Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Volvo V40 se stalo jednou z nejvýznamnějších automobilových novinek letošního roku. Vyzkoušeli jsme vůz s nejslabším motorem a rozumně nastavenou příplatkovou výbavou, která přesto zvýšila jeho cenu na 759 100 Kč.
Seznam kapitol
  1. Sázka na budoucnost, Nabídka motorů, Rozsáhlá výbava
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Vzhůru na palubu
  3. Mnoho toho neuvezete, Za volantem, Discohrátky před řidičem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Sázka na budoucnost

Když se objevily první snímky a zprávy o novém Volvu V40, u velkých automobilových koncernů mohla zavládnout panika. Ne, že by model V40 aspiroval na titul „nejprodávanější prémiovka“, ve skutečnosti zůstane na silnicích spíše solitérem, ale relativně malé automobilce s omezenou nabídkou modelů se podařilo stvořit vzhledově specifický, přesto však elegantní a harmonicky působící vůz, jenž navíc přiváží řadu technických řešení (zvláště bezpečnostních), na které se zatím ani ti nejzámožnější nezmohli.

Fotogalerie: prohlédněte si nové Volvo V40 na živých fotkách

Fotogalerie: prohlédněte si nové Volvo V40 na živých fotkách

U Volva se v posledních letech soustředili především na docela drahá SUV, tedy snad až na výhradně třídveřový kompakt Volvo C30 představený v jeho aktuální podobě již v roce 2006 (facelift přišel o tři roky později). Nové Volvo V40 však má oslovit širší spektrum zákazníků nejen moderní technikou a řadou špičkových elektronických soustav, ale také svérázným vzhledem a praktičtější pětidveřovou karoserií.

Volvo V40: u nás v prodeji od 590 000 Kč

Volvo V40: u nás v prodeji od 590 000 Kč

Také nové Volvo V40 i nadále vychází z platformy Ford C1 (viz Focus či Mazda 3, rozvor náprav byl proto pro V40 prodloužen jen o 7 mm), neboť v roce 2010, kdy Volvo převzal čínský koncern Zhejiang Geely Holding Group, byl projekt V40 již prakticky hotov. Také menší zážehové i vznětové motory vycházejí z agregátů Ford (třeba motor zkoušeného vozu odpovídá objemem i vrtáním a zdvihem jednotce 1,6 TDCi), ovšem pro náročnější jsou k dispozici také pětiválce z vlastních dílen Volva.

Volvo V40: první jízdní dojmy

Volvo V40: první jízdní dojmy

Model V40 se na rozdíl od dosavadních kompaktních vozů od Volva vyznačuje odvážným a vysloveně dynamicky pojatým vzhledem. Sebevědomí tohoto modelu je v daném ohledu mimořádné, ovšem jak jsme se již přesvědčili při prvních jízdách s typem Volvo V40, nejde o žádné prvoplánové ohromení, ale o výraz skutečné osobnosti dokonale fungujícího automobilu. Jde o adekvátního konkurenta německým kompaktním prémiovkám včetně BMW 1 či Audi A3.

Nabídka motorů

Výhradně pětidveřové vozy Volvo V40 lze v současnosti pořídit se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory, přičemž jejich označení je jasné. Zážehové verze T3 a T4 mají čtyřválec 1,6 l s výkonem 150 a 180 koní (110, resp. 132 kW) a špičková T5 je opatřena známým pětiválcem 2,5 l s výkonem 254 koní (187 kW).

Zastánci dieselů mohou volit z variant D2 s agregátem 1,6 l a výkonem 115 koní (84 kW), zatímco D3 a D4 disponuje dvoulitrovým pětiválcem o výkonu 150, nebo 177 koní (110, resp. 130 kW).

Veškeré motory pro Volvo V40 jsou opatřeny soustavou start/stop, přeplňováním, pohonem předních kol a šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, odpůrci manuálního řazení mohou v závislosti na motorizaci připlácet za šestistupňové „automaty“ Aisin Geartronic, nebo šestistupňové dvouspojkové automatizované skříně Powershift.

Rozsáhlá výbava

Volvo V40 je v současnosti k mání ve výbavových stupních Base, Kinetic, Momentum a Summum, jež lze na rozdíl od řady konkurenčních modelů kombinovat se všemi dostupnými motory (pouze základní Base nemůže mít nejvýkonnější agregáty T5 a D4). Standardem pro všechny verze je celá škála bezpečnostních prvků včetně airbagu pro kolena řidiče a tolik diskutovaného vnějšího airbagu pro chodce, který mimochodem slaví v typu V40 světovou premiéru.

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Dále jsou již od stupně Base samozřejmostí například stabilizace DSTC, systém samočinného brzdění City Safety II (pracuje do rychlosti 50 km/h a eliminuje či snižuje následky kolizí v městském provozu), pětice bezpečnostních pásů s předpínači, centrální zamykání na dálku, manuální klimatizace, elektrické ovládání dveřních oken a zpětných zrcátek či palubní počítač.

Zřejmě nejprodávanější bude provedení Kinetic bohatší třeba o automatickou klimatizaci, litá kola nebo kožené potahy madel řadicí páky a ruční brzdy i věnce volantu. Stupeň Momentum přidává například bezklíčkové startování, automatické stěrače, hliníkové dekory v interiéru i na karoserii, multifunkční volant či tempomat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 D2 Kinetic

Nejdražší varianta Summum se vyznačuje také bi-xenonovými světlomety s denním svícením LED v nárazníku, sedmnáctipalcovými koly nebo koženým čalouněním interiéru. Nejrůznějších paketů i samostatných prvků ve výbavě řady Volvo V40 je však nepřeberná řada, zájemce proto odkazujeme na výše zmíněný ceník nebo katalog.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na budoucnost, Nabídka motorů, Rozsáhlá výbava
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Vzhůru na palubu
  3. Mnoho toho neuvezete, Za volantem, Discohrátky před řidičem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků