Test Volvo S80 D5: s ledovým klidem

Radek  |  15. 02. 2010 10:46

jasny je to elagan a verim ze i bezporuchovy drzak ale nemuzu si pomoct pac palubovka a jeji ovladace a tlacitka na me pusoby moc lacine a obycejne vim ze je to o zvyku a urcite to bude kvalitka ale muj nazor no..

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  15. 02. 2010 13:43

Volvo neni zrovna povestne svoji kvalitou, takze s tim "bezporuchovym drzakem" bych byl hodne opatrny. Predchozi S80 byla katastrofa na ctyrech kolech a tak ma tenhle model hodne co zlepsovat.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 02. 2010 14:09

to platilo pouze pro jediný typ motorizace a to pro T6 ve spojení s automatem od GM.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  18. 02. 2010 20:39

Měl jsem dvě V70 po sobě 2,4 D a D5 - a obě byly špatné, ta první zvlášť. První se začala sypat po 125tisících, když jsem si ji odkoupil od firmy, kde jsem ji používal jako služebák. EG ventil, turbo, řídící jednotka motoru, podtlaková regulace. Ale možná to byli jen d.e.b.i.l.o.v.é v servisu, co měnili všechno metodou pokus-omyl - za mé nemalé peníze. spravila to až změna servisu - v Hasem to konečně dali dohromady a já to vzápětí se ztrátou prodal v bazaru.
V té době jsem již měl další služební V70 - D5. To je moje jediná omluva, že se to vysypalo, až, když už jsem měl další. Jinak bych si připadal dost hloupě.
Motor špička, jinak nic moc, jízdní vlastnsti a řízení katastrofální (potahy a plasty mne tedy neberou). Za 90 tisíc, co jsem s tím najel se vysypalo jen four-C (jeden tlumič) a spojka (měnil se i dvouhmoťák, naštěstí ne za moje peníze). Teď už jsem to dojezdil a Volvo mi už do baráku nesmí.
Žádné z nich jsem úplně nešetřil, ale jako prase jsem zase nejezdil a, myslím, že premiové auto by ostřejší jízdu mělo vydržet. To by tam jinak nemuseli dávat motory se 136 (150) kW.
Ale s tím gumovým řízením s obrovským mrtvým chodem a houpavým podvozkem, kterému v zatáčce trval věčnost, než se usadil se ostře dalo jezdit stejně jen na dálnici (i to s dost velkým sebezapřením a kormidlováním v každé zatáčce) nebo od světel ke světlům po rovině ve městě. V rodině s ním nikdo nechtěl jezdit, protože bylo v jízdě nepředvídatelné, Four-C a progresivní posilovač řízení, co mělo to druhé Volvo ve výsledku jízdní vlastnosti ještě zhoršilo. Na milost bych snad vzal S40/V50, to se řídí dobře, ale jen díky tomu, že to je Focus.
Takže - Volvo never more.

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  16. 02. 2010 08:07

Na to jste prisel jak ?

Jezdim V70 predchozi generace z posledniho roku vyroby a do auta bylo za celou dobu existence treba jen lit naftu ... tak jsem neco prosvihl ?

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  16. 02. 2010 08:48

Nápodobně. Pořídil jsem S70 z roku 1997 s 300.000 km a kromě běžně opotřebených věcí typu tlumiče, brzdy atd. to auto nevyžaduje žádné exta zásahy...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 21:29

To je vykon, v rodine je favorit co ma 600 000 km. Menil se spotrebak bez zavad. Dokonce ani GO motoru nebyl zatim treba. Samozrejme, ze tlumice, brzdy apod. se menily prubezne, ma to tusim druhou spojku, bude to chti treti aj inak jezdi naprosto v klidu, da po dalnici 140-150 docela v klitu. Takze pokud by to volvo nevydrzelo 300 000 bez zavady, byl by to naprosty propadak.

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  16. 02. 2010 21:31

Hele spis povazuju za pridanou hodnotu ze auto co je stary 4 roky a ma neco pres 100tkm v interieru ani naznakem nevrzne.

Ale jak tak ctu ty pekla cos ze sebe vypotil niz asi nema moc smysl nejak normalne diskutovat

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  17. 02. 2010 10:18

Nemůžu si pomoct, ale jak čtu kterýkoliv příspěvěk, tak vaše auta nežerou benzín, ale málem ho vyrábějí, všechna vydrží ujetí vzdálenosti několika světelných let... By mě zajímalo, jak můžete mít za sebou takových aut, když vám všechny tak vydrží...
PS: Jedná se o řečnickou otázku, odpovědí není třeba...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 12:23

Ale ja vam klidne odpovim, byt neni treba. Pri urcite velikosti rodiny a tomu, ze auta uzivame je docela normalni, ze tech aut mame vice (rozumejte, mnozne cislo). A jelikoz na rozdil od jinych jezdime vice mene dle predpisu, pak holt mame spotreby tak nejak normalni. Byt pravda, moje soucasne auto zere bezmala 15l naturalu98 v kombinaci...

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  17. 02. 2010 15:37

Nech si v tom pripade to facko se 400tkm seridit ....

Odpovědět  |   | 
agent.guru  |  21. 11. 2016 22:59

Ach jo, já tak miluju pohádkáře . Také jsem znal lidi, co měli škodu 105S, najeto 250 000km, žralo jim to 3l/100.... Už jsem se bál, že tahle generace pohádkářů vymřela, ne, přesvědčil jste mne, že nevymřela. Víc není třeba dodávat...jen se musím od srdce smát.

Odpovědět  |   | 
lamal  |  16. 02. 2010 19:32

myslim, ze volva su dost spolahlive a pomaha im aj to, ze vasina majitelov na tom jazdi normalne a teda nerobia s tym autom prasarny co podporuje aj nastavenie prevodoviek ...

Odpovědět  |   | 
mclown  |  15. 02. 2010 12:28

Povedzme si na rovinu - toto auto nicim neurazi ani extra nezauje, ale vyzera celkom elegantne. Kazdy ma skor ine tuzby ako S80. Lenze cena je natolko zaujimava, ze sa o tomto oplati vazne uvazovat v premiovej triede.
Takze ja osobne volvu fandim

Co by som mu vytkol - interier , proste sa mi moc nepaci

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 02. 2010 12:43

jo, interier není na první pohled žádnej zázrak, ale jakmile do něj usedneš, tak pochopíš proč to tak udělali

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  15. 02. 2010 12:58

Jo jo, v téhle kombinaci působí zvláštně. Škoda, že tam nejde to přírodní dřevo, co jde do XC60 - krásné, decentní, zajímavé

Odpovědět  |   | 
Hackiest  |  15. 02. 2010 13:37

Ta cena je jěště zajímavější tím, že do konce března vám dají okamžitou slevu 150 000 Kč z ceny S80.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  15. 02. 2010 13:47

Na te cene je zajimave maximalne to do jake miry je to auto predrazene. Milion sest set tisic na vyssi stredni ve vcelku bezne vybave a pohanene slabouckym moturkem neni zrovna super deal. Za ty penize se daji dneska sehnat opravdove premiovky v lepsi vybave a motorove patricne vybavene. Nezapomente, ze ceny sly v teto tride az o tretinu dolu, za mega a pul sezenete velmi dobre vybavenou E-klasse ci Audi A6.

Odpovědět  |   | 
radim  |  15. 02. 2010 14:56

Jde o styl, medvěda nebo audi má každý zelinář a kolotočář, já bych německé auto nechtěl. Prostě masovka pro lidi bez invence. Problémy toyoty za poslední měsíce jen dokazují, že z hlediska kvality je jedno, kterou značku si člověk zvolí, pokud vybírá z konfekce, kam nepatří snad jen supersporty a prémiové značky jako Lexus, Infiniti či Maybach. Audi nebo BMW je prostě konfekce pro masy, i když se snaží tvářit jinak. Stejně tak Volvo, ale přece jen, Volvo nebo SAAB si nekoupí každý trouba, který přišel k penězům.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  15. 02. 2010 15:23

:) ano, volvo a saab jsou pro individualisty :) to je tak neskutecne otrepane.... BMW, Audi a MB si lidi kupuji halvne proto, ze za ty penize dostanou opravdu hodne, coz u Svedu zdaleka neplati. Ne ze by to byly primo spatne auto, ale jaksi nabizi to co mainstrem a stoji to co premiovka a to je taky ten duvod, ze jsou ekonomicky tam kde jsou a ze je hlavne nikdo poradne nekupuje.
Takze ano, troubove si koupi zavedene znacky, protoze si penez vazi a chteji VFM a ne pocit individualisty, ktery si kuopil tuctove auto.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  15. 02. 2010 18:50

Z pohledu prodejce aut (ne Volva ! ) se na to dokážu podívat i jinak. Znám několik svých zákazníků kteří si BMW nebo MB i přes jejich kvalitu a techniku nekoupí právě pro to, že v ČR je výrazným procentem za volanty těchto vozů zastoupena velice zvláštní skupina rádobypodnikatelů a veksláků. Lidi co jezdí ve Volvech většinou spojuje pár charakteristik - nemají potřebu se předvádět s autem které má kroutící moment kombajnu z nějakého dieselového šesti, osmi nebo desetiválce, preferují komfort před sportovním podvozkem žebřiňáku, nejsou zdaleka tak častými klienty autoklempířů a přitom nejsou těmi nejlepšími řidiči. Srovnávat interiér Volvo a Ford tady zkouší Ti co je viděli na parkovišti přes okýnko. 2 roky jsem jezdil V70 a nějak jsem si nevšiml podobnosti s Mondeem (narozdíl od X-typu)
P.S. Tak nějak si nevzpomíná, že by mě v poslední době obtěžovalo na dálnici nějaké hovado co je nalepéne deset čísel za mým nárazníkem a mělo na masce emblém volvo, u německé VELKÉ trojky je to na denním pořádku (zrovna dnes Tuareg V10 TDi místního hospodského IV.cenové skupiny vyhodnotil moji jízdu v levém pruhu při předjíždění kamionu příliš pomalou a neopomenul mi ukázat svit xenonových výbojek pořízených ještě před registrační pokladnou)

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  15. 02. 2010 19:31

Zebrinak? Ale no tak, zmíněné vozy nekončí eM, AMG a RS verzemi. Navíc na rozdíl od toho Volva mají oni konkurenti ve výbavách např. vzduchové podvozky, což je prvek, který posunuje pojem komfort naprosto jinak. Pokud se podíváme na akustickou pohodu také Volvo nijak neexceluje, takže z tohoto pohledu nemohu souhlasit.
To, že si někdo nekoupí DE trojku, protože je příliš rozšířená, to beru, můj soused je toho příkladem, nicméně do Volva již nepůjde a půjzde zpět do DE trojky, protože zjistil, že své peníze nevložil do toho správného.

Navíc díky rozšířenosti vozů DE je logické, že je budete potkávat častěji a budou tvořit mnohem častěji různé prasárny. Zrovna dnes bych mohl argumentovat jedním naprosto dementně zaparkovaným Saabu v křižovatce, že zablokoval dopravu na hodinu v jedné části Brna.

Takže prostě volvo není žádné auto pro individualisty, od toho tu jsou naprosto jiné značky a jiné vozy. Volvo je tuctový produkt z pomezí mainstremu a low brendové premiové třídy na úrovní např. Alfy apod.

Odpovědět  |   | 
EF  |  16. 02. 2010 09:28

Soudě podle toho co píšeš, jsi opravdu blb, jakýho hned tak člověk nenajde..

Odpovědět  |   | 
manga  |  16. 02. 2010 11:32

jojo, jasnej blb. On si totiz dovolil pomluvit Volvo a Saab!! Videli jste to nekdo?? Takovej blb!!

Odpovědět  |   | 
janseb  |  18. 02. 2010 21:52

I já bych tentokrát s panem Ondrášikem zcela výjimečně souhlasil. Kvalita svezení v BMW 5 a MB E klasse (nové) je nesrovnatelně lepší, než ve Volvu, materiály také a cena základních modelů ve srovnatelné motorizaci srovnatelná (s V70), tak proč kupovat Volvo. Pravda, Volvo s nižšími motorizacemi pořídíte levněji (srovnávám výkony, ne zdvihové objemy) a u BMW a MB víc vykrvácíte na dopňkové výbavě.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  12. 10. 2013 13:48

tak to si s vami dovolim nesouhlasit, sedel jsem v novych bmw5kach, nekolika modelech opravdu drahych audi , pouze v mercedesu ne a jeste jsem nenasel zadne jine auto ve kterem by se mi sedelo tak skvele jako v mem 12 let starem volvu c 70 a i prez to ze je to kupe, tak se pohodli co mam tam neda srovnavat s zadnou audi nebo bmw. jeste bych dodal mam c70 rv 2001 km 220 000 a krome benzinu a normalnich vymen nikdy nic jineho. pak mame v 70 99rv 320 000 km a totez. ja na volvo nedam dopustit, podle mne jak nekdo zkusi volvo tak uz u nej vetsinou zustane.

Odpovědět  |   | 
Thor  |  16. 02. 2010 16:07

Úvaha na první pohled logická, leč nesprávná. Tak jako se povaha člověka pozná aniž by promluvil, podle oblečení, mluvy, ...... tak se pozná i dle auta. Takže procento blbů za volantem DE aut, je větší, než blbů za volantem např. Volva. Z 10 majitelů Volva je debil 1, z deseti majitelů Passata 9. Dokonce na to ADAC udělal před lety statistiku. Jaká je nehodovost u majitelů různých aut. Nejhůře dopadli majitelé VW a BMV, tuším 33%, jedněmi z nejméně havarujícími byli právě majitelé Volva. P. s. Volvo nemám a ani po něm netoužím

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 16:25

A kolik ze ma Volvo vozu tak nejaky vyzyvajici ke sportovni jizde? A kolik BMW? Takze to je opet srovnani tak naprosto ucelove, az se musim opet smat. Proste verim, ze nehodovost u RR bude mensi jak u Ferrari, jsou snad kvuli toho majitele RR mensi blbove? ja bych rekl ze ne, jenom proste je tu auto s nejakym charakterem, nejakymi dispozicemi a tyto dispozice jaksi vice predurcuji mit tu nehodu.

A k tem debilum, on bude i ten problem, ze pokud vezmeme vozy starsiho data a ze tech starych E30, 36 apod. BMW je tu mraky a koukneme se kdo je ridi, tak se nedivme, ale to uz neresi majitele novych vozu.

Proste urcite Volvo tahne k sobe vetsi dedky, ono taky malo ktery moderni mlady clovek by mel o Volvo zajem, kdyz u nej zaplati o pulku vice, nez jinde za to, co dostane jinde v lepsi kvalite apod. Takze proc ne.

A jinak jen tak mezi nami, tu statistiku blbu jste ziskal nejakym rozsahlym vyzkumem, nebo vlastni dedukci za klavesnici pocitace? ;)

Odpovědět  |   | 
lamal  |  16. 02. 2010 19:46

No jo nad poslednymi udivujucimi kecami MR.ONDRASIKA na adresu SAABu som sa nadtym prestal zamyslat, ten clovek je proste na nieco vysadeny tak bude do nemoty argumentovat roznymi kydmi...volvo na urovni alfy ? haha tak to je dnesna ceresna pre mna :DD

Ocividne to volvo robi dobre, ked to aj ONDRASIKA vytaca a chodi si sem obhajovat ten rajtar co ma doma z tej dojce trojky : ) Len tak dalej volvu fandim aj ludom co bez komplexov kupia to co im vyhovuje najviac a daju sa do ruk severanom kt su spicka v tomto obore a robia krasne auta

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 19:54

ano, ani spat mi to nedava, jak moc mne to trapi a i kdyz ani jedno auto z dane trojky nemam a nemam ani tu italksou alfu (smolik v dedukci co) tak je povazuji za lepsi nez volvo. a jako argument pridam rok a pul z casti stravenych v S60 a S80.
Ano, spicka jsou v tomto oboru, sice tezko rict v cem a pokud je spicka v oboru volvo a saab, pak je spicka asi uplne kazda automobilka :)

holt smirte se s tim a pokud mate za to, ze volvo neni na urovni alfy, rup sem nejaky objektivni fakt.

Odpovědět  |   | 
lamal  |  16. 02. 2010 20:04

ono sa veci maju tak, ze ja malokedy tvrdim, ze nejaka autombilka je vyslovene spatna, kazda nieco vie a kazda /skoro/ ma nejake modely ktore maju nieco do seba...niektora viac ina menej...moc nemam chut sem sacat pre Vas bojektivne fakty, lebo to koniec koncov nebude pre adresata ani jeden, to uz viem dopredu...

Pre mna je volvo viac - koli image, koli technologiam ktore ponuka v aktivnej ci pasivnej bezpecnosti, koli dlhej tradicii motorarov s turbami, koli dizajnu a v neposlednej rade koli ukazkovemu spracovaniu interieru a skvelym sedackami...mimochodom este aj koli tomu, ze stale maju takt a je mi nesmierne sympaticke, ze sa nepoblaznili a uznavaju tradicne hodnoty kt su im vlastne... koli tomuto je pre mna volvo viac nez alfa /vzdy nekvalitne spracovana a poruchova aj ked ju mam rad/ nehladiac na to, ze robia velke komfortne dostavniky narozdiel od alfy...ak niekto cakal drasticke zrovavania cien vybav a inych somarin tak som sklamal, kto chce ten pochopi....

Odpovědět  |   | 
lamal  |  16. 02. 2010 20:07

z toho co som pisal je aj jasne, ze porovnavat 2 tak odlisne automobilky je zcestne ako vy pisete casto o neadekvatnych priam otrasnych zrovaniach mimo myyysu....to len opat dokazuje, ze pisete to tak jak vam vyhovuje a vycitate ostatnim to co robite sam

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 21:12

jenze ja ziju soucasnosti a realitou, ne tim, co plaitlo v minulosti. souhlasim s tim, ze volvo bylo lidrem v bezpecnosti, ovsem to bych bral tak +- do konce 90. let, od te doby pokrocil vyvoj dal a bezpencost jak v aktivni tak pasivni sfere je uplne jinde. auta jsou si dnes v tomto smeru vice mene nastejno (bavme se o srovnatelnych vozech, ne Sklasse vs. Nano). Pokud se podivam na trh a na to, co kdo pouziva, jake prvky aktivni ci pasivni bezpecnosti, nema Volvo nic, co bychom nenasli jinde, naopak mnozi maji veci, co Volvo nema. V jedinem srovnatelnem (testy) bezpecnosti nevychazi Volvo jako nejaky extra vitez, reps. je v prumeru (prumer neberte v negativnim chapani) a doufam, ze vas pocit z bezpecnost inebudete stavet nad fakta. Takze v tomto smeru nevidim rozdil. (jen dodam, ze ta blba alfa je v tomto smeru stale na spici, bohuzel Volvo nema z posledni doby vysledky NCAP apod. v kategorii beznych vozu). To mame ohledne faktu k bezpecnosti. Volvo nicim tu konkurenci neprevysuje a ani za ni nejak zasadne nezaostava, ale ten naskok skoncil tak pred deseti lety. Ja srovnavam to co je, ne to co bylo. Mam rad historii, ale kupuji si vozy soucasnosti, takze to, ze neco bylo mi uz je jaksi k nicemu. Pokud navic koukneme na systemy pro bezpecnost, tak Volvo toho zas tolik neprinasi a hlavne, mnoho z toho, co Volvo v tomto smeru nabizi ziskalo ne svym vyvojem, ale darem od koncernu. Proste jsou to casto systemy, ktere ford jiz nejakou dobu mel jinde. Takze mame tyto prkvy prisuzovat Volvu, ja myslim ze ne. Opet neberte to negativne, naopak.

A nyni motory. Znovu mame rok 2010, to, ze jsem si s S60T uzival a mel jsem to auto tuze rad je krasne, ale co z toho v dnesni dobe. Pravda novy D5 biturbo dizl je pekny, ale je rok 2010. Ale to ma zminena Alfa taky, BMW je vyrazne dale, MB taky a Audi taky. Pritom Alfa stoji vyrazne mene, MB stejne, BMW to same Audi to same. (530d, E350CDI, A6 3,0 S80 D5). Audi k tomu dava ve standardu full time AWD. To jsou opet fakta. V benzinu je to dost podobne, Volvo vuci temto DE vozum ztraci. Kupodivu je nejdrazsi ze vsech. E500 stoji mene jak W8 S80, stejne tak 540i. A6 4,2 je o neco drazsi, ale zase ma full time vs. haldex a ma kapku vice vybavy. To jsou opet fakta. To same plati i pro stredni tridu, kde nyni volvo nic nema, S60 teprve bude, ale pochybuji, ze se cenova politka promeni. A muzeme pokracovat dale.

Nicmene u S60 vidim blyksani se na lepsi casy, motory vypadaji zajimave, ceny ale pocitam na a nad urovni zminenych DE vozu. Uvidime co vybavy, ale necekam neco radikalne odlisneho.

Ja proti zadnemu autu nic nemam, spise mne bavi fanatici, co bojuji za cokoli. Nechapu co jim brani priznat si, ze to jejich je horsi nez neco jineho. Ukaji se nad tim, ze porazili VW, nebo nejake nemecke auto. A rikam si proc to? Ja mam par aut a o kazdem z nic hmi nedela problem rici, ze je v necem spatne, ze v necem na nekoho nema, nebo ze v necem je dobre. Jsou to vsechno sunty, clovek utrati milion a dostane kus plechu, ktery jiny nabizi za pulku, jenze ma to to spravne logo a za to se zaplati. A je jedno zda je to DE produkce, nebo pseudopremiovka typu volvo, saab nebo alfa. Zadne auto ze zminenych neni pro individualisty, na to jsou prilis tuctova a obycejna, to si umim predstavit rici o Lotusu, o Caterhamu apod. Ne o autech, ktere potkam 100x denne na silnici.

Pokud ma ale nekdo vnitrni potrebu presvedcovat vsechny, jak je volvo dokonale, jak je lepsi nez cokoli jineho, jak valcuje ty druhe cenou, motory, vybavou, bezpecnosti a nevim cim, necht si poslouzi. Mi je to vazne jedno, spani mam i tak klidne, zivot pohodovy a urcite neziskam komplex ze mam nyni neco jineho. Na rozdil od jinych ty auta tocim jak nekdo ponozky a jeden mesic mam volvo a druhy klidne BMW a je mi to jedno. A pokud nekdo potrebuje mit pocit, ze to vsem natrel, kdyz si koupil neco jineho, tak at si to uzije.

Odpovědět  |   | 
lamal  |  16. 02. 2010 22:03

Tu ale ide o to, ze aspon ja osobne som nikde netvrdil, ze volvo je lepsie ako nejaka znacka z DE ci nieco ine...ja len tvrdim, preco to brat ludom, kt. sa paci a neustale vypichovan ine znacky ktore su akoze lepsie. Pokial ide o to dokazovanie si, skor keby si nikto nepotrebuje dokazovat tak tu nepise aky je volvo smejd a nezhaduje ho ale komu sa paci tak ho necha tak a uzna, ze je to osobna vec kazdeho co preferuje. Priameho porovnania som sa chytil s porovnanim s Alfou co moj nazor nepripusta, lebo subjektivne je u mna volvo vyssie ale aj niekde uplne inde tak to ani nezrovnavam...subjektivne ok? neda sa totizto najst nejaky jednoznacny vysledok vo vete typu : volvo je vyssie alebo nizsie ako alfa...to je blbost. Co sa tyka tych ostatnich veci neda sa nesuhlasit +- aj ked az tak celkom to nieje, ze volvo bolo na spicke pre 10r v bezp. , to neznamena ze tam nieje ked su tam uz aj ostatni... /neviem ktory NCAP im nevysiel/ a o motory tiez nejde kto tu tvrdil ze volvo ma najlepsie motory ? ide tu o celkovu filozofiu a ked niekto ma dojem ze je pre idndividualistov tak nech no a? je to jeho nazor, do istej miery pravdivy a nikomu ho neberiem. Inac volvo nemam mimochodom. Takze suma sumarum mi len vadi osocovanie priaznivcov ci mensin a s casto mne nesympatickymi argumentami...zacne to blbostami a obcas sa po rozpytvani debaty da prist aj na normalne veci, len neviem na co to vypichovanie masoviek...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 22:43

Ja prece nikomu nic neberu, ale umim proste rici, ze za 1,2 nebo 1,5 milionu lze na trhu koupit vybavenejsi, vykonejsi, prestiznejsi vuz daneho segmentu. Tim ale nerikam, ze si musi kazdy automaticky koupit to lepsi. Ja si casto koupim to horsi a drazsi v segmentu a to jenom proto, ze se mi to libi a chci to konkretni a nechci to jine a je mi jedno, ze jinde ziskam za dane penize vice muziky.

Alfu jsem do toho pustil, ze Alfa je vedle Saabu a Volva urcita kategorie vozu pod onim ryze premiovym trhem, kam ale prilis napr. Audi nepocitam. Proste v tom "podsegmentu" mezi premiovym a mainstremem tvori tyto znacky jakousi kategorii. Nekonkureji si, protoze kazdy nabizi neco jineho a miri nekam jima, ale nemaji na BMW ci MB a zarovne jsou nad takovymi Citroeny, Peugeoty a Volkswagenem. Proto ten primer s Alfou. Ono realne z meho pohledu neni Volvo pro Alfu souper a Alfa neni pro Volvo souper.

Jinak samozrejme, ze i v mem pohledu je mnoho subjektivnich veci, ale zase rada objektivnich (realna bezpecnost, vybavy, motory, ceny...). Proste ja nemam nic proti svedskym znackam, ale proste to super co mely prokoucovaly, mely vyborny zaklad, mely naskok, ale usnuly na vavrinech an ejak se zasekly a ostatni je dobehli a casto predbehli.

Proste jsou to dobra auta pro urcite zakazniky. Urcite ne pro individualisty a samozrejme, ze z duvodu prestize budou davat lide dbajici na image prednsot jinym znackam, nez je Volvo ci Alfa.

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2010 22:57

asi meziročně roste podíl debilů, protože zatímco loni podíl třeba MB co vím na trhu klesal, tak Volvo rostlo meziročně asi o 7%. Asi jak udeřila ta kríííze, tak lidem šiblo a začínají houfne kupovat ta horší méně vybavená auta a mají touhu za ně utratit víc než za srovbnatelnou a lepší konkurenci. Prostě všichni jsou blázni, jen jeden tu má patent na rozum

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
lamal  |  17. 02. 2010 07:59

Tak ako najprestiznejsiu znacku tu nikto Volvo nemenoval a tiez vybava a motory nieje pre niekoho to najdolezitejsie v danej cene...niekto ozelie vybavu, ci najlepsi motor, jedine s cim ide v tomto smere ozaj suhlasit je `value for money` ale to sa neda pasovat za vseobecnu `najlepsost` ... inac suhlasim okrem tej bezpecnosti kde je Volvo stale na spici

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
petr  |  17. 02. 2010 06:56

S tou bezpečností to platí víceméně pořád, stačí kouknout na test bezpečnosti opěrek hlavy při nárazu zezadu, kterou dělal německý ADAC. Nejhorším autem na trhu je BMW 5, mezi nejlepší patří Saab a Volvo

http://www.tipcar.cz/test-operek-hlavy---volvo-a-saab-chrani-nejlepe-2344.html

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 02. 2010 09:00

No pokud chce Volvo porovnavat svoji bezpecnost zrovna s petkovym E60 baworakem, coz byl nejnizsi bod (doufejme) do jakeho BMW kdy kleslo a s tim souvisela i naprosto ostudna uroven bezpecnosti tohoto "premioveho" srotu, tak at si to pochybne vitezstvi uzije. Jinak souhlasim s jednou veci, sedacky jsou to jedine co dneska jeste Volvo umi. Divim se, ze je davno nepohltila Ikea.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  19. 02. 2010 19:12

Podle toho testu je Volvo a Saab špičkou na trhu, tj. jsou lepší než všichni ostatní, BMW a VW je prostě jen nejhorší

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
mikrob skrob  |  22. 08. 2012 12:50

mal som 3rocnu alfu 156 1.9tb sportwagon,,a taktiet 10 rocne volvo c70 2.4i manual,,volvo jazdilo bez poruchy,kvalita zvezenia,interier a celkovo jazda na volve bola ovela lepsia nehovoriac o tom ze alfa bola kazdu chvilu v servise,, jedina vyhoda alfy bola ta ze mala nizsiu spotrebu nic viac nic menej lenze kvoli tomu by som tie peniaze znova za alfu nedaval, ked 10 rocne volvo bolo neporovnatelne lepsie,,asi tolko.

Odpovědět  |   | 
mikrob skrob  |  22. 08. 2012 12:45

ty si dobra dispozicia ja som jazdil na saab 2.3t aero aj s 3 promile alkoholu v krvi na dialnici a vepodarilo sa mi najebat aj ked som to robil pravidelne a dokonca ta predispozicia bola este vyssia jak keby sli tri bmw m5tky vedla seba,,mladi clovek nema o volvo zaujem toboz nie o saab pretoze ho to ani nezaujima kolko mladych ludi ani saab nepozna,,kazdy pozna len bmw,mercedes a audi a passat a octaviu lebo na tom jazdia akoze mafiani,,proste hlupe hlavy ktorym je zatazko vyhodit blinker,,bud na to nema cas alebo je tak namysleny z toho ze sedi v trapnom bavoraku ze on nemusi,,mala by to byt prestiz ale je to len taka masovka ako bolo pisane,,po jednej ulici v birminghame napocitam 30 bavorakov a 40 audin okrem toho 30x nissa micra a 50 roverov a mozno 1 saab a 2 volva,,tak naco si mam kupovat to co maju ostatny kazdy sa nepotrebuje zaradit tak kam vsetci,,budeme geroji lebo mame bavoraka su aj ine hodnoty a cele tie de auta to nieje o tom ze majitel vie kam investovat peniaze,,predsa saab ti najazdi tolko isto ako nejaky bavoriak,,lenze problem je v tom ze ked ma niekto bavoriak tak susedia hykaju a vsetci krutia hlavou odkial na to mal a vsetci si myslia ze ako sa ma dotycny dobre,,no nie kazdy sa tak potrebuje ukazovat,,zaparkuj pred domom saab a nikto si ho nevsimne,,mozno par ludi co sa vyzna v autach ,,,tot vsjo v skratke

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  03. 03. 2010 10:48

Radku, myslím si, že spíše srovnával řidiče, či majitele těchto značek, nikoliv začky samotné.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 02. 2010 00:07

V životě jsou důležitější věci než Volvo... :) Sice mám Volvo S80 3-litr a občas na to těžce šlápnu, když se na mě tlačí nějaký magor s modrým majáčkem. Ale víceméně moc nepatřím mezi typy, co dělají bezdůvodně harakiri a všemožně miškují a blikají na každého při ucpané D1, aby byli v Praze nakonec o 3 minuty dřív. Takže do cílové skupiny Volva asi patřím :)
Nějak bych to neškatulkoval ty řidiče. U všech značek se najde něco pro i proti a magoři řidiči. Takových blikačů v Oktávkách, co se na tebe tlačí a pak, co je pustíš jim to "nějak" nejede už jsem potkal :)
Do třetího Volva už se budu těžce rozmýšlet, jestli půjdu nebo ne.. ne ani proto, že bych byl nespokojený, ale chce to vyzkoušet a otestovat i něco jiného. Klidně ať to je MB, Audi nebo BMW..cokoli co zaujme a bude srovnatelné... a obávám se, že jiného řidiče už to ze mě neudělá a nebo se k Volvu vrátím.. ale to už závisí na tom, jak to povedou soudruzi z Číny.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  03. 03. 2010 10:40

Vtipné, výstižné, a musím říct bohužel, naprosto pravdivé! Jednoznačně palec nahoru! Jen pro upřesnění - nejsem majitelem volva, ale S80 byla mezi třemi značkami v mém finálním výběru.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 06. 2012 11:57

Naprosto souhlasím. Kdysi mne do koupě Volva lámal jejich prodejce - tenkrát jsem ještě jezdil německým sporťákem - a říkal mi: "Pane, k vám se to auto nehodí, kupte si Volvo, budete spokojenější." Odpálkoval jsem ho, ale pak jsem zjistil, že měl pravdu. Ta příležitost, při které mi to řekl byl večer pro sponzory jisté charitativní nadace, moje firma i Volvo jsme byli jedněmi z dárců peněz pro ty, kteří si nemůžou pomoct sami a mizerně fungující společnost na ně kašle. Když jsem se při odchodu díval na auta, co stála na parkovišti, nebylo tam kromě mého žihadla NIC z velké německé trojky, kolem klasického Jaguaru z britské ambasády se totiž v podezřelém počtu vyskytovala Volva. Ta společnost obsahovala pár známých tváří, všichni v dobrém postavení a s dobrými příjmy, ale nebyli mezi nimi známí pracháči ani mocipáni. Neměl jsem možnost všechny detailně poznat, ale setkávali jsme se opakovaně, takže jistý názor jsem si o těch lidech vytvořil, a to ten, že jejich potřeba něco dokázat a žít hezký život převládá nad potřebou PŘEDVÉST ostatním, že něco dokázali a žijí hezký život. Moje další kára už bylo Volvo, z druhé ruky. Koupil jsem ho od vykuka, co mu přetočil tachometr... to se u nás skoro nestává... taky proto je to u nás beztrestná a bohulibá činnost... I tak jsem si ale koupil dobré auto a po letech musím konstatovat, že jsem ty peníze investoval velmi výhodně. Jen chvilku se mi stýskalo po dvousetkilometrové rychlosti v červeném sporťáku. S Volvem totiž nesoutěžím tam, kde není soutěžiti třeba, což mi dává stálý příjemný pocit vítězství nad četnými neurotickými a a agresivními šašky našich silnic. Mám svatý pokoj a mám auto, do kterého nastupuju s láskou. Nemůžu si koupit BMW, Mercedesku ani Audi, i když po nich pošilhávám. Jak bych nešilhal, když jsou to super auta! Musí se mi líbit, protože mám auta rád a umím ocenit kvalitu. Problémem jsou jejich značky. Ty jsou v téhle zemi zprofanované přesně tak, jak jsou zprovanované naše moderní elity - hloupé a naduté celebrity, zkorumpovaní a falešní politici, mafiánská buržoazie, která postrádá rozhled, vzdělání a kulturu, zato však oplývá beznadějně uniformním disneylandovým vkusem. Chci co nejvyšší kvalitu, ale nemůžu si koupit auto, které přitahuje pozornost a říká "On má prachy" příliš silným hlasem. Je mi už dávno jasné, že vlastnictví drahého auta ze mě lepšiho člověka nedělá. Vědí to i lidi, kteří jsou kolem mě. Ve svém sociálním okolí bych se koupí auta se zprofanovanou značkou mírně znemožnil. Jeho vlastnictvím bych se za spoustu peněz dostal blízko k té příslovečné slámě čouhající z bot. Volvo je však OK Moje další Volvo bude mírně ojetá S80tka a všem přeji hezký den.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  15. 02. 2010 22:26

Jo a úžasné MB musí provádět speciální antikorozní úpravy, aby ty své šunky si na severu vůbec někdo koupil.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 02. 2010 15:27

Co se týká laciné palubní desky, je potřeba si uvědomit, že volvo patřilo fordu. A to je první lowcost značka na světě. Je to jejich stále platná a velmi úspěšná strategie. Všechno co používají je katrováno přes cenové síto. Do auta nedají nic drahého. Auta jsou tak vyráběna hlavně levně. Např. náklady na focus jsou o 30-40 tisíc nižší než na octávii a to je samozřejmě vidět. Totéž platí pro mondeo a následně i pro volvo. Ford je marketingový génius - vyrobí něco na úrovni dacie a vnutí to zákazníkovi jako prémiovku. A jak je vidět i na tomto webu, zákazníci jsou ovce, které to s radostí žerou. Super práce. Takové borce v marketingu pozlatit.

Odpovědět  |   | 
Tojefuk  |  15. 02. 2010 16:47

Zatímco VW (tj. taky Audi a dnes i Porsche) se snaží za všech okolností používat drahé komponenty a prodává je za skvěle levnou cenu, a proto vydělává nejvíc ze všech automobilek... :oD

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 02. 2010 17:51

V koncernu je lowcost značka škoda. Tak to je, ať se to komu líbí nebo nelíbí. Je to holobyt ve struktuře VW. Takže tam je stejný přístup jako u fordu. Jenže u fordu to platí víceméně pro všechno, co v evropě prodávají.
Jejich pokus proniknout do lepších značek a vytvořit vertikální strukturu nákupem volva, astonu ... zcela selhal a všechno loni prodali a vrátili se k tomu co umí tj. lowcost. A umí to fakt dobře. Pokud si ale někdo namlouvá, že si koupil focus nebo mondeo a má něco extra, tak je totální naivka.

Odpovědět  |   | 
To je fuk  |  16. 02. 2010 11:18

Když je lowcost v koncernu Škoda, co je potom Seat? Co je potom VW Polo, Golf, atd., A co Audi A3? Ale jasně, věřte tomu, že Passat je určitě lepší než Aston Martin, protože Passat je od skvělého VW, co investuje na úkor svých zisků do špičkových komponent, zatímco Aston je lowcost, protože patřil přeci Fordu.. :oD

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2010 14:01

asi stejný naivka, jako ten, kdo má tytéž pocity, při nákupu pasatu si nějak polepší. Obě auta míří na stejného zákazníka (to, že v čechách má pasat nechápu proč u určité skupiny lidí status kdoví jak hogofogo káry je lokální unikum). Nedávo jsem viděl nějaký dlouhodobý test aktuálního mondea - roozebráno do šroubku po ujetí testovacích 100000 km (ano sto tisíc). Výsledek - co se točilo, jezdilo a vrčelo bylo bez ztráty hvězdičky - chyby byly ve vrzajícím a vaklajícím interiéru a detailech oblložení a dekorací, co odcházely - neříkám, že Ford nešetří, ale tohle krásně demonstruje, na čem se šetří a IMHO je mi to sympatičtější a férovější, než nazdobený interiér s kompromisy v oblasti toho, co dělá auto autem.

Odpovědět  |   | 
Dronte Mauricijský  |  16. 02. 2010 17:59

Souhlasím se Zelím, neboť si myslím, že po 100 000 km musí být snad každé dnešní auto střední třídy +/- v pořádku, takže tomuto nelze nevěřit. Ale stejný výsledek byste dostal i u Mazdy 6, Accordu, a dalších.
Jinak Ford je opravdu low-cost, je to vidět, jak již bylo řečeno, např. na interiéru. Srovnám-li Focus 2 se služební Fábií 1. gen., tak opravdu Ford Focus pokulhává. Ostatně, podívejte se např. na palubku zezdola, z místa prostoru pro nohy. Rovněž tak plastové tapecírunky a madla dveří působí daleko méně bytelně (a více vrzají). Rovněž v Mondeu 3 gen. si detailně prohlédněte kaslík u spolujezdce, tak ostudně a lacině vyřešený kaslík bych dlouho hledal i ve vozech o třídu/y níž. A pokud v současném Mondeu nemáte výbavu nejvyšších stupňů, tj. Titanium X a S, zjistíte, že i celkové kvalita zpracování a materiály interiéru jsou nepříliš reprezentativní, takříkajíc velmi velmi průměrné. To je ta opravdová exkluzivita, podtrhnutá nepříliš moderní technikou! A cena tomu dle mého mínění moc neodpovídá. A dobré podvozky to nezachrání. Prostě levný produkt s líbivým designem, pouze (pod)průměrnou technikou a nepříliš oslnivou kvalitou zpracování. Proto marketing fy Ford pokládám nyní za nejlepší v celé automobilové branži, mnohem lepší, než má v současnosti VW.
Abych unikl pomlouvačným řečem, že jezdím Š 120 apod., připomínám, že jsem majitelem vozu Ford Focus 2, a protože bude za nějaký čas třeba upgrade vozu, chtěl jsem zůstat u Fordu. Jenže celá jejich nynější marketingová politika prodávat drahý leštěný prd se mi vůbec nelíbí a proto asi příští auto nebude Ford, ikdyž fordův servis je za poměrně příznivé ceny.
Dronte Mauricijský.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  16. 02. 2010 13:11

Naprosto souhlasím. Ford je génius v marketingu. Já osobně jsem si koupil C-max jako služební auto, netušíc co je to za low cost auto-řešení. Do toho vozu vložili lidé od Fordu opravdu velký kus invence, jak udělat, aby auto vypadalo dobře. Je to stejné, jako nabídka egyptských luxusních hotelů. Na první pohled se tváří honosně a stačí zvednout prkýnko na záchodě a zůstane vám v ruce. Přesně takový pocit mám po více než roční zkušenosti s autem od Fordu. Když si dneska vybírám kombi ve střední třídě, tak se na Ford ani nepodívám, což je velká chyba, protože se ochuzuji ve výběru o jednu ze světových značek. P.S.: co se mi dost nelíbí, je reakce okamžitě porovnávající koncern VW. Copak to znamená, že "zelí" je milovníkem všeho, čeho se dotkla VW ruka? Jen vyjádřil podstatu celé věci.

Odpovědět  |   | 
Pepis  |  16. 02. 2010 13:22

Konkretni priklad?

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2010 13:40

kluku ty musíš bejt mamlas jak malovanej. Brácha měl v práci před rokem služební mercedes, mohl si ho odkoupit za babku a mj. kvůli nevkusnému a přeplácanému interiéru toho MB se rozhodl pro Volvo, které ho jednoduchostí, přehledností a neokázalostí zaujalo víc.

Pokud zaměňuješ strohost a neokázalost s laciností, pak to je věc, která vypovídá jednak o tvém vkusu, ale zároveň o prachbídné zkušenosti s interiérem Volva a srovnávaného Fordu. Neveřím, že bys měl nějakou zkušenost s interiérem Volva, která by stála za zmínku, ale moc tomu nevěřím. Síla tohoto intetriéru je v jeho jednoduchosti, nepřeplácanosti, snadné ovladatelnosti, velmi dobrém zpracocvání a kvalitních a často netuctově zpracovaných materiálech. Interiéry Fordu jsou stavěné opravdu dost lacině, ale Volvo s nimi nemá společného vůbec nic. Jenže to bys je musel oba vidět a nevyprávět to na základě pozorování pár 320x240 foteček na internetu

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 02. 2010 08:56

Snadne ovladani u Volva platilo v devadesatych letech. V dnesni dobe i zaostale Volvo uz ma tolik serepeticek, ze stredovy panel pripomina piano s nahodne rozhozenymi klavesami a to rozhodne neni metoda jak zajistit snadne ovladani.

Odpovědět  |   | 
jj  |  17. 02. 2010 09:16

...a budou se počítat čudlíky .... a řešit, zda pomůže, když pár čudlů odstraním za cenu toho, že pak musím s autem pomalu zastavit, abych se mohl věnovat u jiných značek oblíbeným nabídkám na displeji a proklikal se do xté úrovně nabídky a tam si zvolil to samé, na co má třeba to Volvo samostatné tlačítko. Zatímco jak v testech tak od majitelů slyším lamenty nad ergonomií ovládání speciellně BMW a nekdy byť v měnší míře i Audi, tak u Volva jsem ještě stesk nad obtížným či komplikovaným ovládáním neslyšel

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  16. 02. 2010 15:12

Řeči o individualistech ve Volvech nebo Saabech v porovnání s BMW nebo MB jsou samozřejmě nesmysl, bohužel stejný nesmysl je tvrzení o nekvalitních interierech Volv, navíc s argumentem odkazujícím na příslušnost k Fordu (s hodnocením fordích interierů souhlas). Jednak interiery jakéhokoliv typu Volva nemají s žádným modelem Fordu nic společného, ani tu páčku, narozdíl např. od Jaguaru, a pak svým designovým ztvárněním i provedením patří na vrchol svých tříd. Jistě není to dramatický italský nebo vyumělkovaný francouzský styl, ale je to designově čisté a perfetně provedené, míněno tak, že provedení i materiály jsou naprosto srovnatelné s premiovou konkurencí v dané třídě, mnohdy i lepší, mohu-li soudit z vlastní zkušenosti např. srovnáním vnitřku E60 s S80.

Odpovědět  |   | 
petr  |  17. 02. 2010 07:07

S tím individualismem to není zas takový nesmysl, na 1 prodaného Saaba připadalo cca 10 prodaných BMW a cca 11 prodaných Mercedesů a to mluvím o době kdy nebyly s prodejem problémy. Díky tomu, že je Saab na pokraji krachu (uvidíme co s ním udělá Spyker), tak je poměr ještě větší. U Volva už ten poměr není tak výrazný, tam to je tuším cca 1:3 (Volvo:BMW).

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 08:50

Takze kdyz nemaji zakaznici o neco zajem, neni to znamka spatneho vyrobku, ale toho, ze je to vyrobek pro individualisty. No z vas by meli majitle firem asi radost.

Odpovědět  |   | 
Tojefuk  |  17. 02. 2010 10:54

Jo jo, Ferrari, to je samej šmejd. Tam je ten poměr vůči BMW ještě daleko daleko horší...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 10:56

A ja si rikal, ze nekdo prijde s podobnym argumentem, byt jsem mel za to, ze zkusi RR. Ale pokud mate za to, ze vyrobce specialnich aut je bernu minci pro chrlitele plechovek pro socky, pak proc ne.

Odpovědět  |   | 
Tojefuk  |  17. 02. 2010 13:15

Aha, takže to přeci jen asi nefunguje tak, jak jste si myslel, co?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 16:13

Ne, funguje to presne tak, jak jsem psal. Michate dva naprosto odlisne svety a to svet luxusu a cenovek ve vysi, na ktere dosahne TOP10000 a s tim, na co dosahne naprosto prumerny clovek (brano financne). Pokud bude delat saab/volvo auta ala Ferrari s vysoce uzkou klientelou, pak jsou nizke prodeje naopak na miste, ale v segmentu v jakem se pohybuje je to uplne jinak, takze pokud volvo a saab neprodavaji je to dano nekolika faktory - nekvalitou, vyrobky o ktere neni zajem, prchabidnym marketingem, kombinaci vseho.
Nedelejte tu z tech znacek nejake specialni zbozi. A v neposledni rade, Ferrari je pres nizke prodeje ziskove, volvo a saab v drsne ztrate, takze ty jejich prodeje asi nebudou to prave orechove ;)

Odpovědět  |   | 
kamil  |  19. 02. 2010 19:23

Ve své podstatě ano i ne, záleží na daném výrobku. Saab je opravdu pro specifickou skupinu podobně jako třeba Lancia nebo Jaguar a podle toho vypadají i prodeje (v Evropě vázne u Saabu i marketing - spousta lidí tuto značku ani nezná).
BMW a Mercedes jsou proti nim obyčejné tuctovky stojící na každém rohu o čemž jednoznačně hovoří i prodeje v Evropě. Vždyť BMW (2009 = cca 573tis. aut) i Mercedes (2009 = cca 772tis aut) mají mnohem větší prodeje než třeba Škodovka (cca 490tis aut), Hyundai (cca 351tis. aut) nebo Kia (cca 259tis. aut).

Odpovědět  |   | 
Kredencz  |  16. 02. 2010 21:51

Jaka lacina palubni deska? Sedel si v tom vubec? Nesudte podle fotek, to ze vypada jednoduse neznamena ze je lacina. Sednete si do toho auta a uvidite.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  18. 02. 2010 21:33

Lexus a Infinity, že nepatří do konfekce? No s Maybachem bych souhlasil, viděl jsem na silnici snad jen jeden, ale Lexusů a Infinity v Americe jezdí mračna, určitě víc než MB nebo BMW. Že nejezdí v Evropě ještě neznamená, že to není konfekce. Z japonských "pseudopremiovek" je snad méně vidět jen Acura.

Ale naprosto souhlasím, Audi, BMW a MB přitahují zajímavé charaktery. A nejen zelináře a kolotočáře - třeba tuhle v novinách ukazovali auta obecních ouřadů - primátorů a hejtmanů placených z našich daní - a BMW 5 tam snad bylo nejhorší auto. Neměli by ti haj .... podporovat český průmysl? To si myslím, i když jinak je mi Škodovka volná. Ještě líp, posadil bych je to Citroenů C1!

Abych to ale přece jenom zlehčil - na základě mých zkušeností si Volvo a SAAB snad kupují jen masochisté. Ale ano, pořídil jsem si ho, protože jsem chtěl "něco lepšího" ale nechtěl jsem BMW ani MB a neběhl jsem si.

Odpovědět  |   | 
mclown  |  15. 02. 2010 17:06

Dusan - oprav ma ak sa mylim, ale ja som bol v tom ze S80 hra vyssiu ligu ako E-class/A6/BMW 5

Odpovědět  |   | 
ToLa  |  15. 02. 2010 19:52

Jako že S80 je konkurence pro S-class/A8/BMW 8?

Odpovědět  |   | 
mclown  |  15. 02. 2010 20:13

jj hlavne pre to BMW 8

Odpovědět  |   | 

chlapce, malicko se poradne rozhlidni a uvidis, ze dusam ma pravdu

SE Xperia Neo V | Kia Magentis 2,7 V6, Hyundai Genesis coupe 3,8

Odpovědět  |   | 
To je fuk  |  16. 02. 2010 11:25

To hrávala S90. S80 velikostně odpovídá E/A6/5, ale pokulhává za nimi v nabídce dieselů (maximum je ona D5) a i nabídka benzínových motorů je o něco užší (i když nechybí osmiválec z dílny Yamaha).

Odpovědět  |   | 
mclown  |  16. 02. 2010 12:04

ano ja to neporovnavam s S-class :)
ale proti A6 mi to pride ako lepsie faro, ale mozno je to osobny pocit - nehadam sa

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 16:27

Je treba si rici, co hledam. V necem Volvo dokaze byti i relativne rovnocenym souperem, ale v mnohem pak ne. Nabidka individualizace je u Volva mnohem mensi. Nabidka motoru a vykonostni rozsah taky. Pseudo 4x4 se torsenu taky nevyrovna, automaty ani nemluve. Vybavy ma Audi 10 rozsahlejsi, servisni sit nejen u nas taky. Urcite verze jsou pro Vovlo naproste tabu (S6, RS6...) apod.
Takze pak se ptam "v cem je to volvo" pro vas lepsi.

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  16. 02. 2010 21:34

Design, Image, Interier - tam kde je k dispozici technika, tak zcela stejna uroven jako Premiova dvojka

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 22:38

Jenze premiovku nedela design a interier, ale technologie a image. A uprimne volvo ma image dobrych bezpecnych vozu, lae ne vozu managerskych ci vladnich apod. na to jsou na trhu jine auta.
A i kdyz se to nekterym bude tezko snaset i takovy VW ma lepsi image, uz jen to, ze golf je jediny HB co muze do buckinghamskeho palace hovori mnohe :)

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2010 23:13

to mi pověz, o čem vjezd VW do buckinghamského paláce hovoří?

Tohle je mimochodem přesně to, co ta amnozí další nikdy nepochopíte.

Typického zájemce o Volvo by totiž nikdy nenapadlo ani uvažovat nad tím, zda image značky nějak ovlivnil vjezd nějakého sourozence na dvorek anglické královny. Neslyšel jsem ještě o majiteli Volva, kterého by nějak rajcovalo, zda Volvo používá nějaká vládní instituce nebo tak něco. Pokud tu pár lidí mluví o tom, že si někdo vyhlédl Volvo kvůli image, nemyslel tím image něčeho nejluxusnějšího a najslavnějšího a nebo becně něčeho NEJ. Myslí se tím image něčeho, co bylo postaveno, aby to lidem sloužilo a pomáhalo a ne, aby se tím někdo předváděl a na potkání vysvětloval, že o 4x4 se mu stará torsen a že to "RS" na volantu je sice peklo živit, když to musí furt ukazovat, ale jinak že to znamená, že to té oktávce nandá o celé 4 sekundy ve sprintu, který stejně nikdy nerealizuje.

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  17. 02. 2010 08:36

Technologie a image urcite - u obojiho v pripade VOlva zadny problem. To ze ty nevidis Volvo jako manazersky vuz je rekl bych spis tvuj problem ze nevidis na vratka vlastniho staveni .... Ad vladni - zde se da souhlasit protoze nabidka konci na urovni vyssi stredni (coz povazuju za jednu z hlavnich nevyhod pokud se o Volvu mluvi jako o premii). Na druhou stranu Audi ma 8ku a premie je to ve vlhkych snech ceskych zelinaru.

S tim BP je to prima story, ale neumim potvrdit jeji verohodnost protoze Sun nectu a i kdyby tomu tak bylo tak jakou to ma relevanci ?

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 02. 2010 08:52

Ono je to ve skutecnosti presne naopak. Vsude na svete je Audi brano jako zcela rovnoceny konkurent Mercedesu a Audi co se tyce statusu i techniky pouze u nas s tim maji nekteri problem.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 10:26

Kde je to "vsude ve svete". At beru obchodni partnery v DE, AT, FR nebo UK, nikde Audi nepovazuji za rovnoceneho parntera pro MB. Tam je dana struktura v poradi MB-BMW--------AUDI. Spise naopak u nas se udelal z Audi nesmyslny kult.

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  17. 02. 2010 15:40

V tomhle s vami musim souhlasit - 5ka a E class je premiove se vsim vsudy, A6 trosku lepsi passat ... takhle to funguje jinde nez v CR, kde se k audi modli 6 z 5ti bazarniku

Odpovědět  |   | 
homer  |  17. 02. 2010 20:11

Většinou to v představenstvech akciovek vypadá takhle: kupte si cokoliv, kromě mercedesů.
A problém není v ceně ale v tý trojcípí hvězdě.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 20:28

vzdy se mi libi ty naprosto zasadni oznaceni jako "vetsinou" "obycejni" "normalni" "bezne" apod. proste vyrazy navozujici pocit, ze dotycny udelal nejaky zasadni pruzkum na kterem stavi. pritom hovori tak z JPP nebo z jeho malinkeho okoli

Odpovědět  |   | 
jj  |  16. 02. 2010 22:47

a umíš říct, kolik lidí v procentech asi tak reálně využije 4x4 a kolik z těch, co se jim reálně 4x4 hodí pak dokáže popsat rozdíl mezi torsenem a haldexem a kolik z nich pozná z faktivkého chování auta nějaké rozdíly v chování? Zkus mi tak zhruba odhadnout, kolik lidí má nutkání pořídit si nějakou S6/RS6 verzi a bez nich si život nedokáže představit?

Prostě pokud si odpustíš pubertální technologickou masturbaci, která 90% lidí nezajímá vůbec a 9 z těch zbývající 10ti % o tom umí možná moudřě povídat u piva, ale v životě se v tom stejně nesveze nebo to v praxi nepoužije, tak u těhle 90+ % jde o úplně jiné věci, než je nejširší nabídka motorů (stejně bude v autě nakonec jen jeden) a volbu ze tří verzí multimediálního systému.

Pokud si tuhle věc uvědomíš, tak zjistíš, že se v pohodě dá prodávat auta s vhodně zvolenou a třídě odpovídajíví škálou výbavy a modelu a jeho určení adekvátní řadou motorů. Kdyby totiž tohle neplatilo a každý by nevyhnutelně trval na tom, že si musí koupit jen nejsilnější motor na trhu a jen auto u kterého má 20ti stránkový seznam příslušenství, tak by nevyhnutelně vyhynula většina značek. A protože pohled na vývěsní štíty autosalonů mě denně přesvědčují o opaku, tak nemáš pravdu a tohle ošklíbání se nad nečím, co drtivá většina trhu prostě nežádá mi přijde trochu hodně nezralé.

Ještě jsem ostatně nepotkal člověka, který by mi řekl že si nekoupil tu a tu značku, protože auto nemělo řekněme přehrávač MP3 - tohle všechno jsou roztomilé kravinky, ale přiznejme si to, auto se nám musí v prvé řadě líbit a jezdit přiměřeně potřebám a až pak můžeme začít učurávat nad tím, co dalšíhou umí a jaké všechny další verze jsem si nekoupil. Naopak potkal jsem pár individuí, které silácky křičela o tom, jak si nemohou koupit nic slabšího než alespoň třílitr - buď šlo o jelita, které nakonec stejně jezdí služební oktávkou a trápí ji na dálnici, nebo o debily, které raději nechci na silnici potkat.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 02. 2010 23:47

4x4 se hodi uplne kazdemu, ne zivotne, ale hodi. Je to jako bys resil klimatizaci. kdo ji realne potrebuje? rekl bych ze az na par hodne teplych nikdo. ale je to prvek, ktery dnes lidi povazuji za normalni mit z duvodu komfortu. A 4x4 je to same. Realne to potreubuje hrskta lidi, ale je to neskutecny prinos kdyz je a to nejenom pro zavodniky.

4x4 vyrazne elminuje napr. vyjete koleje, ani pri sirokych pneu je neznas, necekana kaluz na silnici a akvaplemink opet vyrazny bezpecnostni prvek, bydlime v oblasti kde byva i snih, opet prvek, ktery je velmi prijemny pro zivot, umozni pekne rychle vyjezdy z vedlejsi na hlavni, umozni dobre rozjezdy, pomuze v kritickych situacich. A to vse v mezich pouziti bezneho ridice. Je to proste prijemne to mit, ale da se bez toho zit. Ale pak muzeme jit do extremnu a takto v podstate vyhodit z vozu vse, protoze se bez toho da zit.

Rozdil mezi full time a temi pripojitelnymi je pritom zasadni. Mam za to, ze ten rozdil nevidi hlavne ten, co tyto systemy npouziva. Trvaly pohon totiz v praxi problemum predchazi, ty ruzne xdrive, haldexy apod. neumi problemum predejit, ty umi resit jiz vznikle problemy a to muze byt pozde. Proste casto se stane, ze diky full time problem ani nenastane, u nefulltime nastane a system ho pomuze zdolat nebo zmirnit. Pokud jiz problem nastane (zapadnuti, hluboky snih..) tak uz oba systemy pracuji velmi podobne a nejednou je nefulltime lepsi, nez full time. Ale pripojitelny system neumi reagovat na vyjete koleje, kdyz je na silnici kaluz, ceka system az proklouznou predni kola, coz uz znamena mit problemy a teprve pak zasahne, u trvaleho pohonu ten system diky shcopnostem trakce k tomuto stavu ani neprivede.

A to stale mluvim pouze o beznem zivote beznem ridici, neresim tu nejake zavodniky a zbesile ridice chtejic drtit kazdou zatackou.

v souvislosti s touto diskusi je to pak o tom, ze pokud auta nebudeme srovnavat, tak to nedelejme. pokud to delame, pak srovnavejme, ale pokud srovnavam tak komplexne. Pokud reknu A reknu i B, takze pokud o necem tvrdim, ze je lepsi, tak rekneme, ze ti udajne horsi maji vice veci, vice vybavy, vice motoru vice moznosti. Nic vic v tom nehledejte.

A hlavne nereste za zakazniky, co si daji a nedaji do auta a jak velke jsou priplatkove vybavy. Ja se pohybuji mezi lidmi, kteri si z toho dlouheho seznamu dokazou dat do auta temer vse a nepripada jim to nijak extras. Pohybuji se mezi temi, kteri si koupi zakladni verzi Dacie a maji za to, ze vice clovek nepotrebuje. Takze proc nemit pro oba typy zakazniku co si preji.

A je to zase o tom co rikam, pokud nekdo vychvaluje Volvo, ze je jako DE premiovka, tak proc pak nerekne, ze kdyz je jako ta premiovka, melo by to Volvo i mit to co ta premiovka a je jendo, zda si to objedna 1 clovek nebo 10. Pak tedy rekneme, ze Volvo je jako premiovka jenom v tom zakladu, ale pokud nekdo chce vice, pak na ne nema. ale tim padem je jako premiovka vsechno, protoze klimu, par bezpecnostnich sracicek, navigaci a kuzi v interieru ma dnes uplne kazdy. A uprimne moc vic z hi-end prvku to Volvo nema.

Odpovědět  |   | 
jj  |  17. 02. 2010 09:43

a) vše co říkám je, že Volvo ač jistě nevyhraje ligu nejširší nabídky doplňků si s tím co má nemusí dělat vrásky, že by mířila mimo oněch pro prodeje rozhodujících 95% zákazníků. To že si někdo je schopen do auta namontovat kdejakou ptákovinku z nabídky jen težko znamená, že pokud by se takovému človíčkovi líbilo jiné auto, které řekněme nenabízí obložení v malajské třešni, ale jen v javoru a ořechu, tak by kvůli tomu to auto nekoupil. Lidi co si objednávají výbavu od a do z také znám, ale také vím, že to dělají poté, co si auto vybbrali a proto že mohou. Nikdo z nich nekupuje auto jen proto, aby pak mohl trávit více času zaškrtáváním příplatkové výbavy.

b) ty povídky o rozdílech v řešení 4x4 jsou přesně ten typ hospodského teoretizování, které jsem měl na mysli. Teď by měli naklusat zastánci haldexdu a začít se ošklíbat nad videem, na kterém 4x4 torsenová audina není schopná sjet z válců na kterých stojí jednou nápravou (s čímž by teoreticky vzato haldex problémy neměl - a všichni po válcích jednou nápravou denně jezdíme, že), měli by se zmínit o tom, že onen "připojitelný" 4x4 je dost dobrý i pro Veyrona, kterého jistě nikdo nepodezřívá, že by se tam na nejlepších dostupných technologiích šetřilo a měli by připomebnout že s tou připojitelností to u aktuálních generací Haldexu není tak žhavé, když nějaký ten točivý moment přenaší na zadní kola stále a jen se mění míra synchronizace obou náprav. A pak zas přijdou torseni a budou ukazovat záběry jak audina vyjela po sjezdovce víc než volvo (opoět všichni po sjezdovkách denně vyjíždíme že),... atd.

pak ale přijde situace, kdy máš možnost si jako já několikrát sednout do audiny i volva ve 4x4 na zasněženém okruhu a pak ještě na vodních smykových překážkách a zjistíš, že se světe div se v aktuálních verzích chovají v různých kkrajnějších prakticky shodně, že žádné připojování, co by auto destabilizovalo se nekoná a že obě auta shodně skončí mimo dráhu, když to přeťápneš a ani jedno se nějak extra netrhá dříve než to druhé. Na horách si v obojím vychutnáš výjezd do stejného kopce, pod kterým osttaní nandavají řetězy a tím tak možnosti sledování praktických rozdílů pro normálního smrtelníka, který se neukájí nad teoretickými vlastnostmi obou systémů končí.

Taže ač vyspělost torsenů nehodlám nijak snižovat, ty kecy o nedostatku plnohodnotného 4x4 mi přijdou dost mimo mísu - prostě kdo potřebuje 4x4 tak ho má i u Volva (obecně i u jiných značek než je audina) a pokud někdo potřebuje výhradně torsen, tak to bude v 95% případech člověk, který si nastudoval právě jen pár takových mopuder v diskusích a rozdíly na vlastní kůži nikdy nepozoroval ani nezjistí a potom dobře mu tak.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 10:00

To neni teoretizovani, to byly vypasane realne prinosy toho systemu. Vzdy ja ale pisu, ze se da zit i bez toho, da a v klidu, stejne jako bez klimy. Zit se da i bez auta. Jenze ja osobne svuj zivot neprozivam tak, ze si nic nekoupim, protoz si reknu, jak se bez toho da zit, proc, ja si zivot chci zjednodusit a uzit a pokud mi ta 4kolka zivot zjednosi, tak proc to nemit, jenom kvuli toho, ze vy to treba nemate a mate za to jak je to zbytecne.

Vidim, ze mate hojne zkusenosti z realneho provozu typu nejake smykove prekazky apod. jooo to je presne to o cem ja nemluvim, ja mluvim o praxi, o tom, ze v realnem zivote je treba problemum predchazet (full time) a ne je resit (haldex..). Smirte se s tim, ze sebelepsi haldex nedosahuje v beznem provozu moznosti a schopnosti nejprostejsiho full time. Nemuze, protoze oba funguji naprosto jinak.

Jinak 4kolek jsem mel nekolik, stejne jako mam i nyni ne 4kolky a vim jak o tom spise teoretizujete. Proste prinos to ma a vyborny, komfortni a bezpecnostni. Chapu, ze budete clovek, co nechce aribagy, protoze je jeste nepotreboval, ale od pocatku byla diskuse o tom, jak je Volvo srovnatelne s nemeckymi vozy. Kdyz ukazu veci na ktere nema, tak nekteri prijdou a reknou, ze to neni dulezite, oni rozhodnou co je a neni dulezite, ale pritom ma Volvo to same co DE vozy. Takze nema a o tom to m bylo.

Odpovědět  |   | 
jj  |  17. 02. 2010 11:00

ano jsem teoretik - přestože doma máme aktuálně čtyřkolky jen dvě, přestože bratranec jezdí off-road závody a k jeho vozovému parku má stále přístup a přestože kamarád prodával postupně u Subaru pak u Audi a teď zase u Subaru nechal mě jezdit s čím se dalo a kdykoliv jsem se rozhodoval o koupi auta, tak se mi z produkce toho, koho autuálně zastupoval snažil udat nějaký model a předváděček jsem měl na delší i kratší zkoušení nepočítaně, přestože s kámošema co mají další 4x4 Audiny, Subárka a další 4x4 auta si je půjčujeme když jedem někam, kde je to na svezení se zajímavé. Přesto, že mám díky práci možnost jezdit se čtyřkolovými Mazdami a BMW ....

přes toto všechno pokorně přiznávám, že jsem jistě teoretik, neboť jsem v reálném životě na vlastní kůži ještě nezažil situaci, kdy bych mohl zodpovědně prohlásit, že jsem viděl praktickou ukázku toho, jak mě haldex nechal dostat se do situace, které by torsen jistojitě předešel.... Právě proto že meze toho, kdy se auto dostane do úzkých, nemám obvykle v reálném provozu touhu záměrně testovat, využíval jsem kdykoliv to šlo příležitosti, kdy jsem byl s autem mimo provoz na okruhu se sněhem a jiné příležitosti kdy jsem byl na překážkách, abych ty meze osahal a ejhle překvapení a zjištění zásadních rozdílů v praktickém chování se nekonalo. Tam kde nějaký problém v praxi náhodou nastane nelze ze zcela pochopitelných důvodů nikdy říct, že by s torsenem nebo čímkoliv jiným s jistotou nenastal.

a budu radikálnější - troufnu si tvrdit, že vy také nemůžete nic než takhle planě teoretizoval - to co uvádíte není nic jiného, než snůška teoretických úvach o teoretických vlastnostech obou systémů, kterou dokola opakují lidé na diskusích a sem tam se objeví v nějakém článku. A co na silnici - zažil jste průšvihovou situaci, kdy by jste s jistotou mohl tvrdit, že by jí nějaký systém předešel? Nesnažte se odpovídat - jestli řeknete, že ano tak přesně v duchu Vaší rétoriky budu zvědavý na to, jak jste to mohl tak objektivně zjistit a zda jste uspokojivě přesně nasimuloval v tom reálném provozu stejnou situaci na konkurenčním řešení, abyste věděl, jak moc jinak - to je totiž z podstaty kravina.

Ale abych nebyl za zlého - jistě že tam rozdíly budou - jak správně říkáte, jiná technologie se musí v trochu jiném chování projevit. Netroufl bych si tvrdit, že je to stejné. Dovolím si ale s určitostí tvrdit, že pokud se tu bavíme o tom, zda si někdo auto koupí nebo nekoupí kvůli torsenu nebo haldexu, tak témeř pro každého smrtelníka budou tyto rozdíly v praxi nepozorovatelné a představou, že torsen se někde zachová lépe se mohou všichni tito kupci kochat jen ve svých představách, neb to nikdy neověří a nebudou nikdy schopni ukázat prsetm a říct - jo udělal jsem dobře že jsem nezvolil tu druhou čtyřkolku, protože ta by mi kejhák nezachránila.

A nakonec nemáte pravdu - airbagy chci, přestože jsem je chvála bohu zatím nepotřeboval - těch lidí co na nos zlomený airbagem mohou ukázat a říct, že jsou proklatě rádi, že to byl jen nos pár znám.

A ano přesně o tom tématu se tu bavíme - snažím upozornit na zjevné trhliny v absolutnosti Vašich tvrzení o nesrovnatelnosti Volva s DE vozy - ač ne v takové šíři (je to menší výrobce), tak Volvo prostě nabízí to, co klíčová část trhu od auta dané kategorie čeká. Smiřte se s tím, že klíčová část trhu nečeká, že auto bude mít torsena, ale že bude mít funkční 4x4. Klíčová část trhu nečeká, že bude mít na výběr z 20ti stran příplatkové výbavy, ale že bude mít slušný výběr věcí adekvátních dané třídě. Upozorňuji prostě na úchylnost debaty o tom, že Volvo s jeho řešením 4x4 nnevystačí a že nějak strádá když nenabízí RS a S verze. BMW je snad také odkecané, když nepoužíví torsena. A co MB. VW také torseny do aut nedává a jak se vesele prodává s haldexy i bez, co takové Lambo s haldexem, Veyron, a další - pokud by platila ta logika co říkáte, tak by žádná z těchto slovutných značek neměla mít nárok na zákazníka? To je snad blbost a trh si to myslí naštěstí také.

Opět tedy konstatuji, Volvo má co nabídnout, respektive, že to co nabízí nijak nezaostává a své zákazníky si evidentně nachází. Proto Vaše argumentace výše prostě nedává smysl, respektive je to tak trochu přání otcem myšlenky na téma výlučnosti některých německých značek, které při veškeré úctě neskrývaným sympatiím k nim z mé strany nemám potřebu nějak glorifikovat a vidím i jejich chyby a nedostatky.

Například pro mě A6 allroad, kterou jsem moc chtěl a dlouho zkoušel nakonec nepřicházela v úvahu díky zdánlivé pitomince - své totální nepraktičnosti - tak blbě řešenej zavazadlovej prostor s malým vlezem a příliš svažitými stěnami prostě objektivně bránil tomu, abych tam poskládal věci, co musím kvůli rodině nikoliv výjimečně stěhovat. V tu chvíli byl torsen a dostupnost RS verze celkem k ničemu a Audina ejhle ztratila zákazníka, kterej tu značku jinak má strašně rád. Chápu, že stejně Volvo ztatí zákazníka, který si chce divočit v RS a nepotřebuje stěhovat, ale to je osud a jen to ukazuje, že každá značka nabízí ve finále to svoje a prodává to bez ohledu na kecy o nějaké výlučnosti a neschonosti nabídnout to co ostatní.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 02. 2010 11:25

ja se priznam, necetl jsem vse co pisete v tomto prispevku, protoze je to moc dlouhe a nechce se mi a uz zacatek naznacil o cem to bude. Proste uzavreme to s tim, ze se nedohodneme a mame na to jiny nazor. Ja vas nepresvedcim o svem a vy mne o svem. Jedine kam by to vedlo, by bylo neustale opakovani vlastnich argumentu jednotlivych stran. Proste klidne budu pro vas teoretik, ja vam drzim palce i vasemu bratranci, je to tak nejak jedno.

Verim, ze alespon v tom, ze dalsi disksue nema smysl, protoze by nic neprinesla, se dohodneme. Neberte to jako nejaky utek, ja tu budu v diskusi i nadale, jenom proste mi toto vlakno prijde takove, ze nic noveho uz neprdvede a ani nemuze.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 02. 2010 08:21

jj: no já třeba zkoušel citlivost na podélné koleje u Peugeotu 4007, co má možnost nastavení režimů 2x4 i 4x4 LOCK. Za jízdy po asfaltce s kolejemi jsem přepínal oba režimy a přínos trvalého pohonu 4x4 pro necitlivost na koleje a výrazně lepší držení stopy byl nepřehlédnutelný

v této disciplíně fulltime jasně vítězí

Odpovědět  |   | 
jj  |  19. 02. 2010 10:06

a co nám to říká?

říká nám to, že jsi pozoroval rozdíl mezi jízdou dvoukolkou a čtyřkolkou a tam nezbývá než souhlasit.

Ale mantra nějakého full-time náhonu je ale i v tomto případě totálně mimo. Zkoušel jsi jet obdobné koleje na aktuální verzi Haldexu? A tou současnou verzí myslím něco modelově tak starého jako ta 4007? Pokud ano, nejspíš bys souhlasil, že nevzdory teoretizování a poučkám těch, co se modlí k plakátu s nákresem torsena se příliš pozorovatelného rozdílu nekoná. On totiž aktuální Haldex už moc part-time (pokud mám použít nějaký protiklad full-time) není. Fakticky je totiž i aktuální Haldex do značné míry full-time (pokud za full time považujeme trvale hnanou zadní nápravu). Viz dále.

4007 má koneckonců také "jen" mezinápravovou spojku a co vím tak má nějakou chytrou elektroniku, která ji spíná podle okolností ještě před tím, než k prokluzu dojde, anebo samozřejmě při prokluzu, pokud ho předem nezvládne vytušit. v režimu 4x4 lock bych podle názvu hádal, že prostě zadek připne naplno a nechá jej připnutej.

Aktuální Haldexy jsou předpřipnuté stále. Nemají podle tvrzení výrobce už vlastně žádnou situaci, kdy by byly úplně odepnuté. Při běžné jízdě to znamená, že pokud se ti z nějakého důvodu nepodaří jedu nápravu nějak výrazně zatížit, má auto obě nápravy výceméně synchronizované a omezený prokluz té spojky (tedy rozsynchronizování náhonu náprav) by hrozil jen při nějakém prudkém protočení kol, pod plynem na nestejnoměrně adhezním povrchu a pod.

Takže až se v takovém autě svezeš a pokusíš se vysledovat rozdíl, zjistíš, že při běžné jízdě, kde extrémně neprotáčíš kola (což je i situace té jízdy po asfaltu byť v kolejích) se zamknutá elektromagnetická spojka a částečně sepnutá (prostě v tu chvíli neprokluzující) spojka současného Haldexu v klidovém stavu budou projevovat prakticky shodně.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 02. 2010 10:27

jj: podle mě je hlavním úkolem haldexu být co nejvíc o co nejdéle odpojený !! Je to z důvodu velkých mechanických ztrát dvou pravoúhlých převodů zadního pohonu. Proto je taky haldex ponejvíc sepnutý jen minimálně, možná těch udávaných 5% což je opravdu hodnota zanedbatelná. Kdyby výrobce chtěl aby zadek poháněl opravdu trvale, neřešil by to takovým soustrojím s několika čerpadly, řidicí jednotkou, miliónem ventilů atd ... ale šoupl by tam jednoduchý mezinápravový diferenciál.

mimoto by mě strašně zajímalo, jak si haldex poradí se stavem, kdy máš vpředu nové pneu s lepším vzorkem a tím pádem i větším průměrem, než vzadu. Přední kola se pak otáčejí trochu pomaleji než zadní a při spojení (synchronizaci) obou náprav ti ten zadek místo pohonu začne akorát brzdit (nestejné otáčky kol jsou ostatně probém všech systémů bez diferenciálu)


jinak obdobné koleje jsem s aktuálním haldexem nejel, takže přímé srovnání nemám. Abych ho měl, musel bych projet stejný úsek dvěma stejnými auty, jedno s haldexem a druhé s fulltime. Obě varianty najednou ale žádný výrobce nedělá. Takže vždycky je to i o konkrétnáím nastavení použitého systému v konkrétním autě, konstrukci podvozku apod.

Souhlasím že v mnoha případech rozdíl laicky nepůjde poznat. Ale už z proncipu funkce tam být musí.

Odpovědět  |   | 
jj  |  19. 02. 2010 11:16

S rozdílným průměrem pneumatik si haldex poradí dost blbě - hlavně ho to dost namáhá - vlastně ho to z podstaty věci nutí pokoušet se zesilovat sepnutí v domění, že jedna náprava ujíždí a přitom to objektivně nemůže udržet, protže obě jedou pevně po suchu, jen každá jinak rychle - dost se před tím varuje, že se takovímto dlouhodobým užíváním dá haldex celkem i dost zničit. Ale to může řešit někdo, kdo dává různá kola na různé nápravy - neměl jsem k tomu zatím nikdy důvod a prostě vím, že se to na haldexu nedělá stejně jako se do dízlu neleje benzín.

S tím důvodem odepnutí haldexu je to celkem často uváděnej nesmysl - Haldex je u převodovky - takže ať je spojka sepnutá nebo ne, kardan, zadní diferák i nápravy se stále točí a veškeré ztráty v nich, roztážení hmot a tak ... autu žerou šťávu celkem bez ohledu na to, zda se kardanem náprava žene, nebo se to točí naprázdno. Takže pokud je úkolem Haldexu zajišťovat proměnné sepnutí obou náprav, tak důvodem rozhodně není odepnutí ústrojí kvůli úspoře - to se bude točit stále pokud auto pojede s připnutým nebo odepnutým haldexem. Co vím, tak právě jedním z těch pár klíčovejch důvodů, proč se nikdo nesnaží nechat sepnutej nastálo je právě nutnost nějak vstřebat tyhle tolerance (např. jinak nahuštěné či zatížené nápravy ...) v běžném provozu

Právě na to konkrétní nastavení se snažím upozornit, že už dávno neexistuje nějaká ostrá hranice mezi full-time a part-time 4x4 - dnes bychom mohli už jen zkoumat, který systém AWD je vhodnější na jakou situaci, jak je naladěn, jak moc se povedlo naladění jeho nastavení, ale pro bežný provoz na obvyklých komunikacích se kdysi zásadní rozdíly hodně setřely právě tím naladěním, ovládáním a podpůrnou elektronikou. A to nemluvím jen o elektronice ke spojkám, ale i torseny musely v minulosti řešit své konstrukčně dané problémy, které je v určitých situacích hendikepovaly - viz problém zvedlého kola/nápravy a také jsou už dnes jinde, než když audi s quatrem přišlo.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 02. 2010 12:53

jj: pokud si myslíš že mechanické ztráty v převodech nezávisí na přenášeném výkonu tak jsi na obrovském omylu !!!
Tvoje přesvědčení o rovnocennosti připojitelných systémů pak vychází ze zcela neprávných předpokladů a prokazuješ tak i zásadní mezery ve svých technických znalostech


Ve skutečnosti je to právě naopak - u každého převodu mechanické ztráty závisí na přenášeném výkonu a u pravoúhlého dělají cca 5-7%, to znamená jen v té dvojici převodů z příčného na podélné a zpátky na příčné minimálně 10% z výkonu přenášeného dozadu. Pokud převod nebude přenášet výkon, samozřejmě pasivní odpory má také, ale při zatížení momentem a otáčkami tyhle ztráty výrazně rostou. Proto je hlavním úkolem haldexu co nejvíc odpojovat a odpojovat, jedná se přece o spotřebu

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
jj  |  19. 02. 2010 14:43

tady si nechám rád vysvětlit své technické mezery - strojař fakt nejsem a klidně připustím, že ztráty na příčném převodu v zatížení jsem doteď podceňoval. Netvrdím, že znám vše, ale většinou rychle chápu. Když o tom přemýšlím, je pravda, že jsem se setkal s maniaky, kteří, kvůli tomu u haldexů sundavají na léto kardany - doteď jsem si myslel, že to bohapustý stihomam, kde úspora je spíše přáním než realitou, ale třeba mají pravdu a nějaký ten litr za sezónu ušetří.

No zdá se, že kolonku úspora budu muset v žebříčku konstrukčních záměrů haldexu posunout výše, než jsem byl doposud ochoten.

Odpovědět  |   | 
jj  |  19. 02. 2010 14:59

ono vůbec se o zamýšlených vlastostech člověk často dozvídá dost protichůdné informace. Na nějakých stránkách VW jsem narazil například na PR tvrzení, že výhodou Haldexu je "Compatible with different tires (e.g. emergency wheel)" přitom praktické zkušenosti uživatelů a i někteří výrobci tvrdí opak - respektive dodávají rychle omezení v tom smyslu, že by se tyhle situace měly minimalizovat na ony emergency případy.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 02. 2010 15:02

jj: myslím že samotným sundáním kardanu nic zásadního neušetří, protože když haldex není sepnutý, stejně tam zůstvává jeho hmotnost a setrvačnost dalších dílů - spojky v haldexu, poloos atd. Samotný kardan je skoro nic ...

jinak ty ztráty jsou podle mě prvořadé. U fulltime to není tak kritické, protože je skoro jedno jestli jsou ztráty celé vpředu u dvoukolky, nebo polovina ztrát vpředu a polovina vzadu když se výkon v centrálním diferenciálu dělí taky na poloviny (podmínkou je motor podél) a ani jiné rozdělení výkonu není z hlediska ekonomiky problém

ale u motoru napříč je zatracený rozdíl jestli se pohání jen předek "napřímo" s relativně malými ztrátami, nebo jde půlka výkonu trvale dozadu přes dotyčné dva úhlové převody

v obou systémech se vždy točí vše a veze se celá hmotnost 4x4 navíc, ale u motoru napříč se právě kvůli vysokým ztrátám zadek musí odpojovat. A to je hlavním posláním haldexu, a nějaké marketngové tlachy výrobců o trvalých pěti nebo více procentech na tom nic nezmění

Odpovědět  |   | 
jj  |  19. 02. 2010 15:52

...myslím že samotným sundáním kardanu nic zásadního neušetří...

tak tady si trochu odporuješ. Buď má haldex odpojováním přenosu podstatné části výkonu na zadek ušetřit a pak sundáním kardanu (100% odpojením) docílí ti šetřílkové z tohoto pohledu ideálního stavu (a zůstanou jim jen pasivní odpory), nebo pokud jsou naopak klíčové ty pasivní ztráty a přenos výkonu už toho tolik nenapáchá, tak by asi odpojování nemělo jako hlavní účel tyhle ztráty odstraňovat. Abych byl upřímný, tak mi větší smysl dávalo to, cos tvrdil předtím - pokud se rozhodnu věřit těm procentuelním ztrátám vázaným na výkon, tak by to asi fakt mělo smysl, ale pak by se muselo dát (stran spotřeby) za pravdu těm šetřílkům demontujícím kardany.

Jinak ta % nejsou IMHO marketingové tlachy. On je totiž když se koukneš žádný z výrobců nepoužívá k marketingu - prakticky se nedají nikde najít. Člověk se musí hodně snažit, aby něco našel a nejvíc jsem toho svého času zjistil z nějaké technické brožury přímo od Haldexu, kde po technické stránce rozebíraly použitá řešení v různých generacích a ze které plynulo, že zatímco na začátku šlo skoro zjednodušeně řečeno o binární spojku spínanou rozdílem v pohybu vstupu a výstupu (což muselo být opravdu peklo), tak další generace postupně přidávaly různé stupně předsepnutí tak, aby odstranily potíže se skokovým přechodem od nesepnutého do sepnutého stavu, pak se přidávalo napojení na čidla ABS a další, která začala dodávat řídící jednotce údaje o tom, v jakých podmínkách a jakou zatáčkou auto jede a také řízené aktivní ovládání sepnutí podle vyhodnocení stavu jízdy. Tím se postupně to procenti přenášeného výkonu podle nich dostalo někam až na hodnotu okolo 15% a u některých verzí údajně až 30% v základním stavu s tím, že v situacích vyhodnocených jako náročnější na rovnoměrné rozložení síly pohonu, třeba při nájezdu do zatáčky, se už na začátku preventivně aktivně zadní pohon připojuje v ještě daleko významnější míře a vrátí se zpět na tu defaultní hodnotu až opět po srovnání auta.

Přestože by asi nebyl problém najít teoreticky situaci, kdy permanentně plně připnutej zadek bude preventivně ve výhodě, tak objektivně vzato díky těmhle vymoženostem se tahle skupina příležitostí smrskla u nových systémů do té míry marginality, že se je smrtelníků bude těžko hledat a poukazovat na ně jinak než na papíře.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 02. 2010 16:56

jj: s kardanem si neprotiřečím - pokud haldex není sepnutý (což je prakticky pořád) tak prakticky nepřenáší žádný výkon i když se vše točí, takže ztráty jsou minimální. Po odstranění kardanu se výkon zase nebude přenášet a ušetří se jen hmotnost a setrvačnost kardanu, takže prakticky neměřitelně.

A co se týká marketingu, těch 5% občas udávají snad aby dokázali že i Haldex je v podstatě fulltime. Jenže není

co se týká předchůdců haldexu nebyla to spojka binární ale viskózní a některé auta ji používají dosud. A pokud byly nějaké verze haldexu s předpětím 15-30% budiž, mohly být. Ovšem se všemi popsanýmí nevýhodami , tj, ztráty a problémy s nestejnými otáčkami jednotlivých kol

Odpovědět  |   | 
janseb  |  19. 02. 2010 22:37

Myslím, že Audi v nekterých vozech (TT?) používá Haldex, zatímco v ostatních full time. Ale určitě to nikdo nedává do stejného vozu.

Ale u toho 4x4 jinak hodně záleží no tom, do jakého auta se to dává. Impreze a pětkovému BMW X drive to hodně pomáhá v zatáčkách, u Volva to mizerné jízdní vlastnosti už nezachrání. I když na druhé straně, Focus RS jel v těch zatáčkách na suchu stejně dobře, jako to BMW a Impreza.

Kdysi jsem se rozhodoval mezi V70 D5 s AWD a bez něj a řekl jsem si, že mi o 70 tisíc vyšší cena, skoro o litr vyšší spotřeba, horší zrychlení a o 10 kilometrů nižší maximálka mi za to nestojí. A řetězy jsem naposledy na cestě do hor nasazoval někdy v roce 2002, a to na hory jezdím v zimě 3 až 5 krát ročně. Asi je to tím, že jezdím do hor do civilizovaných zemí. Pokud ale budou další zimy, jako ta letošní, pak možná změním názor.

Odpovědět  |   | 
petr  |  17. 02. 2010 07:19

Aha, takže Audi je výrobce pochybných aut s pseudo 4x4, protože taky používá Haldex ? Torsen dává jen do některých svých modelů.
V čem je torsen tak skvělý ve srovnání s Haldexem 4.0 pro běžná auta ? Ona totiž ani Audi ani Volvo nedělá žádný offroad.

Velice rád si poslechnu v čem je dvouspojkový automat Powershift ve Volvu horší než dvouspojka v Audi

Odpovědět  |   | 
Vasut  |  16. 02. 2010 08:09

Noo a mel-li bych volit mezi A6 nebo timhle tak volba je jasna a Audi to rozhodne nebude

Odpovědět  |   | 
aaa  |  19. 02. 2010 16:00

Hadate se tu o 4x4 haldex vs full time, ze ale ten automat je katastrofa, to nikdo nepisete. Jet s tim nekde v serpentynach trochu rychleji, tak pomuze jen sekvencni razeni. Ale kvuli tomu si clovek automat nekupuje, ze? je hodne pomaly, zmateny a radi az ve zbytecne vysokych otackach i pri pomalem rozjezdu. To nemluvim o tom, kdyz clovek da na krizovtce plny plyn, nic se 1-2vt nedeje a pak to vyrazi jak splasena koza. To jsou me zkusenosti u XC70 D5 08. Mozna s tim novym motorem uz je to lepsi.

PS: haldexu dela problemy couvani ve snehu

Odpovědět  |   | 
zdenek  |  22. 02. 2010 14:21

Ale jen verze 1

Odpovědět  |   | 
janseb  |  08. 03. 2010 18:03

Ano, to s tou převodovkou potvrzuji. Navíc, když vyřadíte do neutrálu, tak tam drive už zpátky nedáte, ledaže úplně zastavíte a sešlápnete brzdu.

Odpovědět  |   | 
janseb  |  08. 03. 2010 18:04

Ano, to s tou převodovkou potvrzuji. Navíc, když vyřadíte do neutrálu, tak tam drive už zpátky nedáte, ledaže úplně zastavíte a sešlápnete brzdu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A