Test Volvo C30 D5: naftová symfonie

38 komentářů

bidak
24. července • 13:52

dovolil bych si upresnit, ze radovy sestivalec D24(TIC), ktery volvo pouzivalo v osmdesatych a devadesatych letech, nebyl vyvinut ve spolupraci s renaultem, ale byl koupen od VW

Karol Brix
22. července • 14:48

Dobrý deň,
Chystám sa kúpiť ojazdený voz značky volvo, model s60...
2002, 180 000 km, D5, 120kW,automat, plná výbava, nehavarovaný, očividne v dobrom stave (ešte ho chcem dať do volva na test motora, neviem či to má význam...)
Nemáte náhodou skúsenosti s poruchami ojazdených vozov tohto typu?
Exisujú nejaké výrazné riziká pri tomto volve?
Prosím o čo najrýchlejšiu odpoveď keďže na rozhodnutie mi nezostáva už veľa času...
Ďakujem a ostávam s pozravom
Karol Brix

Marek
3. července • 14:06

Pán Vašíček, zaujíma ma práve tento Vami testovaný motor D5. Píšete že je to vlastne derivát stareho 2.5 litra od VW. Pokiaľ viem,tento motor je vyvinutý spoločnosťou RICARDO exkluzívne pre Volvo. Tak ako to vlastne je?

Marek
4. července • 10:07

Ono je to este komplikovanejsie.
-
D5 sa ponuka v dvoch vykonovych variantach - vo verziach C30, S40, V50 a C70 ma znizeny vykon o 5 koni a krutiaci moment o 50 Nm - podla Wikipedie z dovodu mensieho motoroveho priestoru a teda ineho technickeho riesenia umiestenia niektorych komponentov.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine
-
blok motora pochadza z roku 1991
One obvious parameter in the design brief was to utilise one of the most compact and strongest engine blocks on the market: Volvo’s own 5-cylinder aluminium block that was originally launched in the Volvo 850 in 1991 and which has since thus far seen a production run in excess of 2 million units. This block was designed and dimensioned from the very outset to be able to accommodate diesel power.
http://www.v70xc.com/news/d5/index.php
-
ad RICARDO
Major projects delivered include Volvo D5 & Ford Duratorque
http://www.ricardo.com/engineeringservices/engine.aspx?page=lightdutydiesel
-
inak, mam tento D5 vo novej S60 a motor je neskutocne perfektny

Mariov8
11. července • 12:27

Soucasny vznetovy motor Volvo R5 je jejich vlastni vyvoj (mozna s Ricardem) na zaklade puvodniho zazehoveho bloku. Zadny derivat TDI, to uz je historie.

zipiik
4. července • 9:24

nene, je to 1.9TD(cervene)i rozsirene o 1 valec :))

Robert Vašíček
4. července • 5:46

Dobré ráno,D5 vychází z 2.5 D, který se poprvé ocitl pod kapotou Volva 850/V70 a byl tehdy licencí od Volkswagenu, tedy jeho TDi 2.5. Dnes se nástupce tohoto motoru vyrábí pod obchodním označením 2.4 D, má velmi dobrou spotřebu a zachoval si přednosti původního TDi, i když dnes s common-railem. D5 je výkonná verze tohoto motoru a je možné, že na ní Ricardo spolupracovalo, ale přiznávám, že mi o tom není nic známo. Vím jen tolik, kolik jsem uvedl výše. Robert Vašíček

RS
3. července • 11:13

Mondea na podvozku vlajkové lodi Volvo S80, myslim ze ne :-D Fakt ne Vasicku ty odborniku kdyby si raci psal o politice :-D

Robert Vašíček
3. července • 11:59

My si potykali? :-D Jasně, takže Volvo C30 je na podvozku Volvo a Volvo S80 vůbec nepoužívá koncernovou platformu Ford. A Ford vlastně vůbec není vlastníkem Volva, protože jsi ho koupil ty, RS? :-/Robert Vašíček

Shr3k
3. července • 12:26

Tomu reagujícímu se pane Vašíčku asi nelíbila teze, že "Ford postavil druhou generaci Mondea na podvozku vlajkové lodi Volvo S80". Není tomu tak. Politicky korektně by to mělo asi znít: "Vlajková loď S80 používá stejnou platformu (neplést s podvozkem) Ford EUCD jako nové Mondeo. Platforma EUCD byla odvozena z menší platformy C1 (Focus...) a ve spolupráci s Volvo Cars dále vylepšena."Exaktně vyjádřeno nemůžete tvrdit, že Ford postavil druhou generaci Mondea na podvozku vlajkové lodi Volvo S80, protože druhá generace Volvo S80 byla představena ve stejnou dobu jako F. S-Max/Galaxy, potažmo L.R. Freelander - vše vozy postavené na EUCD, víceméně vycházející z menší C1 (debut v F. C-Max).

RS
3. července • 18:40

Jenom doplnim ze ve spolupraci byl daleko aktivnejsi prinos Fordu, jako podvozkoveho leadra.
Presneji platorma je Fordu, Volvo ji dostalo jako Landrover a dale s ni pracuje asi jako naopak V5 u Fordu zaklad je moror Volva prekopany a vyrabeny Fordem.

Robert Vašíček
3. července • 12:50

Díky, je to tak, samozřejmě pokud uvedu, že na podvozku Volva S80, myslím tím společnou platformu. Samozřejmě to mohu v článku osvětlit více, jako jste to za mě nyní udělal Vy. Robert Vašíček

Jenyk
3. července • 10:20

V článku jste je nezmínil. Předpokládám, že je to s těžkým motorem "fšechnofpředu" hodně nedotáčivé?A k tomu automatu - mám s dieselem pětikvalt automat a ruční řazení jsem nepoužil, ani nepamatuji. Dá se pěkně vyřádit s automatickým řazením a navíc se dá zařazená rychlost a chování automatu docela uspokojivě ovládat pedálem plynu. Chce to trochu učení a s autem něco najet.

saya
3. července • 8:59

z venku pekne, interier hnus ala mondeo :)

Robert Vašíček
3. července • 9:22

Design C30 je opravdu parádní, interiér je převzatý z Volva S40/V50, mohutnou plastovou plochu omlouvá použití měkčených plastů, které působí opticky i na dotek příjemně. Počkejte ještě na Saab 9-1, to bude přímý konkurent a měl by být stejnou designovou bombou jako Volvo C30. Jenže to chce trpělivost do roku 2008 Robert Vašíček

P800
3. července • 9:19

Exteriér hnus, interiér hnus.. :-/

1010
4. července • 8:46

tak kazdy mame iný vkus.....ja mam 2,0 D kinetic, cierne na 17kach Mestra ,cervene sedacky..je radost do toho sadnut....myslim ze ale ten dizajn je urcite trvalejsi ako pezotacky, alebo seatacky...vid 206...auta typu ked su novinka si povies ake krasne ..a za rok ked ich jazdi milion je ti z nich nagrcanie....

Filomena
3. července • 9:16

Zvonku nadhera, zvnutra parada takisto.

ppp
3. července • 8:21

Prosim, piste o tom, cemu hovite. Blabol typu "To je ta proslavená ekologie, na kterou doplácejí všichni - automobilky, průmysl, příroda i řidiči v ceně pohonných hmot." clanek degraduje. Smesujete nekolik problemu dohromady a zrejme zadnemu nerozumite hloubeji nez saha zpravodajstvi v TV, bohuzel.

Robert Vašíček
3. července • 9:19

Dobré ráno,a vy jste studoval vliv jednotlivých emisí na klima této planety? Docela rád bych, abychom zde na toto téma v diskusi diskutovali. Můj selský rozum říká, že pokud mi staré Volvo V70 2.5 D jezdilo za 4,7 l/100 km, či zaokrouhleno za pět, a nové daleko menší Volvo C30 na tuto hodnotu nedostanu, které auto vyprodukuje více emisí? .-)Ve světě již dávno existují alternativní paliva, vždyť i takový bioethanol je použitelný ze dne na den, vznětová auta lze konvertovat na biopalivo, první diesel jezdil na burákový olej. Podle mě katalyzátory a všechny ty restrikce jsou falešná cesta, která má za úkol držet vysokou spotřebu paliva. Nebo si snad myslíte, že ekonomika je sociální ústav a mamutí ropné koncerny si přejí co nejnižší spotřebu? :-)Tak se zde o tom bavme, chci to schytat od "ekologů" a rozšířit si obzory, je to pro mě jako pro nadšeného motoristů srdcem i duší trauma sledovat ekologismus. Robert Vašíček

micc
3. července • 12:54

Nejednoduší cestou se něčeho dobrat je měření,vaše redakce by mohla srovnat produkci emisí u motorů TDI,HDI,JTD srovnatelných kubatur a možná by to bylo téma na dobrý článek.To co člověk naměří neokecá neb proto doporučuji řádně změřit!!!

Day_za_dnom
3. července • 21:26

Inak otazka by mala spravne zniet: je pan autor enviromentalista ? Ekolog sa v podstate zaobera uplne niecom inym nez vplyvom emisii na ovzdusie...je to bezna chyba, ktora sa stava.

Dusan
3. července • 10:37

Emise nejsou az tak moc zavisle na spotrebe. "Spinavy" byt usporny motor dokaze v produkci emisi hrave prekonat mnohem nenazranejsiho "vzornaka". Napriklad americka 5.7V8 nema problem dodrzet emisni limity na ktere nema nadeji evropske 1.4TDI se zlomkovym vykonem i spotrebou.

Shr3k
3. července • 12:03

Emise CO2 samozřejmě závisí přímou úměrou na spotřebě a druhu paliva.
Emise CO, NOx a pevných částic lze víceméně potlačit katalyzátory a filtry.Není mi znám smallblock, který by měl menší emise CO2 než 1.4 TDI. Uveďte příklad. Na druhou stranu, pokud z 1.4 TDI odmontujete oxidační katalyzátor i filtr pevných částic, určitě bude mít větší emise NOx a sazí, než novoučký smallblock 5.7 V8 s absolutně bezchybně fungujícím řízeným katalyzátorem.

Jouda
4. července • 21:22

Nevim proc se vsude resi CO2 ... To vypoustime vsichni kdyz dejchame... jsou to emise o nicem! Je to dany jen spotrebou ... Ostatni emise jsou mnohem horsi!

xj
4. července • 10:15

"Není mi znám smallblock, který by měl menší emise CO2 než 1.4 TDI."1.4 HDi :-P

Petr-T
3. července • 10:15

Dobře, za ekologa se pokládám (dokonce mám ten obor vystudovaný), ale nějak nechápu, co že to vlastně chcete schytat ? Nepleťte si prosím pojmy "ekolog" a "ekologista"

Igor
3. července • 10:43

Co sa tyka tych biopaliv tak pravdepodobne uz narobili viac skody ako ropne produkty. Vid napr: http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2007020601 . Ano niekto moze povedat ze clanok je tendencny, ale ked sa zamyslime nad tym kolko ploch sa musi vyrubat, aky ekrazit pre podu su energeticke rastliny a aky maly je pomer vstupy-vystupy. Proste je to len dalsi dobry kseft.

oink
3. července • 9:53

Zdravím,1. Můj selský rozum mi říká, že je samozřejmě pravda,že pokud má auto nižší spotřebu, tak má i nižší emise. Ale stejný selský rozum mi říká, že taky záleží na složení těch emisí. Ale ani jeden z nás není chemik, tak nebudeme spekulovat...2. Otázka alternativních paliv je sporná. Diskuzi navíc zatěžují vášně ekoaktivistů a jiných jehovistů. Hlavním kritériem pro hodnocení nasazení paliva v masovém měřitku by měl být poměr energie, vynaložené na jeho získání vs. energie z paliva získaná. Zatím existuje jen málo studií, které by se daly označit za seriózní a většina z nich prokazuje, že na získání biopaliv je nutno vynaložit více energie, než z nich získáme. Naví existují k jiná rizika,která nejsou na první pohled zřejmá.3. Cestou do budoucna je podle mě snižování hmotnosti a spotřeby automobilů a kombinace různých pohonů.4. Jediné instituce, které jsou schopné zajistit dostatek kapitálu, know-how a potřebnou efektivitu a smysluplnost investic, jsou právě ty mamutí společnosti (rozhodně ne stát/státy). Protože pouze subjekty, které jsou každodenně konfrontovány s ekonomickou realitou jsou schopné obstát při přijímání podstatných rozhodnutí.5. Problém ropy, paliv, spotřeby a šetrného pohonu automobilu bohužel nevyřeší ekojehovisté, úředníci, novináři ani mnohamluvní autoři diskuzních příspěvků. Je to úkol především pro inženýry, techniky a ekonomy - těmi žádné ministerstvo nedisponuje. Rozhodně bych se bránil tomu, aby do rozhodnutí vstupovali nekompetentní jedinci jako v případě JETE. Po několika rozhovorech s předními "zelenými" jsem v tichém zoufalství přemýšlel, jak tito lidé mohou mít tak obrovské nedostatky ve znalostech MAT, FYZ, CHEM na úrovni ZŠ a střední školy. Ale chuť rozhodovat,přikazovat a omezovat jim nechyběla...

RH
3. července • 9:25

Musim s Vami souhlasit, jsem zvedavy jak Vas ekologove utlucou argumenty. Ale pokud to vezmeme opravdu seslkym rozumem tak nechapu jak muze opel astra kterou jsem drive mel, a ktera mela spotrebu 4.5-5 l vzprodukovat vice skodlivin nez auto, ktere mam ted a bere 6-7l v podstate se stejnym vykonem.

Robert Vašíček
3. července • 9:37

Katalyzátor, oxidační katalyzátor, recirkulační oběh spalin, to jsou všechno zátěže srovnatelné s několika alternátory najednou. Prostě mají spotřebu paliva. Tyto katalyzátory zachytávají některé části spalin, ale zbytek vypouštějí do atmosféry. Po nějaké době je třeba katalyzátor vymontovat a recyklovat, resp. certifikovaným pracovištěm zpracovat, protože se v něm nachází spousta jedů.Máme dvě cesty. Ta s katalyzátorem vede ke spotřebám kolem 8 l/100 km, ta be katalyzátorů vede k poloviční spotřebě, řekněme bez počítání 4 l/100 km, protože to je naprosto běžná hodnota, kterou bezkatalyzátorové diesely dosahovaly. Dobrým příkladem jsou motory TDi.Kdo ví a zná a kupuje bazarovou Octavii I., nikdy si nekoupí ojetou 1.9 TDi 96 kW, ale jde do starší, emisně horší 1.9 TDi 81kW, která má až o dva litry nižší průměrnou spotřebu. Tak to je ekologie. ;-)Robert Vašíček

Shr3k
3. července • 11:41

Pletete si bohužel u dieselu oxidační katalyzátor s filtrem pevných částic. Zatímco obě zařízení představují ve výfukovém potrubí relativně bezvýznamné překážky a spotřebu paliva zvyšují zanedbatelně, ne-li vůbec, _jedna_ z metod údržby filtru pevných částic pomocí dodatečného vstřiku nafty spotřebu paliva cca o 0,5-2 litry/100 km (podle zdvihového objemu motoru, velikosti filtru a frekvence regenerace) skutečně zvyšuje. U jiných metod se pro krátkodobé zvýšení teploty výfukových plynů používá vstřikování speciálního aditiva, které se doplňuje v servisu jednou za cca 80000 km (viz třeba turbodiesely PSA/Ford 1.6 16V).BTW bazarové Octavie I s motory 66 a 96 kW se _absolutně_ neliší, co se zařízení pro potlačení emisí týče, obě mají oxidační neřízený katalyzátor, aby vyhověly EURO 3.Martin Kokeš

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
3. července • 11:58

74 a 81 kW verze samozřejmě nevyjímaje... to jen pro pořádek

jerry.gunman
3. července • 7:20

"Zavazadlový prostor má základní objem pouhých 446 litrů, zvětšit jej lze sklopením zadních sedadel..."446 litrů?
POUHÝCH?
V hatchbacku nižší střední třídy?Tak nevím, ale TOMUHLE nějak nerozumím :-P :-P :-P

Robert Vašíček
3. července • 9:13

Dobré ráno,díky čtenáři za připomenutí, přiznám se, že sám nevím, kterému výkladu mám věřit, prosím, projděme si to společně:Oficiální stránky Volva Auto Czech říkají toto:http://www.volvocars.cz/models/Volvo-C30/techSpec.htm - 446 litrůKolegové z konkurenčního Auto.cz říkají toto: http://magazin.auto.cz/testy/volvo-c30-t5-zataty-drapek.html - 233/ dokonce 876 litrů!!!!!Kolegové z nizozemského AutoWeeku říkají toto:http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=43723&cache=no- 251 / dokonce 894 litrů.Teď mě, prosím, upalte. :-) Podotýkám, že pokud by se zde našel čtenář se znalostí metodiky přeměření zavazadlového prostoru - kterou jsem se zatím nikdy nezabýval - můžeme společně vyrazit do Volva a cétřicítku přeměřit.Váš Robert Vašíček

Radek Ondrášík
3. července • 9:41

Existuje několik metod měření objemu zavazadlového prostoru a žádnou tuto metodu neupravuje žádná závazná právní forma.Objem se měříČista litráž kufru a to:
- po vrch zadních opěradel
- po spodní hranu okna v zavazadlového prostoru
- po strop- po vrch přední opěradel po sklopení zadních sedadel
- po střechu po sklopení zadních sedadel
Dále se občas uvádí litráž krychlí tuším o hraně 20 cm, které se vejdou do kufru při určité konfiguraci sklopení apod.
Je to tak rok a vyšel o tom článek něktde na britském webu. Bohužel jsem si toto nepoznamenal a jaksi to již nejsem schopen najít.

Filomena
3. července • 9:24

A nie je to nakoniec aj tak jedno? Toto auto vobec nie je urcene na prevazanie nejakej velkej bagaze, resp. nie nabytku ani elektrospotrebicov. A neverim, ze kto chce ist na dovolenku vo 2-3 osobach (nech aj dlhsiu a narocnejsiu na bagaz), tak ze by sa nepobalil. Toto nie je rodinne auto...

arthur
3. července • 7:53

Taky mě to zarazilo, ale na konci v parametrech se píše 251 litrů, a to asi bude ta hodnota která si zaslouží kategorizaci slovem "pouhých".

Doporučujeme

Články odjinud