Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

84 komentářů

alesmoto
31. března • 22:39

zkušenost s 13let starým Volvem V50 2.0D manuál. převodovka.
Máme ho 5 let. když jsme ho měli asi měsíc, odřeli ho na parkovišti - lem př. blatníku. je tam několik rýh až skrz barvu. Jezdíme s tím do dneška - no a nerezne to. Focus je po těch letech rezatej i bez odření laku.
S manuálem to má jet 205. V Německu 1x testováno dle navigace těsně pod 200 a zcela bez problémů. A vstřiky i s turbem jsou po 200000km původní.
Soběžně s tímto autem jsme měli jedničkovou Octávku TDI81kw. Kultůra cestování byla ve srovnání s Volvem docela tragická. Hlavně ty tvrdý pryčny. Jo, Volvo je v plný, tak je i v kůži. U moře z toho vylezu nerozlámanej svěží...
A kufr velikosti Octavie fakt nepotřebuju, vozil bych tam celej rok jen vítr.
Chtel jsem to letos prodat a koupit něco o5-6 let novějšího. Když jsem viděl možnosti, co bych za přihozený prachy pořídil, tak ještě zlatý Volvo nechám několik let fungovat.

Antiautomat
10. října • 20:17

Volvo?
Z naozajstnych peknych robustnych aut ostalo len meno.
Nech sa nikto na mna nehneva, ale ked v tom chcu takto pokracovat, nech to radsej zabalia.
Posledna poriadna masina -> 740D. Bolo to velke, bolo to masivne, bolo to proste Volvo.
:-|

Lukas
12. července • 8:41

Mám V50 D5 MY08, auto vypadá krásně, jede luxusně, nemůžu si ho vynachválit. Porovnání s Focusem či Mondeem. LoL, Kamarádovo Mondeo 2.0TDCI je více v servisu než na silnici. Nové auto, hlavně s 2ma velikýma displayema, začalo to nemožností spínat klimu, končilo oloupanýma čudlikama od sluníčka po 2letech, teď řeší neustále elektroniku.
Nemluvím o tom, že vypadá docela tuctově. Jak bylo zde zmíněno, kategorie auto těchto značek již není.

tomuto sa hovori
10. října • 11:43

kedy sa do takychto aut davali 2,5 motory, ktore v pohode natocili cez pol miliona km. TDCi neni zly motor, mam ho v Mondeu, ale v naladeni na takto vysoky vykon uz zrejme taku zivotnost mat nebude (ten motor sa robil aj v 85kW verzii, dokonca aj nizsej...)

janseb
20. listopadu • 16:05

Ano, 85 kW je "odladěná" verze 2,0 pro Mondeo Econetic.Kromě toho 85 kW má taky 1.8 TDCi ve Focusech a C-Maxech (v Mondeu 92 kW). Jinak ale 1,8 85 kW a 2,0 100 kW od Fordu jsou úplně jiné motory i když mohou mít pár společných dílů. Obojí jsou common raily.
1,8 TDCi je originál Ford a osmiventilem a litinovým blokem, 1,6 a 2,0 TDCi jsou ze spolupráce s PSA - 16tiventily a s hliníkovým blokem. Odhlédnu-li od maximálního výkonu a krouťáku, pak subjektivně 1,8 víc táhne v malých otáčkách, ale nerada se točí, a taky se dýl zahřívá.
1,6ka se pak dělá, alespoň pro Ford, ve verzi 66 kW s pevným nastavením lopatek turba a 80 kW s proměnným nastavení.

Gruppe
6. října • 13:02

Sic jsem vcelku sečtělý člověk, tak mi dal ten článek zabrat.Nestačilo by napsat obyčejnou recenzi? Takhle nevím jestli je ten podvozek tvrdý ale pohodlně žehlí menší nerovnosti, nebo je to francouzská žvíkačka... Interiér je menší než V70 - jaké překvapení, ale raději bych slyšel srovnání s konkurenty v danné třídě.Místo přehršle eforismů a přívlastků bych volil jednodušší a přímější cestu k vyjádření - zvlášť v recenzi na auto. Přijde mi, jako by se mě autor spíš snažil ohromit svými květnatými přívlastky alá já nejsem jen testovací jezdec, já nejsem novinář - hle básník v autě se zrodil :DAť to shrnu, před chvílí jsem dočetl recenzi na auto.cz a mám o autě představu, zeď jsem přečetl tuhle a jdu ji přelouskat ještě jednou jestli v tom nenajdu něco víc mezi řádky. Jestli to byl účel, povedl se výborně. Nicméně mě tento styl neoslovil.PS: šílený Max? Max Biaggi? Jestli jo tak co je to za odkaz na skákání? Zkoušel to někdo se superbikem?

Orion
7. října • 0:38

souhlas, měl jsem z recenze špatný pocit, keciček s maxem apod je tam fakt moc..

kox
6. října • 18:42

Jinak tedy, sečtělý člověče: žvýkačka. Slovo eforismus ani euforismus (od euforie) neexistuje. Pouze aforismus, ale to jste asi neměl na mysli.

Gruppe
6. října • 20:10

jedina chyba v pravopisu (chybejici U) ktere jsem si vsimnul po odeslani...schvalne jsem si rikal ze tohle mi snad nikdo nevycte a pochopi....ach to boli :D co by byl CZ web bez rejpalu :D

kox
6. října • 20:59

Hmm, je legracni, ze kdyz secteleho cloveka upozornim na dve hrubky, oznaci me za rejpala. To je dobra obrana. Nejde jen o chybejici "u", "zvykacka" se pise s tvrdym "y". Dale, i kdyz to "u" do slova "eforismus" pridate, porad dostanete neexistujici slovo "euforismus" - zadne takove slovo neni.

Gruppe
7. října • 0:15

rejpal nebyl na pravopis - sam si obcas do nekoho rypnu, ale spise na vec ze se pak resi veci zcela mimo misu - jako ted. upozornim na podani clanku a resime to kolik mam preklepu :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gruppe
7. října • 0:19

aaa opet PS:
kdo by nerozumnel me cestine (snad se do toho moc nezmotavam) pridam neco malo z netu (sic to neni z me hlavy, celkem to vystihuje nasi debatu):euforismus = výraz
prozrazující, že u autora popisu již dochází
k extázi (není jisté, zda se tak děje působením
uměleckého díla či vlivem předchozího
požití omamných látek)

Gruppe
6. října • 20:13

PS: takze nejenze fotky budem hledat, ale dokonce prozenem webem i vyrazivo autora :Dano, na csfd jsem to taky nasel, ale nechtelo se mi nejak verit ze to mam spojovat s timhle clankem...aneb jak jsem psal - v jednoduchosti je krasa, neznam 30let stary film, v povedomi mam jen silenyho Maxe Biaggiho :) ze bych byl moc mlady rocnik? Nebo jsem jen moc mlady rocnik na Volvo? :)

kox
6. října • 17:05

Mad Max: http://www.imdb.com/title/tt0079501/

salamoon
5. října • 16:56

to je taky problem tam niekoho posadit,aby clovek mal aspon pribliznu predstavu,kolko miesta je vzadu na sedackach...? :-|

kox
5. října • 17:29

O trochu (ale opravdu jen o trochu) vic, nez v Golfu IV. Kufr je ovsem vyrazne melci.

josé nepřijel
5. října • 14:59

Tohle auto (v manuálu) se mi líbí, ale z místních diskuzí jsem si odnesl dojem, že V50 je "jen" zprémiovaný Focus. Co si mám pod tím představit? Předpokládám, že V50 bude o něco dražší - vyplatí se připlatit?

ppp
9. října • 10:25

tak to nema zmyslel kupovat ani A3 je to len zpremiovana oktavka....vlastne nie skodoonanistov som urazil.....oktavka je zludovena audina......pri BMW a nemusis sa trapit takymito otazkami....

Honza
7. listopadu • 0:44

Oktávka ne, spíše Golf ...

Zelí
5. října • 22:38

Nevyplatí - Volvo je zapadající hvězda, jak říkají světáci Volvo je out.

Petr
6. října • 13:15

Jasen smudlo.

kox
5. října • 17:49

Co si pod tim predstavit? Lepsi vybava, zpracovani, kvalitnejsi interier, lepsi sedacky, lepsi stereo, asi bezpecnejsi (uz v zakladu mas vsechny airbagy, SIPSy, deformacni zony atd). Vsechno vypada solidneji, masivneji.
Vyplati se? Z jakeho hlediska? Ja si ho koupil proto, abych mel petivalec v benzinu, coz Focus nenabizi a 6-tivalce jsou o dost drazsi. Co do spotreby se to samozrejme nevyplati, ale ten pocit pri kazdodenni jizde je proste jinej, uvnitr jsi mnohem vice izolovanej od ostatniho sveta. S tim 2.0 dieslem bych ale ale asi nekoupil...

josé nepřijel
5. října • 22:09

V50 se mi libi vic nez Focus, ale zasadni roli to nehraje. A golf nehraju :-P
Lepsi interier nebo stereo moc neocenim, ale to odhlucneni je zajimava poznamka. Kazdopadne diky.

Petr K.
5. října • 23:00

Ber to s nadsázkou. Každé auto má svého zákazníka. Společná platforma neznamená stejné auto. Spíš bych to viděl tak, že když jsi ochoten uvažovat o autě cca. za 800 000 Kč, neváhal bych mezi Focusem a V50, ale síš bych do výběru zařadil i úplně jiné modely třeba méně prestižních výrobců.
Jak už tu zaznělo, pocit z jízdy je úplně jiný. Příbuznost těch aut odhalí jen vyježděný řidič, co má možnost srovnávat. Nicméně ta poznámka o cenách ojetin platí. Volvo v kurzu už dávno není, nálepku předraženého Fordu mu už nikdo nesundá a právě ceny ojetin jsou v tomhle ohledu jasným barometrem.

Gruppe
6. října • 13:16

Tak tak za, 800fiku bych koukal po uplne jinych autech :Dufff, s timhle by u me Volvo tezce neuspelo, vzdyt kufr mam vetsi i v soucasnem hatchbacku. Ani ta vuzaz mi nesedi jako premiovka, navic kdyz bych se do toho soukal jak do konzervy... doufam ze maji nejake velmi hezke akcni ceniky.Kdo chce velke auto na image (na golf) veme si mezi ty prazdninove seniory asi Superba a jeste si ho hezky vysperkuje. Ja bych lovil uplne jinde :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
6. října • 15:51

Superb auto na image? Ty srandisto. Tuctovka nevyraznych kvalit - pokud pominu velikost kufru - modlu ceskych chaluparu.. Image hledej nekde uplne jinde.

Orion
5. října • 22:39

zkus obojí na testovací jízdě, podle toho poznáš nejvíc

kox
5. října • 17:50

...sorry, blbne mi browser

kox
5. října • 17:42

Co si pod tim predstavit? Lepsi vybava, zpracovani, kvalitnejsi interier, lepsi sedacky, lepsi stereo, asi bezpecnejsi (uz v zakladu mas vsechny airbagy, SIPSy, deformacni zony atd). Vsechno vypada solidneji, masivneji.
Vyplati se? Z jakeho hlediska? Ja si ho koupil proto, abych mel petivalec v benzinu, coz Focus nenabizi a 6-tivalce jsou o dost drazsi. Co do spotreby se to samozrejme nevyplati, ale ten pocit pri kazdodenni jizde je proste jinej, uvnitr jsi mnohem vice izolovanej od ostatniho sveta. S tim 2.0 dieslem bych ale ale asi nekoupil...

salamoon
5. října • 16:58

pokial nie si pretekar,a radsej mas pohodovu jazdu,tak by som urcite priplatil.osobne zboznujem volvo ci saab,cize ta rada je trosku subjektivna :-))

Honza
7. listopadu • 1:05

No, chtěl jsem napsat, že V50 je bezpochyby bezpečnější, protože jsem četl ódy na to, jak Volvo přepravovalo celý nosný systém focusu kvůli bezpečnosti (tři druhy oceli atd.) Ale naštěstí jsem se podíval na Euroncap a neudělal ze sebe blbce (je tam Focus 2004 hatchback a V40 - 2004). Obě mají pět hvězdiček a Focus dokonce víc bodů - 35 proti 34. V50 bude asi o pár kil těžší než Focus kombi (to už nemám sílu někde hledat), takž mírná výhoda při vzájemné srážce. Pak to tedy opravdu smysl s touto motorizací nedává. A na ten golf bych stejně raději jel v BMW - třeba trojka je cenově dost blízko.
A pokud bych chtěl dát 800 tisíc do auta této velikosti, tak bych se podíval na Focus ST a nebo 200 přidal a koupil si Focus RS.

Petr K.
5. října • 16:07

To záleží. Třeba jestli jezdíš hrát golf, tak s Volvem už nebudeš muset parkovat za rohem, aby tě ostatní magnáti nepřistihli, jak nastupuješ do Focuse. :-P
Ale na silnici, je to pořád jen sakra předražený Focus. A třeba jako ojetina to bude taky fajn. Nakoupíš to jako nové za cenu Volva ale jako ojetinu to prodáš tak za cenu nablýskaného Focuse. A TO SE VYPLATÍ!!! :-D

x12345678
5. října • 15:25

nevyplatí

Orion
5. října • 14:02

"Palubní deska je sice trochu šedivá, ale její ergonomie je bezchybná a již dávno předčila ergonomii malých BMW trojkové řady." - heh co to je za blbost? Tak zaprvé má BMW 3 stejnou ergonomii a stejně řešené ovládání jako například BMW 5 a 7 a je to daleko přehlednější než zde ve Volvu..

Radek Ondrášík
5. října • 14:06

nemate pravdu

Orion
5. října • 16:37

mám

Petr
5. října • 18:50

Tady musim s RO souhlasit. NemasB-]

Orion
5. října • 21:03

Ale já pravdu mám :-D současný BMW mám prolezlý nazpaměť.. ty ovládací prvky jsou téměř totožné od jedničky do sedmičky..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
6. října • 9:31

"temer totozne" plati na vsechno. To uz muzeme rict, ze BMW 320i jede temer totozne, jako Veyron apod... takze bud to je stejne, nebo neni.

Orion
6. října • 20:45

tak v tom případě je, jen jsem se bál toho, že řekneš: "to tlačítko na vytápění sedadel je posunuté o centimetr dolů"... Klimatizace, rádio, idrive ovladač. To jsou téměř všechny ovládací prvky v nových BMW a ty jsou u všech stejné..

Petr K.
5. října • 9:10

1) To je autorova dedukce, že mi s Volvem pomůžou i v Peugeoťáckém servisu? Ještě bych byl ochotný věřit tomu, že ve Fordu možná. To, že mají dvě auta "stejný motor" neznamená, že se i stejně servisují. Motor většinou nebývá "úplně" stejný a velká část sevisních pokusů nejspíš pohoří už při nezdaru komunikace s Peugeoťáckou diagnostikou.2) Ty fotky jsou fakt děsné. Třeba z interiéru není jediná ostrá. Chápu, že na tom test nestojí, ale pořídit slušné by přece tolik práce nedalo. Zvlášť když měl auto to auto k dispozici celý týden.3) Skoro to zní, jako by Volvo prostě automatické převodovky neumělo. Na druhé straně má asi autor pravdu. Většina potenciálních majitelů tohohle auta asi nebude řezat zatáčky s pískajícími gumami a neschopnost "skládat kvalty" při brzdění a je asi taky trápit nebude. On to obstojně neumí vlastně žádný automat.

Petr
5. října • 18:38

3) to neni chyba prevodovky, to je vlastnost dovujspojkoveho systemu. DSG je na tom jeste hur. Na zavodeni je manual.

petr
5. října • 9:36

ad 1) jsou stejné, proto mají i v Peugeotech stejné parametry ;-)"Based on the PSA DW10 engine and with a capacity of 1997cc, this engine was developed by Peugeot engineers in France on behalf of both PSA and Ford Motor Company. Production is currently taking place in France and Skövde in Sweden."ad 3) Volvo automat neumí, protože jej má od Fordu, který jej vyvinul spolu s firmou Getrag

Petr K.
5. října • 10:01

Aha, takže stejné nejsou. Resp HW možná ano, ale SW tam bude jisto jistě rozdílný a možná ani verze systému řízení nebude stejná. Miluju, když se z takové nicneříkající tiskovky vyvozují další závěry. Tomu říkám Novinařina.

x12345678
5. října • 10:30

Taky bych vážně pochyboval, že u peugeotu by s tím chtěli mít cokoli společného. Vážně pochybuji, že diagnostika tomu bude rozumět, řj motoru je integrována do celého systému auta a ten je u volva a fordu zcela jiný než u peugeotu. Navíc si myslím, že u peugeotu mají dost starostí se servisováním svých aut a těžko budou ochotni se oficiálně pouštět do Volva. Nakonec i u VW vám škodovku nezdiagnostikují a neopraví, přestože tam je VAS stejný. Tedy pokud nemají současně servis obou značek.Opravdu mě pobavilo plácání autora na téma "jakýkoli čtyřválec TDI". Chápu, že pan autor má duševní problém, možná by ho měl léčit, to ale nic nemění na tom, že se hluboce mýlí. O hodnotách dynamiky a spotřeby motoru PSA versus TDI pak už je zcela zbytečné polemizovat, absurdní údaje reálné spotřeby uvedené v tomto testu to jen potvrzují. Mimochodem, za podstatně méně jezdí i významně větší a těžší Touran 2,0 TDI s DSG.

Petr
5. října • 18:49

Nemam pocit, ze by si autor potreboval neco lecit. Co se tyce zvukovych projevu, jsou TDI na tom snad nejhur ze vsech dieselovych motoru. S novymi CR se to zlepsilo, porad to ale neni ono. Ad spotreba - V50 vazi 1,5 tuny cos je na auto nizsi stredni hodne - konurence je o 100-150 kg lehci.
Nekdo ti sahl na modlu, tak se certis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
5. října • 20:59

Mám pocit, že bys měl zpět do školy na kondice čtení. Nikdo se nečertil, já jsem postřehl pisatelovu jízlivou poznámku na slabodchý komentář autora testu. Pokud x123... psal o touranu, tak tě ubezpečuji, že Touran je podstatně větší a těžší než V50 a v testu uvedených spotřeb nedosahuje ani s velmi těžkou nohou. S Touranem 2,0 TDI DSG jsem najezdil opravdu hodně a to se spotřebou o 1-3l nižší, než je v testu Volva. Motory PSA/Ford bohužel ani dnes ekonomických parametrů 5let starých dvoulitrů TDI nedosahují.
Chápu mindrák některých diskutérů z motorů PD a jejich okouzlení systémem CR a to aniž by kdy s tím motorem ujeli jediný metr, natož v různých autech. On se totiž například 1,9 PD 96kW projevuje úplně jinak v A4 než ve Fabii RS. Totéž platí o 16V motorech PD. V Passatu či Touranu je to v pohodě, v Octavii nikoliv.

Petr K.
6. října • 9:25

To, že PD je na dnešní dobu odporně hlučné a dokáže rozvibrovat kde co, to je prostě fakt. To, že ve větších autech se dá utlumit (rozuměj maskovat) tak, že už to tolik neprudí jako třeba v Octavii nebo Golfu, to je logické. Na dnešní dobu je to předpotopní technologie.
Otázka spotřeby je v tomhle okamžiku irelevantní. U CR stejně jako u PD extrémně záleží na stylu jízdy a "uzrálosti motoru". Moje zkušenost říká, že třeba PDčka v Octavii potřebují pro rozumný záběh aspoň tak 15 - 20 tis. km. Za tu dobu se výrazně zklidní, probudí se k životu a jejich spotřeba se sníží klidně i o litr při stejném způsobu jízdy.

x12345678
6. října • 16:01

Váš názor na hluk vám neberu. Každý má právo na názor. Až ho budete mít podepřený údaji kalibrovaných zvukoměrů, bude to mít i nějakou váhu. A budete se i divit. Žádné statisticky významné rozdíly totiž nenajdete. Subjektivně je CR zpravidla tišší, naměřenými hodnotami akustického tlaku nikoliv.
O předpotopnosti technologie PD by se dalo polemizovat, když dodnes ji efektivitou provozu (= energetickou bilancí a tedy účinností spalování) commonrail technologie nejen nepředběhla ale ani zdaleka nedostihla. Důkazem jsou spotřeby výkonově shodných motorů o stejném objemu v ve stejně velkých autech.
VW na CR přechází především z důvodu jednoduché konstrukce a tím významně nižších výrobních nákladů.

Petr K.
6. října • 18:44

Opravdu, zvukoměrem jsem to nezkoušel a odvolávat se na tiskovky výrobců nehodlám, když to sám u jiných nemám rád. Ale pokud vy máte podklady, na kterých lze objektivně stavět, pochlubte se, nebo tu s tím neoperujte. Kvalita spalování ale u PD oproti CR pokulhává. Třeba už jen fakt, že PD je schopno pouze dvou vstřiků za cyklus s tím, že je není možno samostatně regulovat (používá předpotopní dvoupružinový vstřikovač), o něčem vypovídá. To znamená problém hlavně při dalším snižování emisí.To je vedle nákladů další podstatný důvod, proč se i VW obrátil k CR. CR oproti tomu umí až 7, samostatně regulovatelných vstřiků (v praxi se používá max. 5). To je důvod, proč jsou CR motory na volnoběh a při nižším zatížení subjektivně tišší a klidnější. Postupnými předvstřiky je totiž možné připravit spalovací prostor pro optimální prohoření hlavního vstřiku, což je extrémně důležité hlavně z hlediska tvorby pevných částic. Zároveň to ale změkčuje běh motoru, i když spotřeba samotná zůstává přinejlepším stejná.Situace z hlediska hluku se srovnává s PD až s vyššími otáčkami a zatížením, kdy se výhoda několika předvstřiků stírá a většina CR pracuje v tomhle režimu max. s jedním předvstřikem.Spotřebou bych se tu neoháněl. Zkušenosti jednotlivých řidičů z provozu jsou pro mě stejně irelevantní, jako pro vás můj názor na hlučnost motorů (byť ho respektujete). Kromě toho tábory těch k do přísahají na jeden nebo druhý systém, jsou celkem vyrovnané.

homer
7. října • 9:53

V kloudnym autě tě vůbec nemusí zajímat systém dopravy nafty do motoru páč ho nevnímáš. Důležitá je akcelerace( tu registruje i technickej ignorant ) a spotřeba (spočítaná z dotankování pro štouraly). Jestliže "vývoj" posouvá zrychlení a spotřebu do benzínovejch parametrů je k hovnu i kdyby se oháněl sebekrásnějšíma argumentama.

x12345678
7. října • 12:00

Bingo. Jen bych to tak nedramatizoval.

Zelí
5. října • 17:42

Ještě bych k dodal, že vyrábět auto s dieslovým motorem, které má takovou spotřebu je úplný masochismus na sobě i na zákazníkovi. To by jim měli úředně z Bruselu zakázat.

Radek Ondrášík
5. října • 11:45

V sobotu jsem byl v servisu Skody s Audi A4 na diagnostiku a naprosto v pohode. A ta Skoda nic jineho, nez Skodu nema. U Fordu nam taky napojili Volvo na diagnostiku motoru puvodne od PSA :) takze mam za to, ze by u toho PSA zakladni veci na ten motor umeli udelat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
5. října • 18:44

Muzu potvrdit podobnou zkusenost - pred par lety pri ceste na Slovensko se mi ozvala diagnostika motoru - Passat B5 TDI. Nejblizsi servis na Slovensku byl Skoda, zajle jsem tam a bez problemu nacetli diagnostiku, vymazali zaznam o poruse v motoru a pri opakovani zavady doporucili navstevu servisu VW.

Petr K.
5. října • 20:14

Ano, VW a Škoda jsou auta z jedné líhně. Používají stejný komunikační protokol a tak není problém připojit diagnostiku, číst a mazat. Stejně má většina těhle servisů kromě oficielního VASila ješta SuperVAG nebo VAGcom.Tedy neautorizovanou komunikaci, s kterou často dokážou i "kouzla", která jsou VASilovi zapovězena.
Ale s Volvem V70 2,5 TDi by vás u Audi asi taky nevítali s otevřenou náručí, byť ten motor znají jako své boty. Jinými slovy, tvrdit, že zrovna s tímhle motorem máte úža servisní síť, bo stejný motor používá koncern, je slušně řečeno konina.

Petr K.
5. října • 14:22

Já bych spíš řekl, že ne. To, že dnes spousta značkových servisů disponuje i univerzální diagnostikou, je zas věc jiná. Nicméně servis PSA jistě nebude mít servisní příručky, předepsané postupy ani katalog ND pro Volvo. Nebude mít ani schémata zapojení řídícího systému motoru ani způsob integrace do datové sběrnice vozidla. A zrovna PSA a Volvo (chcete-li Ford) používají rozdílnou architekturu sítě i konvence komunikace.
Obecně už vidím to nadšení, jak se mechanik Peugeotu pustí do opravy Volva V50, které mu na odtahovce přistane na dvoře, nejlépe ještě v záruce, napočkání a s rodinkou koukající mu přes rameno.Jenže o tom ta diskuse stejně není. Je o tom, že pan novinář plácá nesmysly, které si sám odvozuje, aniž by se v oboru orientoval. Přitom stačí vzít telefon a zavolat do nejbližíšho značkového sevisu Peugeot s otázkou "Nejede mi Volvo, můžu ho odtáhnout k vám?". Tu odpověď bych rád slyšel. :-D

eLzyx
5. října • 9:54

já bych to shrnul. Když V50/S40 tak s 5ti válcem a manuální převodovkou. Ty klumpy co jim dodává PSA a FORD nebrat.
Ten 2.0D - hnus fialovej. Vstřiky po 100 000km. To si můžou nechat 3-[

eltoroloco
5. října • 12:43

tak tak S40 T5 a naprostá spokojenost..

Rhinox
5. října • 10:06

100-150 tisic je bezna doba na vymenu vstriku u moderniho naftoveho agregatu. Hodne zalezi take na tom, kde a co tankujete. Takova nafta kterou koupite kdesi u hypernovy bude sice o korunu levnejsi, jenze neni vsechno zlato, co se trpyti...Trebas takova voda v nafte, to nadela v zime peknou paseku: zmrzne do malych krystalku, a ty pak pusobi abrazivne na trysky vstriku. Pricemz voda se dostane i do te nejlepsi nafty, jenze poradna cerpacka (a rafinerie) pridava aditiva ktere ji navazou a neumozni ji zmrznout. Pak ta "levna" nafta muze v konecnem uctovani byt hodne draha...

Petr K.
5. října • 10:44

Ještě se sluší upozornit, že záleží i na stylu jízdy. Ono Praha - Frankfurt s pedálem na podlaze prostě svoje stopy zanechá. Zvlášť majitelé a řidiči dodávek jistě tuší, o čem je řeč. Obecně platí, že čím modernější motor, tím je citlivější na extrémní zacházení.
Tak jako tak se ale nezbývá, než smířit s tím, že vstřikovače jsou u všech CR systémů jsou do jisté míry obrátkovým zbožím. Doby, kdy řadovka i vstřiky v MB vydržela navěky, jsou pryč.

eLzyx
5. října • 10:15

auto dovezeno z Belgie, vstřiky se vytento po 200km v ČR. Najeté km podle servisních záznamů sedí. Tankováno 1x na Lukoil a 2x na ÖMV. Francouzskýho nafťáka - nikdy! Je to klump.
A měnit vstřiky po 100t km? Tj. po necelých 2 letech? Mě to jako normální nepřijde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eLzyx
5. října • 10:16

jedna nula mi ulítla ... 2000km

Radek Ondrášík
5. října • 10:28

Ze jste si dovezl vrak je jenom vas problem. ze jednomu vozu odejdou vstriky po 100tkm je taky vas problem. Nam jezdi firemni flotila deistek FR dizlu s najezdy od 0 do 500tkm a u zadneho se vstriky nemenily.Ale chapu, ze zhrzeny majitel ojetiny bez puvodu bude blit na auto jenom proto, ze si neumi sam koupit neco kvalitniho.

eLzyx
5. října • 11:13

Já mám turbobenzín B-] Příště bych prosil - čtěte pozorněji, nikde jsem nepsal, že jsem si koupil V50 2.0D ;-)
Jinak není to jen můj poznatek. Na časté měnění vstřiků poukazují i volvomechanici, kterým pod rukama projde několik desítek kusů.

Honza
7. listopadu • 0:26

V jednu dobu Volvo měnilo vstřiky na svých vlastních pětiválcích 2,4 D a D5 kolem 120ti tisíc s mimořádnou slevou 50% na materiál. Asi se soudruhům něco nepovedlo ...
Taky mne to postihlo, pak ještě turbo, EG ventil, řídící jednotka a pak už šlo Volvo z baráku ven.
Takže neplivejte na francouzské diesely - tam je alespoň ta oprava o poznání levnější ... pokud si ho tedy nekoupíte zrovna ve Volvu.

Radek Ondrášík
5. října • 11:38

Pekna ironie. Nam dnes poprve v historii firmy odeslo neco na dizlu. Umrelo turbo v dodavce po 120tkm najetych behem 18 mesicu :)

x12345678
5. října • 10:33

Vřele souhlasím. Na desítkách aut v naší firmě se nikdy žádný vstřik neměnil a zpravidla je neposouváme "do světa" před ujetím 300t km. Nikdo ovšem nesmí tankovat u hypernovy, tesca či ono.

Vana666
5. října • 8:32

ten středový panel mi přijde jako dodatečně dodělaný v rámci tuzingu

Thor
7. října • 1:24

Tak nejenom panel. Ty dřevěný madla na dveřích :-O:-O:-O Nějak mi to dřvo,sem tam rozházený po interiéru moc nesedí,obzvlášť v kombinaci s tou šedivou. Je to hnus 3-[

mclown
5. října • 9:33

ano v tomto aute som neraz isiel, a ten panel je hrozny ... celkovo cela palubna doska ja najvacsi nedostatok toho auta ....
inak ale super auticko

gewehr
5. října • 7:31

Čo stále máte s tými fotkami. Ja som si vždy myslel, že test auta je predovšetkým o tom texte. Fotiek si môže každý vygooglit nekonečne, komu nestačia, stačí ísť pozrieť k predajcovi, prípadne do každého druhého autobazáru.Stal som sa skoro majiteľom tohto auta, ale má jeden zásadný problém. Na deklarovanú strednú triedu je vnútorný priestor fakt malý. Žial, väčšina súčasných hatchov nižšej strednej je väčšia ako tento kombík.

Petr
5. října • 18:36

S40/V50 je nizsi stredni, priteli, stejne jako Focus, s kterym sdili stejny podvozek.B-]

gewehr
6. října • 7:24

Na svojich stránkach volvo uvádza, ze ide auto strednej triedy...

petr
6. října • 7:50

To tvrdí i Škodovka o Octavii ;-)

x12345678
7. října • 12:02

Zapomeňte na třídy. Oficiálně už dávno neexistují. Zlikvidovali je výrobci, když začali vyrábět auta, která do nich nepasují.

mikes
5. října • 16:33

Na stredni stridu v nem bude asi malo mista proto, ze se jedna o nizsi stredni tridu.

Petr Hlobil (hlobilp)
5. října • 7:57

Bezne nemam s kvalitou fotek problem, ale tohle je uz opravdu extrem. A proc bych mel googlit, kdyz test auta mam tady? V dnesni dobe, kdy i bezny kompakt je schopen udelat celkem kvalitni foto je toto dost velky minus.

Sprint
5. října • 7:06

Tak kolik to kuwa jede? :-D
V článku je 185km/h a nakonec se dočtu 220km/h!
A co ty fotky Velebnosti?

Vana666
5. října • 7:41

pravda bude někde uprostřed220 km/h je pro 100kW nedostižný sen, u volva asi pracujou velcí optimisti
ovšem reál 185 je ostuda, nejspíš bylo něco špatně

eLzyx
5. října • 9:36

kámoška má 2.0D s manuálem a v techničáku má Vmax 205km/h

Milan
5. října • 6:57

Tedy, nerad "prudím", ale kvalita fotek - zejména těch interiéru je opravdu příšerná. Vážně nebylo možné vyfotit normální nerozmazanou fotografii ? Takhle je to velké ostuda a sráží článek do vln amaterismu.

Petr Hlobil (hlobilp)
5. října • 6:43

Kdo to fotil? Lepsi fotky bych udelal i ja se svym dva roky starym kompaktem. Na fotkach neni moc co videt.

petr
5. října • 8:43

Podle kvality těch fotek bych to tipoval na foťák v mobilu.

Doporučujeme

Články odjinud