Kapitoly článku:
Sedí vážně dobře
V testu jsme již měli dýchavičnou šestnáctistovku i „drsnou” naftu D5. První motor absolutně nestíhal podvozek, ten druhý jej zase přetěžoval a bylo to znát hlavně v zatáčkách. Osmnáctistovka je z tohoto pohledu ideální volbou. Motor v přídi je optimálně vyvážen krátkou zádí, Volvo je s ním takřka neutrální a utrhnout jej ze stopy dá velkou práci.
Opravdu zajímavé je srovnání s Fordem Focusem 1,8. Oba vozy mají společný základ, přesto rozdílný charakter. Začněme třeba u podvozku. Zatímco Focus je tvrdší a na českých vozovkách s ním ucítíte kdejaký hrbol, Volvo se velmi snaží o plavnou jízdu a za pomoci vyššího profilu použitých pneumatik se to docela daří.
Rovněž neklid za volantem Focusu je u Volva pryč. Volant je ve své středové poloze takřka francouzskou záležitostí, necítítte prostě vůbec nic, teprve při vychýlení ze směru lze najít podobnost s ultimativním Focusem.
Rychlost vozu ani tak nepoznáte na rovince, kde si vás dá středně silná TDI, ale hlavně v zatáčkách, kde se neskonale dlouho držíte a dáváte svým konkurentům zabrat. Ale to jen za předpokladu, že cesta vede po rovině nebo s kopce. Do prudkých kopců totiž osmnáctistovce dochází dech a vy jen bezmocně sledujete zátah turbodieselů kolem vás.
Již v minulých testech jsme vyzdvihovali krátké a přesné řazení a seversky chladné brzdy. Na tom se nic nezměnilo ani v posledně testované motorizaci. Volvo tak můžeme s přehledem označit za bezpečný moderní vůz.
Naměřená dynamika a zrychlení
Zrychlení:
0-100 km/h: 12,0 s
0-120 km/h: 16,1 s
0-140 km/h: 22,0 s
0-160 km/h: 31,4 s
0-180 km/h: 49,0 s
0-200 km/h: 78,2 s
Pružnost:
40 - 80 km/h: 2 st. 6,4 s; 3 st. 8,9 s; 4 st. 12,1 s, 5 st. 23,3 s
60-100 km/h: 3 st. 8,3 s; 4 st. 11,7 s, 5 st. 17,2 s
80-120 km/h: 3 st. 8,6 s; 4 st. 12,2 s; 5 st. 18,0 s
Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně
1 – 50 km/h při6 500 ot./min
2 – 90 km/h při 6 500 ot./min
3 – 130 km/h při 6 500 ot./min
4 – 170 km/h při 6 500 ot./min
5 – 190 km/h při 5 200 ot./min
Převody:
40: 2 - 2950; 3 - 2000; 4 - 1500; 5 - 1100
60: 2 - 4400; 3 - 3050; 4 - 2300; 5 - 1750
80: 2 - 5900; 3 - 4000; 4 - 3050; 5 - 2350
100: 3 - 5100; 4 - 3900; 5 - 2900
120: 3 - 6100; 4 - 4600; 5 - 3500
140: 4 - 5350; 5 - 4100
160 4 - 6100; 5 - 4700
Stylové a příjemné
Pokud jste připraveni smířit se s benzinovým motorem bez výraznějších sportovních ambicí, pak představuje Volvo C30 ideální volbu, jak utratit za líbivé a téměř po všech stránkách dokonalé auto. Modelem C30 uzavírá Volvo své obrození pod křídly automobilky Ford. Volvo odvážně vsadilo na nové modely a jeho politika vyšla na rozdíl od politiky úspor u Saabu.
Testované Volvo C30 1,8 ve výbavě Kinetic činí 584 000,- Kč vč. DPH. To je docela hezká cena za stylový hatchback od tradiční skandinávské značky.
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
* Typ: Zážehový řadový čtyřválec vpředu napřič, pohon předních kol
* Objem: 1 798 ccm
* Největší výkon: 92 kW (125 k) při 6 000 ot./min
* Největší točivý moment: 165 Nm při 4 000 ot./min.
* Palivo: Benzin bezolovnatý
Provozní vlastnosti
* Max. rychlost: 200 km/h
* Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 s
* Spotřeba paliva (l/100 km):
o Město: 10,1
o Mimo město: 5,7
o Kombinovaná: 7,3
* Objem palivové nádrže: 55 l
Hmotnosti
* Pohotovostní hmotnost: 1 329 kg
* Užitečná hmotnost: 421 kg
Vnější rozměry
* Délka: 4 252 mm
* Šířka: 1 782 mm
* Výška: 1 447 mm
* Rozvor náprav: 2 720 mm
Vnitřní rozměry
* Základní objem zavazadlového prostoru: 251 l
* Maximální objem zavazadlového prostoru: 894 l
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40