Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Líbí se vám některý ze speciálů Polestar? Máte smůlu, nic podobného si hned tak nekoupíte. Ale pokud se spokojíte pouze s designem, jedno řešení Volvo přeci jen nabízí.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Modrá je samozřejmě dobrá, V40 opět na scéně
  2. Jedna-šest postačí, Schopný podvozek
  3. Líbí se?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Švédský hatchback postavený na základech Fordu Focus navštívil naší redakci už několikrát. Začalo to prvními jízdními dojmy, následovala verze s dieselem D2, nechybělo ani provedení Cross Country doplněné o vrcholný benzinový pětiválec no a teď přišla řada na něco ze zcela opačného soudku. Podíváme se na variantu R-Design.

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Pokud si vzpomínáte na poslední autosalon v Paříži, pak si určitě bude pamatovat, že to byl právě R-Design, kdo se zde po boku Cross Country světu představoval. Volvo tak chce oslovit jak zájemce o automobil se vzhledem crossoveru, tak naopak zákazníky, kteří spíše hrají na sportovní notu. Hned na úvod ale musím zdůraznit, že pro oba dva případy platí jedna hlavní zásada. Více než na funkční vlastnosti se tady sází na styl a touhu odlišit se. Takže stejně jako nikdo nemůže čekat, že Cross Country bude ohromovat svými schopnostmi v terénu, tak také neočekávejte, že R-Design udělá z V40 zajímavý hot-hatch, i když i zde se jisté funkční změny najdou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
R-Design přidá jiné nárazníky. Povedený je především ten zadní s dvojicí koncovek výfuku. Každá má průměr 90 mm.

Modrá je samozřejmě dobrá

O co přesně u V40 s výbavou R-Design kráčí? Kdo zaškrtne v konfigurátoru příslušné políčko, ten dostane upravený design. Jiná je maska chladiče, jiný je také přední nárazník s integrovanými diodami denního svícení. Úprav se dočkal i zadní nárazník, který nabídne vzhledově povedený difuzor, do kterého jsou moc pěkně zasazeny dvě koncovky výfuku. To vše podtrhnou pětiparsková litá kola o velikosti sedmnácti nebo osmnácti palců a v našem případě designu nasadila korunu výrazná modrá barva Rebel Blue. Nenechte se ale mýlit, tahle modrá není výsadou pro R-Design, jak by se snad mohlo na první pohled zdát. Paleta obsahuje celkem šest odstínů.

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Změn na karoserii nakonec není zas tak mnoho, ale výsledek je až překvapivě působivý. Design V40 jako takové stojí za to, s velkými disky a dvojicí koncovek výfuku vzadu by se snad někdo mohl i domnívat, že kolem něj právě projelo něco ostrého z dílny společnosti Polestar, což je asi ten hlavní důvod, proč se během testu o tohle modré Volvo tolik lidí zajímalo. Jednoduše řečeno, design se povedl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pětipaprskové disky mají velikost sedmnáct nebo osmnáct palců. Při parkování to chce dávat velký pozor na obrubníky.

Za paket R-Design si připlatíte až 67 000 Kč a dávat takové peníze jenom za hezčí nárazníky a jiné koncovky výfuku by bylo poměrně drahé. Švédský M paket samozřejmě promlouvá i do interiéru, i když to není nic zásadního. Najdete tu výrazněji tvarovaná sportovní sedadla, kovové pedály, tříramenný volant, sem tam se objevuje logo R-Design, modré je také ambientní osvětlení a do modra je pak laděn i přístrojový štít. Ať už si vyberete jakékoliv téma z nabídky, nikdy nebude ani hnědé, ani červené, ani jakékoliv jiné. Vždy bude modré.

Fotogalerie: prohlédněte si nové Volvo V40 na živých fotkách

Fotogalerie: prohlédněte si nové Volvo V40 na živých fotkách

Dostáváme se k zmíněným technickým změnám. Vhodným doplňkem pro tento paket je sportovní, takže tužší, podvozek navíc snížený o jeden centimetr. Ceník švédské automobilky ale říká, že tento prvek dostanete k R-Designu pouze tehdy, pokud si vyberete motorizaci D2 Eco. Jinak si za něj musíte připlatit, a to buď v rámci některého z balíčků, nebo samostatně. Zaplatíte za něj 11 600 Kč a v případě testované varianty T3 k němu dostanete ještě střešní spoiler.

Ze všeho zmíněného je jasné, že to u Volva s tím sportováním příliš nepřeháněli. Kdo ale z nějakého důvodu chce lépe vypadající V40, ten bude s výsledkem určitě spokojen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
R-Design se týká samozřejmě také interiéru. Jiný je například volant nebo sedačky. Ty mají povedený tvar a dobře podrží tělo v zatáčkách.

V40 opět na scéně

Protože jsme už v redakci měli Volvo V40 hned několikrát, vezmu úvodní věci stručně. Design jsme si již de facto popsali a interiér, když pominu sportovně vyhlížející sedadla a pár dalších doplňků, také dobře známe. Perfektní zpracování, elegantní vzhled, poněkud nepřehledný středový panel a velmi málo místa ve druhé řadě sedadel. To vše už bylo napsáno.

Pokud se zaměřím na novinky související s R-Design, pak musím říci, že sedadla přesně odpovídají celkovém charakteru auta. Ano, mají výrazné boční vedení, ale ani v tomto případě to ve Švédsku příliš nepřeháněli. Abych tak řekl, sedadla jsou asi tak stejně sportovní, jako testovaná V40 s benzinovou jedna-šestkou. V zatáčkách podrží, ale na trhu byste našli určitě lepší alternativy. Ale vraťme se na zem, tohle přece není žádný hot-hatch. Vzhledem k zaměření Volva V40 jsou úplně akorát. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Modrá je samozřejmě dobrá, V40 opět na scéně
  2. Jedna-šest postačí, Schopný podvozek
  3. Líbí se?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků