70
Fotogalerie

Test Volkswagen Touran 2.0 TDI: Golf pro sedm

Kapitoly článku:


Importér nabízí nový Touran tuzemským zákazníkům ve dvou stupních výbavy, Comfortline a Highline. Nejlevnějším provedením je 1.2 TSI 81 kW Comfortline za 555 900 Kč.

Kromě obvyklých bezpečnostních prvků a naprostých samozřejmostí obsahuje nižší stupeň výbavy kromě jiného automatickou klimatizaci s chlazenou přihrádkou, zatmavená boční okna, vyhřívaná vnější zrcátka a elektrochromatické vnitřní, chromované lišty okolo oken nebo přihrádky pod sedadly i ve stropě. Kola jsou plechová, světlomety halogenové a rádio bez Bluetooth.

Volkswagen Touran 2016 192.jpgVolkswagen Touran 2016 194.jpgVolkswagen Touran 2016 193.jpg
Bílý lak „Pure“ i litá kola Vallelunga o průměru 17 palců jsou výbava za příplatek – 3100, respektive 16 700 Kč

Highline přidává navíc adaptivní tempomat (jehož přínos je v kombinaci s manuálním řazením dost omezený), litá 16“ kola, Bluetooth a USB, „top-komfortní“ přední sedadla a černě lakované dekorační lišty plus nějaké ty chromované detaily v interiéru. V kombinaci s motorem 2.0 TDI 110 kW vyjde takto vybavený Touran na 677 900 Kč.

Volkswagen Touran 2016 217.jpgVolkswagen Touran 2016 204.jpgVolkswagen Touran 2016 205.jpg
Výbava Highline obsahuje mj. adaptivní tempomat, ten však v kombinaci s manuálem částečně ztrácí kouzlo – kvůli řazení musíte stejně stále vnímat otáčky i rychlost a pod 30 km/h se tempomat vypne (s DSG brzdí až do zastavení)

Jak jistě tušíte, testovaný kus z novinářské flotily importéra se s takovou výbavou nespokojil. Navíc dostal celou řadu položek od 17“ litých kol Vallenunga přes LED světlomety, zadní kameru, přepínač jízdních režimů (který bez adaptivních tlumičů opravdu můžete oželet), bezdotykové ovládání pátých dveří, multifunkční kožený volant, navigaci atd. U tří položek se zastavíme jednotlivě.

Vychvalovaná sedadla ergoActive zde nejsou na rozdíl od Passatu zahrnuta v sériové výbavě, připlácí se za ně 11 300 Kč. Vyhřívané čelní okno za 4700 Kč nemá bezdrátkovou technologii, jíž se Volkswagen jindy chlubí, takže sklo je protkané jemným předivem, jako je to léta zvykem u Fordu. Připlácí se rovněž za třetí řadu sedadel, a to nijak symbolických 24 900 Kč.

Volkswagen Touran 2016 200.jpgVolkswagen Touran 2016 201.jpgVolkswagen Touran 2016 202.jpgVolkswagen Touran 2016 206.jpgVolkswagen Touran 2016 207.jpgVolkswagen Touran 2016 203.jpg
Navigace Discover Pro má velký 8" displej, 64GB pevný disk, dva sloty na SD karty, DVD mechaniku a 8 reproduktorů, stojí ale 67 900 Kč; přepínání jízdních režimů je bez adaptivních tlumičů trochu samoúčelné

Bez příplatku nabízí Volkswagen jedinou barvu, tmavě šedou Urano. I obyčejná bílá Pure na testovaném autě stojí 3100 Kč, metalické laky jsou pochopitelně dražší.

V součtu se tak cena pěkně vybaveného Touranu vyšplhala na 916 000 Kč. To je o desítky tisíc víc, než kolik „umí“ podle internetových konfigurátorů stát Citroen C4 Grand Picasso nebo Ford Grand C-Max s ekvivalentním motorem a veškerými nabízenými příplatky. Jestli se divíte, kdo by si kupoval kompaktní MPV za div ne milion, je očividné, že vy k cílové skupině nepatříte. Je ale dost lidí, kteří mají od zaměstnavatele na služební vůz třeba i vyšší rozpočet, ale kvůli větší rodině nebo aktivnímu životu chtějí všestrannější karoserii, než má obligátní Passat Variant či Superb Combi. 

Volkswagen Touran

Kompaktní MPV s technikou Golfu? To zní jako recept na úspěch. Počáteční problémy s kvalitou jsou zapomenuty, dnes se Volkswagen Touran právem řadí k nejoblíbenějším vozům v segmentu.

Test Volkswagen Touran 2.0 TDI • Historie VW Touran • Test VW Touran 2.0 TDI R-Line

Doporučujeme

Články odjinud