Kapitoly článku:
Komfort především
Automobily Volvo obecně považuji za auta z velké většiny nabízející především komfortní pohodové svezení. I to je mimo jiné také důvod, proč si myslím, že testovaný pětiválec více koní nepotřebuje. Tohle opravdu není vůz, se kterým byste měli zajíždět zajímavé časy, naopak. Je naladěn na pohodlné a plynulé cestování. Odpovídá tomu například převodovka, která sice není nejpomalejší, ale v ostrém tempu mívá problém s tím, co tam rychle zařadit. Největším důkazem komfortního charakteru je ale podvozek.
Ten zvládne vyžehlit velké české kanály a ještě větší české díry (na české tunely už nestačí, ale na ty nestačí nikdo). Cestování je i díky němu velice příjemné, ovšem do té doby, dokud po něm nebudete chtít něco jiného, tedy rychlou jízdu. Bavit se o okreskách nemá cenu, jak už jsem napsal výše, Volvo C70 nemá ambice na hrátky v ostrých zatáčkách, má ovšem ambice na rychlé dálniční cestování a tady musím bohužel zdůraznit, že ani to není právě díky podvozku ono.
V rychlostech kolem 180 km/h je dobré míti se na pozoru především na českých dálnicích, které na mnoha místech mají konstrukční rychlost sotva na dnes povolených 130 km/h, tedy mohou být nepříjemně utažené. Auto jasně dává najevo, jak hodně bojuje s hmotností, což pro řidiče není příjemný pocit. Přidejme do takové zatáčky ještě nějakou tu nerovnost, která dokáže C70 hezky rozvlnit a máte o trochu adrenalinu v krvi více. Řečeno stručně a jednoduše, Volvo C70 umí nabídnout maximální dávku pohodlí při pohodové jízdě. Cokoliv jiného není to pravé ořechové.
Pohodlí „za hubičku“
Volvo C70 je povedený a vyzrálý kabriolet. Potěší velice pěkným designem a svému majiteli přidá také určitý bonus v podobě jisté exkluzivity. Mnoho těchto modelů u nás nejezdí a navíc to údajně nebude trvat dlouho a výroba skončí. Pokud dokážete přenést přes srdce pár nedostatků prozrazujících stáří automobilu, pak na vás čeká také relativně prostorný a příjemný interiér.
Volvo C70 zkrátka demonstruje charakter švédské automobilky jako takové. Design střídmý, interiér příjemný, jízdní vlastnosti komfortní, ideální režim jízdy – ten pohodový a samozřejmě akcent na bezpečnost. Bohužel k automobilce Volvo také patří nezáviděníhodná pozice na pomezí mezi běžnou a prémiovou konkurencí, což přináší vyšší pořizovací cenu, která je ale pro spoustu lidí ne zcela opodstatněná. Testovaný exemplář se dostal přes hranici 1,3 milionu Kč, což je suma, která se nebezpečně blíží třeba Mercedesu-Benz E ve verzi kabrio (za E 350 CDI kabriolet dáte 1 356 000 Kč).
Pořizovací cena je nakonec tím největším problémem jinak povedeného Volva. Kdo ví, třeba až bude končit, nabídne automobilka výprodejové ceny a pak už nebude co řešit.
Technické údaje: Volvo C70 D4 Geartronic
Rok • stupeň výbavy
2012 • Inscription
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
5/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 984 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 77,0 mm
Nejvyšší výkon
130 kW (177 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm při 1 750 až 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,9 s
Nejvyšší rychlost
215 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
404 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 794 kg • 2 130 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,7 • 5,1 • 6,4 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 550 mm • 1 560 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 615 × 1 836 × 1 400 mm
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40