Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

37 komentářů

Skyline
16. srpna • 7:54

Článek jsem četl jen zběžne, ale nikde jsem nenašel zmínku o tom, jaký podraz na lidi folksvágn zase udělal. Pomineme-li nechutný design a tradičně děsnou cenu, je tady jeden řekl bych "podvod navíc". Srovnáte-li udávanou velikost zavazadlového prostoru s konkurencí (Tupan - 695 l, ostatní cca 350 l), nutně musíte mít pocit, že je to vzhledem k rozměrům auta úctyhodná hodnota. Jenže, zatímco všichni ostatní udávají objem po krycí "roletku", germánští vychcánkové uvádí objem při naložení až po střechu. A toto označit jako "základní objem" může opravdu jen folksvágn...

MHPlus
17. srpna • 23:05

Věřte tomu nebo ne, zběžně jsem změřil kufr v naší služební Zafiře a vyšlo mi, že by se do něj vešla "krabice" 1,05 (délka)x1,03(šířka v nejužší části)x0.55m(výška pod roletku), tedy necelých 600litrů. "Oficiálně" se udává 640litrů (při 5ti místné konfiguraci) - z toho usuzuji, že v Touranu (z kterého přímo "čpí" inspirace Zafirou s cílem vyrobit auto ve všech rozměrech o něco větší) těch 695l bude jen pod roletkou.

Petr
14. srpna • 2:26

Další testy Tourana:
Volkswagen Touran: motor láká, cena odrazuje
Podrobný popis - Volkswagen Touran - něco pro t(o)uristy
Test - Volkswagen Touran 1.6 FSI - velkoprostorový Golf
Crash test Volkswagen Touran (2003)
Katalogový list modelu Touran

snad to redakce přežije... Já bych do Tourana nešel.
Má jej již někdo z diskutujících? Prý jsou v něm použity nejnovější řídící jednotky EDC16. Kdo jej má nechť se mi ozve.

Honza
13. srpna • 15:20

Pred par dny jsem videl fotky Forda Focuse C-Max, vypada mnohem lip, interier proste parada, cenu nesdelili. Touran ma krabicoidni design a hnusny okoukany interier. Jestli bude mit C-Max priznivejsi cenu, bude to bomba na trhu. Co se tyce motoru TDi se vstikovanim PD (pumpe duse), jsou dost hlucny ( podle poslechu z Alhambry ).

Marek
13. srpna • 15:00

Hm... mozno sa mi to len zda, ale nikde v clanku necitam ziadnu kritiku, ziadnu vytku na adresu Touranu. Zeby to bolo dokonale auto ? Uvidime megatest.

Petr Broža
16. srpna • 14:23

V polovině září zveřejníme větší test (ano, mega ;) Touranu, v němž bychom měli odhalit i nedostatky, které člověk zjistí až po delším používání.

tibor
11. srpna • 18:44

Vzhled nic moc,ale osklivy to taky neni.Mame picasso a zas takovy zazrak to neni,ma to zajimavy design,dobry jizdni vlastnostia hodne mista,ale dilensky zpracovani neni uplne v poradku,prevodovka prumer a motor 2,0hdi docela linej...ale cena byla rozhodne zajimavejsi nez ten WV.Kdybych si mel vybrat van pockam na focus c-max ten by mel byt hlavne po strance jizdnich vlastnosti o kus dalScenic II je divnej

MHPlus
14. srpna • 12:28

Ten HDi 2.0 66kW byl důvod, proč jsem do Picassa nešel. Nevím, proč v ČR není výkonější verze, tuším 79kW, kterou jinde prodávají.
Touran mně přijde jako auto, poskládané z nápadů jiných - 2.řada sedaček=Scénic, 3.řada=Zafira, odkládací prostor v podlaze=Picasso, atd., to celé v konzervativní "krabici" (slušně řečeno).

PeeKaa
12. srpna • 9:39

Tak pod to bych se podepsal.

Podle mých zkušeností jsou motory od vw živější, ale hlučnější. Ale já mám radši hdička s plynulejším zrychlením než ty kopance do zad od tdi (oct tdi 81kw ).

PeeKaa

Radek
11. srpna • 18:21

Ma to byt nastupce VW Transporter nebo ne? Prijde mi to jako klasicka pracovni dodavka, ale myslel jsem ze to ma byt rodine auto - neco jako Citroen picaso.

krTEKK
11. srpna • 20:10

Transporter uz sveho nastupce par tydnu ma, Touran je uplne jina kategorie vozu, ve ktere VW dosud nemel zadneho zastupce.

ace2
11. srpna • 20:29

No řekl bych, že to myslel s ironií. Má to tak "ergonomicky funkční" interiér že to silně připomíná spíše dodávku. Mimochodem dnes již leckterá nová dodávka vypadá v interieru lépe než tohle. Jinak je docela zajímavé jak redakce prostě nemůže nic negativního napsat o autě. Místo napsání že je to fakt nepovedený auto snad ve všem zcela out, tak napíšou že je převládá funčnost a ergonimie :) holt pak by nebylo další auto na testování, je to nechutný jak importér nesnese kritiku a v tomto případě zcela oprávněnou.

p
11. února • 13:16

no nevim nevim myslim že je to jen na názoru. ja takovy interier primo vyhledavam. to že palubovka neni plna pi... snad neni tak spatne.podivej se traba na volvo s40je to za meloun ale ten vnitrek? a taky se mi libi a myslim ze nejsem sam

Petr
11. srpna • 17:08

btw, jakej je hlavní rozdíl Touranu od Sharanu a Alhambry?

Tomáš Langer
13. srpna • 0:42

Dneska už existujou 3 velikosti MPV-ček:

1- klasický MPV - Espace, Sharan, Peugeot 806/807, Chrysler Voyager, Mitsibishi Space Wagon atd. Délka 4,5 až 5m, 7 pohodlných sedaček, o hlavu vyšší než "normální" auta, i v 7 lidech na palubě to má aspoň minimální "kufr"

2 - střední MPV - Scénic, Zafira, Picasso, Touran, atd. Podvozkem vychází z nižší střední třídy, mají tedy svoje brášky (Mégane, Astra, Xsara, Golf), délka okolo 4m, většinou 5 sedaček nebo další 2 jen nouzové, sklopné do kufru. Z výhod MPV tomu zbyla jen výška karosérie (pocit prostoru) a trochu větší variabilita uvnitř proti "bráškům" (ale s velkým MPV se to nedá srovnat).

3- mini MPV - Twingo, Matiz. Na MPV si jenom hrají, spíš by jim seděl původní název, který pro MPV kategorii razili Francouzi - Monospace. Vnitřním prostorem se chlubit díky mini-velikosti těsně přes 3 m nemůžou, variabilita u (prakticky) čtyřmístného auta taky nedává smysl. Jenom to auto vypadá, díky kapotě v jedné linii navazujízí na přední okno, "jako" MPV, ale s MPV to nemá nic společného.

Tomáš

 

PS: Těm co mě budu kamenovat, že urážím kategorie 2 a 3 vzkazuju, že jsem spokojený majitel postaršího Espace )

MHPlus
14. srpna • 12:20

Já bych tu střední kategorii ješte rozdělil na menší (okolo 4m - Picasso, Scenic, Meriva) a větší (do 4,5m - Zafira, Touran ). 

Tomáš Langer
14. srpna • 18:43

No jo, to bychom se z těch kategoríí brzo zbláznili...

Zafira - 4,3m

Meriva - 4,0m

Scénic - 4,1m

Touran - 4,3m

Já vidím dělení opravdu v "čistokrevných" MPV s délkou nad 4,5m a 7 normálními sedadly a střed bych dal všechen na jednu hromadu, tam se v tom fakt nedá vyznat Na jedné straně Peugeot 307 SW či Ford C-MAX, což jsou jenom upravené kombíky, na druhé straně Zafira či Touran, které jsou středním MPV se vším všudy (vč. těch 2 nouzových sedaček v kufru).

To se nedá rozlišit jenom délkou...

Tomáš

xX
15. srpna • 11:17

No jo, ale Touran/Scenic/Zafira/Picasso/C-Max vychazeji vsechny z podvozku nizsi stredni tridy, kdezto Meriva je na podvozku z corsy - rekl bych ze to by melo byt rozlisujici ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MF
15. srpna • 13:10

Razvor Corsy 2491mm, razvor Merivy 2630mm. Zafira je odvodena z Astry Caravan a Scenic z normalneho Meganu.

Tomáš Langer
15. srpna • 18:24

No dobrá - tak rozdělíme MPV-čka třeba do 5-ti skupin.

Ale k čemu to bude? Získá tím někdo přehled na trhu?

Asi ne, protože výrobci ve snaze získat zákazníka vymýšlejí stále nové "podkategorie", aby mohli říct, že zrovna to jejich auto je nejlepší ve své třídě )

Podívejte se, jak to chytře dělá Škoda už dobře 5 let. Oktávka je napůl mezi Golfem a Passatem, Superb je skoro o 15 csm větší než Passat, Fabia je větší než Polo. Tak kam byste tyhle 3 Škodovky zařadili? Budou se pro ně vytvářet nějaké nové kategorie? Nevšim jsem si...

 

Tak bych přece jenom zůstal u těch užitnejch vlastností:

- kdo chce přepravovat celou rodinu i s babičkou a dědečkem nebo potřebuje pro svoje krámy něco většího než kombi střední třídy, sáhne po klasickém MPV

- kdo je sám nebo ve dvou, ale má rád pocit prostoru, vezme minikategorii (Twingo a spol.)

- a ti ostatní mají na výběr z toho guláše, co je uprostřed. Těm prostě nezbyde, než vzít papír, tužku, manželku a děti a poctivě oběhnout autosalóny, porovnávat parametry, vybavení či pocit rodinných příslušníků z jednotlivých aut na trhu

 

Víc se v této kategorii asi poradit nedá

 

Tomáš

xX
11. srpna • 11:33

Dodejme take ze vzhled je opet otresny. Mozna by se mohly zacit davat taky ceny za evropske nejhnusnejsi (vzhledove) auto. Pokud by se do evropy nepocitaly Dacie nebo Lada, tak pak si myslim ze VW by mel velikou sanci tuhle cenu dostat .

PS
11. srpna • 12:03

Když píšeš o otřesném vzhledu, tak ti to nikdo brát nebude. Piš ale sám za sebe, tj. místo Dodejme také že vzhled je opět otřesný -> radší dodávám, že vzhled je opět otřesný. Já ti to nebudu brát, a už vůbec se nechci řadit k PRO VW nebo PROTI VW ale je vidět, že jsi se na to ani nebyl podívat ve skutečnosti, protože na každém autě se dá najít něco pozitivního. Dle mého soudu je ve finále téměř jedno, jestli má auto 19" kola, předkem líže o zem a světla mají nějaký právě moderní tvar. Spíš mi záleží na tom, jak často musím jezdit na inspekce, co kde vrže a jak to auto jezdí popř. co sežere a jestli v mlze dobře vidím ven (např. 307 nic moc). 

Mě by spíš zajímalo, jestli už konečně VW zvládl ty hluky podvozku, zvláště pak neúnosné zvuky vozidel na dlažkách (platí i o AUDI).

p
11. února • 13:05

ja jezdim na kostkach skoro furt a ticho ,, po pěšině,,

 

xX
11. srpna • 13:29

Nebyl jsem se na nej podivat, jen jsem ho videl jednou stojici na parkovisti, tak jsem ho obhlid. No a moc se mi nelibil, cekal jsem od VW vic. A o jizdnich vlastnostech a uzitne hodnote jsem nerekl ani slovo, jestli neco vrze nevim, ale predpokladam ze u noveho auta ne, ale az absolvuje 50tis. km po prazskych vymolech a kostkach, tak jsem zvedav jestli bude vrzat nebo ne. Kazdopadne podle rady budu psat za sebe .

ace2
11. srpna • 16:42

ale jo jám musím souhlasit. Příznivci VW jsou prostě nasraný, že VW opět vytvořil už od pohledu ošklivé auto za nehoráznou cenu a to ještě v základu, ovšem v základu, který dnes nosí jen VW, tedy 4 kola a volant s mírnou nadsázkou. A to už nemluvím o útulnosti interiéru, MPVíčko by mělo vypadat trochu přátelštěji než jen 3 m2  černého plastu a 2 budíky jak z nákladní Tatry. Nový Scenic i dnes postarší Picasso jsou nejen cenově výhodnější, ale i nepoměrně nápaditější. No a to nám na trh příjde ještě MPV na bázy nového Focusu, který dle prvních obrázku a prvních testů vypadá na velmi horké želízko v EU trhu. Kvalita VW je stejně podprůměrná, takže s připočtením ceny, vzhledu si toto auto koupí stejně jen ti, kteří VW kupují tak nějak automaticky a nepřemýšlí o tom, prostě leasing ok, za tři roky bye bye. Já prostě nedokážu uvěřit, že se někomu to auto líbí, když pominu extreriér, který se může schovat za konzervatismus s tím že ne každý bych chtěl jezdit v Avantime, tak nemůžu odpustit interier, vždyť je to otřesný. Lidi proberte se. Jak VW mohl vytvořit tohle když je pod silným a velmi úspěšným útokem francouzů, který našli strategii jak dobývat trhy s auty, které ještě na začátku 90 let byli považováni za II. třídu. A dnes jsou na špici. Stačí když si vemu nového Espace, existuje lepší MPV než tohle. obávám se že nikoliv. Pravda je to vyšší třída než Touran, ale důkaz o tom že někdo dělat umí a někdo se jenom tváří a svojí exkluzivitu dohání jen cenovkou...

Dusan
11. srpna • 18:51

Mne se ten interier libi. Pripomnelo mi to detstvi, kdyz jsem se obcas vozil skrinovou Avii.

yY
11. srpna • 11:39

Jdi uz do prdele blbecku i s tim mondeem.sám jezdis sierrou a tady budes kritizovat vzhled.

xX
11. srpna • 12:09

To je ovsem slovo do pranice

Martin
11. srpna • 9:33

Dodam jen jedno, cena je otresna.

PS
11. srpna • 10:57

A jakou ceny by jsi si tak představoval?

Martin
11. srpna • 11:13

Nizsi samozrejme, zvlast kdyz vezmu zakladni cenu vs zakladni motorizaci. Za ty penize bys si to auto zaslouzilo vykonejsi motor nez tohle.

PS
11. srpna • 11:24

Tuším, že je to v základu okolo 600 tis, okolo 800 tis s TDI a výbavou, takže mi to nepřipadá být tak strašné. Na tu velikost vozidla je to pořád lacinější než A3, Octávie v kombíku bude asi lacinější, ale tohle je přeci jen větší a ty TDI motory jsou lepší, tak nevím.

Stejně je nejlepší se podívat do Holandska, a koupit to tam, tím můžeš uspořit oproti cenám v CZ velmi hodně.

xX
11. srpna • 11:34

Za 800tis uz si koupim celkem nabusenej Ford Mondeo v Ghia vybave. A to taky neni zrovna maly auto .... rekl bych ze o tridy vyse ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p
11. února • 13:00

no ale mondeo je taky pekna rakev...

PS
11. srpna • 11:51

Ford Mondeo je dobrej nápad, bude to asi i ve stejné cenové úrovni, ale není to VAN a tudíž pocit z prostoru uvnitř je horší (seděl jsem v obou vozech). Bohužel jsem ale jel jen v Mondeu, takže nic k jízdním vlastnostem Touranu říct nemůžu nic. Z normálních aut (Mazda 6, Passat, Aventis, Superb) v TDI provedení bylo to Mondeo ale nejlepší (vnitřní hluk, hluk vzduchu, hluk podvozku, jízdní vlastnosti). Jediné co bylo u VW lepší byla akcelerace, ten motor (až na hluk) byl prostě jednoznačně lepší. Bohužel jsem to mondeo jel ještě s pětikvaltem a je taky možné že to po faceliftu vypadá lépe.

Spirit
13. srpna • 20:14

Dieselove motory Forda a VW se daji tezko srovnavat, je to uplne jina koncepce, navic ford ma narozdil od VW 4 ventily na valec - to dela vetsine ridicu odchovanych na VW dost problem, ten motor proste neni delany na tah od volnobehu, potrebuje aspon 2000 ot. Ale kdyz se mu clovek prizpusobi, neni to spatne svezeni.

Petr
31. srpna • 13:11

Jsi mimo. 2,0TDI v Touranu má rovněž 4 ventily na válec, k tomu systém PD a po svezení s tímhle motorem mám jediné konstatování: o třídu lepší než TDCi.

Doporučujeme

Články odjinud