Kapitoly článku:
Švédská demonstrace
Když se řekne švédský design, každý si určitě velmi živě představí jednoduché a elegantní tvary. Interiér Volva C70, ale také v podstatě všech ostatních modelů této značky, tento styl demonstruje přímo ukázkově. Všechno je jednoduché, střízlivé, ale celku nelze upřít jistá dávka elegance. Chápu, že se někomu takový interiér líbit nebude, ale své kouzlo určitě má.
Interiér je jednoduchý, elegantní a kvalitně zpracovaný. Středový panel vyžaduje trochu zvyku.
Popisovat jej ale podrobně nebudu. Jde o klasické Volvo, které je už velmi dobře známé (naposledy jsme se s ním setkali třeba při testu XC70). Pouze stručně připomenu, že tenký středový panel vyžaduje trochu zvyk v případě,kdy budete chtít ovládat nějaké jiné než ty nejčastější funkce. Přístrojový štít považuji za přehledný, sedadla jsou hodně široká, ale bez bočního vedení, materiály kvalitní, zpracování zrovna tak.
Volvo C70 nabídne prostor až pro čtyři cestující. Vzadu to není žádná velká paráda, ale nenapadá mě kabriolet, kde by tomu bylo jinak. O vyloženě nouzová sedadla ovšem nejde, menší postavy snad ani nebudou mít problém. Zavazadelník zvládne maximálně 404 litrů, pokud do něj uložíte střechu, dostanete polovinu. Rozhodně to nejsou zanedbatelné hodnoty a třeba i díky možnosti protáhnout dlouhé předměty až na zadní sedadlo zvládne švédský kabriolet roli univerzálního a skoro až praktického automobilu.
Pokud neschováváte střechu v zavazadelníku, můžete se spolehnout na velmi solidní objem a dobře přístupný prostor.
Obecně Volvo C70 dokáže celkem úspěšně zamaskovat svůj věk, ale najdou se detaily, které ho nakonec prozradí. Řeč je třeba o navigaci. Grafika opravdu není nejnovější a ovládání pomocí tlačítek na druhé straně volantu také ne. V čem C70 také zaostává za konkurencí, to je manipulace se střechou. Švédský model potřebuje přibližně půl minuty, což už je v dnešní době dost. Takovou skrytou nevýhodou je také fakt, že musíte celou dobu stát, respektive musíte mít sešlápnutý pedál brzdy.
Možná vám to nebude vadit, ale garantuji vám, že to nebudete považovat za nevýhodu do té doby, dokud si nevyzkoušíte nějaký modernější kabriolet umožňující manipulaci se střechou za jízdy. Rozhodování, zda stihnu stáhnout střechu na světlech je díky tomu podstatně jednodušší a vás to ušetří nervózních řidičů, kteří k vaší touze sundat střechu opravdu nemají pochopení.
Navigace nepatří k nejnovějším a podobné hodnocení lze uplatnit také na manipulaci se skládací střechou.
Diesel a kabriolet?
Testované Volvo C70 dostalo pod kapotu naftový pětiválec s parametry 177 koní a 400 Nm. Ano, opravdu jde o diesel. Spojení kabrioletu s dieselem je pro mnoho lidí mírně řečeno divné, jenže doba se mění a upřímně řečeno, osobně jsem si během testovacího týdne prakticky neměl na co stěžovat. Samozřejmě, naftový motor uslyšíte, a to především pokud si stáhnete střechu. Jenže to si tak nějak snad každý zájemce o podobnou kombinaci uvědomí ještě před tím, než si vůz pořídí. Při jízdě motor zas tolik slyšet není (určitě se s tím dá žít) a nakonec když mohou být naftová auta typu "BMW M5", tak proč by měl být problém u kabrioletů.
Dieselový pětiválec rozjede Volvo C70 s automatickou převodovkou na stovku za 9,9 s, maximální rychlost činí 215 km/h. Nejde o parametry supersportu, hmotnost je z pohledu jízdní dynamiky asi největším nepřítelem, ale rozhodně se nejedná o výsledek, který by si zasloužil hodnocení typu „má to málo koní“. Jízdní dynamika možná nenadchne, ale stoprocentně neurazí, na předjíždění nebudete potřebovat několik kilometrů rovné silnice a jízda po dálnici kolem 200 km/h motoru taktéž problémy nedělá. Osobně mám pětiválce Volvo rád, protože mají svůj specifický projev, který se mi líbí a protože umí jezdit svižně a relativně za málo.
Já jsem nakonec skončil na 8,4 l/100 km. Pravda, není to úplně nejméně, ale na tomto místě je potřeba zdůraznit ono slůvko relativně. O hmotnosti jsme se už bavili, testovací kousek navíc spolupracuju s automatickou šestistupňovou převodovkou vybavenou měničem a na konec je určitě férové doplnit fakt, že se ve zmíněné hodnotě ukrývá také velmi expresní přesun z Prahy do Chebu a zpět. Dostat se pod osm litrů není problém.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40