Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru

S představením Touranu Volkswagen nijak nepospíchal. Lukrativní segment malých MPV doplnil v ČR až letos na jaře. Konzervativní křivky karosérie a typický funkční interiér napoví leccos o jeho původu. Rodinný vůz jsme otestovali s motorem 1.6 FSI (85 kW/115 k).
Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru
Seznam kapitol
  1. MPV jsou v kurzu, konzervativní vzhled, rozměry
  2. Vnitřní prostor, odkládací plochy, palubní deska, podvozek
  3. Motor a jeho charakteristika, spotřeba, závěrečné hodnocení

Stále více automobilek se snaží prosadit v segmentech, ve kterých si je jen málokdo dokázal donedávna představit. Jednou z kategorie vozů, do které se tlačí nejedna automobilka, nese označení MPV. Volkswagen si dobře uvědomuje, že je o ni stále větší zájem. Jen za uplynulý půlrok se jich podle Svazu dovozců automobilů prodalo v ČR 4066 kusů. Se svou troškou do mlýna chce Volkswagen přispět malým MPV, které nazval jednoduše Touran. Volný překlad názvu zní: „na cesty“.

Někomu bude možná připadat příliš konzervativní, ale už to, že budí pozornost na cestě pozornost, svědčí o jeho kvalitách. Automobilka sází na známé křivky, nikdo od ní nemůže čekat něco extravagantního. Nový Touran není tak zaoblený jako Citroën Picasso, ani od něj nečekejte to, co od Renaultu v případě nástupce Scenicu. Prostě uhlazené linie, tak jak to Volkswagenu umí. Od Volkswagenu se zkrátka nic jiného čekat nedá.

Typický Volkswagen

Na jeho vzhled si asi názor vytvoří každý sám. Mírně se svažující příď navazuje na světlomety. Ty jsou pojaty v duchu moderní doby, a tak pod jedním čirým sklem naleznete čtyři kruhy. Dva malé (směrová a parkovací světla) a dva větší (potkávací a dálková světla). Na přání je možno dodat také bi-xenonové světlomety, které přidají na účinnosti. I sériové žárovky ale podávají – oproti ostatním – dobrý světelný výkon. Nad přední kapotou se pod jiným úhlem svažuje čelní sklo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kdo by čekal revoluční design, bude dozajista zklamán

Navazují dvoje široké až do prahů zasahující dveře, které se otevírají do velkého úhlu a umožňují dobrý přístup do vozu. Předním dveřím pak předchází malé trojúhelníkové okénko, které spíše dokresluje celkový boční obrys oken, než aby bylo nějakým způsobem funkční. Mezi ním a předními dveřmi nalezneme dostatečně velká zpětná zrcátka (na straně řidiče eliminující mrtvý úhel), do kterých jsou zakomponovány boční směrovky. Ty jsou bohužel protaženy až do samého okraje, a tak můžou v noci v automobilu rozptylovat. Na druhou stranu mají inteligentní blikání (po lehkém zmáčknutí páčky směrovek, ukazatele třikrát zablikají, aniž byste museli páčku držet), na které si každý rychle přivykne.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Převládají uhlazené linie. -- Touran je typický Volkswagen, ať se nám to líbí nebo ne
 
S rozvorem 2677 mm má automobil jen minimální převisy karoserie. Ta je dlouhá 4391 mm a s šířkou 1794 mm, výškou 1652 mm poskytuje posádce dostatek prostoru. Zádi karoserie dominují velká koncová světla, podle kterých jasně poznáte, že se jedná o Volkswagen: Dva nad sebou umístěné kruhové reflektory rozdělené bílým páskem, které připomínají ty z Passatu. Dále pak výklopné dveře, které se otevírají ve dvou úrovních. První do výšky 1822 mm (od zámku) za pomoci plynových vzpěr. A druhé, s použitím fyzické síly, do výšky 1958 mm (stejný systém najdeme např. u Citroënu Picasso).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. MPV jsou v kurzu, konzervativní vzhled, rozměry
  2. Vnitřní prostor, odkládací plochy, palubní deska, podvozek
  3. Motor a jeho charakteristika, spotřeba, závěrečné hodnocení
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků