Test: Volvo C70 D4 – švédská demonstrace

Švédský kupé-kabriolet nesoucí označení C70 rozhodně není žádnou horkou novinkou. Na trh vstoupil v roce 2006 a tak nějak všeobecně se očekává, že se zanedlouho odebere do důchodu. Jenže Volvo jej stále v nabídce drží a ono se není čemu divit. I po letech má tento model stále hodně co nabídnout.
Seznam kapitol
  1. Nejhezčí na trhu, Nejbezpečnější
  2. Švédská demonstrace, Diesel a kabriolet?
  3. Komfort především, Pohodlí „za hubičku“, Technické parametry
  4. Fotogalerie

Automobilka Volvo má ve své nabídce na dnešní poměry docela staré modely. Jednoznačným leaderem je v této disciplíně vrcholné SUV XC90, které dostane zcela nového nástupce jako první a tím tak údajně odstartuje příliv nových modelů. Mělo by se tak stát v roce 2015. Taktika je úplně stejná, jakou použil Jaguar Land Rover a jeho indický majitel. Zachovat téměř vše v původním stavu a přidat patřičnou dávku financí. U Jaguaru to vyšlo, u Volva očekávají to samé. Než se ale tak stane, bude stále nabídka plná na jednu stranu letitých, na stranu druhou už vyzrálých a technicky vychytaných modelů, jakým je například C70.

Test Volvo C70 D5: švédský univerzál

Test Volvo C70 D5: švédský univerzál

Nejhezčí na trhu

Tohle auto se představilo už v roce 2006, tehdy ještě s původním poněkud hranatým designem odkazujícím na několik desítek let staré předchůdce. Pozdější facelift přinesl především novou tvář. Je docela s podivem, že ani dnes Volvo C70 po stránce designu vůbec nezestárlo. Ano, design je možná jednoduchý nebo decentní, jenže jak se ukazuje, je velmi nadčasový.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo C70 vypadá pořád velmi dobře. Důvodem je jednoduchý, ale hodně nadčasový design.

Navíc si Volvo C70 od velké spousty motoristických fanoušků, ale také kolegů novinářů, vysloužilo titul nejhezčího kupé-kabrioletu na trhu. A já se tomu vůbec nediví. Kdybych měl hlasovat, rovněž bych dal svůj hlas pro tento model. Designérům se totiž podařilo eliminovat klasický problém, tedy hodně nafouknutou záď a švédský kabriolet ve výsledku vypadá dobře jak v provedení kupé, tak ve verzi kabriolet.

Pokud se stále divíte tomu, jak je možné, že se zrovna tento kupé-kabriolet po stránce designu tak moc povedl, pak tu mám jednu informaci, která mluví za vše. Automobilka Volvo se postarala o konstrukční návrh, poté odeslala příslušné zaměstnance z oboru konstrukce a designu do italského Turína, kde byl celý vývoj ve spolupráci se společností Pininfarina dokončen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo C70 je jedním z nejhezčích kupé-kabrioletů na trhu.

Nejbezpečnější

Než se pustíme do testování, je dobré si říci ještě jednu věc. Volvo C70 rozhodně není žádný drobeček. Pohotovostní hmotnost má hodnotu 1794 kilogramů, což opravdu není málo. Na jednu stranu se musíme kvůli tomuto faktu připravit na určité kompromisy, ovšem než auto kvůli nim definitivně zkritizujete, hodí se vědět, proč tomu tak je.

Volvo si zakládá na bezpečnosti a C70 není výjimkou. Dokonce výrobce udává, že tento model konstruoval s cílem zisku titulu nejbezpečnějšího kabrioletu na trhu (příslušný titul mu udělila například americká organizace US IIHS). Prahy jsou z tohoto důvodu mnohem silnější než u sedanů, auto používá celkem pět příčných prvků nebo přepážek. Dveře používají kvůli bočnímu nárazu ocelový profil, z velice pevné oceli jsou vyrobeny také A-sloupky, které sestupují až na úroveň prahů a tak dále.

A konečně ocelová je trojdílná skládací střecha. Zapomenout nesmím ani na systém ROPS. Ochranné opět ocelové oblouky jsou pyrotechnicky vystřeleny v momentě, kdy dojde k převrácení automobilu. Mimochodem oblouky musí být vybaveny malými hroty. Je to kvůli tomu, že jde o čtyřmístný vůz a oblouky se tak nacházejí až za druhou řadou sedadel, tedy v místech, kde je při nasazené střeše zadní sklo. Oblouky lidově řečeno tímto sklem musí prolítnout.

Sečteno a podtrženo, Volvo upřednostnilo bezpečnost před lepšími jízdními vlastnostmi.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejhezčí na trhu, Nejbezpečnější
  2. Švédská demonstrace, Diesel a kabriolet?
  3. Komfort především, Pohodlí „za hubičku“, Technické parametry
  4. Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků