i Superbu. Jel jsem v Megane i Lagune. Jel jsem v Civiku i Accordu. Jel jsem v BMW 3 i BMW 5. VZDY jsem poznal, ktere z tech aut patri o tridu vys. Neboj, casem se k tomu treba taky propracujes.

kox
31. července • 14:55

Ach jo. Ja se s vami prece nedohaduju o Octavii/Superbu, Bmw3/5 atd. Ja reagoval na vasi konkretni poznamku, ze "jizda v S60 vs. S40 je diametralne odlisna", pricemz jste ani v jednom aute evidentne nejel (na rozdil ode me, kdyz uz to tedy musite vedet, tak mam V50 s tim recenzovanym motorem). Samozrejme, S60 je VETSI, jestli to je pro vas to rozhodujici, pak je skutecne jizda "diametralne odlisna". BTW "moudra" tu predvadite jen vy s temi svymi dohady na zaklade zkusenosti. Koncim tuto nesmyslnou debatu.

Skyline
31. července • 16:21

Ehm, vytrhavani z kontextu, to ti jde. Ja napsal "verim, ze jizda...", coz je dost podstatny rozdil. Jestli nevidis rozdil mezi predpokladem a faktem, je to tvuj problem. Take jsem napsal, ze se muzu mylit, nicmene ty jsi neprinesl nic, cim bys me o tom, ze se tak deje, presvedcil. Pokud jsi jezdil i s S60, mas moznost mi tu predvest celou skalu argumentu, jak se pletu a ze jizda ve stredni tride (S60) neni lepsi, nez jizda v nizsi stredni (S40/V50). Treba to tak vazne je a treba je Volvo skutecne neschopne udelat ve stredni tride poradne auto, nic to ale nemeni na faktu, ze V50 je nizsi stredni a S60 stredni.Ani ty, ani Hagrid jste zatim nepresvedcili me, ze auto, ktere je vlastne jen prekabatenym Focusem je jinou tridu, nez onen Focus. Myslim, ze mate oba ten stejny problem, tj. chcete mermomoci cpat sve autom jinam, nez kam patri. Krome skodifkaru a jejich neustaleho cpani Octavie do stredni tridy jsem se s tim u jine znacky nesetkal a je to pro me celkem novy a zajimavy objev, u ktereho tusim znacny potencial do budoucnaB-]

Hagrid
31. července • 16:46

Psychicky nemocným se bludy vyvracet nemají. Ostatní si v diskusi výše našli jistě dost argumentů, ať již z dílny EuroNCAP nebo z dílen BMW a Volvo v podobě technických parametrů vozidel.

Skyline
31. července • 17:13

Tos mel rict hned, spousta lidi by na tebe nemusela reagovatB-]

Hagrid
31. července • 18:12

A také u nich často dochází k jevu, kterému se v psychologii říká projekce...B-]

Skyline
1. srpna • 7:23

Jo jo, taky jsem si toho u tebe vsimlB-]

doombukurest
30. července • 20:56

este sme zabudli na skarede c30:P

doombukurest
30. července • 20:53

este sme zabudli na skarede c30:P

Hagrid
30. července • 18:31

Volvo V50 má stejné rozměry a zařazení jako BMW 3 a MB Klasse C. Pokud to nejste schopen pochopit, bude patrně chyba mezi klávesnicí a židlí. Audi A4 tu chybí záměrně, protože nová generace je výrazně delší než byla ta stará, a tudíž je rozměrově již jinde. Jinak, předchozí příspěvek narážel na něco zcela jiného. Nehledě na to, že podle vaší rétoriky ve skutečnosti Volvo V50 je "zprémiovaná Mazda 3". Focus II je totiž mladší než V50, když už...

Dusan
30. července • 18:40

Nizsi stredni trida:
Volvo V50 rozvor 2640mm
Focus II rozvor 2640mmStredni trida
BMW 3 E90 rozvor 2760mm
Mercedes C rozvor 2760mmRozdil 12cm. Mimochodem ve statistikach o prodejich aut v CR je v souladu s pravnim vyrobce Volvo V50 uvedeno kde? Ano, spravna odpoved zni v NIZSI STREDNI TRIDE.

kox
30. července • 18:54

"Stara" A4 mela 2648, takze byla nizsi stredni. Nebo je ta hranice prave na 2640? Co je pod a na ni je nizsi stredni, co je vyse je stredni? Vam ta V50ka nejak lezi v zaludku, neni to jedno, v jake je skatulce? Neni dulezitejsi, ja se v ni komu jezdi?

BlackRider
30. července • 19:08

Kdyz je ti to jedno v jaky tride to auto je, tak proc se zapojujes do tyhle diskuze? Nudis se? Kup si medvidka myvala :)

BlackRider
30. července • 16:37

Ehm :). Za prvy nova A4 nema zadnej motor stejnej jako Fabie.
Za druhy je trochu rozdil jestli auta sdilej jeden z mnoha motoru, ktery se do nich daj dat nebo jsou postaveny na stejny podvozkovy platforme.

Doporučujeme

Články odjinud